Autor Wątek: Thrustmaster Flight Hotas X  (Przeczytany 31992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Thrustmaster Flight Hotas X
« dnia: Października 29, 2008, 21:40:12 »
Jak na swój przedział cenowy (prawie połowę taniej niż X52), wygląda na bardzo ciekawą propozycję: 12 przycisków, 5 osi, programowalny, odpinalna przepustnica. I można podłączyć do pleja :D


http://www.thrustmaster.com/product.aspx?ProductID=149&PlatformID=5
http://astore.amazon.co.uk/buy-playstation-3-21/detail/B001DMUCAC
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Combatdude

  • *
  • To Hollywood and glory!
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #1 dnia: Października 29, 2008, 22:04:27 »
To, może ja swoje 3 grosze: Warto zapytać tego: http://allegro.pl/show_user.php?uid=1151610 sprzedawcę na allegro - zajmuje się się dystrybucją thrustmastera - posiada nawet cougar'y w swojej ofercie.

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 21, 2008, 10:35:30 »
A czy może ktoś wie jak go programować i gdzie zdobyć profailera
Na stronie producenta jest profailer do Afterburna II.
Np. jak przypisać klawisz SZIFT, lub inny.
Mam ten joy ( hotas X ) od wczoraj a instrukcja jest bardzo skromna.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 21, 2008, 17:01:15 »
Witaj

Polecam SVMapper. Osobiście używałem go do X45.
Instrukcję znajdziesz tu na forum.

Pozdrawiam

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 21, 2008, 22:16:32 »
Dzięki za podpowiedź.
będę sprawdzał , odpiszę.
Intresuje mnie jak przypisać klawisze klawiatury np: SHIFT
aby zwielokrotnić ilość funkcji na joyu , a także jak na joysticku przypisać klawisz dla ventyla - komunikatora.

A dla zainteresowanych stronka polskiego dostawcy :

http://www.mojepudlo.pl/index.php?products=product&prod_id=1202

Bardzo szybko i profesjonalnie. Ceny do negocjacji .
Zniżki po powołaniu się na mnie ( to tylko dzięki poznaniu przy zakupie ).
Pozdrawiam.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 22, 2008, 11:11:21 »
Witaj

To wszystko ustawisz w SVMapperze.

Pozdrawiam

Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 22, 2008, 11:29:34 »
Chciałem spytać, czy można tą przepustnicę nie tylko odseparować od drążka, ale i też przymocować oddzielnie do blatu, tak aby oba te elementy działały? Czy jednak odłączenie przepustnicy od podstawki drążka wiąże się z jej dezaktywacją? No i gdzie kabelek?

BigMac

  • Gość
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 22, 2008, 13:21:57 »
Nie wiem jak jest z mocowaniem do blatu (tzn. czy są przyssawki albo inne takie), ale przepustnica po odłączeniu jest funkcjonalna. Kabelka nie pokazują na zdjęciach, ale na pewno jest.

Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 22, 2008, 13:51:25 »
Jak już polatasz i coś ustalisz to skrobnij jakąś recke jak to działa.

Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 22, 2008, 17:09:33 »
Dzięki za podpowiedź.
będę sprawdzał , odpiszę.
Intresuje mnie jak przypisać klawisze klawiatury np: SHIFT
aby zwielokrotnić ilość funkcji na joyu , a także jak na joysticku przypisać klawisz dla ventyla - komunikatora.

Spróbowałbym jednak wykorzystać Thrustmappera 4.02c
ftp://ftp.thrustmaster.com/accessories/pc/Thrustmapper/Thrustmapper_4.02c.exe
http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=1&fid=3&pid=47&cid=5
Umożliwia wiele różnych konfiguracji.
Tutaj także polski manual Thrustmappera
http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=1&fid=3&pid=47&cid=6

Klawisz dla ventyla musiałby chodzić w trybie continuous (ala SV Mapper), znaczy "trzymasz - gadasz".
Łatwiej można zamapować np. Prawy Przycisk Myszki w trybie prostym     

 
 

Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 22, 2008, 18:48:05 »
No i gdzie kabelek?
Kabelek zapewne podobnie jak w starym Top Gun Afterburner jest zwinięty pod przepustnicą, kiedy odłączasz przepustnicę po prostu rozwijasz kabel.
Pytanie inne na ile jest lepszy od TG Afterbuner,poza większą liczbą przycisków, bo zastanawiam się czy zmieniać czy nie, z wyglądu to prawie to samo tylko po liftingu leciutkim :)

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 22, 2008, 20:36:58 »
Tak rzeczywiście kabelek jest zwinięty pod joystickiem w kanale. Po odłączeniu przepustnicy możesz go rozwinąć. Natomiast pierwsze wrażenia.
nie posiadałem kultowego Afterburna II . Przesiadłem się obecnie z Saiteka Rumble Force 3D. Pierwsze wrażenie po podłączenie to bardzo dobra stabilność ipłynność ruchu. Brak już opisywanych skoków wartości mocy w zakresie 1 do 3 %.Wszystko płynnie chodzi. A 12 przycisków robi swoje. Wykonanie z tworzywa ok- jest to mocne tworzywo , joystick jest ciężki więc nie wymaga przyssawek , nie lata po stole. Wygodnie trzyma się go nawet na kolanach. Układ przycisków cholernie ergonomiczny jak i kształty trzymanej przepustnicy i joysticka. miałem w rękach X52 to tam obudowa tak miękka ,że przepustnica ruszana na boki ją gnie . Z doświadczenia wiem , że układ pozycjonowania sprężyną górną jest słaby . Tu zastosowano układ od dołu i znowu porównując do nowego X52 jest na dziś lepiej( wszystko nowe). Rączka staje zawsze w "0" i nie ma typowych luzów w tej okolicy co nawet X52 ma. Zakres ruchów drąga trochę mniejszy od X52 , ale jest to typowy jak we wszystkich. zalętą jest regulacja płynna siły ruchu drąga no i przy wychyleniach poza 70% czuć lekko większą siłę na drągu. Jest to fantastycznie pomyślane. Ale cały układ pozycjonowania drąga uważam za lepszy od X52 Pro. To lepiej chodzi a w locie jest płynne. Przepustnica nie ma regulacji oporu ruchu , ale fabrycznie jest dobrze ustawione.
Jako następca Afterburna jest poprawioną wersją ale możecie pytać bo go mam.Dodatkowo ma możliwość programowania funkcji klawiszy i zapamiętywania.
Ogólnie na początek jest bardzo dobrym w tym przedziale u mojego dystrybutora możecie go kupić jako piloci forum za 180 zł + wysyłka.
Na dziś jest super bo już nie muszę walczyć z talerzykiem pod sprężyną , którym pokonując opory dawał skokowe ruchy.
Magneto - chętnie bym go porównał bardziej do Afterburna II.
Zapomniałem powiedzieć , że i przepustnica ma wyczuwalny opór na 55% mocy . Dla porównania X52 ma to na 20% i 100%.
Na dziś nie wiem dokładnie, bo to mój pierwszy taki ,ale warty tej ceny ( nie warto przepłacać za bajerne przyciski dla X52 ) jak go zaprogramować. Jeszcze nie poznałem SVMapper a głównie chodzi o przypisanie SHIFT aby powiększyć funkcje . Wynika to z tego że nie małem takiego zintegrowanego Joya.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 22, 2008, 21:36:30 »
Dobra recenzja Afterburnera II jest na stronie Yoya http://acn.waw.pl/sturm/joysticki.html#Thrusttmaster%20Top%20Gun%20Afterburner%20II
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że to najlepsze tego urządzenie jakie miałem. Precyzyjny (nadal, a mam go "od zawsze" nie pamiętam dokładnie od kiedy ale jakoś tak 2001-2002 r.), wytrzymały (raz miał poważną przygodę - spadł z szafy i złamał sobie przepustnicę, ale kropelka czyni cuda :) ). "Łódka" działająca jako orczyk to na tyle dobry pomysł, że mimo posiadania pedałów i tak częściej korzystam właśnie z niej. Z fajnych rzeczy to jeszcze wymieniłbym regulację oporów joysticka (pokrętło pod spodem) i wyczuwalny opór przepustnicy przy dochodzeniu do momentu w którym włącza się dopalacz albo WEP w serii Il-2.
Jak dla mnie mimo wszystko miał za mało przycisków (ale w nowej wersji widać ich znacznie więcej).
Podsumowując, jeśli ten nowy będzie tak wytrzymały jak Afterburner II to większość powinna być z niego bardzo zadowolona.

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 22, 2008, 22:13:23 »
Ja też uważam go za bardzo dobry.
Łódka steru kierunku na przepustnicy wychyla się w lewo i prawo o 20 co najmniej stopni zastępując orczyk. To wspaniałe bo ruszając drągiem często rusza się orczykiem. Jak piszę nie zauważyłem oporu na przepustnicy na przejściu w bosta.
Jest bardzo wyraźny opór przejścia na 55% mocy. Regulacja siły działania Drąga jest super. Super jest pozycjonowanie , brak luzów bo rozwiązanie jest chyba z Cuguara. nie ma górnej sprężyny ani głupiego talerzyka , który wychodząc z dołka zmienia napięcia sprężyny. Dla ciekawości ten punkt jest najlepiej tu dopracowany wykonany w metalu. Do tej kołyski steru kierunku trzeba się przyzwyczaić. Jak zainstaluję pod klawiszem funkcje Shift to będę miał 34 klawisze a to wystarczająco.
Tak najlepsza opinia kultowego Afterburna jest na YoYo. Ten jest jeszcze lepszym następcą i ma możliwość programowania funkcji. Nie znalazłem jeszcze do niego programiku na proffailera ale chyba ten jego wewnętrzny wystarczy.
Całość chodzi bardzo płynnie i nie wymaga smarowania jak u kolegów w nowym X52 PRO.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Thrustmaster Flight Hotas X
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 22, 2008, 22:19:50 »
Dzięki Migol za łącza.
Tego szukałem , tylko nie byłem pewny czy od Afterburna będzie działać
 :banan
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT