Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #120 dnia: Lipca 22, 2010, 16:43:53 »
Swoją drogą czy komuś to się podoba czy nie to Fittery to jedna z najbardziej udanych lotniczych rodzin w lotnictwie wojskowym. Wejście pierwszego wariantu Su-7 do służby to rok 1958, co gdyby nasze Su miały służyć do 2026 dałoby dla familii 60 lat w linii. Lepszym wynikiem może poszczycić się chyba tylko B-52. W kategorii samolotów taktycznych to Suki wydają sie nie do pobicia pod tym względem na tą chwilę. Trumna Pawła Osipowicza Suchoja na pewno podskakuje z radości :020:.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #121 dnia: Lipca 26, 2010, 17:24:51 »


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Kadłub i kabina ,klasyka.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #122 dnia: Lipca 26, 2010, 18:31:15 »
Bardzo ładne rysuneczki. Jakby kolega miał jeszcze takie z rozpisanymi odstępami pomiedzy wręgami, z geometrią skrzydła, usterzenia, i jeszcze w dodatku odnośnie Su-7 i Su-20 to byłoby wspaniale.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #123 dnia: Lipca 27, 2010, 20:00:48 »
Odległości między wręgami to widziałem w IŁ-28.  :020: Su-20 to biały kruk , publikacje o Su-7 to dopiero rarytas... :karpik Ale, coś tam mamy
« Ostatnia zmiana: Lipca 27, 2010, 20:06:25 wysłana przez CRC »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #124 dnia: Lipca 27, 2010, 21:29:58 »
O Iłku to zdobyłem taką co chyba wszystko jest zwymiarowane, podobne rzeczy także do kilku migaczy, najczęściej dokładne geometrie kadłuba, skrzydeł, usterzenia występują w tzw." Aerodynamikach praktycznych" lub w pierwszych tomach opisów technicznych które zawsze traktują o własnościach lotnych.
W ogóle to Fittery pod tym względem są trudne, oryginalnych materiałów jak na lekarstwo. To może wątek o Su-7/17/20 i wklejamy tam rózne techniczne papiery. Wielu to zaciekawi a modelarze będą zachwyceni.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #125 dnia: Lipca 27, 2010, 21:49:38 »
Tworzenie odrębnego wątku, :008: raczej nie. Róznica pomiędzy Su-22 a Su-17/20 to tylko przód kadłuba i wlot na stateczniku.Rysunki te same. :020:

Czesio

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #126 dnia: Lipca 27, 2010, 22:11:41 »
Może się przyda  :004:
Su-7BM




Su-20





Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #127 dnia: Lipca 27, 2010, 22:28:37 »
No ale z avionika Su-7 ,Su-20 to bedzie cięzko. :118:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #128 dnia: Lipca 28, 2010, 02:18:50 »
Oczywiście w obecnej sytuacji dobrym rozwiązaniem byłoby zastąpienie tych samolotów innym typem (najlepiej pewnie kolejne nowe F-16C/D Block 52+), ale jak czytam po innych miejscach "pomysły" z tym związane to szczerze mówiąc nie mam siły już tego wyśmiewać. Najbardziej absurdalny był chyba pomysł dokupienia na miejsce 48 x Su-22M4 jakiś parunastu wyeksploatowanych przez kogoś LIFTów - no jaaasne, świstak sobie dalej siedzi i zawija je w te sreberka. Zupełnie nie wiem jak można wierzyć że pięć LIFTów na krzyż jest w stanie Suczki w tym wszystkim zastąpić i wykonywać ZA NIE powyższe zadania (sic!). W końcu łatwizna, poradziecki złom sobie poradził to czemu nie LIFT, co nie?

Ostatnio wspomina się o A-50 Golden Eagle jako następcy Su-22 a skończy się pewnie na "motolotni"

A tak serio czemu uważacie, że czas na modernizację "Suczki" minął?
Modernizacja taka była ostatnio w Polsce robiona dla Angoli i efekt był co najmniej zadawalający odbiorcę.
A technika ciągle idzie do przodu. Platforma jest jak malowana nic tylko wstawiać nowe komponenty. Najlepiej temat znają Izraelczycy, którzy niemal w nieskończoność modernizują starsze samoloty, czołgi itd...To jest wzór godny naśladowania. Tyle że my to wiemy a MON... ?
Pozdrawiam
Yabe

"Jestem major Bień i mam stopień majora..."

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #129 dnia: Lipca 28, 2010, 11:20:16 »
Może się przyda  :004:

Czesio ja Ciebie zawsze lubiłem, a teraz jeszcze jestem Ci winny dużo piwa. :564: :icon_chomik-w-tasmiea_274:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #130 dnia: Lipca 28, 2010, 12:51:26 »
Dodam też trochę od siebie:


Kabina Su-17M na rysunkach z instrukcji.



Rysunki dotyczą Su-7BKL i pochodzą z instrukcji remontowej tego samolotu. Więcej wkrótce.

Może by tak przemianować wątek na "Polskie (i nie tylko) Su-7/20/22" ?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #131 dnia: Lipca 28, 2010, 16:00:29 »
foxbat155 jak ty coś wyciągniesz z szuflady to naprawdę, a przed napisaniem Czesio to już należy zatrzymać się i nabożnie złożyć ręce na klawiaturze.  :021:
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline Yarden

  • *
  • Wirtualny Dywizjon 316
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #132 dnia: Lipca 28, 2010, 17:23:40 »
Taak.. Jak byłem młodszy, to w przeciwieństwie do rówieśników nie miałem za bardzo idoli. Sytuacja zmieniła się gdy zacząłem zaglądać do tego działu haha :002:
"Nie mogę patrzeć na bitego człowieka, nie mogę! Jeżeli bije ktoś inny." - Hermann Brunner

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #133 dnia: Lipca 28, 2010, 18:40:19 »
Interesuje mnie hamulec aerodynamiczny i  jego wneka z Su-7 .Damy rade?  :002:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #134 dnia: Lipca 28, 2010, 20:58:39 »
Jasne, że się da.