Autor Wątek: Kącik motoryzacyjny  (Przeczytany 227919 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1200 dnia: Sierpnia 28, 2012, 14:21:21 »
Focus prowadzi się idealnie, pięknie bierze zakręty, nie mam żadnych problemów z kierowaniem i wspomaganiem na trasie czy w mieście w czasie normalnej jazdy. Problemy występują tylko na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją i w czasie ostrego kręcenia kierownicą. Słychać wtedy, i widać na obtotomierzu, gwałtowny spadek obrotów, auto "dudni", dławi się, na desce "choinka", silnik czasem gaśnie. Puszczenie sprzęgła lub dodanie gazu na jałowym pomaga.

Leon - sprawdz wszystkie przewody dochodzace i wychodzace z pompy. Czy nie sa "zagięte" lub "spłaszczone".
Miałem podobny problem ze swoją Fiestą. Przy ruszaniu był chrobot, silnik falował przy niskich obrotach ... Przyczyną był zagięty elastyczny przewód. Rozwiązanie było banalnie proste - załozyłem plastikową tuleję. Miałem w Fieście silnik z 2004 roku - mechanik mi powiedział, że po 2005 zastapili przewody elastyczne przewodami sztywnymi.

Samochód ma być wykorzystywany głównie do jazdy po przedmieściach (dziecko do przedszkola, ja do pracy), po mieście i czasem na jakąś wycieczkę.
Jeżeli diesel do takich rzeczy to tylko jakiś starszy, bo w nowym bardzo szybko bedziesz miała problemy z filtrem DPF (czy jak mu tam ....) i zaworem EGR.
Do takich rzeczy to tylko jakiś prosty silnik benzynowy do zagazowania instalacją na "obroty". Bo jak załozysz sekwencję, to zimą bedziesz jeździła więcej na benzynie niż na gazie :-P

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1201 dnia: Sierpnia 28, 2012, 14:28:28 »
Jeżeli diesel do takich rzeczy to tylko jakiś starszy, bo w nowym bardzo szybko bedziesz miała problemy z filtrem DPF (czy jak mu tam ....) i zaworem EGR.
Nie jestem pewien co uznajesz za "nowy" i "starszy" ;)  Bo jak mamy pisać o EGR to jest problem samochodów 5+ letnich, czyli dla mnie już nie zaliczających się do "nowych". To samo z filtrami FAP / DPF.

Dlatego piszę o samochodzie nowym. Przez pierwsze kilka lat jest spokój, bo nawet jakby co, to samochód jest na gwarancji, a potem się samochód oddaje do salonu w rozliczeniu i bierze nowy :D

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1202 dnia: Sierpnia 28, 2012, 17:40:58 »
Jeżeli klima jest wyłączona to obroty biegu jałowego trzymają stały poziom, 800 rpm. Przewody sprawdzę.
Własnie wróciłem z salonu Daci, oglądałem Lodgy i jestem pod wrażeniem tego autobusu. Pomimo tego, że technologicznie jest na poziomie mojego starego samochodu. Osiągami też. Przymierzałem kiedyś Dustera, siedziałem w Loganie i Sandero. Lodgy to krok do przodu w wykończeniu auta. Focusa remontowałem (poza awariami, których było sporo, jak na mój gust zbyt dużo, wymieniłem jeszcze tuleje w tylnym zawieszeniu bo już gumę brał szlag)  też po to aby go sprzedać. Nie wiem czy nie kupię tego samochodu, stary zrobił mi się za ciasny. I powoli mam dosyć używanych aut. Muszę się przejechać Lodgy a to będzie możliwe dopiero  15 września.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 28, 2012, 22:53:59 wysłana przez Leon »
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Schmeisser

  • Gość
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1203 dnia: Sierpnia 28, 2012, 19:20:36 »
A nie masz przpadkiem w Focusie  wspomagania elektryczno hydraulicznego, tudzież elektrycznego?
Ja mam w Puntolocie elektryczno-hydrauliczne, i miałem objawy spadku obrotów nawet o 200 gdy kręciłem na postoju kierownicą w z włączonym city czyli elektrycznym wspomaganiem. Przyczyną był kończący się alternator, który nie dawał sobie rady z gwałtownym poborem mocy. Po regeneracji alternatora wszystko wróciło do normy.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1204 dnia: Sierpnia 28, 2012, 19:44:43 »
Alternator Szmajsie miałem sprawdzany miesiąc temu, wtedy wyszło, że jeżdżę na trupie akumulatorze o pojemności ładowania 0.

Coś czuję, że przyjmę model proponowany przez Suna:
Cytuj
Przez pierwsze kilka lat jest spokój, bo nawet jakby co, to samochód jest na gwarancji, a potem się samochód oddaje do salonu w rozliczeniu i bierze nowy
A, że stać mnie na dolne segmenty, cóż...
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1205 dnia: Sierpnia 28, 2012, 20:12:16 »
Coś czuję, że przyjmę model proponowany przez Suna:A, że stać mnie na dolne segmenty, cóż...

Kup sobie Leon Skodę Octavię z silnikiem 1.6/100KM z fabrycznym gazem. Auto duże, pojemne, sprawdzony silnik, dobrze tolerujący gaz - w związku z tym ekonomiczne.
http://otomoto.pl/skoda-octavia-tour-1-6-lpg-C23693737.html

Ramm
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1206 dnia: Sierpnia 28, 2012, 20:36:18 »
Kup sobie Leon Skodę Octavię z silnikiem 1.6/100KM z fabrycznym gazem. Auto duże, pojemne, sprawdzony silnik, dobrze tolerujący gaz - w związku z tym ekonomiczne.
http://otomoto.pl/skoda-octavia-tour-1-6-lpg-C23693737.html

Ramm
102KM w takim aucie...jak będziesz chciał wyprzedzić autobus, to musisz wyłączyć klimę

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1207 dnia: Sierpnia 28, 2012, 20:41:39 »
102KM w takim aucie...jak będziesz chciał wyprzedzić autobus, to musisz wyłączyć klimę

Jak to mówi krecik - "ah jo..." :-D
Coś za coś - jak Leon wygra w totka, albo dawno nie widziana krewna z hameryki przepisze mu 1,5 mln $ z wygranej w loterii - wtedy kupi sobie A8 z 4.2 TDI i niczego nie bedzie musiał wyłączać do wyprzedania autobusu  8)
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1208 dnia: Sierpnia 28, 2012, 20:49:05 »
Spoko, przyzwyczajony jestem do znacznej redukcji biegów przy wyprzedaniu obiektów poruszających się z prędkością ok. 100 km/h.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1209 dnia: Sierpnia 28, 2012, 21:06:50 »
102KM w takim aucie...jak będziesz chciał wyprzedzić autobus, to musisz wyłączyć klimę

Zupełnie nie mogę się zgodzić z taką opinią. Jeżdżę Octavią z tym silnikiem od ponad roku i nie zauważyłem problemów z wyprzedzeniem nie tylko autobusów, ale i większości tego co jedzie przede mną. Kwestia odpowiedniego rozwiązania sytuacji i zaplanowania manewru. Auto nie jest demonem prędkości, ale przy normalnych prędkościach na drogach krajowych da się bez trudu jeździć bez większych frustracji. Poza tym jak dla mnie ten samochód ma więcej zalet niż wad. Jest wygodny cichy i ma długi piąty bieg. Praktycznie poza miastem można cały czas gnać na piątce :) Dobrze nim się jedzie też po ekspresówkach i autostradach, praktycznie do 160 km/h da się w środku normalnie rozmawiać, a auto nie próbuje uciekać z drogi. Poza tym nawet jako liftback pozwala zapakować tyle towaru co do Żuka z plandeką :)

Offline TheWitch

  • *
  • IL-2 racer
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1210 dnia: Sierpnia 28, 2012, 21:33:37 »
Wiedzmo, kup sobie Skota. Bezawaryjne, i user friendly. Najwiekszym osiągnieciem wojskowym mojego ojca bylo urwanie jednego koła, zorientował sie dopiero przy zdawaniu sprzętu...

Rzeczywiście auto pierwsza klasa, miałam niegdyś okazję prowadzić to cudo. Ma jednak kilka wad, jak na samochód do odwożenia dziecka do przedszkola i wypady z kumpelą na zakupy. Trudno zaparkować, no i musiałabym znowu iść na prawo jazdy, że o spalaniu nie wspomnę  :106:

A propos tej Toyoty Rav4 - ona nie ma tego czegoś złego na "H" w napędzie ?
************************************************************************

Idąc Doliną Śmierci zła się nie ulęknę ... albowiem to ja jestem najgorszą wiedźmą w tej dolinie !

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1211 dnia: Sierpnia 28, 2012, 22:45:41 »
Ma, ale nie potrzebujesz samochodu w "poważny teren", więc dla Ciebie to nie jest jakikolwiek problem. Wręcz atut, bo spalanie mniejsze.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1212 dnia: Sierpnia 29, 2012, 00:21:30 »
Hmm... możesz też popatrzeć na Suzuki SX4/Fiata Sedici (to jest to samo, tylko znaczki się różnią). Ostatnio takiego ujeżdżam od czasu do czasu i całkiem ładnie daje radę (w silniku 2.0 MultiJet), chociaż jeśli chodzi o wykończenie środka i materiały, to jak to Suzuki (i Fiat ;) ) szału wielkiego nie robi. Bagażnik też jest raczej z gatunku symbolicznych, aczkolwiek przy odrobienie dobrej woli da się do niego całkiem sporo włożyć.
Za to napęd można sobie całkowicie wyłączyć (jak zbędny), dać na auto albo zablokować na stałe, jak jest taka potrzeba, co teoretycznie powinno dać oszczędności w paliwie, ale ja nie widzę różnicy pomiędzy trybem 2x4 i Auto. Samochód stoi dość wysoko, więc raczej ukryte krawężniki mu nie straszne.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkim, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał."

"Fanatyk to ktoś kto nie może zmienić zdania i nie zmieni tematu."
                                                                                                 Sir Winston Churchill

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1213 dnia: Sierpnia 29, 2012, 07:17:07 »
L'ordre règne à Varsovie!

Schmeisser

  • Gość
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1214 dnia: Sierpnia 29, 2012, 18:50:11 »
Zmieniając temat z oszczędnych samobójców/morderców, na coś zgoła odmiennego:

Ktoś tutaj zajmuje się auto-detailingiem ?


Zbieram sprzęt do pucowania wozu, a przeglądanie forum.kosmetykaaut.pl przyprawia o migrenę. O ile grzebać w wozie mam gdzie, to z jego myciem raczej kiepsko - muszę korzystać z myjni bezdotykowych sieci BKF, a samochód stoi pod chmurką... mewami... drzewami... i innym dziadostwem na wysokościach przelotowych. Wszystko to sprawia, że moje potrzeby są trochę odmienne od większości użytkowników forum detailingowe


2. Osuszenie przed zabezpieczeniem: który ręcznik z mikrofibry z obecnie dostępnych na rynku będzie tutaj najefektywniejszy ?

O w morde ale nam Sundaln odjechał.   
Najefektywniejsza jest zdemontowana wycieraczka, trzeba uważać tylko zeby jej ramie nie pacneło w szybe bo zrobi pajączka. Od mikrofibry lepsze sa mocno sprane prześcieradla albo mocno sprane gacie....

Tak wiem, moje rozwiązania są mało pro...   buhaha
Ale za to są jak SchwerePanzerAnbtailung. Skuteczne.