Autor Wątek: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")  (Przeczytany 10162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 03, 2008, 10:41:41 »
Zefir
Ale z ciebie magig. Już widzę jak Olo odchodzi do lamusa a pojawia się nowy symulator " ORŁY 2009 ".
A jak tak brniemy to też mam prośbę - czy można mieć otwieraną kabinę ?
Pozdrawiam i życzę wytrwałości i mniej nerwów ze strony forumowiczów.
Muszą wiedzieć , że to twoja dobra wola, a nie żądać.
Pozdrawiam i do zobaczenia na treningach.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 03, 2008, 12:41:11 »
No to jak już życzenia, to dołączam się do otwieranej owiewki w Mustangu, super sprawa by była,
 i jeszcze jedno , chodzi mi o możliwość wyłączenia kręgu celownika, w Mustangu D 20 NA.

Pozdrawiam :001:

P.S Zefirze zrób nam taki prezent na mikołaja :002:

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 03, 2008, 15:33:32 »
Jestem pod wrażeniem.Domyślam się,że jesteś programistą.Mam w związku z tym pytanie czy w tym symulatorze jest możliwość zrobienia klikanego kokpitu ale zewnętrznego.Ja kończę kokpit (częściowy)dla FalconAF,jestem w fazie testów.Można zrobić tego typu kokpit dla FS,ale nie jestem pewien czy jest to możliwe dla Iłka.Na forum Viperpit  paru zdolnych programistów napisało programy pod Falcona z których korzystam w swoim projekcie
pozdrawiam,vito_zm

Zefir

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 03, 2008, 15:41:40 »
Na pewno można. Nawet kiedyś Oleg dał instrukcję w jakimś pliku tekstowym. Jest klasa za to odpowiedzialna DeviceLink - która pozwala na komunikowanie się iłka ze światem. O ile dobrze pamiętam, to działa to tak, że iłek wystawia na jakimś porcie lokalnie serwer, do którego można się podłączyć i w ten sposób komunikować z symulatorem. Trzeba tylko odpowiednio oprogramować tamto urządzenie, żeby potrafiło zamieniać sygnały z urządzenia i wysyłać je do serwera i w drugą stronę. Więc jest to już dostępne nawet w niemodowanym iłku. W modowanym te możliwości są pewnie większe.

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 03, 2008, 16:39:53 »
Dzięki za odpowiedź.Może w przyszłości powstanie kokpit dla iłka.Muszę przyznać,że zewnętrzny kokpit plus dobry joystik daje duży komfort podczas lotu.

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 03, 2008, 19:19:06 »
Mały dodatek do wypowiedzi Zefira: DeviceLink jest oryginalnie nieaktywny podczas rozgrywki online. Informacja o tym wyszła przy okazji zabawy z wysyłaniem "na zewnątrz" informacji o pozycji samolotu (powstały z tego takie ładne animacje, które były/są dostępne na naszej stronce). Nie pamiętam tylko, czy bawił się w to Boczek, czy Josiv. Można by ich popytać.

No ale przecież taki zdolniacha jak Zefir nie powinien mieć kłopotów z odblokowaniem tej funkcji :D

Z tego co pamiętam, DeviceLink w Iłku może wysyłać naprawdę bardzo wiele informacji, łącznie ze wskazaniami poszczególnych przyrządów, aktualnym stanem różnych mechanizmów / ustawień itp... Przydatne narzędzie. Nie wiem tylko, czy potrafi "przyjąć" informacje z zewnątrz i zaaplikować je w grze. Tego nie próbowaliśmy.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 03, 2008, 20:17:18 »
Nie działa online, można za to z czytywać z tracku, ale nie dam głowy za to że już nie ma jakiegoś modu który zdejmuje tą blokadę.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Zefir

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #37 dnia: Grudnia 04, 2008, 10:02:11 »
Jak nie ma, to się zrobi. Tak przy okazji, to wersja PAT MODa, nad którą pracuję jest na tyle rozbudowana, że nawet nowe funkcje będą mogły być obsługiwane przez DeviceLink. Więc muszę poszukać tej blokady on-line. Oczywiście, DeviceLink służy nie tylko do informowania o stanie samolotu, ale również pozwala na odczytywanie sygnałów z zewnątrz i na ich podstawie kontrolowanie samolotu.

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 04, 2008, 10:48:03 »
Do końca tego roku planuję zakończyć mój kokpit dla F16.Muszę tylko napisać skrypt pod oprogramowanie Sios OpenCockpits.
Jeśli Zefir stwierdzi,że jest możliwość zapisu oraz odczytu danych w tym symulatorze to można próbować rozpocząć wstępne prace (testy).Nie jestem programistą,ale znam się trochę na elektronice i mogę wykonać wstępne testy.
Przez analogię do symulatora FalconAF myślę,że nie powinno być problemu z realizacją wirtualnej klawiatury i za pomocą np.MJoya oraz SVMapera realizować funkcje rzeczywistej klawiatury.MJoy ma możliwość podpięcia 8 analogowych potencjometrów.Można zastosować kilka sterowników,aby zwiększyć liczbę wejść analogowych.
Pozostaje problem z odczytem danych,jak to zrobić i dostosować do sterowania elementów wykonawczych.Tutaj potrzebna jest pomoc programisty.
Nie mam tego symulatora i go nie znam,ale mogę go kupić.Jeśli pomysł chwyci i Zefir pomoże rozwiązać problemy programowe to od następnego roku jestem do dyspozycji.
Domyślam się,że symulator posiada kilka maszyn oraz różne mody do tych maszyn.Czyli jest problem wyboru maszyny i najlepszego modu.
Druga sprawa to "klikanie optyczne",czyli to co zrobił Zefir.Można np.realizować sterowanie kokpitu za pomocą zew.przełączników,ale na ekranie przełączniki są nieruchome.Może są już jakieś mody,które to realizują.
Tyle moich wstępnych uwag.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 04, 2008, 19:11:55 »
Jak nie ma, to się zrobi. Tak przy okazji, to wersja PAT MODa, nad którą pracuję jest na tyle rozbudowana, że nawet nowe funkcje będą mogły być obsługiwane przez DeviceLink. Więc muszę poszukać tej blokady on-line. Oczywiście, DeviceLink służy nie tylko do informowania o stanie samolotu, ale również pozwala na odczytywanie sygnałów z zewnątrz i na ich podstawie kontrolowanie samolotu.

To zapraszam. Szczerze! Zapodawałem ten temat parę razy na AAA ale na razie nic... Nie wiem zresztą, czy blokada nie jest hmmm... funkcjonalna, tj. kanały komunikacji DeviceLink są jakoś użyte przy grze online. Oby nie. Dla mnie działający DeviceLink to byłby świetny prezent - mam stare urządzenie z WinCE i szczotkę softu, co wysyła rozkazy i kody klawiaturowe do PC-ta. Dodać komunikację w drugą stronę i wyświetlanie przyrządów i heya! domowy kokpicik...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #40 dnia: Grudnia 04, 2008, 21:11:11 »
Zdecydowanie nie jest to problem technologiczny, na dodatek pamiętam komentarze Olega  kiedy dawno temu co najstarszy górale tylko pamiętają było to wprowadzane w którymś tam patchu do fb, że zdecydowali się odgórnie to zablokować co by nie dawać sztucznej przewagi jak by ktoś miał dodatkowe monitory czy komputery z przyrządami. Oczywiście w pustkę trafiły uwagi, że powinien zablokować trackira i w ogóle  nawet możliwość używania joystika, bo przecież ktoś może grać na klawiaturze...
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Zefir

  • Gość
Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #41 dnia: Grudnia 05, 2008, 18:28:56 »
Wiecie, tylko moim, skromnym zdaniem, nie warto odwzorowywać kokpitu do tego symulatora. Po pierwsze dlatego, że w tej chwili jest to pomieszanie z poplątaniem - mnóstwo samolotów z różnych stron, a żaden front nie jest odwzorowany do końca i poprawnie.
Po drugie - model lotu iłka jest... no, po co precyzyjne wskaźniki ciśnienia, poziomu paliwa itp... gdy ich implementacja w samym symulatorze jest prawie żadna i toporna? Tzn. można się obyć zupełnie bez nich? Po co jakieś przełączniki, gdy do lotu potrzeba kilka klawiszy, które bardzo często nijak mają się do realnych przełączników w samolocie? Poza tym... o ile nie nastąpi jakieś przełomowe wydarzenie, to iłek powoli będzie stawał się historią. Nie ma szans na zajmowanie takiego miejsca, jak np. Falcon - z tego względu, że nie prezentuje takiego poziomu realizmu. Wyjdzie BoB i iłek powoli zacznie umierać...

Co nie znaczy, że przy pomocy modów nie dałoby się zrobić z iłka lepszego symulatora. Znacznie lepszego. Dałoby się wiele rzeczy - i staram się to pokazać, nawet pewnymi nieprzydatnymi obecnie modami. Tylko potrzeba byłoby do tego więcej osób zaangażowanych i wierzących w to, że takie działanie ma jakiś sens.

Odp: Mody zespołu akrobacyjnego PAT (czyli zabawki "made by Zefir")
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 05, 2008, 22:24:26 »
Dzięki za analizę możliwości sterowania tego symulatora.Masz rację,aby coś zrobić potrzebny jest pewien potencjał oraz musi to mieć jakiś sens.Co do Falcona to ze względu na dużą liczbę komend klawiaturowych zrobienie nawet prostej makiety kokpitu ma sens (nie potrzeba pamiętać kombinacji klawiaturowych).