Autor Wątek: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS  (Przeczytany 8656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tolek

  • Gość
[FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« dnia: Stycznia 26, 2009, 14:54:51 »
Witam serdecznie,
posta tego zamieściłem również na sąsiednim forum o tematyce lotniczej, mam nadzieję, że nie stanowi to problemu :)

Jakiś czas temu miałem dylemat związany z zakupem karty grafiki, wybór padł na 9800GTX+ z 512MB pamięci na pokładzie. Wchodzi ona w skład komputera budowanego głownie pod kątem wirtualnego latania.

Obecna konfiguracja wygląda następująco:
procesor: Q6600 2.4@3.5
płyta główna: Gigabyte GA-P35-DS3 (rev.2.0)
RAM: 4x1GB
grafika: Twintech 9800GTX+ 512MB (seryjnie dość mocno podkręcona)
zasilacz: 500W Tagan

Problem polega na tym, że ustawiając parametry w zakładce "scenery" nawet na dość wyśrubowane, czyli:

autogen: very dense,
scenery complexity: exremely dense,
level of detail radius: large,
mesh complexity: 70,
mesh resolution: 19,
texture resolution: 30cm,
water effects: medium 2.x,
special effects detail: max,
light bloom: off,
flare lense: off,
traffic praktycznie na zero

program wpada w nieprzyjemna czkawkę stale utrzymując, że osiąga około 30-40FPS (przy blokadzie na 40FPS czasami tylko zejdzie poniżej, przy 30 niemal że przyklejony) natomiast zdjęcie blokady FPS powoduje poważne skoki w FPS, które da się odczuć i za sterami jak i w polu informacji o FPS - skoki od 10 do 100.

Czkawka ta przy blokadzie 30-40 FPS zachowuje się mniej więcej tak - grafika jest naprawdę płynna, 100% smooth, lecąc po prostej dość długo można uniknąć problemów (chociaż sporadycznie się przycina, to jednak zdecydowanie rzadziej), problem zawsze występuje przy zabawach widokiem SPOT oraz ciasnych nawrotach (SPOT i VC) gdzie sporo grafiki i scenerii wyświetla się w dość krótkim czasie, chociaż FSX wciąż utrzymuje wartość klatek bliską założonej w blokadzie. Dodam też, że wybranie któregoś z profili w zakładce scenery jak np "Very Low" też powoduje czkawkę, mimo, że FPS'y śrubują po 80-100. Natomiast wybranie jeszcze bardziej mocożernych parametrów scenerii nie powoduje zmniejszenia ilości klatek czy częściej występującej czkawki. Wszystko to testowane głównie nad samym Dublinem :)

Przerobiłem ogromną ilość rożnych "tweak'ów" znalezionych w sieci, łącznie z modyfikacją textur na DXT1c.

Wpisy typu:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=30(40)

FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33 (testowane od 0.10 po 0.60)

[BUFFERPOOLS]
PoolSize=5000000 (aż po 20000000)

nie są mi obce.

AA jak i AF ustawione za pomocą nHancer'a (zgodnie z zaleceniami NickN) odpowiednio 8xS, 16x.

Czy coś jeszcze mogę zrobić, czy zostało się pogodzić z tematem? Byłbym naprawdę zadowolony mając czyste 25 FPS niezależnie od załączonego widoku, bedąc nad miastem czy "polem" :)

dzieki wielkie, pozdrawiam!
Anatol Orzęcki

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 26, 2009, 15:50:10 »
Cześć Tolek,

Może głupie pytanie, ale czy zdefragmentowałeś dysk po instalacji całości ? Czysty FSX + FSX Acceleration to 18 GB miejsca na dysku i tysiące nowych plików.

Inna rada - zerknij, jak to wszystko pracuje na delikatnie mniejszych ustawieniach, np. autogen i scenery complexity na "Dense". Zablokuj FPS na 25-30. Daj znać, jak program będzie sprawował.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 26, 2009, 16:10:56 »
hej, dzięki za odzew :)

Kupiłem nowiutki dysk dla FSX'a, po instalacji fsx'a+accel jak i kilku dodatków zdefragmentowałem dysk.

Co do lżejszych ustawień, tez już to testowałem, praktycznie można zejść ze wszystkim do "zera" a i tak czkawka przy ostrych zakrętach się pojawia. Z Blokada FPS kombinowałem na kilka różnych sposobów przy różnych ustawieniach "scenery" i wciąż to samo. Jedyna różnica, czyli czkawka cały czas, występuje wówczas gdy zdejmę blokadę FPS.

pozdrawiam!

Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 26, 2009, 17:43:30 »
Mialem kiedys podobny problem. FSX dzialal w miare plynnie, mimo to co kilkanascie sekund przycinal sie na ulamek sekundy. Dzialo sie tak tylko w przypadku Visty, na XP dzialal bez czkawek. Powylaczalem wszystkie mozliwe systemowe monitory, indexowanie oraz inne najnowsze wynalazki "by Microsoft" i problem zniknal. Nie podales jaki masz OS ale jesli Viste to sprobuj powylaczac co nieco.

PS. Jeszcze nigdy w mojej kilkunastoletniej karierze gracza komputerowego nie udalo mi sie zauwazalnie przyspieszyc wydajnosci w grze za pomoca defragmentacji ;)

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 26, 2009, 17:59:57 »
Hej,
zgadza się, mam Viste 64, po instalacji przeszła "proces" odchudzania łącznie z wywaleniem kilku zbędnych usług.
Cała ta czkawka wygląda zdecydowanie jak niedomaganie któregoś z komponentów bądź jego niepoprawnej konfiguracji, ewentualnie sterownik.

Tak jak pisałem, pojawia się to zawsze w widoku "spot view" (manewry kamerą bądź ostry zakręt) niezależnie od ilości autogenu czy pozostałych parametrów scenerii. Jednak gdyby trwało to bez przerwy (nie tylko podczas zakrętów czy podczas zmiany położenia kamery), bądź ustawienie blokady na 17-20 FPS i zjechanie z ustawieniami dało odczuwalny pozytywny efekt było by jasnym, że niedomaga sprzęt i należy się uspokoić ze śrubowaniem grafiki :)

Natomiast tu praktycznie nie ma możliwości osiągnięcia pełnej płynności jakkolwiek bym nie kombinował z blokadą FPS czy ilością detali. Jedynie reaguje na zdjęcie blokady poprzez definitywna czkawkę niezależnie od sytuacji w powietrzu czy na pasie :)

pozdrawiam :)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 26, 2009, 18:39:55 »
Mam bardzo podobną konfigurację i u mnie opisywane przycięcia występują gdy... fsx nie ma co robić i wyświetla za dużo FPS'ów. ;) Przy blokadzie na 40 nie zauważam problemów, a przy 80 faktycznie w większości przypadków widok zewnętrzny bardzo przycina mimo pozornie dużej liczby generowanych klatek. Podejrzewam że wiąże się to z wąskim gardłem na linii cpu-karta graficzna, może czymś innym, za cienki jestem w te klocki żeby powiedzieć coś dokładnego. Dlatego mam przygotowane dwa konfigi, jeden z limitem na 40 do latania mało obciążającymi samolotami, drugi na 80, dla tych klatkożernych, gdzie jak zauważyłem takie coś nie występuje a każdy fps się liczy.

Żeby nie było, nie jest to tylko bolączka fs'a, niektórzy ludzie skarżyli się na podobne przypadłości w Iłku.

Może spróbuj z poniższym (moim) konfigiem. Ale może to też zależeć od ustawień karty graficznej, trudno powiedzieć.
http://www.zshare.net/download/54694950a81639e3/
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 26, 2009, 20:45:23 »
some1 wielkie dzięki za konfig :) Zabieram się do testów. Możesz jeszcze przybliżyć swoja konfigurację?

pozdrawiam serdeczne i jeszcze raz dzięki.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 26, 2009, 21:11:52 »
Q6600 @ 3,5GHz, 4x1GB DDR2 @970MHz, GF8800GT 512MB, Foxconn P35A-S, 1920x1200, AAx4 anizo x16

To jest konfig do normalnych samolotów, do najbardziej wymagających zjeżdżam z autogenem i sceneriami, zostawiając sobie HD chmurki i tekstury.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 27, 2009, 10:34:18 »
Faktycznie różnice w konfiguracji niewielkie.

Przeanalizowałem plik *.CFG, którego zamieściłeś na forum i wyszło na to, że nie używasz nHancer'a. Postanowiłem zatem użyć kluczowych parametrów z Twojego konfiga przy jednoczesnym odinstalowaniu nHancer'a i przywróceniu zarządzania AA i AF przez samego FSX. Wynikiem tego jest zdecydowana poprawa i mniejsza częstotliwość "czkawek" a i one same są chyba łagodniejsze. Dokładniejsze testy dzisiaj wieczorem, trzymaj kciuki ;)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 27, 2009, 11:56:06 »
Skąd takie przekonanie?

Wręcz przeciwnie, używam.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 27, 2009, 13:11:36 »
Ups, "to mi nie poszło" ;]

Zmylił mnie pierwszy jak i drugi wpis w *.CFG dla odpowiednich wyjść karty:
Anisotropic=1
AntiAlias=1

Czytałem w przeróżnych źródłach, że należy wyłączać jedno i drugie używając nHancer'a.

Natomiast wygląda na to, że używasz:
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce 8800 GT .1]
Mode=1680x1050x32
TriLinear=1

jako defaultowego ekranu, gdzie włączone jest tylko filtrowanie "trilinear" a resztą zajmuje sie nHancer?

Ok. Zatem skoro widzę różnicę przy odinstalowanym programie nHancer, możliwe, że w jego ustawieniach tkwił problem, nie chcę zbytnio marudzić, jednak może mógłbyś zdradzić tajemnicę, których dokładnie parametrów i z jakimi wartościami używasz?

pozdrawiam

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 27, 2009, 20:43:13 »
Ustawienia o których piszesz nie mają znaczenia o ile wymuszamy inne za pomocą nhancera czy opcji w sterownikach. W DX9, bo w DX10 jest odwrotnie ;)


"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 28, 2009, 11:41:24 »
W miarę podobny OS - FSX z Acc i Vista 64. Czkawka o ktorej piszesz czyli stuttering faktycznie ma miejsce i u mnie. Psuje to zabawę. Wyczytałem na Avsim, że właśnie to problem odblokowania klatek (a tak zawsze latałem). Zablokowałem wiec na poziomie 30 - dopiero niedawno, z miesiac temu i tak jak wczesniej blokowanie FPS powodowało, że było dodatkowo -10FPS (czyli jak dałem na 30 to wyswietlalo 15-20, przed SP1 i Acc) to teraz trzyma te stałe 30 FPS i czkawka ustąpiła (albo jest bardzo, bardzo rzadko). W FSX poczatkowo zalecało się odblokować FPS, teraz wydaje mi się, że blokada na poziomie 30FPS (widok wciąż płynny) mi bardzo pomogła. Też korzystam z nHancer.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

kapulet

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 28, 2009, 11:45:56 »
Wpływ może mieć też synchronizacja pionowa. Powinna być wyłączona.

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 28, 2009, 17:24:11 »
Kiedy wyłączę synchronizację pionową wówczas cały obraz się "leje", wygląda to jakby część obrazu zostawała zawsze w tyle i po chwili dołączała do reszty, zdecydowanie wolę stuttering, o którym napisano wyżej :( Przy wyłączonym nHancerze jest lepiej ale to wciąż nie jest płynne. Próbowałem też pod XP, dokładnie ten sam efekt. Zostaje mi jeszcze zerknięcie w BIOS i być może zainstalowanie którychś z poprzednich sterowników ale w powodzenie tej akcji to akurat nie wierzę :/