Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 131006 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwca 13, 2009, 21:54:10 »
Witajcie
Jeżeli ktoś nie zna strony to polecam naprawdę ciekawe pomysły dla ciekawych zapaleńców  :118: 3 Axis motion platform home made ?? dziwne a jednak możliwe. Udało mi się nawet porozmawiać z tym panem na fsweekend niemniej jednak mówił, że system wymaga wielu przeróbek do najistotniejszych należy modernizacja systemu zasilania poza tym jak byście zobaczyli tę mongolską konstrukcje i to do czego była podpięta, w szczególności home made kontroler to byście się za głowę złapali.
Niemniej jednak śmigało z niejednym ochotnikiem na pokładzie.
http://simprojects.nl/

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwca 13, 2009, 22:43:50 »
Witam,
uruchomiłem pierwszy wyświetlacz.Drugi ma inne wyprowadzenia,dlatego muszę zrobić na płycie z uP drugie wyjście 14 pin.W poniedziałek pawinny pracować oba.
Bardzo przyjazny program do testowania,moje gratulacje Damos.Na zdjęciu widać prototyp.Wyświetla jedną linię 16 znaków.

Mikey81 PonyProg programowo można ustawić na COM lub LPT.Ponieważ na forum wszyscy stosujemy LPT to nikt tego nie analizował.Myślę,że najprościej zaprogramować u znajomego na LPT (na pewno ktoś znajomy ma to wyjście).

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwca 13, 2009, 23:31:03 »
Dobra robota Vito_zm ! Czyli działanie u mnie nie było przypadkiem ;)
W takim razie spokojnie mogę brać się do dalszych tasków.

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwca 14, 2009, 15:46:54 »
Zrobiłem test z dwoma wyświetlaczami. Jeden "normalny" a drugi jest w wersji "negative" z podświetleniem.
Wysłałem do obu LCD takie same, dwie linijki tekstu, jak na obrazku:

w wyniku tego oba displaye pokazały go, ale każdy inaczej:
 


Jak widać, pierwszy składa obok siebie dwie 8-mio znakowe linie a drugi jedna pod druga dwie 16-to znakowe.

Jednak interface działa i potrafi kierować odpowiednie teksty do odpowiednich wyświetlaczy:


Zrobiłem też pomiary poboru prądu przez układ z 2-ma wyświetlaczami:
- bez podświetlenia pobór na poziomie 29,7 mA (czyli ok. 1 mA więcej niż układ jedynie z pierwszym LCD)
- w peeku 32,9 mA
- z podświetleniem (w zależności od siły podświetlenia) od 31 mA do 90 mA. Teoretycznie więc podświetlenie może pobierać ok. 3 mA i już dawać efekt.
W takim układzie, przy założeniu średniego prądu na jeden LCD na poziomie 9 mA (faktyczny pobór max 2 mA + zapas 2 mA + podświetlenie 5 mA) można z USB zasilić układ sterujący oraz wszystkie 21 wyświetlaczy  :010: :banan  (sumaryczny pobierany prąd: 21*9mA + 27mA = 216 mA przy maksymalnym, dopuszczalnym 500 mA )

Z negatywnych obserwacji: każdy z wyświetlaczy wymagał osobnego rezystora sterującego jasnością - połączenie razem wyjść VO w obu LCD do wspólnego rezystora powodowało zanik obrazu. (jednak to są dwie zupełnie odmienne konstrukcje, nie wiem co w przypadku jednakowych)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2009, 15:54:41 wysłana przez damos »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #139 dnia: Czerwca 14, 2009, 17:51:47 »
A jak wygląda sprawa z tym nieszczęsnym driver'em ? No i kiedy będzie można spodziewać się zakończenia projektowania układu i rozpoczęcie tworzenia PCB ?

Vo jest od kontrastu, lepiej, żeby każdy wyświetlacz miał swój.

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #140 dnia: Czerwca 14, 2009, 18:52:04 »
A jak wygląda sprawa z tym nieszczęsnym driver'em ?
Biblioteka (bo nie jest to driver dedykowany do konkretnego urządzenia) jest bardzo szczęsna, darmowa, powszechnie dostępna i ma gotowy instalator. Jednorazowa czynność zajmująca minutę. Nie widzę tu problemu. W porównaniu do nieszczęsnego .NET Frameworka ona wręcz nie istnieje :)

No i kiedy będzie można spodziewać się zakończenia projektowania układu i rozpoczęcie tworzenia PCB ?
Układ właściwie jest już zaprojektowany. Części to raptem:
ATmega +
1 rezonator
2 diody 
3 rezystory
4 kondensatory.
Wszystko wskazuje na to, że drivery prądowe nie są potrzebne.

IMO już można pracować nad PCB. Jedyną kwestią jest postać złącz dla LCD.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #141 dnia: Czerwca 14, 2009, 19:17:06 »
Jutro przetestuję dwa różne wyświetlacze z innymi wyprowadzeniami.Ten na zdjęciu ma wyprowadzenia w jednym rzędzie od 1 do 16.Ten drugi ma dwa rzędy po7 pin oraz oddzielne 2 piny pod podświetlanie.PCB można już robić,ale poczekajcie do poniedziałku.OC wyprowadziło sygnały na łączówkę 40 pin gdzie sygnały E (4 dla 4LCD) są na różnych pozycjach.Do taśmy 40 żył równolegle zaciskają 4 łączówki żeńskie  dla 4 wyświetlaczy.
http://www.opencockpits.com/modules.php?name=Content2&pa=showpage&pid=62
U nas można to rozwiązać podobnie trochę modyfikując.Jak można to rozwiązać to jest sprawa do dyskusji.Jeśli założymy,że zrobimy małą płytkę przy wyświetlaczu patrz moje zdjęcie prototypu z możliwością wyboru pinu dla E to mamy ładniejsze rozwiązanie od OC.Rozwiązań jest dużo,jest to sprawa do dyskusji.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #142 dnia: Czerwca 14, 2009, 19:29:42 »
damos - miałem na myśli driver prądowy :) Ale jeśli jest oka to super.

Co do złącz, dodatkowe płytki do każdego wyświetlacza to dodatkowe koszty. Można by zastosować takie gniazda i wtyczki jak to zrobił vito_zm w układzie testowym (2x8 jeśli się nie mylę). Można zrobić 3 rzędzy po 7 takich gniazd w każdym, i kwestia potencjometru do kontrastu - albo pominąć na PCB i każdy dorobić na kablu przy LCD albo wrzucić na PCB - wtedy albo używamy potencjometru na PCB albo na kablu. Kwestia gustu.

Jeszcze jedno - jeśli będziemy zamawiać płytki tak jak przy encoderze do MJoy'a to taniej wyjdzie (chyba) jeśli od razu będziemy mieć gotowe płytki do diód LED i wyświetlaczy 7-segmentowych.

Edit:
Co do .NET'a. Jeśli damos udostępnisz jakąś bibliotekę do sterowania wyświetlaczami to jakoś sobie poradzę  :001:
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2009, 19:35:03 wysłana przez codeking »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #143 dnia: Czerwca 14, 2009, 21:16:51 »
Damos obliczył,że dodatkowy driver jest niepotrzeby oraz,że wystarczy do zasilania USB.W układach uP daje się układy buforujące uP od peryferiali,jest to do uzgodnienia.Co do szczegółów to jeszcze uzgodnimy.Prawdopodobnie potencjometry będą indywidualne (wyjdzie to po testach u Damosa oraz u mnie).
Jeszcze jedna uwaga.Sterownik jest uniwersalny obliczony na 21 LCD.W praktyce ich liczba będzie zależała od aplikacji i umiejętności ich programowania.
U nas na dzień dzisiejszy są tworzone 2 aplikacje FSX (Codeking) oraz Falcon (Gerrah).
Damos realizuje następne taski w swoim programie,ale czy Codeking oraz Gerrah próbują integrować swoje aplikacje z softem Damosa.Może to jeszcze jest za wcześnie?
Jedno jest pewne,że można w tym tygodniu rozpocząć pcb.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwca 14, 2009, 21:40:48 »
Widzę, że prace idą na przód. zaraz zaczną się przymierzać do projektowania PCB. Może zrobić tak ze złączami, że będzie ich 21 złącza typu 2x8 oraz miejsce na potencjometr do każdego o oprócz tego duże złącze / 2x20 / na taśmę do podłączenia wszystkich wyświetlaczy na jednej taśmie i wtedy potencjometry do wlutowania w kabel. Podobnie było z płytką encoderów dwa rodzaje złącz, aby płytka była jak najbardziej uniwersalna Dołożenie tego dodatkowego złącza dużo, nie podniesie kosztów płytki / niewiele więcej miejsca to zajmie, a każdy będzie mógł podłączyć tak jak chce /.
Damos, mam pytanie czy przewidujesz w swoim projekcie sterowanie wyświetlaczami 7-segmentowymi, jeżeli tak to mogę Ci podesłać płytkę wraz z wyświetlaczami jaką kiedyś zrobiłem do FSBUS-a. Mam ich parę sztuk, a projekt jest w drukowane.pl.



pozdrawiam Zając
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwca 14, 2009, 21:45:08 »
Teoretycznie mogę zacząć już - potrzebuje tylko biblioteki od damosa do obsługi wyświetlacza i później mogę podesłać do sprawdzenia. Urządzenie zrobię gdy będzie już dostępne PCB itd. Ze swojej strony napiszę jeszcze, że aplikacja, którą piszę nie ogranicza się do FSX'a. Wszystko zależy od tego czy ktoś inny poza mną podejmie się implementacji biblioteki do obsługi innej gry. No i zaimplementowałem nowy format skryptów przypominający już prosty język programowania. Do zrobienia są jeszcze różne funkcje wbudowane itd. Jak aplikacja będzie już w takiej fazie, że będzie możliwe wykorzystanie jej (albo przynajmniej sprawdzenie) w "akcji" to udostępnię ją na forum z opisem "co i jak".

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwca 14, 2009, 22:34:26 »
Codeking jeśli Twój program nie ogranicza się tylko do FSX to skontaktuj się może z Gerrah być może dublujecie jakieś procedury.Jako programiści możecie to łatwo sprawdzić.Może jest możliwość współpracy
pozdrawiam i życzę powodzenia

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #147 dnia: Czerwca 15, 2009, 00:43:10 »
Ja ostatnio programowanie mam na on-hold. Zająłem się dość poważnie inną dziedziną kokpitu, która wymaga dużej ilości sklejki, kleju, potu i krwi ;) Postaram się w tym tygodniu z powrotem wejść w temat programowania.
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #148 dnia: Czerwca 15, 2009, 06:28:43 »
Przy realizacji projektu elektronika oraz implementacja softu (jest to przyjemniejsza część pracy)to może 5% czasu,pozostały czas to "prace ręczne".
Ponieważ projekt jest realizowany w dużym tempie i przy zaangażowaniu kilku osób ta dobrze byłoby gdybyś także wrócił do tematu.Bez Twojej pomocy nie jestem w stanie przetestować LCD w Falconie
pozdrawiam,vito_zm

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #149 dnia: Czerwca 15, 2009, 10:38:58 »
Dwie osoby: "codeking" i "zając" wyraziły zainteresowanie obsługą wyświetlaczy 7-segmentowych oraz diód świecących. W związku z tym porozmawiałem w nocy z zającem o sensowności zrobienia uniwersalnego PCB, które będzie takie samo dla wszystkich modułów i bądzie zawierać ATMega16 wraz z supportem dla USB. Do niej podłączało by się peryferia typu wyświetlacze LCD, LED, diody itd... Co Wy na to? Była by to solidna podstawa do budowania różnych urządzeń. Wszystkie one były by na PC obsługiwane jednym, spójnym interfacem.