I got some info from former LSK/LV technician in the matter of the Mig-21UM with 800litres fuel tank, since 80s they were permitted to use the 800l with doubleseaters, even if the flight instruction manual doesnt allow it. The double seater fuel instalation didnt need any modifications, just before take-off a technician set the correct amount of fuel on the RTST fuel quantity gauge.
Dzięki za wyjaśnienie kwestii zbiornika.
Rozdział 3 -Róznice w wyposażeniu i obsłudze urządzeń radioelektronicznych samolotu Mig-21US wersji 69 w odniesieniu do wersji 68.
Samo wydawnictwo to ,, Samolot Mig-21US Eksploatacja i obsługa urzadzen radioelektronicznych,, z roku 1973 .
Nigdzie nawet u Gordona
nie spotkałem oznaczenia Mig-21US obzora 69
Tak to już jest z Gordonem że o wielu ciekawych faktach to on nie wspomina. Na przykład okazuje się że istniały dwa warianty MiG-21FL: typ "76" i typ "77". Samoloty różniły się typem silnika. W pierwszym był montowany R-11F2-300 ( produkował go zakład nr. 30 ) a w drugim R-11F2S-300 ( zakład nr.21 ). Tabelka z broszurki informacyjnej zakładu nr.21:

Co za tym idzie może jednak istniał taki wariant US, tym bardziej że dość trywialne byłoby przetłumaczyć M na S w wyrazie w którym nie ma możliwości interpretacji znaczenia.
Przy okazji taka oto ciekawostka:

Kubański Bis z R-73. Czyżby El Bisono?

.