Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)  (Przeczytany 86183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwca 08, 2010, 18:05:01 »
No dobra, dobra, już. Ułomny jestem to się przynajmniej zapytam. Wiem, że to dwa oddzielne systemy, ale w manualu była sugestia, że jak lecę na pvi-800 to nawigacja w abrisie jest nieaktywna, przez co zrozumiałem, że HSI i Hud mogą pokazywać kierunki z abrisa.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #121 dnia: Czerwca 08, 2010, 18:13:11 »
Aj tam nie panikuj. Podejrzewam że jedyną osobą która w pełni zgłębiła tajniki ABRISa jest Zimny Janek:). PWI i ABRIS mogą być odpalone niezależnie od siebie, co stwarza sporo możliwości.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Qbeesh

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #122 dnia: Czerwca 09, 2010, 11:08:22 »
No tak. Janek pasuje do "profilu":)

John Cool

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwca 09, 2010, 18:26:46 »
Z ABRISa akurat też nie jestem żaden experten, w zasadzie to Ci co mnie znają to wiedzą że dość umiarkowanie podchodzę do klikania po takich wskaźnikach. Poza tym prawda, PWI-800 nie jest w żaden sposób połączony z ABRISem. Poza tym w PWI-800 możesz zaprogramować o ile pamiętam "tylko" (lub "aż", zależy jaką kto ma potrzebę) 6 PPMów czyli steerpointów.

Jeśli to was pocieszy Qbeesh to w ramach ciekawostki kiedyś na jego miejsce (tj. ARISa, odbiornika sputnikowej nawigacji etc.) był wskaźnik kartograficzny PA-4-3, jakby ED wpadło na pomysł jego wymodelowania dopiero byłaby jazda  :021:
I manual byłby krótszy o circa 100 stron  :003:

poko24

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwca 10, 2010, 13:10:56 »
Tak jak Janek napisał - ABRIS jest połączony ze Shkvalem, PRTz i PVTz-800 (Datalink), a nie z PVI-800. HSI i HUD mogą pokazywać namiary nawigacyjne z PVI-800 jak i z ARK-22 (ADF).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 10, 2010, 20:35:36 wysłana przez John Cool »

Qbeesh

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwca 11, 2010, 11:28:29 »
No i gicior :joy

Schmeisser

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwca 12, 2010, 07:40:27 »
Wilkołak to cudowna przemyslana maszyna wyposażona w doskonały system nawigacji satelitarnej, tyle że niestety wtyczka ne pasowała do modułu autopilota, ale co tam , ruski człowiek, mocny człowiek. Gniazdo autopilota z kolei pasowało do wtyczki z 800, ale tam  z kolei mamy spory błąd inercji zyroskopów rzędu 5/100, który co prawda możemy zniwelować poprzez dowiązanie topograficzne za pomocą Szkwała , co wcale nie jest pracochłonne ani trudne, wystarczy tylko znać dokładna pozycje np. masztu radiowego. Aha no i musi być jasno w miare jeszcze, bo system noktowizji niestety nadaje się tylko do odczytywania wartości wyświetlanej przez wskaźniki :D

Czuje że zaraz zjawi się Tow. Janek i usłysze "Swałocz!!! W maszynu!!!"

poko24

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwca 12, 2010, 10:25:17 »
:) Ale za to gniazdo autopilota pasowało też do datalinku, więc jeżeli zapiszesz jakiś cel czy ingress point oświetlony laserem do pamięci datalinku, to może on posłużyć jako kolejny punkt trasy ;).

John Cool

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwca 12, 2010, 21:13:45 »
A usłyszycie Szmajs, usłyszycie :D

Do tego co pisze poko można też dodać że jako punkty odniesiena zaleca się używanie znanych i łatwo rozpoznawalnych wizualnie lokalizacji (obiektów), punkty odniesienia do korekty wskazań (łącznie bodajże 4) żyroplatformy można zresztą określić o ile wiem na etapie planowania misji w edytorze. A poza tym poko nie przejmujcie się - Schmeissowi jak coś nie pasuje to klasycznie czepia się dla samej zasady czepiania :D

Ponadto IKW czyli Инерциальный Комплекс Вертикала (и Курса) jak każda inna platforma bezwładnościowa kursu i pionu na całym świecie (nie tylko u radzieckich jak niektórzy mniemają) ma stałą tendencję do akumulowania w sposób narastający błędów wskazań żyroskopowych przyrządów pilotażowych, akcelerometrów etc. i nie jest to żadna nowina. W Kamowie po godzinie czy półtorej lotu czasami dokładność wskazań może się rozejść do bagatela 2-4km, to samo tyczy odchylenia od rzeczywistej linii drogi (XTE - Cross Track Error), dokładności wskazania kursu itd. Oczywiście do okresowej aktualizacji wskazań (uzgadniania) żyroskopowych systemów odniesienia trzeba używać połączonych z nimi innych układów. Normalnie przy uruchomieniu system jest strojony, choć nie jestem pewien co jest punktem odniesienia - przypuszczam że pozycja postojowa. W locie do korekty opcjonalny byłby tutaj RSBN ale jak dobrze wszyscy wiemy w Ka-50 go nie uświadczymy i w ramach PWI-800, PRC, PWC-800, ARK i sprzężonej z nim radiostacji możemy zadowolić się kilkoma metodami dowiązania m.in. via stację I-251W Szkwał, poza tym o ile pamiętam EKRAN może też sygnalizować dźwiękowo zbliżanie się do jednego z zaprogramowanych na PWI punktów odniesienia.

Ewentualnie można się bawić radionawigacją (NDB) i RMI... która zważywszy na liczbę dostępnych nadajników - praktycznie tylko markery lorniskowe plus może Radio Majak plus własne zdefiniowane nadajniki... (coś pominąłem?) jest w zasadzie symboliczna.

Co do lotów nocnych to jak macie Szmajs ambicję używać OWN to zacznijcie na Boga od regulacji oświetlenia i jasności bo dostaniecie oczopląsu i się oślepicie :D Pokrętłami wyregulujcie sobie jasność ABRISA, IŁS, skręćcie podświetlenie przyrządów. Ustawcie sobie też jasność gogli. Zaś do samego odczytu wskazań przyrządów nie trzeba noktowizji - wystarczy w zupełności oświetlenie przyrządów.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwca 16, 2010, 20:01:48 »
Pytanie kogoś, kto dopiero zastanawia się nad rozpoczęciem przygody z DCS: Czy jest do tej gry instrukcja w języku rosyjskim?
Bobym bardzo chętnie połączył przyjemne z pożytecznym i podszkolił przy okazji ten piękny słowiański język. :P

John Cool

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwca 16, 2010, 20:13:34 »

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwca 17, 2010, 05:24:36 »
Janek kiedy my w końcu polatamy razem? Ktoś mnie musi ekrana nauczyć. :banan
Schizoid_man: tylko nie wiem czy to jest taki dobry pomysł żeby instrukcję mieć po rosyjsku jak się go nie zna w stopniu hmmm... lotniczym.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #132 dnia: Czerwca 17, 2010, 09:36:19 »
A jak inaczej poznać rosyjski w stopniu lotniczym, jeśli nie czytając po rosyjsku lotnicze teksty?  :121:

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #133 dnia: Czerwca 23, 2010, 12:46:44 »
Witam. Po zainstalowaniu DCS nie mam menu. Jest tylko białe tło i muzyka w tle. Nie instalowałem jeszcze żadnych modów więc gra jest czysta. Mam W7 64bit. Wie ktoś jak przywrócić menu?

poko24

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwca 23, 2010, 18:10:29 »
Witam. Po zainstalowaniu DCS nie mam menu. Jest tylko białe tło i muzyka w tle. Nie instalowałem jeszcze żadnych modów więc gra jest czysta. Mam W7 64bit. Wie ktoś jak przywrócić menu?
Może masz jakieś dziwne kodeki zainstalowane...(?). Miałem podobny problem kiedyś z LockOnem. Nie było widać menu - tylko czarne tło i muzyka w tle. Wystarczyło odinstalować Ace Codecs Megapack (czy jakoś tak).