Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #135 dnia: Lipca 28, 2010, 21:52:53 »
Dzieki foxbat.  :karpik

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #136 dnia: Lipca 29, 2010, 10:42:31 »


Uploaded with ImageShack.us

Najmniej znany ,opisany ,tajemniczy /no oprócz tablicy Łucz  :002:/ element wyposażenia samolotu Su-22. Tak ,to ,,podwieska,, Wjuga. Czyli na polskie -zasobnik z aparaturą ,,ŁO86E,,

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #137 dnia: Lipca 29, 2010, 12:53:04 »
Podoba mi się ten rysuneczek Wjugi. Prosimy o więcej takich smaczków.

Znowu trochę Su-7BKL ode mnie:


Bardzo ciekawa rzecz, mianowicie instrukcja nanoszenia napisów eksploatacyjnych na płatowiec. Jest nawet szablon/wzornik do literek i cyferek.


Więcej następnym razem. Teraz taka ciekawostka:


Indyjski Su-7BMK po tym jak wrócił znad Pakistanu z Sidewinderem w tyłku.

Poszukuję zdjęć kabin Su-7U/UMK, jak ktoś z kolegów ma byłbym wdzięczny za zamieszczenie. Ponoć takowe opublikowano w którymś z wczesnych numerów magazynu "Militaria" w serii artykułów o polskich Su-7.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #138 dnia: Lipca 29, 2010, 13:26:43 »
Tak w zwiazku z Wjuga na naszych Su. Czy te zasobniki w spadku po Powidzu i Mirosławcu są jeszcze w Swidwinie ? czy też zostały zezłomowane ? lub oddane sławnej AMW do sprzedaży ?
Może ktoś /szczerze ,to mysle o Czesiu  :002:/ ma zdjęcia tych zasobników ,zarówno na ziemi jak i na samolocie?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #139 dnia: Lipca 29, 2010, 15:01:31 »
w ramach bratniej pomocy (dzięki Sawicz) z http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/114-lotnictwo_wojskowe_tematy_ogolne/22919-kokpit_su_22_a.html#post480339
Program do Orbity w SU-22

i zdjęcia ludzi przy pracy
Jego wprowadzanie wygląda tak:
http://www.digart.pl/zoom/4369780/PeeReNKowiec.html

Zajmuje się tym Klucz Obsługi Urządzeń Nawigacyjno-Celowniczych.
Dzięki programowi, możliwe jest poprawne działanie m.in. takich pulpitów w kabinie: http://www.digart.pl/zoom/4747916/Pracujaca_kabina_3.html
Wyświetlany na PNP dystans do zaprogramowanego punktu:
http://www.digart.pl/zoom/4744704/Pracujaca_kabina_2.html
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #140 dnia: Lipca 30, 2010, 12:20:15 »


Uploaded with ImageShack.us

Działanie układu odpalania pocisków H-58UE.

Układ sterowania odpalaniem pocisków H-58UE umozliwia;

-sygnalizacje obecnosci pocisków na wyrzutni AKU-58E
-zasilanie pocisków na wyrzutni ze żródeł samolotu
-ogrzewanie pocisków
-odpalenie pocisków
-blokowanie odpalenia przy wypuszczonym podwoziu
-awaryjny zrzut pocisków
-blokowanie odpalenia

Układ sterowania odpaleniem pociskow zapewnia połączenie;
-pasywnej radiolokacyjnej głowicy samonaprowadzającej PRG-58 z pasywną radiolokacyjną aparaturą ŁO-86E
-automatyki układu odpalania i pokładowych żródeł zasilania z elektroautomatyką pocisku przez złącze odrywane.

Układ sterowania odpalaniem pocisków H-58E zawiera następującą aparature ;

-dwa bloki BA-58 umieszczone w zasobniku ŁO-68E ,łączące w sobie całą logike pracy układu sterowania pocisków H-58UE
-blok BKU-UR ,umieszczony w zasobniku, zapewniający komutacje obwodów zasilania i sterowania pocisków H-58UE
-blok KZW-UR ,umieszczony w zasobniku ,zapewniajacy blokowanie odpalania prawego pocisku przy przechwyceniu celu przez pocisk lewy i odwrotnie
-pulpit naziemnej kontroli PNK-UR, umieszczony w zasobniku, przeznaczony do naziemnego sprawdzania systemu
-dwa bloki PPS-1000S,umieszczone w zasobniku,przeznaczone do zasilania pocisków
-blok transformatorowy BT-7M, umieszczony w wyrzutni AKU-58E,zapewniający ogrzewanie baterii pocisku pradem przemiennym.

I już mozna było polować na Patrioty. :001:

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #141 dnia: Lipca 31, 2010, 13:40:49 »
Taki mały rarytasik, rysunki kabiny Su-7B ( nie mylić z BM ) z instrukcji plus dwa zdjęcia.


Offline Sawicz

  • *
  • LOMAC 1.0.0.1
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #142 dnia: Sierpnia 02, 2010, 20:31:33 »
Tak w zwiazku z Wjuga na naszych Su. Czy te zasobniki w spadku po Powidzu i Mirosławcu są jeszcze w Swidwinie ? czy też zostały zezłomowane ? lub oddane sławnej AMW do sprzedaży ?
Może ktoś /szczerze ,to mysle o Czesiu  :002:/ ma zdjęcia tych zasobników ,zarówno na ziemi jak i na samolocie?

Zasobniki powidzkie (w liczbie 3 sztuk), o ile mi wiadomo, były przeznaczone do złomowania. Było to w roku 2008 - leżały sobie w hangarze technicznym. Od tamtej pory zniknęły, czyli można domniemywać, że już nie istnieją. Zdjęcie zasobników na ziemi oraz podwieszonych mam, ale potrzebuję troszkę czasu na odnalezienie ich w zasobach fotografii.

p.s. Witam wszystkich na tym forum, mam nadzieję, że trochę rozkręcimy temat naszych Suczek.
Sukhoi Family

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #143 dnia: Sierpnia 02, 2010, 21:30:21 »
Czeskie Suczki w dawnych czasach.








tomek1988

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #144 dnia: Sierpnia 02, 2010, 22:35:22 »
p.s. Witam wszystkich na tym forum, mam nadzieję, że trochę rozkręcimy temat naszych Suczek.

Witamy, witamy :)! Na forum jest już naprawdę mocna ekipa w temacie Suczek, dlatego powtórzę moje pytanie sprzed roku:

Zauważyłem ostatnio, że niewiele jest w necie fotek kokpitu instruktora naszych Su-22UM3K.
Szczerze mówiąc, pamiętałem tylko o jednym zdjęciu zamieszczonym na niezawodnym portalu www.eskadra.net, i udało mi się je odszukać :):
http://eskadra.net/galeria/40elt/miroslawiec26sier/-9.jpg

Niestety, na razie nie znalazłem nic więcej... Może macie jakieś zdjęcia w swoich archiwach ;)?

Offline Sawicz

  • *
  • LOMAC 1.0.0.1
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #145 dnia: Sierpnia 02, 2010, 23:22:09 »
Znalezione tak na szybko zdjęcie drugiej kabiny Szparki :013: http://airfoto.pl/?module=Photos&action=Single&id_ph=81015&size=2
Sukhoi Family

tomek1988

  • Gość
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #146 dnia: Sierpnia 03, 2010, 00:08:56 »
Dzięki! W październiku, kiedy to zdjęcie zostało dodane, nie prowadziłem już poszukiwań :).

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #147 dnia: Sierpnia 03, 2010, 08:14:38 »
p.s. Witam wszystkich na tym forum, mam nadzieję, że trochę rozkręcimy temat naszych Suczek.
Witam "mocnego" zawodnika. Możesz rozwinąć temat pulpitu PPK-23K-1 (do czego służą pokrętła) i programowania tego ustrojstwa (co to za cyferki w kolejnych liniach programu) ? Ostatnie fotki były rewelacyjne.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline Sawicz

  • *
  • LOMAC 1.0.0.1
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #148 dnia: Sierpnia 03, 2010, 15:27:05 »
Za "SAMOLOT Su-22M4, METODYKA SZKOLENIA, Część II, Zastosowanie bojowe":

Pulpit przygotowania i kontroli PPK-23K zapewnia:

- ręczne wprowadzanie danych do CWM przed lotem i zobrazowanie wprowadzonych danych;
- włączenie różnorodnych rodzajów kontroli kompleksu i pulpitów;
- wybór charakterystyk balistycznych nomenklaturowych bomb lotniczych /przełącznikiem "TИПЫ"/.

Elementy sterowania, znajdujące się na pulpicie PPK-23K, mają następujące przeznaczenie:
a/ przyciski - lampki "0, 1, . . . , 9, +, -", przyciski "ИCПOЛH.", "CБPOC", wskaźnik cyfrowy - do wprowadzania i zobrazowania parametrów oraz obserwacji rezultatów różnorodnych rodzajów kontroli kompleksu;
b/ wielopołożeniowy przełącznik "OTKЛ.ПУ - K.ЦBM - K.ПУ - BBOД - ИHДИK. - K1 - K2 - K3 - K4 - PAБOTA":
- w położeniu "OTKЛ.ПУ" - odłączenie pulpitu PPK-23K i przekazywanie sterowania pulpitowi PPK do automatycznego wprowadzania danych do CWM;
- w położeniu "K.ЦBM" - kontrola CWM według obliczeniowego testu kontroli wewnętrznej;
- w położeniu "K.ПУ" - kontrola pulpitów PSR-54, PN-23K-1 i PPK-23K;
- w położeniu "BBOД" - ręczne wprowadzanie danych do CWM;
- w położeniu "ИHДИK." - zobrazowanie wprowadzonych danych;
- w położeniu "K1" - kontrola wewnętrzna układów;
- w położeniu "K2" - w kompleksie PrNK-54 nie wykorzystuje się;
- w położeniu "K3" - sprawdzanie zadań kontrolnych;
- w położeniu "K4" - test połączeniowy
- w położeniu "PAБOTA" - włączenie kompleksu na zakres wykonywania zadań celowania lub nawigowania;
c/ wielopołożeniowy przełącznik "CЛ.PEЖ." - do wprowadzania do CWM typu stosowanych NPR i oznak złożonego zakresu zastosowania bojowego, a mianowicie:
- "OTKЛ." - położenie wyjściowe przełącznika;
- "C0" - odpowiada balistyce NPR typu S-24;
- "C1" - odpowiada balistykom NPR typu S-5KO. S-KPB, S-5-0, S-5P;
- "C2" - odpowiada balistyce NPR typu S-5M;
- "C3" - w kompleksie PrNK-54 nie wykorzystuje się;
- "C4" - odpowiada balistyce NPR typu S-25;
- "C5" - odpowiada balistykom NPR typu S-5K, S-5K1;
- "C6" - odpowiada balistyce NPR typu S-8;
d/ wielopołożeniowy przełącznik "TИПЫ" - do uproszczonego wariantu wprowadzania balistyk typowych bomb lotniczych z położeniami:
- "OTKЛ." - do ręcznego wprowadzania paramaterów;
- "1" - dla OFAB-100-120, BJeTAB-500Sz;
- "2" - dla OFAB-250-270, ODAB-500Sz;
- "3" - dla P-50-75, FAB-500Sz;
- "4" - dla FAB-500T, OFAB-250Sz;
- "5" - dla FAB-500SzN;
- "6" - dla FAB-500M54, OFAB-250SzN;
- "7" - dla FAB-250M62, FAB-250M54 z UH;
- "8" - dla OFAB-250-270 z UH;
- "9" - dla FAB-500M54, OFAB-100-120 z UH, OFAB-100NW z UH;
- "10" - dla ZB-500AS, ZB-500ASM, ZB-500Sz.

Gdyby nie chwilowy brak skanera to dołączyłbym rysunek pulpitu, jako zamiennik daję fotkę, niestety trochę niewyraźna :013: http://img401.imageshack.us/img401/965/ppk23.jpg

W tabelkach programu są podane współrzędne geograficzne poszczególnych punktów tj. PKL - Punkt Kontrolny Lotniska, PZK - Punkt Zmiany Kierunku lotu i tym podobne.
Sukhoi Family

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #149 dnia: Sierpnia 03, 2010, 20:29:59 »
Rysunek PPK-23 jest w tym wątku:

http://www.il2forum.pl/index.php?topic=4261.120