Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #180 dnia: Października 24, 2010, 14:57:53 »
"Wtoroj forsaż" nazywany " Czierezwyczajnym reżimem"  :021:.
Really, the R13-300 with 2F (Vtoroy forsazh) having thrust of the R25-300.... :karpik

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #181 dnia: Października 24, 2010, 16:08:06 »
Cytuj
see, you havent read enough yet.. 

Nie bez powodu mówią że człowiek uczy się całe życie  :001:, swoją drogą ekscytujące jest dowiedzieć się czegoś nowego.

Czy dopalacz wyglądał jak w R-25-300, bo z opisu wynikałoby że tak?.

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #182 dnia: Października 24, 2010, 19:59:35 »
Ja bym tak łatwo Gordonowi nie odpuszczał,

Myslałem że zorientujesz się z treści mego wpisu że nie warto wierzyć akurat w to co pisze Gordon o stosowaniu PBP-2 W DDR :002:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #183 dnia: Października 24, 2010, 21:46:45 »
Z ciekawostek. Zdjęcie według podpisu przedstawia urządzenie do kalibracji radaru RP-21. To ta skrzyneczka i to cudo nakładane na stożek wlotowy. Wie ktoś jak to się nazywa i ma może jakieś informacje?.
http://img828.imageshack.us/img828/9759/kalibracja.jpg
It has nothing to do with the RP-21 radar or antenna at all. With the jig you can measure proper cone extension and positioning. The big box next to aircraft should be the UVD-2M intake automatic control system tester. For RP-21 antenna calibration a different set of tooling and jigs was used, it is shown on the second picture.



[admin]Nie cytujemy obrazków. Mazak.[/admin]
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2010, 21:59:58 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #184 dnia: Października 24, 2010, 21:56:12 »
Nie bez powodu mówią że człowiek uczy się całe życie  :001:, swoją drogą ekscytujące jest dowiedzieć się czegoś nowego.

Czy dopalacz wyglądał jak w R-25-300, bo z opisu wynikałoby że tak?.
Sorry, I do not have any serious R25-300 literature, but It seems true that they`ve added additional fuel pump "насос регулятор" feeding fuel during reheat as on the R25-300 engine. 

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #185 dnia: Października 25, 2010, 13:03:15 »
with the E-6UM, but you right the E-7M was without it.

Czy aby na pewno Mig-21 UM miał zabudowane to BOW ? Może samoloty CSLA i DDR tylko miały ? Spojrzałem do moich ,,kwitów,, i samolot Mig-21 UM /wersja 69  :002:/ ma to samo co rzeczony E-7M .Czyli Bow a nie ma . :005:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #186 dnia: Października 25, 2010, 14:43:46 »
Czy aby na pewno Mig-21 UM miał zabudowane to BOW ? Może samoloty CSLA i DDR tylko miały ? Spojrzałem do moich ,,kwitów,, i samolot Mig-21 UM /wersja 69  :002:/ ma to samo co rzeczony E-7M .Czyli Bow a nie ma . :005:
I can quote from at least ten Mig-21UM manuals in three different langauges, Czech, Russian and English.  :004:







Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #187 dnia: Października 25, 2010, 15:03:24 »
...they`ve added additional fuel pump "насос регулятор" feeding fuel during reheat as on the R25-300 engine. 
Nie sądzę, aby w R-13F-300 był drugi pompo-regulator (насос регулятор) gdyż takie urządzenie nie zasila ani nie steruje instalacją dopalcza. Za to R-13F-300 jak i R-25-300 mają dodatkową pompę dopalacza, czyli форсажный насос. Jak sądzę zwiększony wydatek paliwa służy do zasilania dodatkowych segmentów w kolektorze lub dodatkowego pierścienia kolektora. Stąd też zmiany w stabilizatorze płomienia. Zwiększona temperatura na wylocie wymusiła zastosowanie dodatkowej osłony termicznej dyszy. Zakresu nadzwyczajnego nie uruchamiało się włącznikiem w kabinie, a po przestawieniu DSS na odpowiednią pozycję lecz po uprzednim przestawieniu tegoż AZS, który w normalnej eksploatacji był zabezpieczony kontrówką. Zdaje się, że silnik ten trafił w odmianie R-13F2-300 na Su-15TM jeszcze przed MiG-21.

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #188 dnia: Października 25, 2010, 15:46:05 »
I can quote from at least ten Mig-21UM manuals in three different langauges, Czech, Russian and English.  :004:
Dobra ,dobra są od UM  :001:Widzisz, w polsce byli/są szutnicy co lekką raczką zamieszczają tłumaczenia z tej radzieckiej ksiązeczki gdzie BOW jest,ale szemat dają bez ustrojstwa typu BOW  :003: żeby przeciwnik ze zgryzoty pękł :021:

Zeby było ciekawiej jestem ciekaw czy wasz tłumaczacy zostawił taki pasus  z rysunkiem p.t,, Róznice w wyposażeniu i obsłudze urzadzeń radioelektronicznych samolotu Mig-21US wersji 69 w odniesieniu do wersji 68,, :004:
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2010, 15:55:31 wysłana przez CRC »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #189 dnia: Października 25, 2010, 15:55:40 »
What is the designation of additional pump in the R-25-300, resp. 13F-300? What Mig-21 type of aircraft in PolishAF has it been installed? Thanks

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #190 dnia: Października 25, 2010, 17:48:28 »
What Mig-21 type of aircraft in PolishAF has it been installed? Thanks
Meaning the R-13F-300 engine of course. Thanks

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #191 dnia: Października 26, 2010, 11:40:21 »


Rozdział 3 -Róznice w wyposażeniu i obsłudze urządzeń radioelektronicznych samolotu Mig-21US wersji 69 w odniesieniu do wersji 68.
Samo wydawnictwo to ,, Samolot Mig-21US Eksploatacja i obsługa urzadzen radioelektronicznych,, z roku 1973 .
Nigdzie nawet u Gordona  :001: nie spotkałem oznaczenia Mig-21US obzora 69
 


Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #192 dnia: Października 26, 2010, 22:12:31 »
I got some info from former LSK/LV technician in the matter of the Mig-21UM with 800litres fuel tank, since 80s they were permitted to use the 800l with doubleseaters, even if the flight instruction manual doesnt allow it. The double seater fuel instalation didnt need any modifications, just before take-off a technician set the correct amount of fuel on the RTST fuel quantity gauge.
http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Mikoyan-Gurevich-MiG-21UM/0738496/L/

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #193 dnia: Października 26, 2010, 22:17:17 »
Rozdział 3 -Róznice w wyposażeniu i obsłudze urządzeń radioelektronicznych samolotu Mig-21US wersji 69 w odniesieniu do wersji 68.
Samo wydawnictwo to ,, Samolot Mig-21US Eksploatacja i obsługa urzadzen radioelektronicznych,, z roku 1973 .
Nigdzie nawet u Gordona  :001: nie spotkałem oznaczenia Mig-21US obzora 69
At least you see how lame your translators were sometimes working.... :karpik

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #194 dnia: Października 27, 2010, 11:14:02 »
I got some info from former LSK/LV technician in the matter of the Mig-21UM with 800litres fuel tank, since 80s they were permitted to use the 800l with doubleseaters, even if the flight instruction manual doesnt allow it. The double seater fuel instalation didnt need any modifications, just before take-off a technician set the correct amount of fuel on the RTST fuel quantity gauge.

Dzięki za wyjaśnienie kwestii zbiornika.

Rozdział 3 -Róznice w wyposażeniu i obsłudze urządzeń radioelektronicznych samolotu Mig-21US wersji 69 w odniesieniu do wersji 68.
Samo wydawnictwo to ,, Samolot Mig-21US Eksploatacja i obsługa urzadzen radioelektronicznych,, z roku 1973 .
Nigdzie nawet u Gordona  :001: nie spotkałem oznaczenia Mig-21US obzora 69

Tak to już jest z Gordonem że o wielu ciekawych faktach to on nie wspomina. Na przykład okazuje się że istniały dwa warianty MiG-21FL: typ "76" i typ "77". Samoloty różniły się typem silnika. W pierwszym był montowany R-11F2-300 ( produkował go zakład nr. 30 ) a w drugim R-11F2S-300 ( zakład nr.21 ). Tabelka z broszurki informacyjnej zakładu nr.21:



Co za tym idzie może jednak istniał taki wariant US, tym bardziej że dość trywialne byłoby przetłumaczyć M na S w wyrazie w którym nie ma możliwości interpretacji znaczenia.

Przy okazji taka oto ciekawostka:



Kubański Bis z R-73. Czyżby El Bisono?  :001:.