Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #315 dnia: Sierpnia 09, 2011, 20:10:03 »
Jeśli ktoś ma ochotę porozgryzać "tajemnice" zasobnika 21R , poniżej link do skanów z orginalnych rosyjskich instrukcji.Sorry za jakość , ale na domowym sprzecie nic więcej nie wyciągnę
 http://www.megaupload.com/?d=0D5UDWRY
Ewntualne zarzuty o plagiat   :002: w związku z tym samym linkiem na lotnictwo .net .pl -nietrafione [ to tak na wszelki wypadek ]

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #316 dnia: Sierpnia 11, 2011, 21:46:16 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #317 dnia: Sierpnia 16, 2011, 22:29:12 »
Co czego służyły takie elementy:



znajdujące się w zaznaczonych miejscach na owiewkach 21?



Może mocowanie pokrowców?

Czesio

  • Gość
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #318 dnia: Sierpnia 16, 2011, 23:27:59 »
Moim zdaniem do podnoszenia zawiesiem dźwigowym osłony kabiny. Na Su-22 i F-16 nie wyjmie się fotela bez jej ściągania. Na MiG-21 też muszą być obsługi lub naprawy przy których to robiono.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #319 dnia: Sierpnia 17, 2011, 16:01:53 »
Brzmi rozsądnie to co piszesz Czesio. Faktycznie rozmieszczenie po rogach owiewki sugeruje zaczep zawiesia. Chociaż wykonanie tego mnie trochę dziwi. Gwint sugeruje że do tego trzeba przykręcić zawiesie lub jego zabezpieczenie, czemu więc nie zrobiono tego w formie otworów z gwintem w które wkręca się ucha. Nie byłoby wtedy wystających elementów.
Dzięki.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #320 dnia: Sierpnia 18, 2011, 15:30:57 »
Brzmi rozsądnie to co piszesz Czesio. Faktycznie rozmieszczenie po rogach owiewki sugeruje zaczep zawiesia. Chociaż wykonanie tego mnie trochę dziwi. Gwint sugeruje że do tego trzeba przykręcić zawiesie lub jego zabezpieczenie, czemu więc nie zrobiono tego w formie otworów z gwintem w które wkręca się ucha. Nie byłoby wtedy wystających elementów.
Dzięki.
Z pełnym Szacunkiem " nie szukajcie dziury w całym "Po jakiego czorta zawiesie dla osłony kabiny ważacej kilkanaście kg ? To sa bolce , nacięte , nie gwintowane, dla zaczepienia 'flanelki ,osłony , " kabiny . A naciecia są po to aby podmuch wiatru nie poderwał pokrowca . W końcu do czegoś ten pokrowiec trzeba było przymocować.Jeżeli samolot zostawał na płaszczyznie , pokrowiec na cały samolot , nie zawsze sie zakładało, osłona na kabinę musiała byc zawsze. Spójrzcie na "oszklenie " kabin samolotów w muzeach , jak wyglądają gdy stoją niezabezpieczone i narażone na działanie promieni słonecznych. :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #321 dnia: Sierpnia 19, 2011, 06:59:49 »
Jak zobaczyłem te bolce to w pierwszym momencie pomyślałem właśnie o mocowaniu pokrowca ale zmyliły mnie te nacięcia. Fakt, że się im nie przyjrzałem i od razu założyłem że to gwint, a gwint do pokrowca przecież nie jest potrzebny.
Dzięki za wyjaśnienie babcia131.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #322 dnia: Września 25, 2011, 19:03:31 »
Trochę fotek mojego ulubionego istriebitiela:






















Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #323 dnia: Października 05, 2011, 22:22:45 »
Cytuj
Fakty wyrażnie wskazują na to że DDR-skie PF/PFM nie mogły przenosić PBP-2 w latach 60-tych ani też w 70-tych. Z kolei co do R-60 to trudno powiedzieć. Zdjęcie z ćwiczeń Niemców w ZSRR, widać że na samolocie podwieszony R-60:


Uploaded with ImageShack.us
W nawiązaniu do powyższego zdjęcia zamieszczonego przez foxbat155 niemal rok temu i podpisanego j.w.Dzisiaj przez przypadek znalazłem te zdjęcie na airforce.ru i podpisane jest jako "NRD-scy piloci w Astrachaniu" [ tak w skrócie ] W związku z tym mam pytanie , gdzie na tym zdjęciu widać R-60, [ albo mi rzeczywiście siada wzrok ] i czy  na poligonie w Astrachaniu strzelano do latających celów z R-60 ?
Dla zainteresowanych link do ładnego zbiorku zdjęć właśnie z tego rejonu i tych strzelań
http://forums.airforce.ru/showthread.php?t=773

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #324 dnia: Października 05, 2011, 23:20:33 »
Dokładnie pośrodku pomiędzy panami pilotami widać charakterystyczny tylny opływ wyrzutni APU-62. Jeżeli nie jest to wystarczjąco wyrażne to proszę dodatkowe zdjęcie:



Co prawda bez R-60 ale bez potrzeby wyrzutni by nie wieszano. Astrachań był głównym punktem dla ostrych strzelań dla państw UW, a więc prawdopodone że Niemcy do celów latających strzelali, a przynajmniej na pewno robili to polscy piloci 21.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #325 dnia: Października 06, 2011, 08:34:46 »
Chyba będę musiał iśc do okulisty :001:Te  zdjęcia to są jednak 2 różne , chociaż pewnie z tego samego poligonu.Tylko zastanawia mnie fakt , po prostu pytam z ciekawości , strzelali z R-60 do Miszeni ?  To jedno , a drugie większość strzelań Polacy odbywali w latach 70 , początek 80, , R-60 albo jeszcze nie mieliśmy , albo dopiero co weszły .Czy rakiety dostarczali Rosjanie i czy nieznający jeszcze tych pocisków dobrze piloci mogli z nich wykonywać "ostre "strzelanie[ czy najpierw loty z pociskami szkolnymi ? ] .Ewentualnie , za jakieś wieści z tego mało znanego szerzej szkolenia byłbym wdzięczny.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #326 dnia: Października 06, 2011, 16:04:56 »
Tylny opływ wyrzutni APU-60 ma charakterystyczne przetłoczenie na zdjęciu oznaczone strzałką:



Dla porównania zbliżenie na wyrzutnię:



Żadna inna wyrzutnia z MiG-21, czy to APU-3, APU-13 nie ma czegoś takiego co za tym idzie nie sposób ich ze sobą pomylić.

Jeśli chodzi o miszenie to jeżeli pojechali na poligon na ostre strzelania to na pewno do nich strzelali. Kwestią otwartą jest natomiast czy cele były w postaci bomby świetlnej na spadochronie czy coś bardziej skomplikowanego w postaci Ła-17, M-15, M-17 etc. Z tego co pamiętam to nasze 21 ostatni raz strzelały w ZSRR w 1988 i były to PFM. W związku z tym że nasze PFM nie miały na wyposażeniu R-60 to strzelano z R-3S. Kiedyś w "Skrzydlatej Polsce" był obszerny artykuł na ten temat, ale w jakim numerze to niestety nie pamiętam.

Ze sprzętem to bywało różnie. Pamiętam, że nasi piloci raz czy dwa korzystali ze sprzętu podstawionego przez Rosjan z czego też wynikały dziwne sytuację np. PFM z silnikiem od Bisa, albo parametry pracy stacji radiolokacyjnej które zaskakiwały, w sensie były znacznie lepsze od tych z naszych samolotów.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #327 dnia: Października 06, 2011, 17:34:25 »
Dzięki za odpowiedż.Przydałby się Pilot z 21 który mógłby przybliżyć warunki strzelania , sprzęt.Bo coś mi te bomby świetlne nie pasują .Po co ciagnąć sprzęt i ludzi przez pół świata ,żeby strzelić do bomby.Jak w latach 80 strzelano już na Ustce, właśnie z wykorzystaniem bomb świetlnych.Może jakaś dobra lotnicza dusza uchyli "rąbka tajemnicy " :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #328 dnia: Października 07, 2011, 09:03:24 »
To drugie zdjęcie trochę kiepskie .Wrzucam 2 zdjęcia 800-tki .Na pierwszy rzut oka rózni się od 490 przede wszystkim brakiem na końcu zbiornika brzechw stabilizatorów .O różnicy w kształcie nie wspominam .Lepszych na razie nie znalazłem , wrzucam , te 2 zdjęcia 800.Poszukam pózniej w instrukcjach , ale nie jestem pewien czy tam są wymiary .Zbiorniki miały być w ukompletowaniu -były , no i nikt za bardzo nie przejmował się wymiarami, bo do niczego to nie było potrzebne
.

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Poniżej zdjęcie -czysta fantazja , ale widać mniej więcej różnice między zbiornikami .Pod kadłubem 800 -ka, zewnętrzne podskrzydłowe 2x 800, wewnętrzne podskrzydłowe 2x 490


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Jako ciekawostka -zdjęcia podpisane było "Dalekosiężny myśliwiec taranujący "-ot NRD-owska propaganda.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #329 dnia: Października 24, 2011, 17:03:29 »
Cytuj
Czy zna ktoś wymiary (długość całkowita i maksymalna średnica) tych zbiorników?

Wszystko w poniższym fragmencie instrukcji: