Autor Wątek: Kącik motoryzacyjny  (Przeczytany 228102 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1785 dnia: Listopada 16, 2019, 21:49:17 »
Jeżdżę autem SS (hehehe... nie mogłem się powstrzymać ). Czyli Skoda Superb, w dieslu 1.9 190 koni, auto spełnia normy Euro 6, mam dodatkowy zbiornik 25 litrów na Ad Blue, czyli bio dodatek do paliwa. Auto potrafi mi spalić 4l/100 jeżeli jadę jednostajnie do 100 km/h. Jaki wynalazek może to przebić na dziś? Koszty pozyskania energii są najistotniejsze. Co do zielonej energii, poczytajcie o problemach Niemców z utylizacją łopat śmigieł wiatraków które są robione z użyciem żywic które są takim syfem, że będą się rozkładać milion lat. Zielona energia kurna jego mać. Tylko atom się liczy na dziś. Albo Hel-3 jak tu już ktoś podlinkowł na forum.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1786 dnia: Listopada 16, 2019, 23:50:56 »
W związku z tym Niemcy chcą zamknąć wszystkie elektrownie atomowe. Jedyne czyste źródło energii, które jest w stanie dostarczyć ją w potrzebnych ilościach.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1787 dnia: Listopada 17, 2019, 12:39:25 »
Tak jak pisałem Rutkov wcześniej, nie ma idealnego rozwiązania. Zawsze jest jakieś "ale". Moim skromnym zdaniem najsensowniej wypada ogniwo paliwowe, ale wszyscy wiemy jak skończył Hindenburg :P.

https://demotywatory.pl/4959209/No-to-jedziemy

I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1788 dnia: Listopada 17, 2019, 15:25:06 »
Zilog, spoko spoko. Zaraz wady przesłonią Ci zaletę(bo ma tylko jedną, szczególnie jak masz założony przelot). Wiem co mówię bo miałem. 8)
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1789 dnia: Listopada 17, 2019, 15:56:44 »
Mój ŚP Teść, który całe życie spędził w branży szeroko pojętej patentowej, już lata temu opowiadał jak to główni gracze na rynku paliw na pniu wykupywali od początku lat 70-tych wszelkie patenty, które chociaż częściowo zahaczały o alternatywne źródła napędu, aby zablokować wszelkie nawet iluzoryczne możliwości powstania takowych. Gdyby nie to, to jak twierdził już dawno by się one upowszechniły.
Co do elektrowni atomowych to mam mieszane odczucia, po pierwsze nakłady na początku i dwa problem (dopiero problem) z odpadami, o potencjalnej możliwości awarii i jej następstwach nie wspominając, więc osobiście jestem raczej sceptyczny.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1790 dnia: Listopada 17, 2019, 16:42:28 »
W to, że firmy paliwowe skupiły wszystkie dobre pomysły na alternatywne źródła energii i schowały je do szuflady, aż tak bardzo bym nie wierzył.

Po pierwsze prawo patentowe nie jest jednolite ani globalne. Nawet jeśli coś jest opatentowane w jednym miejscu na ziemi, nie znaczy to, że patent jest ważny (albo respektowany) globalnie.
Po drugie patenty są ważne kilkanaście-dwadzieścia lat. Te zaklepane w latach 70 wygasły dwadzieścia-trzydzieści lat temu. Jeśli były coś warte, to już dawno zostały wykorzystane.
Po trzecie tak jak duże może być ciśnienie ze strony firm paliwowych na utrzymanie obecnego statusu, tak duże jest ciśnienie ze strony "całej reszty" na nowe źródła energii, czy też chociaż lepsze baterie. Przecież jeśli ktoś wynajdzie opłacalną technologię produkcji baterii, które wydłużą działanie urządzeń o choćby 50% względem obecnych i sprzeda ją koncernom elektronicznym, motoryzacyjnym i wszystkim innym branżom potrzebującym urządzeń elektrycznych, zarobi na tym więcej niż gdyby siedział na całej ropie Kaddafiego.


"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1791 dnia: Listopada 17, 2019, 17:11:06 »
Co do respektowania to zupełnie inna bajka, co do ważności to się mylisz.
Wystarczy zablokować jakąś gałąź by rozwój w tym kierunku się zatrzymał, wynalezione obejście też można zablokować w ten sam sposób, itd.
Kto 50, a nawet 10 lat temu myślał o ekologii, zanieczyszczeniu środowiska i jakości powietrza, którym oddychamy, czy zagrożeniu brakiem czystej wody. Kto martwił się alternatywnymi źródłami energii, gdy co i rusz odkrywano nowe złoża ropy i gazu i co chwilę bito rekordy wydobycia. Owszem zdarzały się jednostki, ale myślę że większość ze mną włącznie przejęła się w przeciągu ostatniego roku, trzech, gdy w okresie jesień - zima jakość powietrza w wielkich miastach wyraźnie się pogorszyła. Ja dla przykładu od zeszłego roku biegam w tym okresie w specjalnej masce z filtrem, gdzie jeszcze 3 lata temu, gdy usłyszałem o takim pomyśle, pukałem się w czoło.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1792 dnia: Listopada 17, 2019, 17:33:56 »
Zilog, spoko spoko. Zaraz wady przesłonią Ci zaletę(bo ma tylko jedną, szczególnie jak masz założony przelot). Wiem co mówię bo miałem. 8)

To znaczy, bo piszesz choć by to jakaś tajemnica była?
A samochodu bez wad nie ma, jeszcze takiego nie stworzyli. ;)
Układ wydechowy mam firmy Flowmasters:

https://fasthemis.com/i-23837473-flowmaster-american-thunder-exhaust-system-dodge-ram-truck-5-7l-hemi-2006-2008.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2019, 19:48:15 wysłana przez KosiMazaki »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1793 dnia: Listopada 17, 2019, 20:21:40 »
Kto 50, a nawet 10 lat temu myślał o ekologii, zanieczyszczeniu środowiska i jakości powietrza, którym oddychamy, czy zagrożeniu brakiem czystej wody. Kto martwił się alternatywnymi źródłami energii, gdy co i rusz odkrywano nowe złoża ropy i gazu i co chwilę bito rekordy wydobycia.Owszem zdarzały się jednostki, ale myślę że większość ze mną włącznie przejęła się w przeciągu ostatniego roku, trzech, gdy w okresie jesień - zima jakość powietrza w wielkich miastach wyraźnie się pogorszyła. Ja dla przykładu od zeszłego roku biegam w tym okresie w specjalnej masce z filtrem, gdzie jeszcze 3 lata temu, gdy usłyszałem o takim pomyśle, pukałem się w czoło.


Popadasz w pułapkę pt. "wszyscy myślą tak jak ja". Jaki niby jest w ogóle związek pomiędzy tym co myśli opinia publiczna w Polsce (gdzie nagle zrobił się z tego medialny temat), do tego co się dzieje w skali globalnej? Ekologia, ochrona środowiska i alternatywne źródła energii to nie jest temat, który wyskoczył wczoraj. Prace w tym kierunku prowadzi się od dziesięcioleci, ładując w to miliardy $. Nie tyle z dobroci serca, co też licząc na konkretny zysk.

Rekordy wydobycia to akurat bijemy w dzisiejszych czasach, rok w rok. Co więcej, prognozy dotyczące pojemności złóż rosną, zamiast maleć. Kilkadziesiąt lat temu teoretyzowano, że już teraz będą problemy z dostępnością paliw.

A co do jeszcze napędu na wodór. Ze względu na wydajność energetyczną testowano taki napęd w Skunk Works już w latach 60, projektując to, co przerodziło się w SR-71. Doszli jednak do wniosku, że jest to tak niebezpieczne w produkcji i transporcie, że dali sobie spokój, mimo, że samolot napędzany wodorem miałby nieporównywalnie lepsze osiągi.


"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1794 dnia: Listopada 17, 2019, 20:48:34 »
Jeszcze jeden argument mi przyszedł do głowy. Co jest bardziej ekologiczne. Stado VW z podkręconymi normami spalania (azotami) czy pół pustyni stojących diesli VW przeznaczonych do utylizacji? Może wystarczyło tylko dopracować soft i by te auta dalej jeździły :).

https://www.dailymail.co.uk/news/article-5562609/Shocking-images-VW-cars-dumped-Californian-desert.html

Z drugiej strony mamy ten cały pokręcony downsizing, nowy silnik 1,5 EcoBoost 182 KM w Focusie Active. Te trzycylindrowe gówno jest w stanie wciągnąć ponad 10L/100km, np. Fiesta z czterema garami o pojemności 1,6 potrafiła zmieścić się w średnim spalaniu 7,2L/100km i na autostradzie 8,5L/100km.

Ford Focus Active kombi 1.5 EB 182 AT8 test PL Pertyn Ględzi (około 10 minuty jest o tym mowa jak kogoś to interesuje)
https://www.youtube.com/watch?v=a3uehXfOESM

@Some1
Wodór jest ryzykowny ale od lat 90. całkiem nieźle poszli do przodu z tematem. Kiedyś BMW wspominało, że największym zagrożeniem jest moment tankowania. Dlatego wymyśli sobie, że najlepiej będzie jak zrobi to robot. Wtedy ogniwo paliwowe zajmowało cały tył w Oplu Zafirze. Drugim problemem była infrastruktura która nie istniała. Chyba były dwie stacje w Niemczech tylko. Potem Niemiecki ADAC robił testy zderzeniowe w Astrze III kombi, które dotyczyły bezpieczeństwa aut z butlą gazu CNG/LPG za tylną kanapą. Głównie chodziło o sprawdzenie co się stanie w trakcie dzwona i czy jest to potencjalna bombka na czterech kółkach. Okazało się, że żaden zbiornik się nie rozszczelnił, a największym zagrożeniem okazało się zerwanie mocowań zbiornika i walenie w łeb pasażerów. Teraz ogniwo paliwowe spokojnie zajmuje bagażnik w sedanie i spokojnie dałoby się to ryzyko zmniejszyć do minimum. Paliwo w zbiorniku, a w zasadzie jego opary są też łatwopalne, ogniwa w elektrykach też potrafią w ułamku sekundy zapłonąć. Natomiast to co wg mnie przemawia za wodorem to to, że z rury leci czyste H2O, więc czyściej się już nie da.

W latach 60. było dużo dziwnych pomysłów w lotnictwie, jedne się sprawdziły, a inne nie. Pierwszy elektryk powstał ponad 100 lat temu, a teraz do tego pomysłu powróciliśmy. Zresztą był też pomysł z latającym reaktorem atomowym. Takich ślepych uliczek było całkiem sporo, ale potem ktoś gdzieś wrócił. To samo było z dieslami (w sporcie). Tak tylko mówię  :055:
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2019, 21:02:31 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1795 dnia: Listopada 17, 2019, 21:53:31 »
Problem z wodorem dobrze ilustrują te dwa obrazki. Pierwszy pokazuje przy jakich stężeniach mieszanki paliwowo-powietrznej może dojść do zapłonu, drugi pokazuje ile energii potrzeba, żeby podpalić mieszankę o optymalnym stężeniu (czyli jak duża iskra jest potrzebna). Nie da się tego traktować tak samo jak LPG.





https://h2tools.org/bestpractices/hydrogen-compared-other-fuels
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1796 dnia: Listopada 17, 2019, 22:30:56 »
Nie może być idealnie ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1797 dnia: Listopada 17, 2019, 23:08:58 »
Co więcej, prognozy dotyczące pojemności złóż rosną, zamiast maleć.
Pojemności nie rosną. Znajduje się nowe złoża, ale to też nie to.
Zmieniają się a może przede wszystkim tanieją technologie wydobycia oraz intensyfikacji wydobycia.
Pierwotne wydobycie (korzystające jedynie z energii złożowej) szczerpie złoże do około 90%. Zatłaczanie wody/gazu/pary wodnej, szczelinowanie oraz inne procesy pozwolą szczerpać dodatkowe kilka (~5 - 6) procent.
Tak jak z gąbką. Jeżeli się ją zamoczy w wodzie, wyciągnie i pozostawi samej sobie, to wycieknie pewna objętość wody. Jeżeli jeszcze się ją ściśnie, wyleci reszta.
Ze złożem jest podobnie, tylko nie da się go ścisnąć, ale można przepchać ropę/gaz w stronę odwiertu.

Teraz tylko księgowy musi wyliczyć czy się opłaca wpakować kilka mln USD na odwiert by wydobyć jeszcze trochę węglowodorów czy zostawić to na później jak ropa zdrożeje. To samo dla nowego potencjalnego złoża. Ot co.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1798 dnia: Listopada 17, 2019, 23:24:58 »
Nie inaczej. :)

Zresztą podobnie jest z alternatywnymi źródłami energii. Niektóre zaczną się opłacać dopiero, gdy cena ropy podskoczy do pewnego poziomu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1799 dnia: Listopada 18, 2019, 11:37:22 »
Co ciekawsze tematy o autach wodorowych i cenach wodoru.
Hyundai Nexo – wodorowy… samochód elektryczny. Pierwsza jazda próbna.
https://antyweb.pl/hyundai-nexo-wodorowy-samochod-elektryczny-przyszlosci/

Samochody na wodór będą tańsze dzięki rozwojowi technologii ogniw paliwowych.
https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/inne/samochody-na-wodor-beda-tansze-dzieki-rozwojowi-technologii-ogniw-paliwowych/kr3rmqj?utm_source=nortonsafe.search.ask.com_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

Droga droga do samochodów wodorowych w Polsce.
https://wysokienapiecie.pl/17436-samochody-wodorowe-w-polsce-ceny-tankowanie/

Pojechałem do Berlina zatankować parę kilo wodoru. I zastanowić się, czy to przyszłość motoryzacji.
https://spidersweb.pl/autoblog/samochod-wodorowy-tankowanie-berlin-wycieczka/

Produkcja wodoru ma znacznie potanieć. To będzie rewolucja.
https://www.wnp.pl/energetyka/produkcja-wodoru-ma-znacznie-potaniec-to-bedzie-rewolucja,351520.html
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"