Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130422 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #330 dnia: Lipca 13, 2009, 16:58:55 »
Tak przy okazji.. panowie damos, codeking, vito i zając pytanie: czy byli byście w stanie zbudować coś, czym można sterować servo? bardzo zależy mi na analogowych gaugesach.
Tak. (jednak zbudowanie mechaniczne takiego zegara [np. 2-wskazówkowy altimeter z jedna wieloobrotową], choć jest w teorii proste - przerasta moje możliwości  :karpik ja pozostanę przy elektronice i sofcie)  Najpierw jednak muszę skończyć "Host Stage1" (najżmudniejszą część): oprogramowanie kontrolera hardware'u na PC i rdzeń MB na ATmega (nie wcześniej niż za dwa tygodnie). Później dodawanie kolejnych "features'ów" będzie dużo szybsze i przyjemniejsze. Po skończeniu "Host Stage1" chłopaki będą mogli robić swój własny soft do sterowania i nie będą musieli czekać na mnie.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #331 dnia: Lipca 13, 2009, 18:15:50 »
Moje gratulacje Damos.Ty masz z nas najwięcej pracy,ale jest nadzieja,że Twój projekt będzie lepszy od  komercyjnych projektów.
Tutaj jest przykład prostego analogowego gauges
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=1581.105
Sterowanie zapewnia FAST oraz karta OC.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #332 dnia: Lipca 13, 2009, 18:33:09 »
damos,
 pisząc- coś czym można sterować servo, miałem na myśli właśnie elektronikę. Do której mogę podpiąć servo i sterować jakimś softem. Zbudowanie takiego zegara nie stanowi dużego problemu i mam już na to pomysł. Pytam tylko czy kiedyś tam ewentualnie, była by taka możliwość.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #333 dnia: Lipca 14, 2009, 02:15:00 »
Tak swoją drogą FSUPIC do FS pozwala odczytywać też nachylenie w pionie i poziomie... co przy pomysłowości naszych forumowiczów mogło by się okazać, że ktoś będzie miał pomysł na sztuczny horyzont :) zapotrzebowanie na tani taki układ penie było by spore... ale tymczasem zajmij się może np wyświetlaczami :) na które sam czekam z utęsknieniem :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #334 dnia: Lipca 14, 2009, 22:24:44 »
Jakby kogoś interesowało, to pod linkiem http://angus.foxnet.pl/fs/kokpit.html zamieszczam wpisy dotyczące aplikacji, którą rozwijam, i którą mam zamiar wykorzystać do sterowania "rodzącymi" się na tym forum urządzeniami.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #335 dnia: Lipca 14, 2009, 23:53:13 »
powinieneś także zainteresować się projektem openGC do wyświetlania różnych rzeczy na osobnych wyświetlaczach.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #336 dnia: Lipca 15, 2009, 06:22:35 »
Dzięki Codeking za ten pomysł z opisem tego co robisz.Po dokładnym przeczytaniu będą miał do Ciebie pytania.Bardzo dobry pomysł i myślę,że nam pomoże zrozumieć  jak tworzyć skrypty.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #337 dnia: Lipca 15, 2009, 09:10:41 »
powinieneś także zainteresować się projektem openGC do wyświetlania różnych rzeczy na osobnych wyświetlaczach.
Szybki "rzut okiem" - wygląda ciekawie. Projekt zatrzymał się w 2006r, czyli albo jest już finałowy albo brakło zapału programistom. Trzeba się będzie temu bliżej przyjrzeć - może da się to wykorzystać. Dzięki.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #338 dnia: Lipca 15, 2009, 18:11:22 »
Przeczytałem założenia do Twojego programu.Mam do Ciebie kilka pytań.
1.Czy my użytkownicy będziemy pisać skrypty pod nasze potrzeby?
2.Kto będzie tworzył moduły?
Pytanie dotyczy Falcona.Ma on pod konkretnymi adresami w share memory zapisane swoje zmienne.Autor programu FAST przypisał tym zmiennym konkretne nazwy.Piszący skrypt nie musi wiedzieć gdzie te zmienne są zapisane,zna tylko ich nazwę i wie co one oznaczają.
3.Czy Ty w jakimś "module,aplikacji?"przygotujesz dla nas zwykłych użytkowników coś podobnego?
Tyle na początek.
Czy można prosić o jakiś prosty przykład skryptu,aby wykonać testy.
Dla Falcona działa sam sprawdzałem.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #339 dnia: Lipca 15, 2009, 18:28:33 »
1.Czy my użytkownicy będziemy pisać skrypty pod nasze potrzeby?
Tak, każdy tworzy sobie skrypty takie jakie chce, wiadomo, że jeśli wypracujemy wspólnie jakiś projekt panelu (np. autopilota) to skrypt będzie ten sam :) Ale ogólnie tworzy się je takie jakie się chce i w zależności tego co chcemy osiągnąć.

2.Kto będzie tworzył moduły?
Pytanie dotyczy Falcona.
3.Czy Ty w jakimś "module,aplikacji?"przygotujesz dla nas zwykłych użytkowników coś podobnego?
Programiści tworzą moduły :) Oczywiście postaram się stworzyć tyle ile będzie potrzeba i mnie to nie przerośnie. Do Falcona, jak sam widziałeś jest już moduł, niedokończony ale jest :) Brakuje w nim kilkunastu zmiennych (m.in. tablicowych PFL, MFD, RWR). Tak więc moduł do Falcona będzie.

Czy można prosić o jakiś prosty przykład skryptu,aby wykonać testy.
Może dzisiaj uda mi się dodać kolejny wpis ze skryptem już działającym + udostępnię program w ostatniej wersji. Problem jest taki, że to testowanie to takie na "sucho" bo nie ma żadnych urządzeń oprogramowanych (co prawda zrobiłem wcześniej obsługę LCD - urządzenie + moduł - pokazywałem to w filmiku wiele wpisów temu, ale to czysta amatorka jeśli chodzi o sprzęt), Damos napisał niedawno, że za około 2 tygodnie będzie już można się za to zabrać :)

Testowanie na sucho jest o tyle dobre, że można się nauczyć tego "skryptowania" i zorientować jak to działa, no i wyłapać błędy :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #340 dnia: Lipca 15, 2009, 20:01:55 »
Cytuj
Testowanie na sucho jest o tyle dobre, że można się nauczyć tego "skryptowania" i zorientować jak to działa, no i wyłapać błędy
Dokładnie to miałem na myśli.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #341 dnia: Lipca 15, 2009, 22:59:00 »

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #342 dnia: Lipca 16, 2009, 22:20:14 »
Mały zwiastun tego, co się teraz u mnie tworzy...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/510f0132f549823d.html
codeking,
 Twoja szkoła jest bardzo pomocna  :004:. Jak znajdę chwilę zrobię testy...

mickey81

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #343 dnia: Lipca 16, 2009, 22:50:22 »
Brawo, EGHI, brawo. Niestety znalezienie surowego mdfu w  moim mieście graniczy z cudem, ale się nie poddaję :)
Pozdrawiam
mickey81

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #344 dnia: Lipca 16, 2009, 22:57:07 »