Autor Wątek: Shockwave / A2A  (Przeczytany 117996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #195 dnia: Kwietnia 16, 2010, 08:23:44 »
OK, dzięki.
Tak na marginesie od jakiegoś czasu po wybraniu sajta A2A z google z automatu włącza się przekierowanie na coś takiego:

Nie wiem, czy ktoś inny też tak ma. Na pewno to po str. sieci, mam tak tylko z www. A2A
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #196 dnia: Kwietnia 16, 2010, 09:07:10 »
U mnie wchodzi bez żadnych komentarzy. Sprawdziłem linka z google'a, skrót z ulubionych, na Chromie i IE8

Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #197 dnia: Kwietnia 16, 2010, 20:11:59 »
Obecnie trwają prace nad P51. Prace nad F4 też postępują jednak wolniej.

Co do ILS w B17 to ten termin, jako skrót, tam nie istnieje, jest za to "instrument landing" lub "blind landing" czy inne podobne określenia. Manuale, może z racji tego że opisują pierwsze partie samolotów schodzące z linii produkcyjnych, skąpią danych na ten temat (może poza Master Beaconem). Avionika w B17 jest skupiona w pomieszczeniu radiooperatora za przedziałam bombowym i w części nosowej przy nawigatorze. U nawigatora znajduje się bliźniacze ale niezależne radio ADF, nawigator dostraja się to wybranej stacji NDB i wciskając przycisk CONTROL obrazuje namiar na radio kompasie. To samo może zrobić pilot na swoim radiu ADF przejmując kontrolę nad radio kompasem. W ramach adaptacji do FSa zamontowaliśmy radiooperatorowi radia NAV (które też mogą kierować radiokompasem) i transponder. 2D Panel z radiami pozwala symulować pracę radiooperatora i nawigatora.

pozdrawiam
ROB

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #198 dnia: Kwietnia 17, 2010, 11:22:47 »
A czy PDI pracuje? Tego już w jakiś sposób nie ustawimy  (chociaż właściwie nie ma potrzeby bo i po co jak nie ma stanowiska bombardiera)?

P51 będzie miał jekieś fajne fiuczersy? Biegających machaników wokół, którym za pomocą Accu bedzie można dać kopa w d.... ? :D
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #199 dnia: Kwietnia 17, 2010, 12:22:42 »
PDI jest zrobione jak należy, akurat ja robiłem to wiem :D.

PDI nie jest połączone z radiem, tylko z autopilotem, a konkretnie z żyroskopem kierunkowym na którym literalnie siedzi bombardier, poprzez sprzęgło. Jeśli żyroskop się obraca na skutek zmiany kierunku, to razem z nim wychyla się PDI, ale tylko do pewnego kąta. Potem opiera się na mechanicznej blokadzie i zostaje w skrajnej pozycji nawet jeśli żyroskop się obraca dalej. Dlatego PDI nie wskazuje absolutnego kierunku a tylko relatywnie małe zmiany - i to możej zaobserwować jeśli włączysz żyroskopy autopilota oraz PDI i zaczniesz ręcznie skręcać. W takiej sytuacji PDI będzie się poruszać aż dojdzie do skrajnej pozycji i tam zostanie. Jeśli zaczniesz skręcać w przeciwną stronę to PDI natychmiast zacznie podróż w przeciwnym kierunku i "zero" wypadnie już dla zupełnie innego kursu magnetycznego.

Bombardier może ręcznie przestawiać PDI w dowolną pozycję i do tego służą komendy na panelu 2D bombardiera. Jeśli autopilot jest włączony, to gdzie bombardier ustawi PDI, tam autopilot poleci. Jeśli będzie je trzymał poza centrum to samolot będzie skręcał w kółko.

Autopilot zawsze stara się trzymać PDI na zerze, więc przed oddaniem mu kontroli nad samolotem powinienieć wycentrować PDI, inaczej samolot natychmiast po włączeniu autopilota wejdzie w skręt. Co pięknie zaprezentował Scott w filmiku instruktażowym włączając autopilota na partyzanta. Poprawnie można to zrobić albo manewrując całym samolotem albo prosząc grzecznie bombardiera żeby łaskawie sięgnął i przestawił dźwigienkę sprzęgu na środek (trochę jakby przestawiał ramię gramofonu w inne miejsce).

Osobną sprawą było bombardowanie, wtedy normalny sprzęg autopilota był odłączany a włączany sprzęg z celownikiem bombowym. Bombardier mógł wtedy precyzyjnie sterować samolotem który leciał na autopilocie, albo poprzez PDI wydawać komendy pilotowi jeśli autopilot był wyłączony.

Wihajster odpowiedzialny za sterowanie PDI podczas normalnej pracy autopilota to (19) i (20). Cylinder pod spodem to żyroskop kierunkowy. A całość to właśnie celownik Norden umieszczony w przeszklonym nosie B-17 na stanowisku bombardiera.




Linki do poczytania:
http://aafcollection.info/items/detail.php?key=44&pkg=ls!title!!44!3!title!up!20
http://aafcollection.info/items/detail.php?key=22&pkg=ls!title!!22!2!title!up!20
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2010, 12:30:47 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #200 dnia: Kwietnia 17, 2010, 20:09:56 »
Eee... co by tu jeszcze dodać... aha, some1, zapakujcie celownik do kuferka i do sejfu.

Co do P51 to zdaje się, że liczba - dokładnie chodzi o ilość - ficzerów w B17 osiągnęła pewną wartość krytyczną którą da się jeszcze jako tako ogarniać w trakcie tworzenia i "betatestować". Poza tym pewien pan - Dudley Henriquez - zadba o to abyśmy mieli dużo pracy z samym P51 jako takim.

Aha, już się wstępnie zmówiliśmy z some1 na celownik.

pozdrawiam
ROB

Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #201 dnia: Kwietnia 22, 2010, 09:37:46 »
Dla zainteresowanych w temacie ILS / B17:

System nazywał się SCS-51, jego obecność na B17 można poznać po tej charakterystycznej widlastej antenie na nosie, za/przed astro-kopułą.

Oparty o odbiornik radiowy BC-733:


z zaprogramowanymi na stałe sześcioma częstotliwościami, które wybierano głowicą kontrolną BC-732:


Raczej obsługiwał to radiooperator.

Na lotnisku nadajnik (AN/MRN-1) instalowano na ciężarówce zaparkowanej na końcu pasa.
http://en.wikipedia.org/wiki/AN/MRN-1

pozdrawiam
ROB

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #202 dnia: Kwietnia 22, 2010, 23:19:08 »
No i mamy dedykowaną scenerię pod Be siedemnastkę http://www.ianpsdarkcorner.co.uk/node/66 :)

A tak przy okazji by powazelinować trochę: pod Fortecę wymieniłem proca, grafe, pamieci, dysk, pł. głowną  :118: Lady natchnęła mnie do zmiany. Teraz bajecznie chodzi, nie żałuję....  :001:
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 23, 2010, 00:20:35 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #203 dnia: Maja 04, 2010, 22:27:10 »
A taki inny pomysł na zajęcie pokacyku (tfuu kucyku).  :004:
Wings of Silver + Accu Sim (FSX) dla

Ju52m3?

Kurcze tak znany samolot, do tego latajacy, z wielkim garbem historii i wciąż nie ma żadnego dobrze zrobionego do FS9 nie mówiac oczywiscie do FSX.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #204 dnia: Maja 04, 2010, 23:52:48 »
Hehe jeśli A2A by spisali wszystkie samoloty które ludzie im polecają jako ten pokacyku, to mieliby zajęcie na sto pięćdziesiąt lat co najmniej :D

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #205 dnia: Maja 05, 2010, 00:57:14 »
Hehe jeśli A2A by spisali wszystkie samoloty które ludzie im polecają jako ten pokacyku, to mieliby zajęcie na sto pięćdziesiąt lat co najmniej :D
Przypomina mi to zatem powrót rzemiosła. Syn mojego syna dalej będzie robił buty :D
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #206 dnia: Maja 05, 2010, 12:01:03 »
Albo organizacja cechowa. Rob, musisz kogoś wziąć na terminatora  :118:

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #207 dnia: Maja 05, 2010, 12:10:21 »
Fokker fVIIm3 albo Ju52m3 to moje supertypy i nie mogę się doczekać aż ktoś je zrobi; jak zainstalowałem chyba fVII z wer. FS9 działającego w FSX, to siedząc wewnątrz załamałem się ;)

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #208 dnia: Maja 05, 2010, 12:18:45 »
Albo nawet nie żadna klasyka w takim słowa znaczeniu (vintage z okresu międzywojennego), a jakiś znany samolot opracowany przez Rosjan - jakiś Antek czy coś. To też byłby ciekawy projekt. Ale wiem, że chłopaki i bez tego mają sporą ilość maszyn na warsztacie. I to bardzo wymagających.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

empeck

  • Gość
Odp: Shockwave / A2A
« Odpowiedź #209 dnia: Maja 05, 2010, 14:29:57 »
Antek byłby fajny... Taki z Accusimem oczywiście.