Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 221803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #555 dnia: Sierpnia 20, 2016, 15:24:28 »
Powtórne zajście na cel było możliwe już w poprzednim wariancie PRNK-54-54 w automacie lub dyrektywnie. Nie było tylko ? przełącznika LTM.
Odnośnie różnic między KKRami. Nasz z SRS-9 chłodzenie powietrzem i freonem,póżniejsze z SRS-13 , Szpile itp,mają wymiennik cieplny na wodę,bez instalacji freonowej.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #556 dnia: Sierpnia 20, 2016, 16:27:10 »
A nie tylko zapamiętanie położenia celu i wskazanie tego po nawrocie na ASP?.

Znalazłem jeszcze coś ciekawego. W wielu rosyjskich publikacjach jest napisane, że część samolotów wyposażona w KN-23 lub KN-23-1 albo tylko RSBN-6 w drugiej połowie lat osiemdziesiątych otrzymała nowy cyfrowy A-734 "Klistron". Miały to być MiG-23MLD, MiGi-27, Su-17, Su-25, Su-24. Do tej pory dało się to potwierdzić tylko dla Su-24M i Su-25BM. Niedawno znalazłem pdf o ukraińskiej modernizacji Su-25M1 i okazało się, że taka propozycja też była dla Su-17. Były tam fotki kabiny Su-17UM3 ze zmianami, ale to co przykuło moją uwagę to właśnie obecność pulpitu od Klistrona. Czyżby jednak jakaś liczba Su-17M3/UM3 otrzymała takie upgrady, coś wiesz na ten temat?.


Na czerwono zaznaczony fragment pulpitu Klistrona.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #557 dnia: Sierpnia 20, 2016, 21:42:18 »
Na początku lat 90 tych w Rosji, wychodził magazyn "Aeroplan". W numerze 13 jest rubryka zbliżenie na Su-17M3._Skany są słabe, ale chyba jest tam pulpit A-324._Na 734 chyba było za wcześnie, 7- w ich indeksach aparatury lotniczej dotyczy układów dalekiej/satelitarnej nawigacji.


« Ostatnia zmiana: Sierpnia 20, 2016, 21:46:20 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #558 dnia: Sierpnia 20, 2016, 22:23:15 »
Oczywiście "palcówka" z tą 7  :). Dobrze wiedzieć, że jest potwierdzenie instalowania Klistrona, chciałbym zobaczyć jeszcze kabinę MiG-23MLD z tym czymś.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #559 dnia: Września 01, 2016, 17:57:09 »

Przy okazji miałem taki filmik z ostatnich lotów Su-17M w Rosji w 2001 roku, okazało się że facio kamerował też kabinę. Wychwyciłem coś takiego:
Wyrażnie widać napis IZD.62 czyli jednak te R-60 były.


Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #560 dnia: Września 06, 2016, 11:29:54 »
We wcześniejszych seriach było na odwrót: tensometr po lewej, biały przycisk po prawej. Przy okazji taka klatka z filmu:


Prawdopodobnie z okresu prób Su-17M4 ( że jest to M4 można poznać po panelu światel ostrzegawczych ), monitor jest tam gdzie być powinien ( czyli radzieckie maszyny miały go od początku ) oraz, co ciekawe wygląda na to że jest tam HUD z MiG-27K w miejsce ASP-17.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #561 dnia: Października 10, 2016, 16:57:17 »
Żeby tak chociaż na chwilę odejść od irytacji związanych ze śmigłowcami muszę się pochwalić, że w moje rączki wpadła najnowsza rosyjskojęzyczna publikacja o Su-17 czyli "Su-17 w boju" Markowskiego i Prichodzczenko. Książka robi wrażenie, duża, ciężka i długa - 420 stron. Jak dotąd przeczytałem z 10% i muszę napisać, że było warto wydać pieniądze. Duuużo informacji i zdjęć, sporo rusunków - jednym slowem polecam dla zainteresowanych tematem. Na zachętę skany kilku rysunków, które wyglądają na przedruki z instrukcji:

   
Kabina Su-17M3, rozmieszczenie elementów H-28 na Su-17M3 i użycie SPS-141 przeciwko opl.
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2016, 18:42:16 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #562 dnia: Listopada 01, 2016, 09:53:09 »
Znalazłem taki wpis:



Czy na swoich S-54 wstawiali stare ARK-15M?
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2016, 12:19:00 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #563 dnia: Listopada 02, 2016, 12:25:58 »
Tak w którejś ze swoich książek Markowski wspomina o tym, że pierwsze serie Su-17M4 miały ARK-15M, zamieniony póżniej na
ARK-22.
Znalazłem trochę info o wyposażeniu o którym wcześniej nie miałem pojęcia. Otóż M4 miał dwa zasobniki służące do tzw "obiektywnej kontroli" zastosowania bojowego. Pierwszy nazywający się FKP-58 był wieszany na lewym pylonie zamiast wyrzutni dla R-60 i służył do filmowania sekwencji strzelań, drugi nazywał się "Wideo" i był podwieszany w miejscu "Wjugi" ( lecz był znacznie mniejszy ). Wewnątrz mieścił się co ciekawe "cywilny" wideomagnetofon "Saturn-505W", zasobnik służył do rejestrowania synału wideo z głowic telewizyjnych. Oprócz tego w luku KDS po uprzednim zdemontowaniu kaset PPI montowano rejestrator MLP-14-3 i służył on do rejestracji parametrów elektroniki pokładowej. Przyjrzałem się zdjęciom radzieckich M4 i zwłaszcza maszyny rozpoznawcze bardzo często latały z zaślepionymi KDS. Czy te wyposażenie było też używane na naszych samolotach?.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #564 dnia: Listopada 30, 2016, 19:37:20 »
Przyleciała dzisiaj do mnie.Jestem rozczarowany...

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #565 dnia: Listopada 30, 2016, 21:00:40 »
 :o Naprawdę?, aż zaczynam mieć z tego powodu poczucie winy, bo zachęcałem. W moim przekonaniu jest bardzo informatywna, cóż oczywiście materiału zdjęciowego czy przedruków z oryginalnych "kwitów" pewnie mogłoby być więcej, ale podejrzewam że zawsze w tej kwestii będzie jakiś niedosyt.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #566 dnia: Listopada 30, 2016, 21:07:43 »
To jest niestety kompilacja tego co daje internet ...być może za dużo wymagam lub spodziewałem się. Za 80 pln nie mogę wymagać ...

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #567 dnia: Listopada 30, 2016, 22:16:18 »
W sensie takim czysto technicznym ( detale samolotu, uzbrojenie itp ) tak można z grubsza z Twoim zdaniem się zgodzić, że sporo tych info można znależć w internecie ( ale ile to szukania i pracy, a tu w jednym miejscu ) chociaż jest parę rodzynków które można mieć tylko z tej książki. Natomiast pod względem wiedzy o jednostkach używających tych maszyn, eksploatacji, ludzi, zdarzeń, to ta książka nie ma alternatywy, można powiedzieć śmiało że jeszcze żaden samolot WWS takiego opracowania się nie doczekał. Jedynym podobnej jakości opisem jest książka o Tu-128. Sam oczywiście też chciałbym za te pieniądze trochę więcej technicznych smaczków ( bo te mnie najbardziej interesują ) ale wydaje mi się że i tak nie są to pieniądze zmarnowane. Nie traćmy nadziei na techniczne bajery, ponieważ niedługo pojawią się długo oczekiwane nowe modele Suczek w różnych skalach i jak wiem z doświadczenia to szuflady z ciekawostkami na forach modelarskich w Imperium Zła się otworzą.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #568 dnia: Listopada 30, 2016, 22:38:35 »
Technicznie oraz w służbie to mnie te samoloty na dzisiaj nie zaskoczą._Oczekiwałem trochę o exporcie eksporcie tych samolotów_, dlaczego duża cześć została w ZSRR_, kto wpadł na pomysł pożenienia kadłubów Su-17 z kadłubami Su-7 itp.,itd_.Export Eksport do Iraku i modyfikacje_, dlaczego po 1984 sprzedawali wszystko wszystkim jak leci...

Pisownia! Mazak.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2016, 07:56:46 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #569 dnia: Grudnia 07, 2016, 20:17:43 »


Generalnie mają takie same parametry,łącznie z wysokością przelotu nad eksplodującym pociskiem-500m.Acha,pod ten wykres można podciągnąć strzelanie RS-2US do celów naziemnych,warunki tożsame jak dla H-66.Stąd w metodykach wysokość zastosowania RS-2US to 500m ,oczywiście dla zablokowanej wiązki.



Brakująca strona w książce...;)