Autor Wątek: Kącik motoryzacyjny  (Przeczytany 228221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #240 dnia: Czerwca 01, 2009, 12:46:06 »
Umowa na siostrę - jeśli sprzedawca na to pójdzie. Jakby co - nie jest problemem spisanie później umowy darowizny (przed rejestracją w PL), jak mi się wydaje. Podatków od tego żadnych nie ma bo to zerowa grupa podatkowa (tylko od pewnej wartości jest obowiązek zgłoszenia samego faktu w skarbówce). Sam przepisałem tak niedawno 1/3 samochodu na ojca, bo zniżek ubezpieczenia nie miałem.

Aby przejechać przez granicę:
* tzw. brief mały i duży (odpowiedniki karty pojazdu i dowodu rejestracyjnego)
* ubezpieczenie -> jeśli pojazd jest wymeldowany kupujesz tablice wywozowe jak napisał janweg (czerwone lub żółte - żółte są na 5 dni tylko bodajże, czerwone na dłużej, obecnie można jechać też na żółtych), wraz z ubezpieczeniem
JEŚLI pojazd jest zarejestrowany nadal i wszystko ma ważne: bierzesz OC (zieloną kartę) zbywcy i jedziesz do Polski. Po czym normalnie przerejestrowujesz, tak jakby był w PL kupiony. Sam przetestowałem w lutym, choć nie byłem pewny czy to w porządku. Ale problemów żadnych nie było, kontrolę UFG tez przeszedłem. 100 euro w kieszeni.
* umowa kupna (warto mieć dwujęzyczny lub polski odpowiednik (głównej) umowy niemieckiej - taka druga kopia, co na tłumaczeniu tego zaoszczędzisz przynajmniej - pozostaną dokumenty auta tylko wtedy)

Co do tego czy nie trzeba robić przeglądu, to się upewnij w wydziale komunikacji, bo ostatnio mały bałagan był i nie wszędzie niemiecki TUV uznawali (sic!). A poza tym co janweg napisał - to jeszcze zwolnienie z VAT musisz załatwić (po zapłaceniu akcyzy).

PS. PRL... ha ha ha. A to się uśmiałem. A Detroit to wzór kapitalizmu pewnie...

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #241 dnia: Czerwca 03, 2009, 22:34:33 »
Czołem,

    Panowie mam takowy dylemat. W bardzo niedalekiej przyszłości mam zamiar zakupić samochodzik. Padło ma Mercedesa W202 96-99 r.). Kilku znajomych ma właśnie taki model (w różnych wersjach, z różnymi silnikami) i chwalą sobie że hej. Z tym, że mają za$oba na punkcie marki Mercedes, co stawia pod znakiem zapytania ich obiektywizm. Zainteresowałem się zakupem W202 z silnikiem Diesla 250 Turbo. Zgodnie z zebranymi danymi przeze mnie, nie jest to silnik aż tak "ropożrący" - korzystny stosunek ciąg - masa maszyny :).
    Nie będę ukrywał że jestem "z deka" zielony z motoryzacji. Poszukuję samochodu dużego (nie koniecznie kombii) z wydajną jednostka napędową (gwiazda na grillu mile widziana). O spalaniu (w miarę) oszczędnym wspominać chyba nie muszę :) Mam przeznaczone na to 16000 - 17000 PLN. Możliwość poszukania samochodu w Reichu w każdym momencie (taki jest plan). Jeśli jest ktoś kto posiada W202/C250 i ma jakieś uwagi - chętnie posłucham/poczytam.

Szczere Bóg Zapłać.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #242 dnia: Czerwca 05, 2009, 01:10:32 »
Dzięki za porady. Forum było off na 3 dni więc znalazłem coś takiego, może się komuś przyda
http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Niemiec,-,procedura,200.html

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #243 dnia: Września 18, 2009, 03:02:45 »
ZTCW od "górki" Szmajs ma roblemy z internetem co jest niezwykle dziwne jak na tak przystojnego gościa, niemniej jak już je pokona to może zechce on (lub ktoś inny) swoją furę a'la Fiat upięknić poprzez niniejszą wyprzedaż garażową :D :

http://www.toyota-f1-shop.com/home/b2c_tmg/b2c/display/(isQuery=no&layout=6_1_60_49_5_2&uiarea=2&ctype=areaDetails&carea=0000000026)/.do

Ceny przystępne moim zdaniem więc Seicento powinno ładniusio wyglądać, a nie tylko zabójczo śmigać :D
« Ostatnia zmiana: Września 18, 2009, 03:12:05 wysłana przez Wacha »

Schmeisser

  • Gość
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #244 dnia: Września 18, 2009, 10:51:15 »
Jakie Siecento.
Posiadam skromny miejski samochód marki Fiat Punto II. za mało rzucające się w oczy literki HGT zapłaciłem kartą visa. Wyraz twarzy pana w BMW czy innej Avensis po zmianie na zielone - bezcenne.

Od osmiu miesięcy rozkoszuje się szczeniacką zabawą pt. wkurzamy spieszącego się. Polega to na tym że jak pan się zrówna ze mna po tym jak z 10 razy mi mrugnął długimi to patrze mu w oczy, uśmiecham się jak  matka , i robię podłogę. 141 koni w 890 kg robi resztę :D.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #245 dnia: Września 18, 2009, 11:32:50 »
Fiat Punto II 141 koni
Dłubałeś je?
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Schmeisser

  • Gość
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #246 dnia: Września 18, 2009, 11:38:31 »
seria panie, podstawowa wersja :D

słowo klucz dla gógla to 'Punto HGT"

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #247 dnia: Września 18, 2009, 11:57:51 »
Można się bawić w dodanie jakiegoś turbo o małym ciśnieniu doładowania, ale raz że to duże koszty jeżeli chce się zrobić profesjonalnie a dwa rosną koszty, zwija się asfalt jak dodajesz gazu itp. itd. :D
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #248 dnia: Września 18, 2009, 11:59:02 »
seria panie, podstawowa wersja :D

słowo klucz dla gógla to 'Punto HGT"

Dłubaliśta jednak http://www.motofakty.pl/artykul/fiat_punto_hgt.html
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #249 dnia: Września 18, 2009, 12:02:34 »
seria panie, podstawowa wersja :D

słowo klucz dla gógla to 'Punto HGT"
W takim razie hamowałeś, czy te 10hp ekstra to  błąd?
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #250 dnia: Września 18, 2009, 13:12:56 »
W takim razie hamowałeś, czy te 10hp ekstra to  błąd?
Po pierwsze nie kwestionuje się zdania moderatora, po drugie patrz po pierwsze a po trzecie widocznie Schmeisser ma wrodzony bonus do każdego samochodu w postaci +10 do mocy maksymalnej :D
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #251 dnia: Września 18, 2009, 13:21:52 »
W razie czego strzał przyjmie na klate :)
Pytam z ciekawości bo 10km przyrostu w ssaku to nie tak mało jak się może wydawać. Poza tym silnik może mieć już w fabryce większą moc niż katalogowa. 
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #252 dnia: Września 18, 2009, 13:25:37 »
Poza tym silnik może mieć już w fabryce większą moc niż katalogowa.
Niestety, ale wątpie żeby tak było...
Lepiej Szmajser przyznajcie się, że jakiś update był lub że się o dyszke pomyliliście :) Też jestem ciekaw skąd te 10 dodatkowe :)

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #253 dnia: Września 18, 2009, 14:12:37 »
Nie wiem jak w Fiacie ale często można spotkać silniki TDI które po hamowaniu mają nieco więcej koni niż powinno.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #254 dnia: Września 18, 2009, 21:20:40 »
Szaleńcza jazda 200 km/h przez centrum Warszawy.... - Adrenaline Motorsport

Taki filmik znalazłem. Bajerancko i profesjonalnie zrobiony (pozostałe również). Robi wrażenie. Moralizatorstwo sobie daruję.

O co chodzi. Nazywa się to ponoć Illegal Warsaw Streetracing. Mam takie pytanie dla mieszkańców Stolycy - czy takie rzeczy często się zdarzają, że takie fury w centrum wieczorkiem popierdzielają? :D I w ogóle czy rzeczywiście są to wyścigi nielegalne, czy też jakieś ustawki w porozumieniu z Policją? Niby głupie pytanie, ale skoro często blachy odczytać na tych filmach można, to jednak dziwne.

Oczywiście mam świadomość, że w każdym mieście są amatorzy gry NFS Underground i filmu Za szybcy się wściekli, ale z reguły ogranicza się to do palenia gumy przed marketem, czy też ruszania z piskiem opon (patrz - Schemisser :D ). To tutaj wygląda bardziej pr0. Chyba, że rzeczywistość nie jest tak kolorowa jak w filmie.