Autor Wątek: Su-35S (T-10BM)  (Przeczytany 128635 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #285 dnia: Listopada 14, 2013, 11:59:56 »
Dużo zdjęć nowego symulatora Su-35S: Procedure Trainer of Su-35 Fighter

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #286 dnia: Listopada 14, 2013, 12:47:38 »

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #287 dnia: Listopada 15, 2013, 09:51:17 »
Robi wrażenie.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #288 dnia: Grudnia 22, 2013, 17:50:54 »
Podobno jeszcze w grudniu ma zostać oddana w KnAAZ kolejna partia Su-35S.
Tymczasem, chyba jako prezent na święta  :)  - ujawniono również  numery fabryczne seryjnych myśliwców Su-35S (wg. schematu 490835xxx, gdzie numer wyrobu to 835). Do tej pory wygląda to tak:

  • Su-35S, nr/fabr 49083501101, nr/ser 01-01, n/b 01, rok prod. 2011, 4 ЦБП
  • Su-35S, nr/fabr 49083501102, nr/ser 01-02, n/b 02, rok prod. 2011, 4 ЦБП
  • Su-35S, nr/fabr 49083501103, nr/ser 01-03, n/b 03, rok prod. 2012, 4 ЦБП
  • Su-35S, nr/fabr 49083501104, nr/ser 01-04, n/b 04, rok prod. 2012, 4 ЦБП
  • Su-35S, nr/fabr 49083501205, nr/ser 01-05, n/b 06, rok prod. 2012, 929 ГЛИЦ
  • Su-35S, nr/fabr 49083501206, nr/ser 01-06, n/b 07, rok prod. 2012, 929 ГЛИЦ
  • Su-35S, nr/fabr 49083501207, nr/ser 01-07, n/b 08, rok prod. 2012, 929 ГЛИЦ
  • Su-35S, nr/fabr 49083501208, nr/ser 01-08, n/b 09, rok prod. 2012, 929 ГЛИЦ
  • Su-35S, nr/fabr 49083501209, nr/ser 01-09, n/b 11, rok prod. 2012, 929 ГЛИЦ
  • Su-35S, nr/fabr 49083501310, nr/ser 01-10, n/b 12, rok prod. 2012, 929 ГЛИЦ

Na różnych etapach budowy (co najmniej kilka pierwszych z listy pewnie w stadium bliskiego ukończenia, celem przekazania do prób zdawczo-odbiorczych) są jeszcze w KnAAZ kolejne maszyny:

  • Su-35S, nr/fabr 49083501411, nr/ser 01-11, rok prod. 2013 (08.2013 na etapie finalnego montażu)
  • Su-35S, nr/fabr 49083501412, nr/ser 01-12, rok prod. 2013 (08.2013 na etapie finalnego montażu)
  • Su-35S, nr/fabr 49083501413, nr/ser 01-13, rok prod. 2013 (08.2013 na etapie finalnego montażu)
  • Su-35S, nr/fabr 49083501514, nr/ser 01-14, rok prod. 2013 (08.2013 na etapie finalnego montażu)
  • Su-35S, nr/fabr 49083501515, nr/ser 01-15, rok prod. 2013 (08.2013 na etapie finalnego montażu)
  • Su-35S, nr/fabr 49083501516, nr/ser 01-16, rok prod. 2013 (08.2013 na etapie finalnego montażu)
  • Su-35S, nr/fabr 49083501617, nr/ser 01-17, rok prod. 2013
  • Su-35S, nr/fabr 49083501618, nr/ser 01-18, rok prod. 2013
  • Su-35S, nr/fabr 49083501619, nr/ser 01-19, rok prod. 2013
  • Su-35S, nr/fabr 49083501620, nr/ser 01-20, rok prod. 2013
  • Su-35S, nr/fabr 49083502001, nr/ser 02-01, rok prod. 2013
  • Su-35S, nr/fabr 49083502002, nr/ser 02-02, rok prod. 2013
  • Su-35S, nr/fabr 49083502003, nr/ser 02-03, rok prod. 2013
  • Su-35S, nr/fabr 49083502104, nr/ser 02-04, rok prod. 2013






Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #289 dnia: Grudnia 28, 2013, 21:34:09 »
John Cool, mógłbyś podać skąd zaczerpnąłeś ww. informacje ? bo nigdzie nie mogę znaleźć...
a tu: http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201312271013-9q6m.htm w 01:05 można zobaczyć samolot w ciemnym kamuflażu z numerem... "01" (!). To chyba nowa maszyna, a nie przemalowana stara "czarna 01" ?...

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #290 dnia: Stycznia 05, 2014, 20:56:23 »
Zgadza się, jest to zdecydowanie samolot z nowej partii. A owe informacje (rozumiem że chodzi o rozpiskę) można stosunkowo łatwo znaleźć na forum airforce.ru (w innych miejscach poświęconych tej tematyce zresztą pewnie już też). Są tam całe tematy poświęcone budowie i produkcji poszczególnych typów, na bieżąco uaktualniane.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #291 dnia: Stycznia 12, 2014, 12:44:18 »
Tymczasem sfotografowano w locie jeden z samolotów nowej partii, najprawdopodobniej n/s 01-17:



Ujawniono też zdjęcia innych egzemplarzy, w tym m.in. n/s 01-13 podczas prób zdawczo-odbiorczych:






Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #292 dnia: Lutego 11, 2014, 22:34:44 »
Kolejne dwie nowe maszyny - z "podtuningowanym" malowaniem:

http://russianplanes.net/id130132
http://russianplanes.net/id130137

Przy okazji: co znaczą te numery (05, 06) ? Bo skoro się powtarzają na różnych samolotach to chyba nie jest oznaczenie kolejnego egzemplarza ?
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2014, 07:12:48 wysłana przez KosiMazaki »

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #293 dnia: Lutego 12, 2014, 18:33:18 »
To są numery taktyczne i w obrębie jednego typu - stety czy też niestety - mogą się powtarzać. Typowo występują oprócz czerwonego w kolorach: biały, niebieski, czarny i żółty.

Przy okazji - na stronach czasopisma "Wzlet" pojawił się fotoreportaż z dzisiejszej oficjalnej uroczystości odbioru owego tuzina Su-35S produkcji 2013 roku:
http://www.take-off.ru/news/124-news01-12-2013/848-pervye-su-35-s-vvs-rossii

Oprócz 05 i 06 powyżej, można rozpoznać jeszcze 01, 02, 03, 07, 08, 09, 10 oraz 12.

Przy czym 05 i 06 prawdopodobnie trafią do GLIC do Akhtubińska (mają nawet logo), zapewne w zastępstwie dla 4 innych Su-35S z wcześniejszej ubiegłorocznej produkcji (4 Su-35S produkcji 2012 r. testowane uprzednio w GLIC przekazano do KnAAZ celem naniesienia rekomendowanych poprawek i przebudowy do standardu 2013r.). Być może dołączą do nich jeszcze 2 inne Su-35S z tegorocznej "puli".

W każdym razie przynajmniej te pozostałe 8-10 z nich zapewne pozostanie w Dzemgi gdzie będzie można sformować kolejną eskadrę podlegającą operacyjnie tamtejszej bazie lotniczej (razem z Su-27SM i Su-30M2), co zapewne jest logicznym wyborem ze względu na początki eksploatacji no i sąsiedztwo zakładów.






Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #294 dnia: Lutego 12, 2014, 20:45:04 »
...a tu http://www.youtube.com/watch?v=x_mj5xUDwpM i http://www.youtube.com/watch?v=Vv507BKwu9w filmy z ww. imprezy. I jeszcze jedna galeria: http://foto.rg.ru/photos/94f288d1/7.html#7.

Z kolorami to chyba było tak, że każda eskadra w danym pułku (a obecnie: bazie) ma numery w innym kolorze...?
A co do samych  numerów: chodziło mi o to, czy one są nadawane w jakimkolwiek "związku" z jednostką, do której ma trafić dany egzemplarz (tzn. wskazują jego "pozycję", np. 01 to maszyna dowódcy eskadry, 02 - maszyna zastępcy itd.) czy też  numery nadaje się "po kolei", a potem dopiero zapada decyzja gdzie dany samolot skierować ?

Ile jest Su-35S
« Odpowiedź #295 dnia: Lutego 14, 2014, 10:59:32 »
Trochę się pogubiłem, ile jest już Su-35S:
- 10 dostarczono w 2012 (cztery w kamuflażu niebieskim 01, 02, 03, 04) i sześć w ciemnoszarym (06, 07, 08, 09, 11, 12) [czemu nie ma dwóch o numerach 05 i i 10?];
- 12 dostarczono w grudniu 2013 (czerwone numery 01 do 12) [razem zatem 22];
- 12 przekazano w lutym 2014 (czerwone numery 01 do 12, rosyjskie flagi na statecznikach) [razem zatem 34. Wszystkie w Dzemgi, niektóre z nich w Achtubińsku.
Zgodnie z kontraktem z 2009 roku ma być 48 samolotów, zatem w 2015 spodziewać się należy czternastu. Pytanie: dlaczego czternastu, a nie dwunastu? Jeszcze raz: gdzie podziały się 05 i 10 z pierwszej partii?

Koledzy, pytacie o numery i ich kolory: mi się wydaje, że jedynym powodem wytworzenia trzech partii samolotów o tych samych numerach jest chęć namącenia tak, żeby nikt się nie połapał ile ich jest i gdzie.

Czy w Komsomolsku mają takie tempo, że na przełomie 2013 i 2014 wyprodukowali 24 samoloty? Jeśli tak, to pogratulować! Ale skąd tak na pewno wiemy, że te z lutego 2014 roku to 12 nowych maszyn, a nie te same, o których mówiło się w grudniu 2013 roku? Uwierzę że nowe, jak zobaczę na jednym zdjęciu TRZY samoloty np. o numerze 12!

Zatem: ile ich jest? 10 + 12 = 22 czy 10 + 12 + 12 = 34?


John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #296 dnia: Lutego 14, 2014, 12:32:36 »
Zdecydowanie zbudowano do tej pory 22 egzemplarze seryjne (w tym 20 egzemplarzy 1 serii i jak na razie tylko 2 egzemplarze z 2 serii produkcyjnej). Co prawda samoloty o nr/ser 02-03 i 02-04 były zimą - o ile mi wiadomo - na dość zaawansowanym etapie budowy, o tyle nie ma możliwości aby oddano w ostatnim czasie jeszcze jeden tuzin Su-35S (co nie oznacza że KnAAZ nie zajmował się niczym innym - proszę pamiętać że równocześnie w 2013 roku oddano również m.in. przynajmniej tuzin Su-30MK2 dla różnych odbiorców, o innych pracach nie wspominając, więc trochę tych suczek jednak buduje).

Po prostu jakiemuś redaktorowi w rosyjskich mediach pewnie się coś pozajączkowało i stąd ta pisanina o 34 sztukach. Po prostu dzisiaj oficjalnie pewnie "poświęcono" samoloty  które zapowiedziano w grudniu.
Warto przy tym zauważyć że kontrakt - na złość niektórym pesymistom - wbrew pozorom jest realizowany terminowo:

- 2011: 2 szt. (01 i 02, badane w 4.CBP i GLIC)

- 2012: 8 szt. (03, 04, później jeszcze owe 06, 07, 08, 09, 11 i 12 co również trafiły do 4.CBP lub GLIC, przy czym część z nich znowu jest na zakładzie aby doprowadzić je do nowego standardu)

- 2013: 12 szt. (01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11 i 12)

Ponieważ realizację przewidziano do końca 2015 roku, to faktycznie wystarczy oddanie w 2014 roku kolejnych 12 i pod koniec 2015 roku - pozostałych 14, tak jak w rozpisce na poprzednich stronach. Czyli właściwie utrzymanie obecnego poziomu produkcji.

Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #297 dnia: Lutego 14, 2014, 13:57:25 »
A czy wiadomo, które samoloty pochodzą z 2 serii (tzn. jakie mają numery) ?... i czym one się różnią od tych z pierwszej ?
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia: na ujęciach kokpitu w filmach, do których linki podałem wcześniej (na podstawie zdjęć wnioskuję, że to maszyna nr 04) można zauważyć, że drążek sterowy wygląda nieco inaczej niż prezentowany na wystawie na ubiegłorocznym MAKSie, w samolocie 06 na tej samej imprezie, czy stronie biura Pribor http://www.aviaavtomatika.ru/company/develop/manage/ - m.in. chyba ma mniej przycisków ? Dziwne, bo symulator ma drążek w "pierwszym" wariancie ?...

John Cool

  • Gość
Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #298 dnia: Lutego 15, 2014, 01:17:38 »
Mi się wydaje że РУС wygląda chyba tak samo, ale mogę się mylić.
Ja myślę że do drugiej serii najprawdopodobniej należą Su-35S o numerach taktycznych 11 i 12, przy czym to czyste zgadywanie bo wcale nie musieli je nadawać po kolei. Czym różnią się od siebie serie to w tej chwili ciężko powiedzieć, zważywszy na to że różnice występują praktycznie już w ramach 1szej serii, nie mówiąc już o tym że drugi egzemplarz seryjny z 2011 roku różnił się i to dość znacznie od pierwszego.

Tak swoją drogą to w montażu jest też m.in. n/s 02-07:


Odp: Su-35S (T-10BM)
« Odpowiedź #299 dnia: Lutego 15, 2014, 11:24:13 »
A na tym zdjęciu z dnia 2014.02.12 zrobionym na lotnisku w Czelabińsku (Челябинск) widać te dwa nowe egzemplarze (o których w swoim poście wspominał John) 05 i 06 w drodze z zakładów w Komsomolsku do 929 ГЛИЦ – Ахтубинск. Z KnAAZ odleciały 2014.02.11

http://forums.airforce.ru/matchast/3582-su-27-istoriya-serii-122/#post105860

Zima na całego: -20 stopni (a w nocy -25).