A ta suczka wraca do rodzinnych zakładów KnAAZ Komsomolsk nad Amurem. 2014.02.15 start z lotniska Żukowskij.
08 i jest to egzemplarz z pierwszej dostawy czyli samolotów wyprodukowanych w roku 2012, które teraz będą remontowane i usprawniane (ciekawe co im tam zrobią).
http://russianplanes.net/id130421Trzeba pamiętać, że w odwrotnym kierunku lecą dwie sztuki n/b
05 i
06 (żeby nie było zderzenia

Wg mnie obecnie powróciły do producenta już 4 samoloty:
2014.01.20 n/b
07 i
122014.02.05 n/b
09 i
11Dzisiaj odleciał
08 a jutro ma wystartować
06 więc będzie ich 6 z 10 dostarczonych w roku 2012 (to są egzemplarze w ciemnoszarym malowaniu). Zostały jeszcze 4 sztuki w malowaniu jasnoszaroniebieskim (
01,
02,
03 i
04).
Co do numerów burtowych to na (baczność!)
The Forum jest wątek temu poświęcony. W skrócie: numeru burtowe się powtarzają w różnych jednostkach, które posiadają ten sam typ samolotu (tak było za czasów ZSRR tak jest i teraz, choć na mniejszą skalę) więc mamy np. dwa
06, ale to nie są te same egzemplarze. Rosjanie wprowadzili parę lat temu tzw. numery rejestracyjne RF-XXXXX, które ułatwiają znalezienie konkretnego egzemplarza (tylko niestety nie stosują tego konsekwetnie). Jak podaje jest z userów udzielających się m.in. na forum
http://forums.airforce.ru przed rozpadem Związku Radzieckiego było 15 sztuk Su-27 z numerem burtowym
01 w 15 różnych pułkach

Teraz np. są po dwa egzemplarze MiG-29SMT z n/b
21,
22 i
23 (jak oni w tym wszystkim sami się rozeznają...może dzięki niemu

)
Pozdrawiam