Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223334 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #285 dnia: Marca 20, 2011, 21:35:13 »
Kurde nie dało się już dopisać :-( Się zastanowiłem i...stwierdziłem, że na schemacie nie widać wcale żadnych kolektorów do bloków aparatury. Znaczy się instalacja służy wyłącznie do klimatyzacji kabiny i zasilania automatu AD-5 do ubioru pilota. Natomiast przedział aparatury przed kabiną ma pokrywę ze szczeliną do chłodzenia, a sam celownik radiolokacyjny ma indywidualną instalację, gdzie czynnikiem roboczym jest antyfryz. W takim razie uważam gadanie o chłodzeniu wyposażenia za nieporozumienie. Tymczasem zastanawiam się jak była realizowana hermetyzacja kabiny, tzn czy była uszczelka napełniana powietrzem (tzw. wąż hermetyzacji) i jaką drogą była zasilana?

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #286 dnia: Marca 20, 2011, 21:44:21 »
No Czesiek , :002: cuż Ty ? Toć to kondiszjonig nie giermietyzacja ...po prostu za turbochłodnice dodawane łoziembione powietrze. Tylko tyle.

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #287 dnia: Marca 20, 2011, 21:53:21 »
No nie, bo na jedynym porządnym samolocie to hermetyzacja była zaliczana do instalacji klimatyzacji i nadciśnienia. Nie raz brałem pulpit i napierdzielałem powietrzem do kabiny, a potem się ze stoperem sprawdzało ile będzie trzymać i czy zawory regulacyjne pracują jak należy :-)

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #288 dnia: Marca 20, 2011, 21:57:48 »
Wrzucę sam opis , żeby nie było że się nie postarałem. Rzeczywiście to urządzenie z UM przypomina nieco ten radiator i mozliwe że Irakijczycy coś takiego zmontowali na bojowych .Nawet ułożenie przewodów dochodzących do radiatora i wychodzących z niego układało by się w logiczną całość. Wg rysunku byłoby to;
z 12 PCHP-powietrznej chłodnicy powietrza z silnika do 14-powietrzno -powietrznej chłodnicy-z 14 do 15 -Turbinowej chłodnicy powietrza -i z 15 na inst. kabinowe.
Wg instrukcji powietrze przechodzi przez 14 [tajemniczy radiator ]tylko wtedy gdy kran zasilania ustawiony jest w kabinie w położenie " ZIMNE "[ czyli dodatkowe chłodzenie ] Troche to wyjasnia .


Uploaded with ImageShack.us

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #289 dnia: Marca 20, 2011, 22:00:53 »
Ok Czesiu myslałem po cywilu  :003: 21 i 36  :020: to cos  to najzwyklejsza chłodnica .

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #290 dnia: Marca 20, 2011, 22:27:25 »
a sam celownik radiolokacyjny ma indywidualną instalację, gdzie czynnikiem roboczym jest antyfryz. W takim razie uważam gadanie o chłodzeniu wyposażenia za nieporozumienie. Tymczasem zastanawiam się jak była realizowana hermetyzacja kabiny, tzn czy była uszczelka napełniana powietrzem (tzw. wąż hermetyzacji) i jaką drogą była zasilana?
A kto by kosztował antyfruzu ? :001:Sam czyściutki C2H5OH. I pierwsze partie były radzieckie , na dokumentach było napisane  "FRUKTOWYJ" dosłownie , robili chyba z pomarańczy , zapach był niesamowity. Odnośnie chłodzenia wyposażenia -to był to pogląd Rosjanina , który twierdził że było to potrzebne do chłodzenia zachodniej aparatury zamontowanej na irackich 21[ trochę naciągane  ]
Hermetyzacja realizowana bardzo skomplikownie- dosłownie tak jak napisałeś -gumowy wąż napełniany powietrzem  z instalacji samolotu z butli ze 130 atm-reduktor na 50 atm -następny reduktor RW-1,5
dający do węża hermetyzacji poprzez dzwignię hermetyzacji ciśnienie 1,8-2,5 atm.


Uploaded with ImageShack.us

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #291 dnia: Marca 21, 2011, 08:34:27 »
Gratulacje Czesio na Forum http://www.sgvavia.ru/forum/105-836-3#112106 Rosjanie przychylają się do Twojej teorii. Wrzucam wyrażny rysunek tegoż agregatu-radiatora, wystarczy tylko zrobić wejście i wyjście przewodów i dodatkowa chłodnica gotowa.To rzeczywiście musiało tam nieżle gzrzać w ......jak zdecydowali się na taką przeróbkę. Ale to kolejny przykład co można zrobić ze starym dobrym 21  :002:
I to bez wielkich nakładów i mamy "klimatyzację"
 

Uploaded with ImageShack.us

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #292 dnia: Marca 21, 2011, 17:25:04 »
Well, I assume that we have solved the "mystery" box on Iraqis MiG-21bis SAU. The first mystery with those MiGs were, that those came to Yugoslavia on repair with designation MiG-21SMT in documentation. All who have had contacts with those documentation were confused. At the end, those Aircrafts were designated MiG-21IQ locally in Yugoslavia.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #293 dnia: Marca 21, 2011, 18:17:17 »
Here is the inlet to the auxiliary cooler 186A of the Mig21 double seater.

http://www.primeportal.net/hangar/bill_spidle/mig-21_us_walk_2.htm

Niko is there any chance to see photos of Iraqi Mig-21Bis cockpits?

Thanks

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #294 dnia: Marca 21, 2011, 18:35:21 »
Well. I don't have photos of cockpit, but I will ask for some. From what I have hear from some 21s pilots, it is the same as Yugoslav MiG-21bis SAU. But anyway, I will do my best to find some photos.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #295 dnia: Marca 21, 2011, 20:53:10 »
Mogę dorzucić jeszcze trochę ? To jednak prawda że pod latarnią najciemniej .Zdjęcia radiatora z 21UM nb.9353 -latał w Łasku , skończył na pomniku w Goleniowie.To i tak dobrze że w takim stanie .


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
I elementy agr.186- widok od spodu.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Noto mielibyśmy [  :001:] kolejną zagadkę chyba rozwiązaną ?

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #296 dnia: Marca 22, 2011, 09:22:56 »
Komfort latania , komfortem latania ... :002: a najwazniejsze zeby wykonac zadanie  :021:
Czy na dwudziestych pierwszych CSLA stosowano rakiety H-66 ?  Czesi i Słowacy nic o tym nie piszą .Więc jak było ? :001: Czyzby to jedyny przypadek w histori Varsawskiej Smlouwy /czy cos tak/ :005: gdzie ,,zaawansowany sytem uzbrojenia ,, pojawił się znacznie wcześniej w Polsce niż w CSSR ? :021:

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #297 dnia: Marca 22, 2011, 10:37:12 »
No właśnie czemu (może właśnie z wyjątkiem Ch-66) w Czechosłowacji zawsze mieli ciekawsze gadżety od nas np. Ch-58, stacje Delta i Ch-23  na Su-22, albo SPS na Su-7? Stali wyżej w rankingu zaufanych, czy mieli zdolniejszych ludzi do załatwiania?

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #298 dnia: Marca 22, 2011, 11:12:00 »
Nawet 21 produkowali na licencji. Chyba Nam "towarzysze" za bardzo nie wierzyli.

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #299 dnia: Marca 23, 2011, 16:29:37 »
Heh, a ktos wie ,słyszał , przeczytał skąd sie wzieły te H-66 w kraju ? Czy to przyleciało z Su-20? ale roztropny magazynier nie kupił Delty ,to oddali to Marborka ? :020:
 DDR meni tez tego nie stosowali na swoich ołowkach...