Autor Wątek: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania  (Przeczytany 7294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 05, 2009, 19:44:05 »
Spoko ;-) nasz kolega, który podał topic ma teraz aż kilkanaście możliwości wyjścia... Niech wybierze dla się najlepszą. Nie ulega wątpliwej ości, że LOMAC jest robiony na sprzęt z 2003 roku więc będą co raz to nowsze błędy itp.
Dzięki za odpowiedzi i nowe pomysły.
Lukas

Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 05, 2009, 20:38:31 »
I taką opcję też brałem pod uwagę ,że Loczek dość "stary" (mimo że "jary" :002:) i błędy na współczesnych grafach,sterach,prockach mogą być nieuniknione ale .... mój sposób pomógł mi i myślę ,że pomoże innym..  :001:  - po jakiejkolwiek zmianie ustawień grafiki czy to z poziomu NVIDII czy gry ,czy poprzez LoMan/ModMan włącznie z dodawaniem obiektów(samolotów) czy skinów... - WYŁĄCZYĆ kompa i po chwili włączyć :010:
[mój konfig: C2D E8400 3.00GHz,GF8800GTS640MB z driverem 180.48,2GB RAM,SB Audigy2ZS i XP HE SP3 32bit]
....hmm ciekawe która metoda "w dziesiątkę"  :004:

Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 05, 2009, 20:47:31 »
Ja miałem taki problem że chmura przykleiła się do owiewki i latała ze mną. Już miałem taki przypadek drugi raz. Szkoda że nie pstryknąłem fotki.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

tomek54

  • Gość
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 05, 2009, 21:00:33 »
A wiec panowie sprawa wygląda tak.
Próbując rad po kolei.
1. wł. użyj ustawień aplikacji 3d - wł. loczka = Brak rezultatów
2. w/w + zmiana wszystkich ustawień zaawansowanych -wł. loczka = Brak rezultatów
3. w/w + wyłączenie kompa potem- wł. loczka = PIĘKNE CHMURY :karpik ale kombinując dalej zmieniłem rozdzielczość na 1680x1050=znowu to samo. Zostawiając tą rozdzielczość wyłączyłem lock ona i komputer.
4. włączenie wszystkiego-wł. loczka = chmurki są  :020:
5. przywrócenie domyślnych ustawień zaawansowanych wył. i wł. kompa-wł. loczka = chmurki są
6. wył. użyj ustawień aplikacji 3d i reset.- wł. loczka = Brak rezultatów
Wyli podsumowując u mnie podziałało włączenie aplikacji 3d w ustawieniach nvidi.
Chciałem wszystkim podziękować za odpowiedzi i porady życząc również wszystkim to czytającym wszystkiego najlepszego w nowym roku. :002:

Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 05, 2009, 21:16:51 »
Świetnie że pomogło  :002: i ..dzięki za życzenia  :001:

darkart

  • Gość
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 05, 2009, 23:45:24 »
Hmm to muszę zainstalować loczka na xp i przetestować , bo moja druga polowa (ta ładniejsza) nie dopuści mnie do swojego komputera z vista na którym po kryjomu zainstalowałem sobie lockona ;] . Ciekawe rozwiązanie tego problemu , bo widok tak brzydkich chmur odstraszył mnie od tej gry i przesiadłem się na Ka-50 Black Shark  ....ale już mi się tęskni do Su-25 :P.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 04, 2009, 10:22:40 »
Witam. Zmieniłem grafę tydziń temu na 9600GT i oczywiście mam ten sam problem. I żadna z metod nie daje pełnej poprawy, tylko chwilową. Gdy np. jest dobrze w misji podstawowej (F-15), to wyjście z niej i wejście do różnych misji poprzez "open" powoduje powstanie błędu.

Kuki

  • Gość
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 06, 2009, 21:35:45 »
Nie wiem ja jestem wyrozumiały :) gra z 2002... Czasem tak jakoś dziwnie jakby parowało coś ale ogólnie nie przeszkadza mi nic jak możesz to podaj mi link do wątku ;)
Edit: "Znalazłem wątek nie było to trudne :E"




Tak to u mnie wygląda(są złe proporcje ;> ale to tyle :))
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2009, 21:41:26 wysłana przez Kuki »

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 06, 2009, 22:33:42 »
A jakie masz ustawienia samej grafiki, czy sterowanie globalne, czy zaawansowane?

Kuki

  • Gość
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 07, 2009, 00:03:18 »
Hmm nie mam pojęcia ( btw ktoś przeniósł mojego posta czy mi się zdaje?)

Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 08, 2009, 17:26:42 »
Witam. Zmieniłem grafę tydziń temu na 9600GT i oczywiście mam ten sam problem. I żadna z metod nie daje pełnej poprawy, tylko chwilową. Gdy np. jest dobrze w misji podstawowej (F-15), to wyjście z niej i wejście do różnych misji poprzez "open" powoduje powstanie błędu.

Nie wiem czy poradziłeś sobie z "kulkowymi" chmurkami...
Pisałem par postów wyżej o "niezawodnej" metodzie na naprawę tych chmurek... ,czyli po jakichkolwiek zmianach ustawień graficznych w grze czy w "Panelu sterowania Nvidia" należy BEZWZGLĘDNIE wyłączyć kompa ,by zmiany prawidłowo się "zasymilowały".. ;)
 Jednak...
Ostatnio po zmianie drivera na najnowszy 182.50 sam się sfrustrowałem ,bo wyłączenie kompa nic nie pomagało.. :( I zmieniałem poziom grafiki na mniej "wymagający" czy w grze czy w tym "Panelu Nviddi" i ...nic :((  Aż wróciłem do "swoich"  max ustawień w grze i w "Panelu" też "w miarę" (filtr anizo x16, wygł. krawędzi- zastąp ustawienia aplikacji i jako x2,optymalizacja wątkowa- auyomatycznie, synchronizacja pionowa- wymuś włączenie,wygładzanie krawędzi przezroczystość- wyłącz ujemna kompensacja- zablokuj, korekcja gamma- włącz ) i po kolejnym wyłączeniu kompa ,włączeniu ,wł. kompa i "loczka" ... są WRESZCIE piękne chmurki !
 Wnioski: albo trzeba "utrafić" na odpowiednie ustawienia grafy (jak moje?) albo to kwestia przypadku ...za którymś razem wreszcie ustawienia grafy PRAWIDŁOWO "zaskoczą"....

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 28, 2009, 18:50:08 »
Witam. U mnie sukces. Myślę, że rozwiązaniem problemu było ustawienie na włącz potrójnego buforowania i synchronizacji pionowej

Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 04, 2009, 19:03:27 »
Witam. U mnie sukces. Myślę, że rozwiązaniem problemu było ustawienie na włącz potrójnego buforowania i synchronizacji pionowej
Niestety ..dla tych co mają/będą mieli podobny problem "kulkowych" :005: chmurek..
Bo mimo ,że ja innym radziłem wcześniej ,że wystarczy po zmianach graficznych w grze czy tym Panelu Nvidii wyłączć (nie sam restart) i włączyć komputer ..to to przy kolejnym "tym" zjawisku nie pomogło.. :005: I zmieniałem różne ustawienia w tym Panelu Nvidii ,wyłączałem kompa i dopiero przy ustawieniu jak pisałem parę postów wyżej "wróciły" prawidłowe chmurki .. :002: Ale ...,gdy miałem jakieś dziwne artefakty w FSX-ie typu pojawiające się i znikające czarne pasy przy obracaniu widoku zewnętrznego chciałem coś zmienić w tych ustawieniach grafiki w Panelu Nvidii i ..gdy chciałem zagrać w Lock-on to były znowu "kulkowe" chmurki.. :006: I nawet spróbowałem zrobić jak tu zacytowane (w ramce) i ..też nic!
 Wnioski: faktycznie to musi zależeć od jeszce innego parametru w tym Panelu lub ...jak przypuszczałem poprzednio (bo niemiżliwe ,że raz przy tych samych ustawieniach jest OK a innym razem nie) ,że jakakolwiek ingerencje w te ustawienia graficzne w Panelu Nvidii mogą i zapewne spowodują "kulkowe chmurki"  ,i .. trzeba cierpliwie czekać aż za którymś razem "przyjmą" te ustawienia i już będą wyświetlać dobrze...
 Uff ,czyli by nie frustrować się kiedy będą prawidłowe chmurki  ...3 rzazy zastanowić się przed "ruszaniem" ustawień grafiki... :karpik
 No chyba ,że ktoś zna 100% parametr z tego Panelu ,który decyduje o prawidłowym wyświetlaniu tych chmurek ... ,ale pewnie takowego nie ma ,bo ja już (wydajw mi się) wszystkie próbowałem ,aż ...wreszcie "zaskoczyło" i ...postanowiłem że już tam nie zaglądam (by się znowu nie zepsuło) ,no chyba że będzie najnowszy driver Nvidii.. :008:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 04, 2009, 22:37:09 »
Nie zagłębiałem się w wątek i nie wiem czy ktoś już to próbował ale na forum LOfiles wyczytałem, że niektórym pomaga wymuszenie ustawienia w Nvidia Control Panel tekstur na "High quality" i w grze cieni na "Active planar". Nie mam pojęcia czy to coś pomoże ale jeśli ktoś ma czas może spróbować.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 05, 2009, 20:58:57 »
Nie zagłębiałem się w wątek i nie wiem czy ktoś już to próbował ale na forum LOfiles wyczytałem, że niektórym pomaga wymuszenie ustawienia w Nvidia Control Panel tekstur na "High quality" i w grze cieni na "Active planar". Nie mam pojęcia czy to coś pomoże ale jeśli ktoś ma czas może spróbować.
Dzięki za próbę pomocy innym ..i mnie :007: na przyszłość ,gdyby znowu wystąpiły te problemy..
 Jednak przy wielu różnych ustawieniach ..te takstury na "Wysoką Jakość" w Panelu Nvidii czy cienie "Active planer" w grze zostawiałem a "ruszałem" inne ,więc wiem że nie one (niestety) są odpowiefzialne za prawidłowe wyświetlanie chmur.. :008:
Pewnie komuś tam na forum  pomogło ,jak "tu" parę postów wyżej synchronizacja pionowa i  włączenie potrójnego buforowania ... ,ale że mi nie pomogły doszedłem do wniosku ,że musi być to jeszcze inne ustawienie lub ... przypadek że komuś "zaskoczyło" przy danych ustawieniach ,bo ja już zauważyłem że miałem pewne ustawienia przy których było OK ,by po próbie innych ustawień ,wystąpieniu "problemu chmurek" i powrocie do wydawałoby się "właściwych" ustawień były "kulkowe" chmurki.. :005: Aż za którymś razem po wył/wł. "załapywało" prawidłowo... Więc dochodzę do wniosku ,że jeśli nie trzeba ,lepiej nie "grzebać"w ustawieniach Panelu Nvidii ,bo ...potem można czekać na wiele wył/wł. aż "zaskoczy"...