Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #405 dnia: Listopada 04, 2009, 23:10:39 »

I jeszcze jedno - jaka będzie możliwość podłączenia większej ilości wyświetlaczy 7-segmentowych - do mini kokpitu 737NG bardzo dużo wychodzi, czy będzie to osobna płytka podpinana do głównej ??
Na jednej płycie (głównej) możesz mieć 32 wyświetlacze, 128 wyjść, 128 wejść. To wszystko można poszerzać o kolejne 128 wejść.
 Tyle wiem :) , więcej Skalarki wyjaśni.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #406 dnia: Listopada 05, 2009, 00:57:06 »
Prezentowana płytka zawiera:
...
3xMAX7221
...

Z tego wynika, że 3x8cyfr 7-seg (MAX7221 pozwala na podłączenie 8x7seg)=24 cyfry 7seg

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1339
miłej lektury i czekam na info od kolegi skalarki nt cięcia laserem.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #407 dnia: Listopada 05, 2009, 20:37:16 »
Nieskromnie zapraszam na stronę http://fs.angus.foxnet.pl/ Wrzuciłem nową wersję aplikacji DomowyKokpit, moduł dla FS i skrypt realizujący multiradio.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #408 dnia: Listopada 06, 2009, 07:58:08 »
Moje gratulacje codeking.Przejrzałem pobierznie Twoją strone,jest interesująca,ale wymaga czasu aby wejść w szczegóły.Korzystając z okazji mam pytanie ogólne dotyczące 2 projektów skalarki oraz Damosa oraz Twojego udziału w realizacji aplikacji do FSX oraz Falcona.
1.Czy oba projekty wymagają napisania skryptu do realizacji sterowania kokpitu.
2.Jeśli tak to czy jest duża różnica w pisaniu skryptu do FSX oraz Falcona.
Pytam dlatego,że w projekcie skalarki była mowa o programie na poziomie projektu do konkretnej maszyny.Zadałem to pytanie wcześniej,ale nie otrzymałem odpowiedzi
pozdrawiam,vito_zm

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #409 dnia: Listopada 06, 2009, 13:16:15 »
Nie chcę pisać aplikacji osobnych dla różnych symulatorów, dlatego ukierunkowałem się na skrypty - rozwiązanie ogólne i bez wiązania się z którymś z symulatorów na stałe. Różnica pomiędzy pisaniem skryptów dla FSX i Falcon'a to taka, że korzysta się z innych zmiennych i funkcji, ale cała idea pozostaje ta sama. Jeśli powstanie moduł do obsługi projektu skalarki to będzie on udostępniał odpowiednie zmienne i ew. funkcje jak każdy inny moduł, to samo tyczy się projektu Damosa i innych, jeśli takowe powstaną i będzie udostępniony interfejs programistyczny aby z nich skorzystać.

Zdaję sobie sprawę z tego, że aplikacja (DomowyKokpit) na chwilę obecną nie jest nikomu do niczego potrzebna - bo i po co ? Wyświetlanie stosu radia w okienku, sterowanie klikaniem myszki - nie o to chodzi w budowaniu paneli. To czy aplikacja będzie spełniać swoje zadanie i bez problemu będzie można z niej korzystać okaże się dopiero gdy będą dostępne urządzenia, które da się wykorzystać (LCD, LED itd., nie liczę kontrolerów gier bo ich obsługa wkrótce będzie dostępna). Tak więc pozostaje cierpliwość, osobiście trochę mi jej brakuje przy tym projekcie, nie ma "choinki" nie ma zabawy.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #410 dnia: Listopada 07, 2009, 01:33:51 »
Takie macanie cukierka przez papierek ... mamy papierek ale nie ma cukierka, o lizaniu cukierka nie wspominając :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #411 dnia: Listopada 07, 2009, 09:39:05 »
Dobrze napisane ;)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #412 dnia: Listopada 08, 2009, 16:17:30 »
Nie wiem jaki jest stan projektu Damosa ale ja obecnie jestem na etapie testowania już gotowej płytki prototypowej, jak widać na filmiku na mojej stronie. Jak to zawsze z prototypami musiałem zrobić kilka drobnych poprawek w projekcie płyki ale tylko kosmetycznych. Ale jeśli jest ktoś chętny to będę wkrótce zamawiał kilka zestawów płytek dla klientów ze świata. Im więcej chętnych tym lepiej będzie taniej.

To czy aplikacja będzie spełniać swoje zadanie i bez problemu będzie można z niej korzystać okaże się dopiero gdy będą dostępne urządzenia, które da się wykorzystać (LCD, LED itd., nie liczę kontrolerów gier bo ich obsługa wkrótce będzie dostępna). Tak więc pozostaje cierpliwość, osobiście trochę mi jej brakuje przy tym projekcie, nie ma "choinki" nie ma zabawy.

Kodeking  lub i Vito_zm: jeśli chcecie mogę odsprzedać jedną z płytek prototypowych, które mam obecnie w domu. Może to być sama płytka po cenie jaką zapłaciłem, płytka + elementy (zaprogramowany PIC) jako kit do montażu albo gotowa zlutowana i uruchomiona płytka.
Będzie można wtedy testować na żywo swoje oprogramowanie no i moglibyśmy współpracować nad dopracowaniem oprogramowania PIC-a
Dostępne płytki:
1. 63 wejścia + 48 wyjść + 24 wyświetlacze 7-seg + 4 gniazdka rozrzerzające - 1 szt.
2. 128 wejść + 128 wyjść + 32 wyświetlacze + 6 gniazdek rozszerzających - 2 szt.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #413 dnia: Listopada 08, 2009, 21:30:32 »
32 wyświetlacze ... jaka cena za płytkę?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #414 dnia: Listopada 08, 2009, 21:39:55 »
Cytuj
Ale jeśli jest ktoś chętny to będę wkrótce zamawiał kilka zestawów płytek dla klientów ze świata. Im więcej chętnych tym lepiej będzie taniej.
Ja się na to piszę.Co do prototypów to myślę,że na tym etapie projektu mam na myśli aplikacje do symulatorów taki prototyp jest niezbędny dla codeking.Co do mnie to jestem zależny od jego programu (mam na myśli aplikację do Falcona).

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #415 dnia: Listopada 08, 2009, 21:57:22 »
Ktoś musi testować działanie pod fsx z PMDG 747-400X i Precision Simulator 1.3 B744 (747-400)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #416 dnia: Listopada 08, 2009, 21:58:03 »
skalarki - jakieś szacunkowe koszty tych płytek już znasz? Możesz rzucić jakąś kwotę?

Jest ktoś zainteresowany wykorzystać to w simach serii FS9/FSX ?
MJoy16.googlepages.com
... in the air.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #417 dnia: Listopada 08, 2009, 22:36:46 »
No przecie ja jestem od FSX :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #418 dnia: Listopada 08, 2009, 22:53:10 »
Cytuj
Ja się na to piszę.Co do prototypów to myślę,że na tym etapie projektu mam na myśli aplikacje do symulatorów taki prototyp jest niezbędny dla codeking.Co do mnie to jestem zależny od jego programu (mam na myśli aplikację do Falcona).
Płytki zostały sprzedane. Jedna jedzie do codekinga a druga d EGHI. Więc trzeba teraz poczekać aż przesyłka dotrze no i na komentarze od obu panów.
skalarki - jakieś szacunkowe koszty tych płytek już znasz? Możesz rzucić jakąś kwotę?
Jeśli chodzi o koszty to poczekam aż codeking dostanie płytkę i powymieniamy opinie. Być może będzie konieczna modyfikacjia projektu aby ułatwić korzystanie z niego przez Falconowców (trzeba pamiętać że projekt od początku był nakierowany tylko na Airbusa).

Jest ktoś zainteresowany wykorzystać to w simach serii FS9/FSX ?
Na tym forum to chyba nie za bardzo ale ja mam już kilku chętnych ze świata. No i ja sam robię soft pod kątem FSX-a. Jak się projekt codekinga rozpędzi to według jego filozofii, jego softem będzie można sterować każdym simem, na tyle na ile to oczywiście możliwe.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #419 dnia: Listopada 08, 2009, 23:25:39 »
Szkoda ... bo chciałem potestować. Projekt Damosa też ciekawy ale gdzieś przystanął w pół drogi.