Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130825 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #420 dnia: Listopada 08, 2009, 23:37:11 »
Seeb,
niewiele byś z tym zrobił bez odpowiedniego softu, a tym zajmie się codeking. Dopiero po zgraniu aplikacji nad którą pracuje będzie można testować. Na dzień dzisiejszy tylko Airbus Skalarki działa z projektem.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #421 dnia: Listopada 08, 2009, 23:41:28 »
ech myślę ze codę by się podzielił efektami swojej pracy ... a i o ukrywanie source na razie też go podejrzewać nie będę :)

tak na marginesie to powoli przypominam sobie jak się programowało w c++ więc może kiedyś byłbym przydatny

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #422 dnia: Listopada 08, 2009, 23:48:25 »
Przecież dzieli się cały czas, na tej stronie http://angus.foxnet.pl/fs/blog/  :001:

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #423 dnia: Listopada 08, 2009, 23:52:16 »
rzuciłem tam tylko okiem dlatego napisałem, że nie będę go posądzał o ukrywanie kodu zatem płytka była by przydatna :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #424 dnia: Listopada 08, 2009, 23:53:14 »
Szkoda ... bo chciałem potestować.
Napisz, która płytka by cię interesowała to zamówię więcej kolejnym razem.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #425 dnia: Listopada 09, 2009, 00:14:55 »
podaj jeszcze cenę przy okazji ...
mówiłem o tej z dużą liczbą wyświetlaczy (32) bo zasadniczo teraz to wyświetlacze mi są potrzebne ... no i jeśli wolno spytać jakie są jej wymiary ... nie ukrywam, że fajnie by było odpalić MCP i nieszczęśliwe radio.

Tak troszkę off-topic latałeś na WF2008?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #426 dnia: Listopada 09, 2009, 07:07:43 »
Damos działa z tego co wiem to jego projekt będzie gotowy być może jeszcze w tym roku.Bardzo dobrze się stało,że jeden prototyp trafił do codeking a drugi do EGHI.Codeking tworzy aplikację zarówno do FSX jak i do Falcona a EGHI jest w trakcie realizacji projektu Falcona.Gdy będzie już aplikacja do Falcona to chętnie pomogę w testach.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #427 dnia: Listopada 09, 2009, 13:59:23 »
Jest jeszcze Precision Simulator B744 v1.3 (747-400), który też pewnie dobrze by oprogramować. Wyjątkowo bo po wyczerpaniu nakładu CD otrzymałem w prezencie kopię z dystrybucji online. Pewnie dlatego, że w 2010 roku pojawi się zupełnie nowa wersja (sądzę, że chodzi o wersję całkowicie windowsową). Dla niewtajemniczonych Precision Simulator to główny powód istnienia precision mauals, z którego powstało Precision Manuals Development Group w skrócie PMDG.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #428 dnia: Listopada 09, 2009, 16:40:09 »
skalarki zapomniałem zapytać

Przewidziałeś zapalanie pojedynczych lampek (np na MCP LNAV,VNAV, V/S, HOLD(ALT,HDG), SPD, THR,FL CH,LOC, APP, CMD(L,C,R)) itd. ?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #429 dnia: Listopada 09, 2009, 17:01:27 »
Wyjścia są do sterowania pojedynczych LED.Jeśli przewidujesz zastosowanie lampek zamiast LED to można samemu wykonać prosty interface podający wyższe napięcie np.24V.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #430 dnia: Listopada 09, 2009, 18:03:09 »
Nie planuję ... nawet w domu mam oświetlenie świetlówkowe i LED (Gwint E14) energooszczędność jeszcze nie dotarła do mojego komputera... chociaż monitor bierze 60W a nie jak poprzedni 110W za to zasilacz ma 2x550W

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #431 dnia: Listopada 10, 2009, 00:51:40 »
Ponieważ widzę, że jest sporo niejasności dotyczących mojego projektu jak również tego co robi codeking, napiszę trochę aby rozjaśnić niewtajemniczonych co i po co i jak.

Aby sterować przełącznikami samolotu czy to w FSX, FS9 czy FALCON potrzebne jest urządzenie peryferyjne (w moim przypadku podłączona przez USB płytka I/O). Płytka ta (a raczej mikrokontroler) ma wgrane oprogramowanie, które odpowiada za dogadanie się z komputerem a konkretnie oprogramowaniem (np. w przypadku codekinga "Domowy kokpit"), a w moim przypadku I/O SKALARKI SOFTWARE, które to zaś jest pomostem z np. FSX, FS9 czy FALCON. Ale po drodze aby dostać się do FS9 trzeba skorzystać z FSUIPC Petera Dowsona. Program ten pozwala na odczyt i zapis danych do symulatora i działa jak kolejne ogniwo w całym łańcuszku. W przypadku FSX można skorzystać z FSUIPC ale lepiej wykorzystać Simconnect, specjalnie do tego stworzony interfejs programistyczny. Ja wykorzystuję obydwie biblioteki co daje większe możliwości.

W tym miejscu zaznaczyć trzeba że w przypadku FSX, czy FS9 można tak zmodyfikować program, że będzie możliwe sterowanie dowolnym, samolotem. Oczywiście na tyle na ile dany samolot pozwala symulować konkretny przełącznik itp.
Konkretnie moje oprogramowanie obsługuje defaultowego A321 oraz Wilco A320. Jeśli pojawi się jakiś nowy lepszy Airbus, również do niego będzie dostępna obsługa.

Teraz jak to się dzieje, że na podłączonym wyświetlaczu pokazuje się np HDG?
W moim przypadku oprogramowanie monitoruje non stop parametry samolotu w tym między innymi HDG. Jeśli zostanie odebrana z symulatora (FSX) zmiana wartości program wysyła informację do USB i dalej do mikrokontrolera płytki, ten zaś wysyła informację do układów sterujących wyświetlaczami.
Analogicznie jest w przypadku zapalania LED-ów.

Inaczej jest w przypadku przycisków i enkoderów. Oprogramowanie mikrokontrolera non stop sprawdza, czy na jakimś wejściu zmienił się stan np przycisk Autopilota został wciśnięty. Jeśli wykryje taką zmianę wysyła informację w formie pakietu do USB i dalej do progamu. Program analizuje odebrany pakiet i na tej podstawie wysyła informację do symulatora nakazującą włączenie Autopilota.

No i na koniec różnica pomiędzy moją koncepcją oraz koncepcją codekinga na oprogramowanie.
Otóż I/O SKALARKI SOFTWARE nie będzie dawał użytkownikowi możliwości konfigurowania poszczególnych wejść, wyjść itp. Wszystko będzie gotowe tak aby po podłączeniu potrzebnych przycisków, LED-ów, encoderów oraz odpaleniu konkretnego samolotu wszystko działało bez potrzeby jakiejkolwiej konfiguracji. Podejście proste ale ograniczone dla konkretnego modelu samolotu co zresztą było moim celem od początku.

Codeking natomiast tworzy aplikację niezależną od używanego samolotu czy nawet symulatora. Będzie można więc używając skryptów dostosować aplikację do własnych potrzeb.

Mam nadzieję, żę trochę rozjaśniłm, jeśli nie to pytać dalej. :002:

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #432 dnia: Listopada 10, 2009, 00:57:45 »
podaj jeszcze cenę przy okazji ...
mówiłem o tej z dużą liczbą wyświetlaczy (32) bo zasadniczo teraz to wyświetlacze mi są potrzebne ... no i jeśli wolno spytać jakie są jej wymiary ... nie ukrywam, że fajnie by było odpalić MCP i nieszczęśliwe radio.

Tak troszkę off-topic latałeś na WF2008?

Płytka co ma 32 wyświetlacze ma również 128 wejść i 128 wyjść no i możliwości rozszerzania. Jeśli potrzebujesz tylko wyświetlacze to nie jest dla ciebie rozwiązanie. Za drogo by cie kosztowało. Ale kolejna wersja płytek będzie trochę inna to wtedy będzie dla ciebie idealna do zrobienia MCP i radia. Obecne wymiary tej płytki to 25x17cm.
I nie wiem co to WF2008. :015:

skalarki zapomniałem zapytać
Przewidziałeś zapalanie pojedynczych lampek (np na MCP LNAV,VNAV, V/S, HOLD(ALT,HDG), SPD, THR,FL CH,LOC, APP, CMD(L,C,R)) itd. ?
Przewidziałem wszystko. Moja płytka I/O GLARE steruje całym FCU czy tam MCP + MIP.

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #433 dnia: Listopada 10, 2009, 01:11:54 »
Jeśli chodzi o mnie to akurat nie zmieniło nic nic nie zaciemniło a i nic nie rozjaśniło. Ale milo, że napisałeś... Ja pytałem tylko czy po za układami stricte zaprojektowanymi do 7-seg nie zapomniałeś o pojedynczych światełkach, które w kokpicie powinny być tu i ówdzie w szczególności ówdzie :)


Co do nowego posta:

Szczerze mówiąc miałem nadzieję na budowę czegoś modyfikowalnego... rozłączalnego itd etc..
Jeśli uda mi się odpalić to jakoś sensownie (mowie o precision simulator w zestawie widefs/fsuipc, FSX[obecnie mam FSX+PMDG 747-400X+FSUIPC+WIDEFS(wszystko legalne)]) to będę potrzebował naprawdę dużej ilości rzeczy ... w tym dużo wyświetlaczy lampek, podświetlenia włącznie, calej masy przycisków no i cały CDU który pewnie w odpowiednim kolorze zamówię u Ciebie :) Obecnie moje PMDG nie pozwala na EFIS i CDU własnej roboty (innego niż wybrańcy - producenta) a najtańszy CDU kosztuje ponad 1000$ + 90 Euro za sterownik co daje ponad 3300$ za same CDU + EFIS x2 to wydatek kolejnych 800 Euro(po 300 za sztukę + sterowniki).

Właśnie jestem w trakcie uruchamiania nieśmiało, właśnie Precision Simulator 1.3 na drugim komputerze (http://www.aerowinx.com)- dostałem w prezencie jako freeware.
Cytuj
THIS IS COPYRIGHTED MATERIAL -- PLEASE DO NOT DISTRIBUTE FURTHER
================================================================

The two other files in this directory contain the Full Pack release of the
Aerowinx 747-400 Precision Simulator version 1.3, and the associated manual.
Both files are copyright (C) 1995-2000 Hardy Heinlin and have been licensed
to you for personal use only, according to the normal rules and rights that
apply to the original release on CD-ROM and dead trees.

Since the simulator has sold out from all shops worldwide, the system is now
available free of charge to you, but it is not in any way released to the
world. You received a specific license from Hardy Heinlin to download and
use these files, but you are requested not to further distribute them, or
disclose the source URL.


WF to impreza wirtualnego latania - coroczna (http://www.worldflightgroup.com/).Myślę, o starcie całościowo w tej imprezie za rok.
Oczywiście w mojej wypowiedzi pojawił się błąd bo nie WF2008 a WF2009 :)


« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2009, 01:18:43 wysłana przez seeb »

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #434 dnia: Listopada 10, 2009, 01:29:23 »