Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #525 dnia: Lipca 27, 2016, 21:48:28 »
Może żle sobie tłumacze, ale oni to zdeaktywowali po katastrofie gdzie zewnętrzne sekcje na obu skrzydłach nie weszły w obrys. U nas też były i też zakazano ich używania po przeciągnięciu jakiegoś porucznika / mogę nie dokładnie przytaczać szarże :) /.
Sloty na Su mają tylko dwa położenia , schowane-wypuszczone, w takich systemach chodzi o to aby w zależności od kata natarcia,  wychylać je lub chować. Sloty nie zajmują pośrednich położeń między schowane a wypuszczone.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #526 dnia: Lipca 27, 2016, 22:01:32 »
Czyli było u nas, czyli ten 22M2 ser.2 to pewnie już ten zmodyfikowany. Markowski pisze o płynnym w sensie dostosowanym do prędkości przyrostu kąta natarcia. Ciekawe bo np. w Angoli samoloty w dalszym ciągu latają z tym systemem włączonym.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #527 dnia: Lipca 27, 2016, 22:41:04 »
Zarówno Rosjanie jak i Amerykanie mówią o tendencji , nie nie chodzą płynnie .Albo schowane albo wypuszczone.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #528 dnia: Lipca 28, 2016, 20:40:16 »
Pooglądałem ten filmik z youtuba ( mam go ze dwa lata na dysku i obejrzałem go pierwszy raz w całości ), i widać na nim wyrażnie że facio w kabinie w trakcie przełączania trybu pracy głowicy H-29T sięga gdzieś na lewą stronę kokpitu. Pomyślałem sobie, że może on właśnie przełącza ten AZS Grubo-Toczno, nawet w rosyjskiej literaturze kanał wąski nazywają "toczny" a szeroki "gruby". Na zdjęciach kabin samolotów do 30 serii tego AZS nie ma, więc może on służył głównie do głowic telewizyjnych a nie do H-58, albo był uniwersalny i używano go do obydwu typów pocisków. Ponadto przeczytałem gdzieś że IT-23M miał sześć zakresów regulacji kontrastu i być może ten dodatkowy AZS ( o którym była mowa kilka postów wcześniej ) na spec pulpicie 2 w samolotach radzieckich właśnie do tego służył.

Przy okazji angolański Su-22M4 w trakcie kosiaka z wypuszczonymi slotami ( zdjęcie sprzed dwóch czy trzech lat ):

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #529 dnia: Lipca 28, 2016, 21:48:04 »
Oczywiście że ,,Grugo-Toczno,, współpracuje zarówno z H-58 jak i H-29T.Nie sądze żeby ten Tubus-2 to była kamera LLTV.
Kolejna wątpliwość ,jaki radiokompas miały wczesne radzieckie Su-17M4 ? ARK-15M czy ARK-22 ? :)

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #530 dnia: Lipca 28, 2016, 22:08:09 »
Czy ona LLTV to ja nie wiem, w jakieś papierki by trzeba bylo zajrzeć i zobaczyć ile minimalnie lumenów ona potrzebowała do działania. Pierwsze przedseryjne Su-17M4 to samoloty przebudowane ze standartowych M3 więc mogły mieć ARK-15M, natomiast w serii nie sądzę że taka sytuacja miała miejsce.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #531 dnia: Lipca 28, 2016, 22:13:42 »
Nie,_nie jest LLTV_. Nie mówimy o prototypach i przed seryjnych przedseryjnych. Seryjne,_bo na "Obiektach S-54K" od czerwca 1983 ARK-22. Może nad interpretuje... ale mogę;).
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2016, 07:20:47 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #532 dnia: Lipca 28, 2016, 23:10:26 »
Konieczne byłoby porównać kabiny wczesnych i późniejszych, łatwo poznać po pulpitach który jest zamontowany. Ale do tego trzeba mieć zdjęcia tych wczesnych kabin...........
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2016, 07:21:20 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #533 dnia: Lipca 28, 2016, 23:37:39 »
Odnośnie H-58 i H25MP oraz H-27PS,to Markowski pisze, iż badania i testy z nimi ukończono..w 1984 roku. A pulpit kontrolny od KKRa umieszcza w miejscu IT-23_. Coś mnie mi tu nie pachnie. O radiokompasie,_nic.
Za to boski i tajemniczy pulpit "Łucza"_, okazuje się nakładką na ekran tegoż IT-23.
Tubus-2 tylko za dnia i to przy dobrym kontraście_.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2016, 07:24:00 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #534 dnia: Lipca 29, 2016, 16:29:53 »


O ,i znalazł się Peruwiańczyk z przednią częścią KKRa . :evil: Ale to w dalszym ciągu nie jest Su-17M2...

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #535 dnia: Lipca 29, 2016, 18:42:24 »
Podejrzewam, że one po prostu po jakichś poprawkach zostały oficjalnie przyjęte do uzbrojenia w 1984, a w magazynach były kilka lat wcześniej. W rzeczywistości sowieckiej to nic nadzwyczajnego. Z pulpitem KKR pewnie miał na myśli licznik zdjęć i w tym akurat się nie pomylił he, he. Z "Łuczem" jako nakładka na IT-23 to akurat "oczywista oczywistość" i "fakt autentyczny"  ;D, były takie na MiG-27:

Być może też było to stosowane na Su-17M4 ( np. na samolotach nie przystosowanych do KKR ), zawsze prościej zamontować taką nakładkę aniżeli demontować jedne sprzęta i montować inne.

A tutaj fotka angolańskiego Su-22 z KKR:

W dodatku jak się przyjrzeć to jakaś dziwna wersja, nie ma małego chwytu powietrza z przodu bardzo charakterystycznego dla KKR-1 z SRS-9 ( a nie sądzę że Angola dostała inne ) i ma takie małe przetłoczenia na przedzie z dwu stron.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #536 dnia: Sierpnia 14, 2016, 20:11:22 »
No dobra, Łucz jako nakładka na IT-23.W wersjach bez IT pod licznikami zdjęć, na prawym panelu nad główną tablicą przyrządów pokładowych. To dwa pod warianty,a na Su-22M3 ? A jest niby ten sam dla Su-22M4 i Su-M3,wraz z tą samą aparaturą ŁO-86.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #537 dnia: Sierpnia 14, 2016, 22:48:22 »
ŁO-86 to raczej na pewno te same ( oczywiście krajowe albo eksportowe "ispełnienie" ), nakładki to raczej tylko na Migach, bo do KKR i tak trzeba wszystko demontować ( w Migaczu to nie było potrzebne to mogli sobie uprościć ). Też bym chciał wiedzieć jak to było na Su-17M3/Su-22M3, zarówno KKR jak i Łucz. Dostałem cynk, że pod tym adresem urzęduje wielu byłych węgierskich techników od Suczek:

https://www.facebook.com/groups/394325717249134/

Tylko ja fejsia nie mam, może byś spróbował pociągnąć za języki?.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #538 dnia: Sierpnia 15, 2016, 00:00:42 »
A tutaj fotka angolańskiego Su-22 z KKR:
W dodatku jak się przyjrzeć to jakaś dziwna wersja, nie ma małego chwytu powietrza z przodu bardzo charakterystycznego dla KKR-1 z SRS-9 ( a nie sądzę że Angola dostała inne ) i ma takie małe przetłoczenia na przedzie z dwu stron.

Brak chwytu powietrza z przodu zasobnika, sugeruje ;
-wariant z SRS-13
-produkcje lat 80 tych
-chwyt odnajdujemy na zasobnikach młodszych niżli polskie,w lewej górnej części, mniej więcej w połowie jego długości .Tuż przed osłoną anten.
Nakładki na IT-23 również w Su-22M4
SAUP czyli Sistiema Awtomaticzeskowo Uprawlienia Predkrylkami , miała być poprawiona od 39 serii. Czy była ?

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #539 dnia: Sierpnia 15, 2016, 19:50:44 »
Miałem na myśli ten chwyt powietrza:


Ten jest charakterystyczny dla pierwszej wersji z SRS-9.

Czyli, że nakładka z "Łucza" była też na naszych samolotach?.