Autor Wątek: Kącik motoryzacyjny  (Przeczytany 229663 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1740 dnia: Marca 04, 2019, 10:46:05 »
Uważam, że trzeba o tym wspomnieć. Furmanka równie kultowa co Kamaz ;]

https://www.auto-motor-i-sport.pl/ciezarowki-i-autobusy/60-lecie-produkcji-ciezarowek-przez-Kraza,36128,1
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1741 dnia: Marca 09, 2019, 17:18:17 »
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1742 dnia: Marca 09, 2019, 20:44:05 »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1743 dnia: Kwietnia 09, 2019, 14:12:18 »
 Było BMW to teraz Merc..  ;)
 

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1744 dnia: Czerwca 02, 2019, 13:54:00 »
Takie połączenie silnika gwiazdowego i czterech kółek:

http://autobezsens.blogspot.com/2014/10/motohistoria-1935-monaco-trossi.html

Rover + gwizdek:

Rover Jet 1 R Turbine Car at Ventilspiel 2016
https://www.youtube.com/watch?v=-EX_PMRdVkY
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1745 dnia: Czerwca 02, 2019, 18:33:26 »
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1746 dnia: Czerwca 02, 2019, 20:36:49 »
Dokładnie, wrzuciłem dwie perełki pasujące do tego forum - ku pamięci.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"


Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1748 dnia: Listopada 07, 2019, 11:10:35 »
Czemu ja nie mogę znaleźć czegoś podobnego w stodole? :P Skromnego W108 albo W116. Nawet W115 czy W123 bym nie pogardził :P. Czy tak jak na YT widziałem gość w stodole znalazł W201 2.3-16V... Czytałem na autokult.pl historię W126 który tak samo został kupiony w 1986 roku i miał niecio ponad 40km najechane. Ogólnie fajne historie :).

https://autokult.pl/35426,mercedes-s560-z-1986-roku-na-sprzedaz-przejechal-tylko-46-kilometrow

Swoją drogą jak ktoś lubi, to polecam oglądnąć ten film. Mniej więcej w połowie pada kilka przykładowych cen części do SLR-a :D. Wątek o Fordzie GT też ciekawy :).

Ferrari w cenie Skody #7 - Rozmawiałem z prawdziwym znawcą supersamochodów
https://www.youtube.com/watch?v=UTuPP27N06k
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1749 dnia: Listopada 12, 2019, 19:22:51 »
Nie zastanawia fakt, że auto, które stoi 40 lat bez ruchu, jest całe "zapieczone"? Jak będzie wyglądać smarowanie i praca tych elementów ruchomych w momencie rozruchu - auto musi przejść praktycznie "kapitalkę" wszystkiego.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1750 dnia: Listopada 12, 2019, 19:51:44 »
Samochód samochodowi nierówny. Przed uruchomieniem sprawdza się pewne rzeczy (np. czy jest olej, zapach paliwa, świece lub czy silnik nie stoi dęba) ale zapewniam Cię, że do uruchomienia wystarczy żeby tam po prostu był. Reszta to już kwestia jak był chomikowany i jak go użytkował poprzedni właściciel oraz czego oczekuje po nim nowy właściciel. Czy odbudowa czy oryginał? Ten Gullwing jak go rudy nie zjadł to mechanicznie będzie żył, bo to inne materiały i jakość wykonania. To samo W126. Te auta były dość pancerne i ich największym złem dla nich to była korozja. Im auto nowsze to tym gorzej zniesie takie stanie pod chmurką.

Oczywiście gumowe elementy mogą już nie istnieć, mogą paść po 10km. Sprawy eksploatacyjne po prostu się wymienia. Hamulce to obowiązkowo sprawdza się/robi. Zresztą co tu dużo mówić. Miałem trochę styczności z autami i nie raz szczena opadała jak w starym Japończyku czy starym Mietku/BMW/Golfie/Audi bez problemu dało się odkręcić śrubę, a w nowym VAG-u pyk i śruba ukręcona. Mój W201 nie raz mnie zaskakiwał jak musiałem coś w nim pogrzebać, zwłaszcza jak robiłem to pod chmurką. Jakoś to z głową było pomyślane, nie trzeba było pół auta rozbierać itd. No ale tak jak mówię, co auto to inna historia.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1751 dnia: Listopada 12, 2019, 21:19:19 »
Prawda jest taka że najlepsze samochody w EU robili w latach 80-90 wtedy jeszcze liczyła się żywotność i trwałość. Ostatnio sam się zastanawiałem co tu kupić jaki drugi samochód Audi, może BMW, Seat itp.?
Aż w końcu padło na Dodge Rama 1500 z pancernym silnikiem V8 Hemi 5,7 bez żadnych turbosprężarek i innych dziadostw czysta wolnossąca jednostka. Samochód ma zmodyfikowany dolot na Brute Force + cały układ wydechowy na Flowmaster (zajebiście mruczy), no i jest sześcioosobowy :)



Moc około 400 koni, pewnie ktoś może zapytać ile to pali więc jak mu depniesz w dechę to tego chyba jeszcze  nikt nie zmierzył.  :P
Ale przy normalnej jeździe pali mi 20 litrów gazu na 100 km więc nie taki diabeł straszny jak się go maluje  :evil: 

A i tak przy okazji z tego co wyczytałem Chrysler planował umieścić ten silnik w P-47 Thunderbolt.

« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2019, 21:40:59 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1752 dnia: Listopada 12, 2019, 21:35:43 »
Pali tyle ile musi ;) Auto fajne. Lubię pickupy i MOPAR ;). Lubię też Dietroit Diesela. Z miarę świeżych amerykańców to moim konikiem jest Caprice 91-93 (od biedy Impala) z podciętym nadkolem. Mile widziany w wersji Interceptor z motorem LT1 lub klasyczny radiowóz. W Białym Stoku kombiak stał... tylko ode mnie to kawał drogi. No i 5,7 literka pojemność :P. Teraz widzę, że jeszcze dwa kombiaki pojawiły się. Tylko nie wiem czy po zakupie dalej bym nie ukręcał głowy za MB... taka choroba ;).

Jak z częściami? Michu z Mk4 Garage (Miłośnicy czterech kółek) narzeka, że lekko nie ma. On ma RAM-a 570.

Z dzbankiem to chyba raczej chodziło o technologię HEMI, potem w jakimś czołgu to jeździło jak dobrze pamiętam.

Mile wspominam "Monstera", brat miał Forda F250 na wysokim zawiasie z lat 90. Zderzak był na wysokości dachu w maluchu. Wielki, długi i cholernie niepraktyczny w mieście.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2019, 21:41:10 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1753 dnia: Listopada 12, 2019, 21:54:18 »
Fajny fajny, tylko dwa miejsca parkingowe zajmuje :D
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1754 dnia: Listopada 12, 2019, 22:41:08 »

Jak z częściami? Michu z Mk4 Garage (Miłośnicy czterech kółek) narzeka, że lekko nie ma. On ma RAM-a 570.

Z dzbankiem to chyba raczej chodziło o technologię HEMI, potem w jakimś czołgu to jeździło jak dobrze pamiętam.


Z Ramem podobnie jak z Harleyem Davidsonem kupić drogo, a części tanie porównując np. do Audi czy BMW.
Większość części jest bez problemu dostępna u nas, reszta niestety USA_trzeba sprowadzać i czekać. Ale w przypadku naszego europejskiego koncernu motoryzacyjnego wcale nie jest lepiej, bo czasami trzeba czekać aż ASO ściągnie z fabryki jakąś duperele, bo na stanie nie mają ;).
A Michu wtopił z tym Ramem, miał pecha ale przynajmniej się przyznał na kanale, widzisz nawet takiego fachowca i jego czujność da się uśpić ;).

Co do dzbana tak owszem wiadomo, że nie taki sam silnik lol, źle to napisałem mam namyśli technologiczne rozwiązanie 2 zawory na cylinder i półkuliste komory głowicy (hemispherical), stąd ten skrót Hemi jak by ktoś nie wiedział.

Pisownia. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2019, 08:17:38 wysłana przez KosiMazaki »