Autor Wątek: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")  (Przeczytany 10176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zefir

  • Gość
Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« dnia: Listopada 25, 2008, 09:28:55 »
Wybaczcie mi, że ten temat będzie miał charakter reklamowy.
Co będę reklamował? A... dwie rzeczy. Latanie w zespole PAT i takie moje małe dłubanie. Jedno jest powiązane bardzo mocno z drugim. Tzn. to moje "takie małe dłubanie" jest spowodowane chęcią zapewnienia zespołowi narzędzi, które pozwolą mu prezentować swoje umiejętności pilotażu w coraz lepszy sposób. Z drugiej strony efektów mojej pracy nie można spróbować poza zespołem, bo są obecnie już bardzo rozbudowanym (ponad 500 plików) modem wprowadzającym poprawki i nowe elementy w wielu klasach iłka i są niekompatybilne z większością innych modów. Co więcej, nie da się wyciągnąć pojedynczej modyfikacji z tej paczki i przekazać światu - poza tym, byłoby to nie w interesie zespołu, żeby te narzędzia, przygotowane specjalnie dla niego, tak po prostu upubliczniać. Więc... jeśli ktoś jeszcze waha się przed spróbowaniem swoich sił w zespole akrobacyjnym PAT, to może perspektywa możliwości korzystania z ciekawych, nowych rozwiązań w iłku przekona go ostatecznie.

Na dziś mój ostatni produkt, aktualnie w wersji testowej. Statyczna, automatyczna, kamera śledząca. :) Kamerę można w dowolnym momencie przesunąć w dowolny punkt w świecie iłka i nakazać jej śledzenie wybranego samolotu (jednym klawiszem, na podstawie nicka pilota). Kamera będzie starać się utrzymać samolot we wskazanym przez operatora punkcie i utrzymywać stałą wielkość (również wskazaną przez operatora) samolotu na ekranie, dynamicznie zmieniając zakres pola widzenia (FOV). Operator kieruje kamerą, korzystając z myszki (jej ruchów oraz trzech klawiszy i rolki), przy czym w ustaleniu pożądanych parametrów pomagają mu informacje wyświetlane na ekranie. Parametry kamery zapisują się w "trakach". Jak to wygląda w praktyce prezentuje poniższy film:



P.S. Przepraszam za "skaczące" silniki - jest to "bug" symulatora (a dokładniej różnica między realną pozycją obiektu, a renderowaną), którego jeszcze nie udało mi się usunąć. Ale się tym zajmę...

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 25, 2008, 10:06:22 »
Zefir
Jestem pełen podziwu na Twoją fantastyczną pracą z super efektami.
Niesamowite wrażenia. Daje to już coraz bliżej full realizm. Jeszcze jak się teren zmieni to Flight Symulator X będzie wtyle ze swoimi lipnymi modelikami zawieszonymi w powietrzu " zdjęciowym".
Te pieruńskie drzewa niewidoczne z poziomu zera niech znikną na zawsze.
Brawa za super pracę, Olo jest w tyle, ale dzięki mu , że stworzył coś dające się modować.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Zefir

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 26, 2008, 15:27:26 »
Eeee... wiecie, żadnego odzewu? Phi... Nawet komentarza, że "pozazdrościłem" Blue Angels Fat Alberta i dla żartu zrobiłem naszą wersję. W ten sposób PAT stał się pierwszym wirtualnym zespołem akrobacyjnym z samolotem transporotwym wykonującym start RATO ;) Nic... omijacie informacje o PAT, buuu...  :003:

P.S. A tak na marginesie wiadomość ta pisana jest z jednego z dwóch pokojów w ośrodku CERN, gdzie powstało WWW. Mam to szczęście, że mój domowy instytut aktualnie ma jeden z tych pokojów w swoim posiadaniu i właśnie w nim przyszło mi aktualnie pracować.

Offline Jeremak

  • *
  • It's full of stars...
    • Moje profile
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 26, 2008, 16:49:22 »
Nie no baaaaajer...
Beczka Dakotą tuż po starcie... Na AAA wygląda na to że ludzie zasypują cię "PeMami" z prośbą o jakieś informacje. Może byś im rzucił w wątku o dymach informację o tym że mod jest "na wyłączność", oczywiście razem z filmikiem.
Oraz czekam na większą prezentację umiejętności: cały zespół, kolorowe dymy, wspólny start z C-47, obok jakiś solista... takie marzenia.
Czemu w Eurodisneylandzie nie można odpalać fajerwerków? Po pierwszej próbie poddał się garnizon Paryża.
http://jeremak-j.deviantart.com/

Zefir

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 26, 2008, 18:02:31 »
Co do tych PMów... to w zasypywaniu jest znaczna przesada. Owszem, dostałem kilka w ciągu ostatnich miesięcy, ale nie było wielu poważnych. No, ale napisałem. Na marginesie, mój stosunek do środowiska AAA nie jest bardzo pozytywny.

Co do Dakoty, to ona nie jest oficjalnie "na stanie" zespołu. To taka moja samowola / żart, więc raczej nie oczekiwałbym jej pojawienie się w przyszłości w jakimś oficjalnym pokazie zespołu. Chyba, że zostanie zadecydowane inaczej. Co do filmów i pokazów... nie mogę prezentować oficjalnego stanowiska zespołu - ja tylko tworzę mody  :004: , ale nieoficjalnie mogę napisać, że zespół cały czas trenuje - a przygotowywany program jest obiecujący.

peter5on

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 26, 2008, 18:39:46 »
Było by miło gdybyście zrobili moda w którym skacze się z c-47 spadochroniarzem i wykonuję akrobację człowiekiem ;) przydał by się też mod w którym mamy zawieszony w przestrzeni dowolny samolot i możemy go ostrzelać z każdej strony z dowolnej broni dzięki temu moglibyśmy sobie sprawdzić wytrzymałość samolotów. Ale to takie moje marzenia... Pozdrawiam.

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 27, 2008, 13:09:12 »
Eeee... wiecie, żadnego odzewu?

...a dziwisz się ?

Od dłuższego czasu ludzie żywią nadzieję, że ten mod zostanie upubliczniony a tu nagle taki
zonk !

Przecież przez ten czas jakiś inny zdolny człowiek mógłby podjąć pracę nad tego typu modyfikacjami a tak wszyscy jesteśmy kilka miesięcy w plecy.
Od dobrych kilku lat gram w różne gry. Zdarzyło mi się rzucić okiem na kilka for poświęconych modom ale muszę przyznać, że z tego typu zachowaniem spotykam się pierwszy raz.

Ciekawe co się stanie gdy ktoś w końcu stworzy podobną modyfikację a nastąpi to, o czym jestem głęboko przekonany, prędzej czy później.

Nie wiesz ? To Ci powiem.

PAT straci wyłączność na swoje efekty a po zespole zostanie jedynie niesmak i nieprzyjemny swądek.


Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 27, 2008, 13:46:28 »
Bez przesady, żaden człowiek nie ma obowiązku rozdawać efektów swojej pracy innym ludziom. W świecie modów jesteś przyzwyczajony do tego, że ludzie jednak rozdają, ale przecież to nigdzie nie jest zapisane, że musi tak być...

PS. odzew ja np. zrobiłem, ale nie tu na forum, tylko w komentarzach do filmu.
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

empeck

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 27, 2008, 13:54:16 »
Bez przesady, żaden człowiek nie ma obowiązku rozdawać efektów swojej pracy innym ludziom. W świecie modów jesteś przyzwyczajony do tego, że ludzie jednak rozdają, ale przecież to nigdzie nie jest zapisane, że musi tak być...

Oczywiście, że nie trzeba się dzielić, ale wówczas IMHO bez sensu jest chwalenie się danym modem. Ciekawe jaki by był odzew jakbym w wątku z Orlikiem powiedział, że robię go tylko dla siebie a inni mogą popatrzeć na screeny :)

Zefir

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 27, 2008, 14:05:45 »
Dymy to mod, od które "wszystko się zaczęło". Nikt nie obiecywał, że mod na pewno wyjdzie. Co więcej, ten mod przeznaczony był dla zespołów akrobacyjnych. A odzew z ich strony był naprawdę niewielki. Ludziom, którzy najwięcej krzyczeli na temat moda na forum AAA, ten mod wcale nie był potrzebny. Jeśli chodzi o zespoły akrobacyjne, to nawiązaliśmy z pewnymi jakiś kontakt i jeśli będą takie możliwości i chęci, to w jakiś sensowny sposób może uda się przekazać część osiągnięć- ale na pewno nie wszystkie, choćby dlatego, że znaczna część jest napisana konkretnie pod potrzeby PAT. Ponadto napisałem, że to, że nie opublikuję prostej wersji moda dymów wynika nawet nie tyle z tego, że nie chcę, ale dlatego, że przygotowanie w tej chwili wydzielonej wersji samych dymów zajęłoby sporo czasu, a tego wcale nie mam w nadmiarze.

Co do skopiowania moda - dymy można zrobić, to nie jest aż takie trudne. To, żeby działały w sieci, już troszkę bardziej. Ale dymy to tylko pewien kawałek aktualnej wersji PAT MOD. Stworzenie tego, co jest w tej chwili, zajęło pół roku - jeśli ktoś napisze to sam, to mu gratuluję. Biorąc pod uwagę to, jakie mody prezentowane są na AAA, to nie wierzę w możliwości twórcze w tym zakresie, w którym rozwinął się nasz mod.

Nie chciałbym, żeby temat ten dotyczył tego, co się dzieje na AAA. Na pewno, nie jest dobrym pomysłem, by uzyskać jakiekolwiek rozwiązanie, domagać się tego, jakby się to wszystkim należało. Zainteresowane osoby wiedzą, że można nawiązać współpracę i może być ona bardzo owocna. I że naprawdę jestem chętny do pomocy i współpracy.

Ponadto droga do korzystania z moda nie jest skomplikowana - zostać członkiem zespołu akrobacyjnego. Jeśli ktoś nie chce zajmować się akrobacją, to modyfikacje nie są mu do niczego potrzebne, a jak to już kiedyś zostało napisane - korzystanie z nich w warunkach HL może w pewien sposób zakłócać normalną rozgrywkę i w ten sposób być nieuczciwe w walce. Więc nie jest dobrym, by takie modyfikacje trafiły do szerokiego grona - a w ten sposób w niepowołane ręce.

Jeśli chodzi o tworzenie modów pod cele latania bojowego - to powoli zaczynam zajmować się i tą dziedziną, i wspomagać naszych, polskich, najlepszych twórców. I akurat tu możecie liczyć na pełną otwartość z mojej strony.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 27, 2008, 14:51:47 »
PAT straci wyłączność na swoje efekty a po zespole zostanie jedynie niesmak i nieprzyjemny swądek.
Bez przesady, PAT jest tutaj zbyt długo, zbyt wiele zrobił i zbyt porządni ludzie tam są... co najwyżej Zefirowi się prywatnie dostanie.

Wybacz Zefir, ale sposobem rekrutacji do zespołu najwyraźniej trafiłeś jak kulą w płot, w jaki sposób Noe dał tobie przyzwolenie na taki sposób rekrutacji, to nie wiem. Jedynie rozdrażniłeś gadżeciaży, jak dziecko na podwórku podśpiewujące "a ja ma rower górski, a ty nieeee!" ;)

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 27, 2008, 17:29:07 »
Cześć

Panowie, nie można mieć pretensji ,że mody tworzone przez Zefira nie wychodzą poza zespół akrobacyjny, nie ma się co dziwić, są tworzone i dedykowane dla niego,
druga sprawa, nie można zapominać, że między zespołami akrobacyjnymi istnieje pewna konkurencja, co można porównać, do zespołów bolidów F1, każdy wie ,że taki czy siaki zespół ma najlepszy bolid, ale żaden z tych zespołów, nie zdradzi swoich patentów innym.

Mody Zefira mają urealistycznić, latanie akrobacyjne, za co Mu jestem osobiście bardzo wdzięczny, zaznaczm po raz kolejny Latanie Akrobacyjne, jeżeli ktoś chce mieć te mody , niech stanie się członkiem zespołu i będzie się tym bawił do woli.

Nie dokońca zgodzę się też z tym ,że jest to zły sposób na zachęcanie, ludzi do latania w PAcie, myślę ,że wielu po obejrzeniu tego filmu, zastanawiało się czy nie spróbować.
Tyle z mojej strony myślę ,że nic złego nie powiedziałem.


Pozdrawiam

P.S Zefir mod z lotkami, super :karpik

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 27, 2008, 18:58:59 »
Koledzy z PAT - szanuję i podziwiam Waszą pracę w zespole akrobacyjnym. Pewnie też przy tym dobrze się bawicie. Niestety, pomysł Zefira, żeby najpierw na AAA, a później tu chwalić się modami, których nie zamierza udostępnić wszystkim, uważam za bardzo niefortunny. Po co robić ludziom smaka na coś, co jest niedostępne dla "zwykłego" iłkowego latacza ? Zefir - mod jako zachęta do wstąpienia do PAT ... ? To już chyba prędzej pokazujesz je dla połechtania własnego ego. Nie podoba mi się to i już ... Na AAA  też już Cię podsumowali. I nie chodzi tu o opinię Jollego Maddoxa  :118:, ale zwykłych userów, którzy dużo dobrego zrobili dla całej iłkowej społeczności.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 27, 2008, 19:56:59 »
Oki Panowie zostałem wywołany więc się wypowiem. Jako team lider i założyciel zespołu wszystko co się obecnie dzieje nie uważam za złe, już tłumaczę dlaczego...
Pomysł pewnych poprawek wyszedł sam z siebie, zawsze przeszkadzały nam dymy które oleg nam zafundował, zawsze dyskutowaliśmy nad tym. W momencie kiedy dowiedzieliśmy się o złamaniu kodu zaczęliśmy dłubać, najpierw Josiv potem każdy z nas. Pracowaliśmy nad zmianą czasu wyświetlania itd generalnie kombinacje amatorów....
Dzięki wielkiemu Kosowi trafił do nas Zefir, wspaniały bardzo zdolny student (niebawem pewnie profesor). Wspólne loty i ciągłe marudzenie że to skopane tamto wzbudzało wiele frustracji wśród pilotów. Zefir nie wiedząc jeszcze jak się do tego zabrać stwierdził że skoro inni modują to pewnie sie da coś z tym zrobić. Po wielu pewnie długich wieczorach Zefir rozpracował to i owo co pozwoliło zmienić dymy, potem miejsce powstawania dymów  itd,  nadal pojawiają się nowe pomysły. Jesteśmy bardzo wdzięczni za pracę Zefira.
Skąd pomysł żeby się pochwalić. Zefir zawsze był przeciwny publikowaniu swoich prac, uległ naszym namową. Poszło info na AAA w celach marketingowych. Pomysł był taki żeby po dopracowaniu dymów udostępnić innym zespołom akrobacyjnym  i tylko im, mod dymów, bo po co fighterom coś takiego??, i tu sie zaczęły schody. Jak sie okazało to nie takie proste. Jak wszyscy wiedzą latamy na P-51 20NA i do tego samolotu robione są wszystkie ulepszenia. Dymy również były robione pod ten samolot.Stworzenie moda dymów który będzie dobrze działał z każdym samolotem i nie będzie się gryzł z innymi modami jest cholernie czasochłonne. Zefir próbuje wam to wytłumaczyć ale widzę że robi to zbyt delikatnym i urzędowym językiem. Więc dla wszystkich którzy trochę ciężej myślą i nie maja bladego pojęcia jak się moduje:
Stworzenie moda dymów dla jednego samolotu i jego dopracowanie oraz przetestowanie z innymi modami i modelami trwa załóżmy 1tydzień , teraz to pomnóżcie przez ilość samolotów potem przez ilość dostępnych modów i macie gotową odpowiedz.... MASA CZASU!!!!!!!
Dlatego Postanowiliśmy to robić tylko dla zainteresowanych zespołów akrobacyjnych.
Dlaczego??? Po jaką cholerę mamy poświęcać tyle pracy dla kogoś kto na froncie i tak tych dymów nie użyje we właściwy sposób - pobawi się chwile powie fajne i koniec. Ktoś kto samotnie lata akrobacje też mu da chwilowe zadowolenie. Nakład pracy jaki trzeba włożyć w przygotowanie moda dla ogółu nie jest wymierny.
Więc niech mi ktoś poda naprawdę poważny argument który przekona Nas że taki mod jest potrzebny dla ogółu i będzie wykorzystywany i cieszący zmysły tak jak SOUND MOD. NIE MA !!!!! Więc zrozumcie to nie jest nasza złośliwość tylko trudność i złożoność procesu nie pozwala na stworzenie takiego moda dla wszystkich.

Teraz rekrutacja.... nie chcieliśmy żeby to tak wyglądało jak wygląda to nie ma zachęcać ludzi do latania akrobacyjnego. Akrobacje latają ludzie z pasja zamiłowaniem do sztuki latania i można powiedzieć że jest to najwyższy stopień wtajemniczenia jeśli chodzi o wirtualne lotnictwo. Bo jak inaczej opisać ludzi którzy już 5 rok latają nad pasem w te i nazad??? Do tego trzeba mieć zamiłowanie.
Wypowiedziane zdanie "jak ktoś chce się tym pobawić to do Pata zapraszamy" zostało źle zinterpretowane. Opisałem już to wyżej. Mod tworzony jest dla grupy bo w niej ma największe szanse być używany i sprawiać jak najwięcej pieszczot zmysłów.
Zdanie powinno być inaczej postawione "mod jest tworzony dla zespołów akrobacyjnych i tam będzie używany i udostępniany w miarę postępu prac".

Teraz chwalenie się- jest oczywiste że ktoś kto czegoś dokonał  chce się tym pochwalić i każdy z Nas robi to codziennie i nie zaprzeczajcie bo tak jest czasem nawet podświadomie to robimy. Każdy z Nas buduje swój obraz w internecie różnymi postępkami wypowiedziami itd. Wiadomo że każdy chciałby być znanym internautą, którego w danym środowisku każdy rozpoznaje. Są fighterzy znani, są historycy znani, są informatycy,modelarze, admini, łobuzy, awanturnicy, pseudo fachowcy, tych co lubimy i tych co nie lubimy. Dlaczego nie można być znanym programistą który potrafi coś więcej zrobić niż tylko teksturę zmienić??? Tylko dlatego że nie rozdaje swoich zabawek wszystkim trzeba zaraz na niego skakać i krytykować??? Dlaczego (sorki że przywołam Panowie) Siara nie zrobi wszystkim tak cudownego ubota którego tworzy, lub Kos nie zrobi dla każdego wiernego modelu BFa lub Spita w skali 1:32???? Pokazują swoje prace i jakoś nikt nie krzyczy zrób mi proszę...... daj mi ten model plizzzz!!!
Więc Panowie więcej przemyśleń zanim zaczniemy kogoś obwiniać i oskarżać. Co do AAA sprawa jest podobna i Zefir to wytłumaczył zresztą kto do niego się zwrócił to dostał moda ale w zamian za jakąkolwiek opinię a praktycznie nie otrzymał nic konstruktywnego w zamian. Więc kim się przejmować dzieciakami które krzyczą tam na forum.....wolimy swoje podwórko bardziej znane i bardziej cenione przez nas.... Mam nadzieje że wytłumaczyłem to wszystkim!!!!! sorki jeśli jakiś byk jest ale sie śpieszę bo zaraz trening PAT a mam tyle nowych zabawek że to sama radocha.... :021:

Pozdrawia, zawsze dla Was
P.A.T

Zefir

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 27, 2008, 20:05:16 »
To nie był sposób rekrutacji. Jeśli myślałem, że ma działać jako zachęta, to miał być to ewentualnie dodatkowy element.

Fakt, że jest to trochę "a ja mam rower górski, a ty nie", tylko... Czy nie jest podobnym np. wątek Siary o jego superszczegółowym okręcie? A jakoś nikt się na niego nie rzuca, że nie będzie chciał go rozdawać.
Chwalenie się modami przeznaczonymi wybitnie dla PAT i praktycznie nieużytecznymi poza zespołem miało, w moim przekonaniu - i piszę to całkiem szczerze - pokazać trochę "od kuchni" to, jak powstają pewne elementy, co jest możliwe i trochę z warsztatu. Drugą motywacją było pokazanie pewnych możliwości iłka, których wcześniej nikt nie oczekiwał od tego produktu. Pokazać, że są możliwe różne rzeczy i jeśli będą odpowiednie motywacje, to można zrealizować kilka ciekawych pomysłów. I to właśnie w stronę urealnienia latania w wersji bojowej. Zachęcić do prezentowania sensownych, interesujących pomysłów. Może była to naiwna wiara, ale absolutnie nie miałem zamiaru toczyć dyskusji o tym, czy moralnym jest coś pokazywać.

Myślę, że większość z Was nie zdaje sobie sprawy z konstrukcji moda, jakie konsekwencje mogłoby mieć jego publiczne przedstawienie, a także tego czy w ogóle dałoby się wykorzystać go poza zespołem.
Zacznę od ostatniej kwestii, bo właściwie ona powinna zamknąć sprawę. Jedną z nielicznych rzeczy, które miałby jakikolwiek sens są dymy. Nie wykluczyłem opublikowania kiedyś dymów samych w sobie - ale raczej na pewno nie przez forum AAA. Muszę załatać kilka błędów i może wtedy. Reszta zabawek? W większości bezużyteczna poza treningami. Czy komuś przyda się kamera Dziadka Kosa, która pozwala błyskawicznie ustawić kamerę zewnętrzną na wybranym pilocie? - raczej nie, bo chyba nikt z Was nie lata jako "Noe", "Zefir", czy "PIT". A kamera korzysta z nicków, które są na stałe wpisanie w kod. Albo nowa kamera, która wykorzystuje dokładnie te same właściwości nicków? (Co więcej, kto z Was lata dokoła lotniska, żeby wykorzystać tę kamerę?) Albo domyślne "skiny" P-51 i innych samolotów PAT tak, by nasze lotnisko wyglądało ciekawiej? I inne podobne.
Druga rzecz, to konsekwencje puszczenia w świat różnych zabawek, które jestem w stanie wyprodukować. Z mojego punktu widzenia - nie ma sprawy. Nie latam na HLu prawie wcale ostatnio, a ponadto nie zależy mi na zmodowanych serwerach - bo i tak uważam, że są miejscem do łatwego oszukiwania. Ale kilka osób przekonywało mnie ostatnio, że pewnych rzeczy nie wolno zbyt łatwo puszczać w świat, bo mogą całkowicie zniszczyć zabawę w takich miejscach - i te osoby wcale nie były z PAT. Wyobrażacie sobie, co by było, gdybym pokazał tu dziś narzędzie do tworzenia nowych plików "buttons"? Jutro na każdym serwerze widzielibyście P.11 latające z prędkością Me-262, przyspieszające do 500km/h w 2 sekundy itp... Więc z modem PAT byłoby może trochę mniej skutków, ale niektóre mogłyby okazać się również nieprzyjemne dla normalnych, porządnych graczy.
Niektóre elementy moda wymagają jego obecności u innych ludzi podłączonych do serwera. Jeśli ktoś z takim wynalazkiem podłączy się do "normalnego" serwera, to mogą pojawić się różne problemy i niestabilności. Niektóre elementy moda są wciąż w fazie testów - i np. na pewnym etapie tworzenia moda dymów pojawiał się w określonych sytuacjach wyjątek "null pointer exception", który powodował to, co życzył sobie w tym wątku kolega - tzn. samolot zatrzymywał się w miejscu i do chwili wyłączenia dymów lewitował w powietrzu, w jednym miejscu. Nie życzycie sobie spotkać takiego samolotu w celowniku, zapewniam Was. Mod nad którym obecnie pracuję - czyli poruszające się powierzchnie sterowe - przy podłączeniu do zwykłego serwera, może zamieniać parametry samolotu - pomyślcie: nagle Wasza wysokość staje się Waszą prędkością, a prędkość przechyleniem... Mod kamery statycznej - pisałem, że można ją przesunąć w dowolne położenie... w zupełnie dowolne położenie i w dowolnych okolicznościach - więc wyobraźcie sobie, że nad Wasze lotnisko przylatuje sobie tą kamerą przeciwniki. itd...
Trzecią sprawą i dla mnie bardzo ważną jest struktura moda. Jesteście przyzwyczajeni do pewnej modułowości modów z AAA. Niestety wprowadzanie bardziej skomplikowanych elementów wiążę się z wzajemnie zależnymi przeróbkami w wielu miejscach. Tzn. nie dacie rady złożyć z poszczególnych modyfikacji osobno: np. dymów i kamer jednego moda jedynie przy pomocy dodania plików z dwóch modów - bo na ogół te mody wykorzystują te same pliki. Co więcej są tam modyfikacje w tych plikach, które "Jolly" może uważać za święte. Plikach FlightModelMain (gdzie jest modyfikacja zachowania resetu trymów), AircraftState (m.in. kolor dymów) itd... Podobnie jest z kamerami - wymagają wpisów w plikach związanych z obsługą klawiszy, pliku Main3d - odpowiedzialnym za zarządzanie renderowaniem (ale także za zapisywanie w trakach stanu dymów), a także w plikach poszczególnych kamer. Więc sytuacja wygląda tak - albo cała paczka, albo jeden, niewielki mod. Przy czym w tej chwili wycięcie wszystkiego poza jednym modem byłoby dla mnie dość czasochłonne - bo dodany kod rozrósł się baaardzo.