Autor Wątek: DGen.exe i MODY  (Przeczytany 5679 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DGen.exe i MODY
« dnia: Lipca 10, 2009, 22:33:29 »
Swego czasu testowałem DGen.exe "na możliwość" generowania kampanii z "nowymi" maszynami i okazało się (wtedy), że generator ten zawiesza się i "nie toleruje nowych maszyn".
Ostatnio, po "wizycie" na http://www.youforum.co.za/sas/index.php i sugestiach tamtejszego Admina "zaszczepiłem się" ponownie i pobieżnie sprawdziłem DGen.exe w wersji 4.0.8.7.
Okazało się, że "widzi nowe maszyny" i generuje kampanie z nimi jako flyable by player - dostępne z menu wyboru maszyny w kampanii.
Czyli "sie zmieniło" i jest dobrze -  :001:
Nie sprawdzałem jeszcze wszystkiego: wszystkich nowych maszyn i map oraz wszelkiego rodzaju nowych obiektów.
Leszek

Odp: DGen.exe i MODY
« Odpowiedź #1 dnia: Października 11, 2009, 20:52:21 »
Co dokładnie trzeba zrobić, żeby dodać nowe samoloty do wyboru w kampanii? Jak klikam na Dgen.exe to nic się nie dzieje więc zakładam, że nie tędy droga...

Odp: DGen.exe i MODY
« Odpowiedź #2 dnia: Października 11, 2009, 21:17:10 »
.... Jak klikam na Dgen.exe to nic się nie dzieje więc zakładam, że nie tędy droga...
Nie tędy.
Najlepiej przejrzeć zawartość katalogu DGen w grze, poznać strukturę i zależności plików składających się na kampanię DGen. Można też ściągnąć sobie jakąś kampanię i "jak na dłoni" sprawdzić jak to jest zrobione.
Leszek

Odp: DGen.exe i MODY
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 22, 2009, 15:34:46 »
Właśnie dodaję "nowe" maszyny do kampanii DGen dostarczanych z grą i testuję.
Niestety - problem jest z "nowymi" mapami - nie daje się ich uruchomić "normalnym sposobem"  :005:
Leszek

Odp: DGen.exe i MODY
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 25, 2009, 19:15:52 »
Wygląda na to, że to "mój temat" :001: i nikt inny nie korzysta już "samodzielnie" z DGen'a :001:
....więc już tylko z "kronikarskiego obowiązku":
- daje się tak oprogramować kampanie, że "nowe" samoloty można wybrać z listy dostępnych do "pilotowania" w kampanii. Sprawdziłem większość tych maszyn i "działają".
- nie daje się oprogramować DGen tak, by większość tych "nowych" maszyn "występowała" w kampanii jako przeciwnicy i/lub sojusznicy.
- "nowe" mapy pozostają nadal "niedostępne".
Potwierdzają to rozmowy z Boelcke (autor świetnych kampanii na DCG i DGen) oraz "przeglądanie" plików nowych kampanii innych autorów.


Leszek

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: DGen.exe i MODY
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 26, 2009, 07:42:39 »
Leszek czy masz chęć i siły aby spłodzić coś w rodzaju poradnika jak używać DGen.
Ja kiedyś próbowałem go używać ale zagubiłem się w jego gąszczu....
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: DGen.exe i MODY
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 26, 2009, 11:03:28 »
Dużo na temat tworzenia i tuningu kampanii DGen można wyszukać pod:
http://mission4today.com/index.php?name=Home-Articles
Na naszym Forum też było sporo "objaśnień".
Część opisów trafia do nas w paczkach z kampaniami.
Ten opis bedzie zawierał wiecej o strukturze niż o "właściwościach" i tuningu poszczególnych plików.
Część ustawień, wpływających na działanie DGen jest w pliku conf.ini:
[DGen]
CampaignLength=Medium
;CampaignMissions=Hard
;CampaignAI=Hard
MaxBomberSkill=0
NoBadWeather=0
NoAirfieldHighlight=0
RandomFlights=0
AirIntensity=Medium
GroundIntensity=Medium
UseParkedPlanes=1
MissionDistance=100
Opisy tych ustawień też można znaleść, jak nie u nas na Forum , to w plikach tekstowych , dostarczanych z kampaniami.
Pliki EuroPlanes.dat i PacificPlanes.dat z katalogu DGen zawierają wszystkie maszyny w grze i określają ich zachowanie w konkretnego rodzaju mimisjach, konwencja zapisu jest taka:
Axis       Italy        Fighter              MC_202         400        3000       4000                  default         0
strona   nacja      rola/rodzaj misji  typ_maszyny   Prędkość  Wysokość  dlawpt z celem misji  uzbrojenie  nie wiem
Na kampanię/e składają się następujące pliki:
- campaigns<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat
  nacja to indeks kraju "wystepującego" w grze np De, Ru, Ro, Pl,Us,
  numer_kolejny to pojedynczy znak (cyfra lub litera ), określający kolejny zestaw   kampanii dla nacji
przykładowo, plik mój plik campaignsDeP.dat:
"* BF-110 Gulf Interceptor .
For German BF-110 F2 pilot. Finland Gulf 1942.
Leningrad42int Leningrad 42 interceptions"
  gdzie Leningrad42int to nazwa pliku z rozszerzeniem DB:
  Leningrad42int.db plik, którego nazwa to nazwa pojedynczej kampanii,
  których może być więcej w pliku campaigns np Leningrad43int itd - wtedy kampania będzie dwuczęściowa
  druga część linii (Leningrad 42 interceptions) to opis z okienka wyboru.
- >>nazwa_kampanii<<.db (np wskazany wcześniej Leningrad42int.db) to plik zawierający w sekcji:
[Towns] - wyjściowy przebieg linii frontu w/g miast na mapie wywoływanej z pierwszej linii tego pliku,
[Schedule] - daty misji i liczba określająca przesuniecie linii frontu
[OOB] - Ordre de Bataille http://pl.wikipedia.org/wiki/Ordre_de_Bataille
czyli dywizjony "występujące" w kampanii, dostępne w grze
[Squadrons] - dywizjony z OOB z "przyporządkowanym" typem maszyny w konwencji z pliku air.ini oraz skinem "dywizyjnym"
[Planes] - maszyny "występujące" w kampanii, można wpisać nazwy dwóch skinów, druga nazwa określa skin dla typu dla map zimowych. Liczba określa bardziej "częstotliwość występowania" niz faktyczną ilość maszyn w kampanii.
[Aces] - asowie "występujący" w kampanii + jednostka + skin
[Operations] - plik opst>>nazwa_własna<<.dat
- opst>>nazwa_własna<<.dat - plik zawierający misje dla obu lub jednej ze stron kampanii, w konwencji >>nacja<<>>rodzaj misji<< >>zakres_dat<< >>strona_konfliktu<< >>ilość<< >>rodzaj_maszyn<<. Przykładowa linia z pliku opst:
oDeAttackShips 10622:50509      VVS 9F         LW 6Y 8F 8F 1R
czyli atakowanie okrętów, miedzy 22 czerwca 41 a 9 maja 45, VVS w liczbie 9 fighters, Y - to TY w liczbie 6 w eskorcie 8 fighters , w towarzystwie 8 Fighters i 1 rozpoznawczy - szczegółów konwencji (dostępne rodzaje misji, typy maszyn liczebność ekadr , kluczy , rodzaj eskorty itd) nie pamięta już nawet Autor DGen.
- squadrons<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat - dywizjony jakie są do wyboru dla gracza w kampanii
- planes<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat - samoloty do wyboru w kolejnych kampaniach
- <<nacja>><<nr_kolejny>>Blue0.mis pliki z rozmieszceniem "sił i srodków" na mapie - wszystkie obiekty naziemne i nawodne,  stacjonarne i ruchome, rozmieszczone na mapie , niezależnie od linii frontu dla Blue
- <<nacja>><<nr_kolejny>>Red0.mis jak wyżej, dla Red. Oba te pliki tworzy się w FMB
- classes<<nacja>><<nr_kolejny>>.dat okresla "rolę" dla wszystkich maszyn w kampanii, np:
BF_110E1 JABO
BF_110F2 ALL
BF_110G2 ALL
BF_109E4 FIGHTER
BF_109E4B JABO
BF_109E7 ALL
BF_109E7N ALL
BF_109F1 FIGHTER
LAGG_3IT TANK
- <<nacja>><<nr_kolejny>>Planes.dat plik zawierający wszystkie maszyny w kampanii i ich "sposób zachowania" w konkretnego rodzaju misjach, plik o podobnym znaczeniu co EuroPlanes.dat i PacificPlanes.dat, ale konieczny w kampaniach z "nowymi" maszynami.

Tuning kampanii polega na wygenerowaniu pojedynczych misji w kampanii i sprawdzaniu "czy o to Autorowi chodziło".
DGen jest mocno kapryśny a jego Autor od dawna nie rozszerzył jego możliwości i nie poprawił wszystkich błedów i kaprysów.
Czasem jest tak, że misja nie przypomina w niczym "zamiarów" Autora Kampanii: nie to lotnisko, nie ta pogoda, nie taki przeciwnik. Większość błędów DGen zapisuje w plikach DGenError.log. Pliki DGen.log, DGen1.log etc zawierają "zapis cyklu  tworzenia misji" i ułatwiają korektę plików tworzacych kampanię.

Pliki Message>>nacja<<.dat zawierają teksty briefingów dla nacji, dla całej gry. Możliwe jest tworzenie briefingów dla konkretnej kampanii, wiem, że niektórzy Autorzy tak robią, sam tego "nie praktykowałem". Warto jest mieć "aktualizowane" teksty briefingów ze strony sprawdzonego Autora - linki na Missin4today.

Należy zwracać baczną uwagę na "numerację" kampanii, czyli na <<nacja>><<nr_kolejny>> plików.
Często Autorzy kampanii/zestawów kampanii tworzą własną konwencję "nazewnictwa i numeracji" i zdarza sie, że ich pliki "nadpisują" Twoje - giną wyniki pracy. Dobrą metodą jest "wyświetlenie zawartości" nowych plików np *.mis w FMB i porównanie. Czasem Autor "dopisze" jedną maszynę i reklamuje to jako "nową wersję kampanii".

Leszek

Odp: DGen.exe i MODY
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 05, 2010, 21:12:10 »
"Tfurczość niedzielna", 26 razy "ściągany"  :001:
http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,5045.msg50050.html#msg50050
Leszek