Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223244 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #300 dnia: Marca 23, 2011, 18:11:50 »
No właśnie czemu (może właśnie z wyjątkiem Ch-66) w Czechosłowacji zawsze mieli ciekawsze gadżety od nas np. Ch-58, stacje Delta i Ch-23  na Su-22, albo SPS na Su-7? Stali wyżej w rankingu zaufanych, czy mieli zdolniejszych ludzi do załatwiania?
Bo w Czechosłowacji jak ktoś pamięta socjalizm osiągnął wyższą formę rozwoju ( z czytanki do klasy 8 Szkoły Podstawowej ) :banan :karpik

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #301 dnia: Marca 28, 2011, 12:56:48 »
I want to show you one more interesting photos!




Four aircraft MiG-21MF of Yugoslav AF (later Serbian), were modified to carry LORAP camera pod. MiG-21MF 22865-22868 were introduced into service in June 1984. All four aircraft were destroyed in 1997 in accordance with Dayton agreement. In 1998 MiG-21M 22823 is modified to use LORAP camera pod. 22823 was decommissioned in 2007.
Cytuj
LORAP is system of strategic purpose, used for oblique aerial photo recording of the territory from the heights of 8,000 to 15,000 meters. The greatest distance record was a 9.5 altitudes of aircraft to the horizon, and a minimum of 1.7 to 2 altitudes. Camera is a panoramic type, with a focal length of 1828.2 mm. Field of view is 3.5 degrees in the direction of flight and 30 ° transverse to the direction of flight. The camera scans the ground at an angle of 30 °. Scanning can start from 0 ° or 6 ° calculated from the skyline. The camera can shoot from the left or right side, depending on the pilot command. The maximum number of shots was 570 on 600 meters of 127mm film. In practice, one film was enough for three to four shooting. Support to the this system, is a mobile photo lab, for automatic developing process of film and prints and with space for decoder.
LORAP (Long Range Aerial Photography) with the camera KA-112A manufactured in the U.S. company Fairchild Weston, with supporting devices of the Hughes company, and with a container of German company Messerschmitt-Bölkowblohm.


Opened LORAP container
 

Removing the LORAP container from the central pylon of МиГ-21М 22867


LORAP pilot contol box.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #302 dnia: Kwietnia 09, 2011, 13:03:15 »
Panowie -poszukuję informacji o zasobnikach do rozpoznania fotograficznego FOBOS [ 1-2-3 ] jakoby stosowanych na 21. Zasobniki podobne do UB-16, oraz zasobnikach Saturn, też foto .Interesuje mnie rozmieszczenie i wygląd pulpitów sterowania tych urządzeń umieszczonych w kabinie samolotu.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #303 dnia: Kwietnia 11, 2011, 11:43:58 »
Bliskie spotkania z broniącymi "cnót" kubańskiej rewolucji Ołówkami gdzieś nad Zatoką Meksykańską:




Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #304 dnia: Lipca 03, 2011, 00:32:07 »
Mam nadzieje że nie było. Strona pasjonata lotnictwa.

http://www.fotelkatapultowy.pl/

Opisy, trochę dokumentacji i zdjęcia detali KM-1M oraz kilku innych (KS-1,2,3,4 K-36 itd....).

W tle niektórych zdjęć widać duże zbiory kombinezonów lotniczych i hełmów.
Według mnie warta obejrzenia.

Na zachętę:



Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #305 dnia: Lipca 11, 2011, 21:02:36 »
Jak wygląda wskaźnik kursu UKŁ-2K i czym się różni od UGR-4UK?

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #306 dnia: Lipca 12, 2011, 11:45:02 »
"UKŁ-2K Seria 3" posiadany przeze mnie.



Z tyłu powinny wychodzić dwa kabelki ze złączami (w tym egzemplarzu wycięte). UGR-4 nie jest mi znany.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #307 dnia: Lipca 19, 2011, 14:47:12 »
Wg sieci  :002: to jest UGR


Uploaded with ImageShack.us
Odnośnie czeskich 21BIS.Znalazłem zdjęcia kabin samolotów podpisane "INDEX" - Nad prawym pulpitem -co to może być ? Odpowiednik SOD- u ?


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #308 dnia: Lipca 22, 2011, 22:11:22 »
Te fotki przedstawiają samoloty węgierskie, Czesi tej wersji 21 nie posiadali. Kwestia tego co to jest otwarta, swego czasu czytałem gdzieś, że Węgrzy w swoich maszynach wymieniali IFF na burżuazyjny, może to "coś" jest od tego. Niemniej jednak szybki przegląd posiadanych zdjęć kabin samolotów węgierski nie ujawnił jakiś nowych pulpitów, a w bez pulpitowe transpondery czy IFF nie chce mi się wierzyć.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #309 dnia: Lipca 23, 2011, 09:56:12 »
Sorry .Moja wina .Wstawiałem na szybkiego .Mała uwaga ,to są dwie różne kabiny. Dolna na pewno od BIS-a, górna od MF [ ? ]  Czesi na pewno nie mieli MF o nb 9512,  a z tego co pamiętam samolot z którego pochodzi ta górna kabina , miał  chyba nb .właśnie 9512. Tak mi sie wydaje w tej chwili , bo w pierwszym momencie skojarzyłem napis "INDEX " , cyfrę jaka widnieje na tym elemencie z nb samolotu. Ale dzięki za wyjaśnienie .

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #310 dnia: Lipca 24, 2011, 20:50:13 »
MiG-21bis z ekspozycji w Taganrogu z czymś co wygląda jak obudowa fotorejestratora albo dodatkowy wlot obok OCP -  trudno powiedzieć.



Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #311 dnia: Lipca 25, 2011, 19:31:37 »
Mi to wygląda na mocowanie jakiejś anteny np: RSBN, ale to tylko dywagacje. Maszyna zanim trafiła do tego muzeum ( chociaż raczej należałoby to nazwać skansenem ) latała w Achtubińsku, więc trudno powiedzieć co tam z nią wyprawiano.






Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #312 dnia: Lipca 25, 2011, 19:37:45 »
A to nie jest jakiś element [ czujnik ] chłodzenia -zamknięcia chłodzenia bloków stacji[ urządzeń URE ? ]Nie pamiętam dokładnie , ale na "dostępnym " BIS-ie był element zamykający  [w momencie przekroczenia przez samolot odpowiedniej V ] obieg powietrza do przedziału stacji. [ URE ? ]Chodzi o to iż przy przekroczeniu pewnej prędkości , powietrze "obiegające" bloki powodowało już raczej nagrzewanie niż chłodzenie .Może to taki termoczujnik. Nie wiem zgaduję , może to jakaś wczesniejsza wersja, albo póżniejsza i coś kombinowali .Gdzieś to widziałem  i Rosjanie też za bardzo nie mogli wytłumaczyć z czym to się je . :001:

No własnie oglądałem wcześniej te najnowsze zdjęcia. Ale to raczej znajduje się w ok. stacji ,URE ?

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #313 dnia: Lipca 25, 2011, 20:04:32 »
Samolot ten na pewno należy do wcześniejszych serii, pamiętajmy że dostawy zawsze w pierwszej kolejności szły do WWS a dopiero po zaspokojeniu ich potrzeb za granicę. Osobiście stawiałbym na jakieś próby doposażenia samolotu zwłaszcza w nowe układy nawigacji. Radiolokator zaczął być stosowany od lat 66/67, więc jeżeli występowałyby jakieś problemy z chłodzeniem to do momentu pojawienia się Bisa raczej zostały rozwiązane.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #314 dnia: Lipca 28, 2011, 20:00:14 »
Zdjęcia jak węgierski MiG-23 został przyłapany przez węgierskiego Bisa z gaciami na kostkach:



Nieżle się chłopcy bawili............