Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #150 dnia: Czerwca 15, 2009, 11:33:13 »
Wyświetlaczami 7 segmentowymi jestem też zainteresowany ja (i Vito z pewnością). A nawet bardziej, do tego wszystkiego dorzuciłbym jeszcze LCD na KS0108 ;)

Vito: ok, dzisiaj postaram się zająć pozostałymi danymi z pamięci współdzielonej.
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #151 dnia: Czerwca 15, 2009, 12:30:08 »
KS0108 - nie ma problemu :)
Do każdego rodzaju urządzeń zewnętrznych będzie osobna płytka  ATMega16USB z tym samym PCB a jedynie oprogramowaniem dedykowanym do:
- LCD HD44780
- LCD KS0108
- LED 7-SEG (+ dodatkowe małe płytki zewnętrzne (np. jedna na 6 LED 7-seg), płytki łączone szeregowo z minimalna ilością kabli )
- LED - pojedyncze lampki (+ dodatkowe małe płytki zewnętrzne (np. jedna na 32 lampki ), płytki łączone szeregowo z minimalna ilością kabli )

Co wy na to ?

mickey81

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #152 dnia: Czerwca 15, 2009, 13:36:16 »
Dobre i uniwersalne rozwiązanie. Czyżby sen się spełniał i powstawała rodzima platforma bardziej uniwersalna od OC i FBUS?
Trzymam kciuki!

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #153 dnia: Czerwca 15, 2009, 16:02:40 »
Witam,
bardzo dobre rozwiązanie,nawet bardziej oszczędne niż OC.Wymiana kości uP to jest pomysł.Łatwo to uzasadnić.Gdybyśmy zrobili uniwersalną płytę główną tzw.matkę realizującą zakładane peryferiale to trzeba byłoby użyć dużą ilość łączówek i rozbudowany soft.
W naszym rozwiązaniu płyta główna posiada rozsądną liczę wyprowadzeń (łączówek) a peryferiale (płyty córki) plus program w kości decydują o funkcji hardware.Przesyłanie szeregowe dodatkowo redukuje liczbę kabli.
Dodam tylko od siebie,że tak się projektuje duże systemy.OC oraz  PHCC także stosuje tzw.dekompozycje czyli płyta matka i córki.W naszym rozwiązaniu jest patent Damosa tzn.wymiana kości uP.
Mamy szansę zaprojektować funkcjonalny system realizujący popularne elementy wykonawcze LED 7-seg., LED oraz LCD.
Co do szczegółów to można zrobić sprawdzone rozwiązanie sterowania 7-seg.LED, tzn.LED z wspólną katodą podpięta do ULN2003,która pełni funkcje enable.7 połączeń wspólnych wprost z uP (może być bufor).
Zwykłe LED można sterować z HC259 szeregowy zapis do 8 komórek pamięci.
Co do szczegółów dotyczących córek to jest jeszcze czas.Można już zaprojektować płytę główną.
Na zakończenie reflekcja.Powstanie uniwersalne rozwiązanie z możliwością komunikowania się z PC przez USB.Będzie to platforma dla programistów piszących aplikacje.I tutaj jest duże pole do popisu dla programistów.Bez aplikacji system jest martwy.
Teraz pora na moje sprawozdanie.Sprawdziłem podłączając 2 różne LCD na różnych adresach.I tutaj niespodzianka,która kosztowała mnie uszkodzenie kilku segmentów w jednym LCD.LCD z wyprowadzeniem w dwóch rzędach po 7 pin ma te same przypisania do numerów pin co układ z jednym rzędem 16 pin z jednym wyjątkiem na pin 1 jest VCC a na 2 GND czyli odwrotnie.Można zamienic na schemacie Damosa na pin 1 dać VCC a na 2 GND.W ten sposób można używać  tego samego kabla  dla różnych typów LCD.




Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #154 dnia: Czerwca 15, 2009, 17:44:54 »
Co do szczegółów to można zrobić sprawdzone rozwiązanie sterowania 7-seg.LED, tzn.LED z wspólną katodą podpięta do ULN2003,która pełni funkcje enable.7 połączeń wspólnych wprost z uP (może być bufor).

Proponuje ULN2803 - kropka na wyświetlaczu też się przyda ;) Tego ULN można wykorzystać do zasilania LEDów :)

Programiści czekają na gotowe urządzenia, żeby było co oprogramowywać :)

Na viperpits znalazłem bibliotekę .NET do odczytywania danych z Falcona. Jeśli ktoś reflektuje to dorobię obsługę w aplikacji którą tworzę i podeśle do prostych testów.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #155 dnia: Czerwca 15, 2009, 18:07:15 »
Ja  reflektuję.Czy możesz w prosty sposób wyjaśnić jak się odczytuje dane z Falcona,jakim narzędziem.Na viperpits programiści korzystają z pamięci współdzielonej pisząc programy a ja nie mam pojęcia jak to się robi
ps
nie mam przycisków kodu BBC np.cytuj itp.Co mam ustawić?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #156 dnia: Czerwca 15, 2009, 18:34:47 »
Postaram się przygotować program do testów (na sucho bez LCD bo nie mam biblioteki do sterowania nim) jak najszybciej, może uda się do jutra.

W znalezionej bibliotece też korzystają z pamięci współdzielonej. Na pewno widziałeś już tą stronę http://www.assembla.com/wiki/show/lightningstools - "
Falcon Shared Memory Reader Library v2.0 for .NET & COM" - temat na forum: http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3358.msg45800#msg45800

Co do BBCode - nie mam pojęcia.

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #157 dnia: Czerwca 15, 2009, 19:02:30 »
prawie off-top: zaglądając do jednego z linków codekinga zauważyłem, że beta innovations już "nie żyje". Oni mieli masę ciekawych, profesjonalnych rozwiązań. Za mało klientów czy za duże ceny ?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2009, 19:08:55 wysłana przez damos »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #158 dnia: Czerwca 15, 2009, 20:25:36 »
Beta innovations padła chyba na początku tego roku.Teraz wszyscy z viperpits przeszli na PHCC
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3962.0
i piszą pod to programy.Ja jestem jednym z nielicznych,którzy stosują rozwiązania OC oraz program FAST.Na viperpits niektórzy są wyspecjalizowani w tworzeniu różnych elementów kokpitu zarówno mechanicznych jak i elektrycznych.Chcąc oszczędzić czas większość zamawia gotowe rozwiązania.Dotyczy to także elektroniki.
U nas prawdopodobnie będą powstawały pojedyncze aplikacje pod konkretne potrzeby wykorzystujące możliwości naszego hardware.Nie sądzę,że jesteśmy w stanie stworzyć coś podobnego do SIOC.Ale aplikacje to też dobry sposób na realizację sterowania panelami.
ps
przejrzę podane linki i będę pytał.







Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #159 dnia: Czerwca 15, 2009, 20:45:50 »
Czy aplikacje i hardware o których tutaj rozmawiacie mają szanse działania także pod FS2004? Planowałem budowę czegoś w miarę uniwersalnego na bazie mJoy'a + Encoder's + FSLCD ale jeśli to rozwiązanie byłoby lepsze od FSLCD to się jeszcze wstrzymam

Trzymam kciuki za udany projekt
i Szacuneczek za zaangażowanie

MJoy16.googlepages.com
... in the air.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #160 dnia: Czerwca 15, 2009, 20:56:35 »
Noker to będzie coś więcej,aplikacje też powstaną,liczę na naszych kolegów.

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #161 dnia: Czerwca 15, 2009, 21:05:48 »
Hardware i bazowa aplikacja do sterowania nim będą kompletnie niezależne od jakiegokolwiek symulatora. Będziesz mógł używać ich z dowolnego FS'a a nawet  zrobić sobie na tym sterowanie oświetleniem w domu przez internet :)

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #162 dnia: Czerwca 15, 2009, 21:19:07 »
a nawet  zrobić sobie na tym sterowanie oświetleniem w domu przez internet :)

Damos.. jaja sobie teraz robisz.. 8-)
Jeśli tak, to już zaczynam zmieniać plany (czytaj marzenia) co takiego sobie zainstaluję w domu, jeśli będzie mi dane kiedyś taki wybudować :)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #163 dnia: Czerwca 15, 2009, 23:50:29 »
Damos.. jaja sobie teraz robisz.. 8-)
Mówię zupełnie serio. Główny kontroler będzie pracować jako serwer sieciowy - wystawiasz go więc na publicznym IP. Zamiast diod podłączasz przekaźniki a do nich odpowiednie oświetlenie lub inne odbiorniki energii elektrycznej. Łączysz się z serwerem przez internet (przez interface WWW albo odpowiedni software) i ... zamiast zapalać lampkę Master Warning zapalasz światło w salonie ;)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #164 dnia: Czerwca 16, 2009, 09:49:08 »
Witam,moje gratulacje Codeking.Twój program działa poprawnie.Na zdjęciu widać wartości fuel flow w kokpicie oraz w testowym programie podobnie z DED (są takie same),Falcon pracuje w trybie okienkowym.

Czy możesz mi jako laikowi w programowaniu wytłumaczyć w posty sposób jak korzystasz z Share Memory Reader Library v 2.0 for NET&COM?
Czy procedury w tej bibliotece umożliwiaja pobranie danych w RAM tzn.wiadomo pod którymi adresami są zapisane parametry zmiennych symulatora np.dane z DED itp.
Pytanie do Damosa.
Czy masz koncepcję sterowania peryferiali (płyty córki) z płyty głównej (płyta matka).Jest możliwych kilka rozwiązań.
Można to zrobić tak jak OC czyli przesyłać dane po jednej szynie adresując odbiorniki.
Można przesyłać dane także po jednej szynie w jednym kierunku i po drugiej w drugim półduplex synchronicznie z zegarem (RS232 synchroniczny) z protokolem .To wymaga wyspecjalizowanego układu.
Przesył danych po BUS nie rozpatrujemy z wiadomych względów.
Jest też możliwe łączenie dwóch sposobów komunikacji z PC przez płytę główną oraz niezależne moduły przez USB (rozwiązanie OC).
Jakie jest Twoje zdanie.