Autor Wątek: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight  (Przeczytany 113301 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #255 dnia: Listopada 29, 2011, 23:29:50 »
Też zawsze dodaję mocy pod koniec, ale trudno wyczuć moment - muszę spróbować z mieszanką i BS :D

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #256 dnia: Listopada 30, 2011, 07:49:33 »
Może wyraziłem się nieprecyzyjnie - zubożona mieszanka i Blip-Switch aby osiągnąć bardzo małe obroty, żeby nam moment od śmigła nie przeszkadzał :)

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #257 dnia: Listopada 30, 2011, 09:09:48 »
Ja zawsze pod koniec dobiegu daję na chwilę pełne obroty, strumień zaśmigłowy zwiększa skuteczność steru kierunku i samolot nie robi cyrkla tylko jedzie prosto aż do zatrzymania. Cyrkiel na końcu nie jest tylko efektem momentu obrotowego, bo nawet jak lądujemy z wyłączonym silnikiem, to i tak samolot ma tendencję do podpierania się na końcówce skrzydła.

Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #258 dnia: Listopada 30, 2011, 09:11:53 »
Dzięki! Od razu lepiej z blipem. Coś nowego dla mnie bo nie latałem wcześniej szmatławcami z rotacyjnym silnikiem.
PS. Ten blip-switch ma jeszcze jakieś inne zastosowanie?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #259 dnia: Listopada 30, 2011, 10:28:24 »
W Camelu to jedyny sposób na dokładniejsze sterowanie mocą silnika :)

qrdl

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #260 dnia: Listopada 30, 2011, 13:26:47 »
PS. Ten blip-switch ma jeszcze jakieś inne zastosowanie?

Bardzo się przydaje, żeby nie przekręcić silnika, np. jeśli chcesz zejść szybko i skutecznie z wysokości. Nie należy jednak dopuścić do zatrzymania się śmigła, bo w powietrzu nie odpalisz na powrót.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #261 dnia: Stycznia 15, 2012, 11:31:58 »
Tak się zastanawiam ostatnio czy to cecha Rofa, czy jednak ustawienie samego tracka.
Przy mocniejszym kręceniu łepytyną podczas walki czasem jest tak, że obraz mi ucieka w dół po ostrzejszym skręcie. Jakby wgniatało w fotel.
Czasem simy mają takie funkcję na Head movement, która właśnie symuluje przeciążenia. Po chwili widok w RoF wraca do normy. Pytanie czy też tak macie (uzytkownicy Tracka IR 6DOF), czy jednak sobie zmodyfikować profil do Tira? Przez chwilę wtedy nie widać celownika i jest bida.

Tak to wygląda:

A może jakoś inaczej ustawić funkcje w samym RoFie kamery?



ew. ktoś kojarzy co tak naprawdę oznaczają te ustawienia widoków?

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #262 dnia: Stycznia 15, 2012, 19:07:00 »
Ja mam podobny problem z centrowaniem widoku ale jest on przesunięty na lewo/prawo. Dość często muszę używać skrótu do centrowania TrackIR'a.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #263 dnia: Stycznia 16, 2012, 16:51:30 »
Wczoraj trochę ustawiłem inaczej Tracka i jest lepiej - możliwe, że jednak wina leży po obu stronach, tzn. RoF jakiś jest bardziej podatny na interpretację tego co TiR przekazuje jako ruchy głową. Głównie z tego co widzę problem to ośka Y w oprogramowaniu w Tirze. Zrobiłem dość spory Death zone i jest o wiele lepiej obecnie. Tu też może leżeć wina właśnie potrzeby częstego centrowania.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #264 dnia: Stycznia 16, 2012, 17:29:13 »
Ja mam natomiast pytanie o siłę i kierunek wiatru. Zrobiłem już kilkadziesiąt misji w karierze i za każdym razem AI startuje/ląduje w tym samym kierunku, bez znaczenia jak wieje wiatr i z jaką prędkością. W tamtych czasach nie przejmowano się tym czy może konstrukcja ówczesnych lotnisk nie pozwalała za bardzo na wybór?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #265 dnia: Stycznia 16, 2012, 17:47:46 »
W tamtych czasach nie przejmowano się tym czy może konstrukcja ówczesnych lotnisk nie pozwalała za bardzo na wybór?
Wlasnie w tych czasach to bylo bardzo istotne, bardziej niz dzis, dlatego tez lotniska nie wygladaly jak jeden pas startowy tylko rozorane pole w kazdych kierunkach. Ewidentnie bug. Na mysl mi przychodzi za to BoB2 w ktorym wlasnie ladowanie ai bylo ustawione pod wiatr lacznie z podejsciem ladujacego i odejsciem pozostalych na krag. Wzorcowy model :)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #266 dnia: Stycznia 16, 2012, 19:53:34 »
Prawdę mówiąc ja robię to co reszta i w ogóle nie czuję tego że startuję z 5m/s wiatrem. Tak jakby go w ogóle nie było przy ziemi. Czytałem ostatnio Manfreda i wspominał że wiatr miał ogromne znaczenie przy walkach powietrznych bo potrafił zepchnąć cała zgraje na jedną albo drugą stronę frontu. Tym bardziej powinien mieć wpływ na te szmatoloty przy starcie i lądowaniu.
Muszę przekopać oficjalne forum, może ktoś poruszył ten temat.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #267 dnia: Stycznia 16, 2012, 20:23:45 »
Chyba kolega sobie żartuje.
Na N11 czy N17 już nie raz nie dałem rady wystartować z bocznym wiatrem bo tak zarzucało.. Musiałem się ustawić pod wiatr..
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #268 dnia: Stycznia 16, 2012, 23:30:43 »
Z bocznym jeszcze nie miałem przyjemności. Akurat zawsze na starcie jesteśmy ustawieni w kierunku wschodnim a wiatr jeśli wieje to z zachodu.

Odp: Pomoc dla początkujących - Rise of Flight
« Odpowiedź #269 dnia: Stycznia 17, 2012, 09:39:04 »
Tak się zastanawiam ostatnio czy to cecha Rofa, czy jednak ustawienie samego tracka.
Przy mocniejszym kręceniu łepytyną podczas walki czasem jest tak, że obraz mi ucieka w dół po ostrzejszym skręcie. Jakby wgniatało w fotel.
Jest to jak najbardziej cecha RoF'a. Zostało to wprowadzone w jednym z ostatnich "puczy", nie pamiętam dokładnie numerka ale na pewno jest to od niedawna. Przeciążenia są zarówno góra-dół jak i lewo-prawo. Dobrze to widać jak się całkiem wyłączy tracka.
Prawdę mówiąc ja robię to co reszta i w ogóle nie czuję tego że startuję z 5m/s wiatrem. Tak jakby go w ogóle nie było przy ziemi. Czytałem ostatnio Manfreda i wspominał że wiatr miał ogromne znaczenie przy walkach powietrznych bo potrafił zepchnąć cała zgraje na jedną albo drugą stronę frontu. Tym bardziej powinien mieć wpływ na te szmatoloty przy starcie i lądowaniu.
Jeśli chodzi o wpływ wiatru na samoloty:
http://www.youtube.com/watch?v=OwdmMywMVKQ
http://www.youtube.com/watch?v=1TXZS_t-7pk
Co prawda obie powyższe "akcje" dzieją się w ekstremalnych warunkach ale słabszy wiatr też utrudnia latanie. Nie mówię, że nie da się wystartować w baksztagu czy fordewindzie ale jest to na pewno trudniejsze niż pod wiatr. Jeśli chodzi o starty/lądowania Ai - ustawia się to w edytorze niezależnie od wiatru. Pewnie skrypty tworzące misje do kampanii nie wykrywają wiatru i ustawiają kierunek lądowania "jak leci".

S!
Na większym speedzie lepiej idzie.
--------------------------------------------