Autor Wątek: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 106842 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #210 dnia: Listopada 28, 2008, 11:33:01 »
Pytanie do edytorów.  :002:
Czy objętość strony tłumaczenia musi odpowiadać objętości strony oryginału ?
Czasami muszę mocno kombinować żeby się zmieścić a może to nie jest specjalnie ważne. Po prostu nasz manual będzie trochę dłuższy.     


Spokojnie może być dłuższy ;) Czasmi sam dodaję coś do tekstu, jak nie daje się tego strawić, np. ten kawałek ''trochę'' przerobiłem, żeby nie zalatywał amatorszczyzną  :118:

Cytuj
Lot w strefie działań bojowych powinien być wykonywany w optymalnych warunkach lotu. Podejście do celu i odejście od celu należy wykonać w sposób skryty, wykorzystując rzezbę terenu i przeszkody terenowe. Rzeba terenu i znajdujące się na nim przeszkody mogą być zarówno pomocą jak i przeszkodą. Pilot nisko lecącego śmigłowca może je bowiem wykorzystywać jako osłonę, z drugiej zaś strony spotkanie z wysokim drzewem, linią wysokiego napięcia lub budynkiem może zupełnie zepsuć samopoczucie pilota śmigłowca. Dobre rezultaty da też stosowanie zasadzek, wszędzie gdzie to tylko możliwe. Przed wyborem kryjówki trzeba dokładnie rozważyć jej zalety i wady. Należy unikać wszelkich oczywistych miejsc. Kryjówka nie powinna odcinać się od linii horyzontu, powinna natomiast zapewnić niewidoczne podejście do celu. Gdy śmigłowiec zostanie wykryty, bądz znajdzie się pod ostrzałem to znak , że nadszedł czas by przenieść się na pozycję rezerwową, którą to dobrze wyszkolony pilot powinien przygotować jeszcze przed pierwszym naciśnięciem języka spustowego. Manewrowanie w rejonie celu należy wykonywać z prędkościami,  przechyłem i pochyleniem zgodnymi z ograniczeniami eksploatacyjnymi śmigłowca, oraz na wysokościach pozwalających w sposób optymalny unikać przeciwdziałania obrony przeciwlotniczej (OPL). 

Tekst oryginalny:

Cytuj
Lot w strefie działań bojowych powinien być wykonywany w optymalnych warunkach lotu. Podejście do celu i odejście od celu należy wykonać w sposób skryty, wykorzystując rzezbę terenu i przeszkody terenowe. Dobre rezultaty da też stosowanie zasadzek. Manewrowanie w rejonie celu należy wykonywać z prędkościami,  przechyłem i pochyleniem zgodnymi z ograniczeniami eksploatacyjnymi śmigłowca, oraz na wysokościach pozwalających w sposób optymalny unikać przeciwdziałania obrony przeciwlotniczej (OPL).

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #211 dnia: Listopada 28, 2008, 12:08:14 »
Ok, dzięki.
W takim razie ja przestaję się ograniczać :021:
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #212 dnia: Listopada 28, 2008, 14:46:12 »
Kusch wy się nie bawcie tam w Sienkiewicza, to jest instrukcja dla pilota, a nie opowiadanie. :118: Zaraz jeszcze się tam dialogi pojawią... :D

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #213 dnia: Listopada 28, 2008, 16:46:04 »
Aż strach pomyśleć co by było jak byś miał tłumaczyć przepis na zupę "ogórkową"  :118:     
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2008, 16:52:20 wysłana przez cygan »
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #214 dnia: Listopada 28, 2008, 17:39:18 »
Dawać go do mnie. Ja wszystko jadę przez wypunktowanie plus rysunek i kropka :021:
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2008, 17:45:07 wysłana przez Bucic »

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #215 dnia: Listopada 28, 2008, 21:17:28 »
U mnie jest raczej przeciwnie, znajduję raczej więcej miejsc, w których aż prosi się o skrócenie paplaniny o maślanym maśle. Tutaj sztandarowy przykład:

Cytuj
HMS control is incorporated into the K-041 Weapons and Navigation Control System. The Weapons and Navigation Control System outputs the following commands to the HMS system: Built-in Test (BIT), Helmet, Target Lock, and Launch Authorized. Upon receiving the „Helmet‟ command, the HMS outputs angular coordinates, as well as the Active and Turn to Target cues. The HMS is controlled from the K-041 Weapons and Navigation Control System and the system is activated with the ”К-041” switch [D + LSHIFT] on the WCS Control Panel. From the WCS panel, the “ОБЗ” (Helmet) switch [H] is used to activate the system.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #216 dnia: Listopada 28, 2008, 23:36:03 »
Melduję że ukończyłem swoją część wypocin.

Info dla edytora:
Rozdział 4 - Information Display Systems (strony 241-260)
http://rapidshare.com/files/168367866/rozdzia__322__4__F_.doc

Proszę o zwrócenie szczególnej uwagi na przekład oznaczeń (bukwy są dla mnie równie czytelne, jak chiński alfabet tradycyjny, dlatego nie mam pewności czy nie wprowadziłem zamętu rosyjsko-amerykańsko-polskiego w oznaczenia systemów).

Wszelkie konstruktywne uwagi pożądane. Wiele terminów jest przetłumaczonych niezręcznie i na pewno znajdzie się sporo lepszych propozycji. Jak coś komuś wpadnie w oko, niech wali śmiało.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #217 dnia: Listopada 29, 2008, 20:59:58 »
Słuszne uwagi a propos numerowania elementów w rysunkach http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=34196

John Cool

  • Gość
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #218 dnia: Listopada 29, 2008, 21:11:32 »
Ostro się Panowie zabraliście... Ja coś tam podłubałem ale chwilowo nie mogę znaleźć czasu (po części również zapału do tej roboty).

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #219 dnia: Grudnia 01, 2008, 23:22:05 »
Dobra robota vowthyn :) Ja na razie utknąłem z braku czasu, ale będę się pomału rozkręcał, a Ty Janek nie siej defetyzmu bo My Ci zapał zaraz uruchomimy, i się skończy wpierniczanie kawioru po kryjomu prosto z wiaderka  :021:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

poko24

  • Gość
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #220 dnia: Grudnia 02, 2008, 13:35:39 »
U mnie tak jak powyżej :). Za to wpadłem na kolejny szatański pomysł wczoraj - tłumaczenie kampanii i poszczególnych misji. Wiecie, że każdą z misji można otworzyć w edytorze i dowolnie sobie ją pozmieniać (np. ustawić start z parkingu, a nie z pasa), przetłumaczyć briefingi i wiadomości w triggerach, nagrać i wrzucić polskie pliki .ogg, itd. Pobawiłem się wczoraj z pierwszą misją z kampanii - lot w formacji z Mi-24, gdzie poznajemy okolice Mineralnych Wód. Wrzucałem teksty z triggerów do translatora i wszystkie pozamieniałem na angielskie. Niektórym tekstom co prawda brak logiki - robiłem to na szybciocha. Pliki ogg zostawiłem oryginalne. Kiedy skończę tłumaczyć swoją część manuala, zabiorę się za tłumaczenie kampanii w wolnych chwilach... Tylko kiedy one będą?

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #221 dnia: Grudnia 11, 2008, 07:08:32 »
Ale wydymali z tymi checklistami...

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #222 dnia: Stycznia 11, 2009, 18:11:18 »
No dobra .... miałem zrobić to ja a wyszło że 90% roboty zrobił Czarny z czego mnie została końcowa weryfikacja ew. chochlików drukarskich itp. błędów.Oto rozdział 6 - Wykonywanie lotów :
http://rapidshare.com/files/182222337/Rozdzial_6_wykonywanie_lot_w.doc.html

Ps ; Opieraliśmy się na manualu rosyjskim  i po czesci angielskim .Obie różniły się jeśli chodzi o zawartość np. w ang. nie było mowy o oblodzeniu WN.
       W polskim tłumaczeniu wrzuciliśmy wszystko razem.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2009, 18:38:59 wysłana przez YoYo »
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #223 dnia: Stycznia 11, 2009, 21:50:36 »
Error, Cygan wyślij to mi na maila, mam konto na Rapidzie
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #224 dnia: Stycznia 12, 2009, 22:59:31 »
Link do pliku w moim poprzednim poście poprawiony, można pobierać.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3