Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #360 dnia: Maja 23, 2012, 16:09:10 »
Dzięki za pomoc .Niestety w Explorerze nie działa .Po prostu otwiera sie i można tylko przeglądac, ale dostałem "gotowca " od Kolegi z Bałkanów. Ktoś kiedyś wrzucił na RapidShare .Zgrałem

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #361 dnia: Maja 23, 2012, 16:24:24 »
Kliknij na powyższym prawym przyciskiem mysz i daj "Zapisz element docelowy jako". W Firefoxie powinno zadziałać. Ewentualnie wtyczka do Firefox Download Helper...

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #362 dnia: Maja 23, 2012, 18:18:03 »
Dzięki -działa. :001: :banan
Za dużo tych opcji   :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #363 dnia: Maja 25, 2012, 19:04:30 »
Tak sobie przeglądam strony modelarskie i na jednej z chorwackich trafiam na taką oto informację. Zrzut strony poniżej, przedstawiający wykaz chorwackich MiG-21 zakupionych na Ukrainie i w Polsce Między innymi słynna" biało-czerwona Szachownica "wg tego wykazu ma Polski rodowód.Czy ktoś z Kolegów posiada ewentualnie jakąś wiedzę na ten temat , ewentualne numery ex-polskich 21UM które jakoby trafić miały do Chorwacji. Według "poczty pantoflowej " nie mozna się jakoś doliczyć i odnależć części Naszych byłych 21UM ? Czyżby wyparowały ?
 Ja wiem że sezon ogórkowy się zbliża , ale temat powoli już wypływa od jakiegoś czasu .
 Ps .oczywiście jeśli mówimy o Chorwacji i zakupach , to mam na myśli już sytuację zaistniałą po rozpadzie byłej Jugosławii
 Szachownica -ex-Polski 21UM i wykaz 21UM zakupionych na Ukrainie i w Polsce ?


 
« Ostatnia zmiana: Maja 25, 2012, 21:46:13 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #364 dnia: Maja 26, 2012, 08:03:09 »
W Lotnictwie 2012/02 piszą o UM'ach z numerami bocznymi 160-163 i rzekome ich pochodzenie to Kirgistan. Niestety nie ma wzmianki o kolejnych czterech UM'ach wypisanych na powyższym zdjęciu... Pozostałe MiG'i w wersji bis (numery boczne 104-126) też ponoć pochodzą z Kirgistanu. Także jest jakieś zamieszanie :|

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #365 dnia: Maja 26, 2012, 14:07:07 »
Jest trochę "tajemniczości " w tym wszystkim. Nie szukam sensacji , bron Boże , tylko wydaje mi się nieco dziwna sytuacja .Kupują podobno od Ukrainy [ Kirgistanu ?, chodzi też wersja jakoby kupili od Niemców UM ]Jeśli nawet kupili od Ukrainy , to jaki w tym udział miała Polska -bo przecież samoloty miały byc -rozbierane przez Nasze WZL ? [ jechać przez Polskę do Rumunii na modernizację ?] Przecież to sie ...nie trzyma ? Ukraińcy chyba mają lepsze możliwości rozbierania , demontazu tego sprzętu ? Tym bardziej ze na zadane pytanie odnosnie numerów bocznych ewentualnych ex-polskich UM Chorwaci nabierają wody w usta. I nie jest to kwestia niezrozumienia pytania czy bariery językowej,na wszystkie inne pytania odpowiadają i sami pytają i są zadowoleni z odpowiedzi .
Jeszcze jedna sprawa która wyszła przy okazji dyskusji o chorwackich 21-któryś z "Głównodowodzących " postanowił któregoś dnia zawiesić loty i remonty 21 , a to z powodu niejasności odnosnie zakupu, gwarancji części , braku dokumentacji , metryk wielu części zamiennych- wieści z Ich lokalnych mediów ] .Dziwne trochę , ale jak się zacznie człowiek domyślac jak to mogło być zorganizowane , no to nie ma w tym nic dziwnego .
Pożyjemy -zobaczymy. :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #366 dnia: Maja 27, 2012, 09:23:13 »
Dla zainteresowanych -instrukcja po ros.-skany  .
"Opis techniczny silnika 37F2S"
https://hotfile.com/dl/156930392/cd41995/Silnik_-_37F2S_Opis_techniczny_-JPEG.zip.html

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #367 dnia: Maja 31, 2012, 19:57:47 »
Pojawiło się nowe zdjęcie wyrzutnika flar na MiG-21 z czasów afgańskich:



Samolot w barwach afgańskich ale jak wiemy Sowieci te maszyny po prostu podarowali miejscowym. Szkoda że zdjęcie nie jest większe, ta owiewka przed samą kasetą jakaś dziwnie długa. Może pierwotnie były dwie?.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #368 dnia: Maja 31, 2012, 20:59:09 »
To chyba jakieś pozostałości malowania , a nie owiewka .W sumie tam za bardzo nie ma do czego mocowac , bo do luków silnikowych [ na okrągło otwieranych ] to chyba nie mocowali ? Chociaż w warunkach wojny i dorażnych "unowocześnień " w tamtym regionie można sie wszystkiego spodziewać.
Może Rosjanie dorzucą jeszcze jakieś fotki , albo informacje .

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #369 dnia: Maja 31, 2012, 21:26:49 »
Jednak może być dłuższa  :001: 2 strony wcześniej sam wrzuciłem zdjęcie modernizacji Chorwackich Bisów , gdzie wyrażnie widac iż kaseta z flarami może byc dłuższa i to zdecydowanie.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #370 dnia: Czerwca 03, 2012, 21:29:13 »
Zdjęcia kabiny wietnamskiego MF:











Rzuca się w oczy brak wskażnika i pulpitu sterowania "Lazura". Do tej pory byłem przekonany, że towarzysze wietnamscy dostawali pełnowartościowy sprzęt zwłaszcza że trwała jeszcze wojna. Brak "Lazura" zapewne poważnie utrudniał przechwytywanie amerykańskich samolotów. Druga rzecz to dodatkowa skala na ASP-PFD co oznacza R-60, ale to już zapewne "upgrade" z póżniejszego okresu. ARK-10 w pełnym standardzie ze wskażnikiem odległości czego nie miały wszystkie polskie MF.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #371 dnia: Czerwca 03, 2012, 21:41:02 »
A może pulpit i wskażnik LAZURA zostały wymontowane bo dla " celów ekspozycyjnych" nie są potrzebne ? Nie twierdzę ze tak musiało być , ale te blachy jakoś tak wizualnie mi nie pasują.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #372 dnia: Czerwca 04, 2012, 18:21:03 »
Też tak sobie na początku pomyślałem. Ale jak się przyjrzeć dokładnie to widać że te zaślepki są dokładnie dopasowane zwłaszcza ta od wskażnika. Jakby to było tak tylko dla muzeum to po prostu przymocowanoby kwadracik z blachy i tyle. Co więcej widać że farba na zaślepkach jest tego samego odcienia i nawet zabrudzenia są dokładnie w tej samej tonacji co w całej reszcie kabiny. Moim zdaniem kabina była użytkowana w takim stanie przez dłuższy czas. Nie wyklucza to oczywiście tego że "Lazur" mógł być wymontowany w trakcie eksploatacji, tylko pytanie brzmi po co?. Nasze MF ( i raczej wszystkie samoloty w UW ) latały z nimi do końca mimo tego że prawdopodobnie nie były używane w szkoleniu. Fotka kabiny innego samolotu mogłaby coś podpowiedzieć ale ze zdjęciami wietnamskich samolotów jest lipa. Niemniej jeśli chodzi o sprzedaż 21 bez "Lazura" to precedensy były: na pewno tego systemu nie posiadały maszyny indyjskie. Może tu było podobnie, jednak o kategoryczne stwierdzenie jest trudno.

I jeszcze jedna rzecz: w tej kabince brak AZS "Kod 81" oraz pokrętła "Яркост сигн. ИПЛ" które znajdują się nad pulpitami SRZO-2. W tym samolocie jest po prostu puste miejsce. Jak dotąd przejrzałem kilkanaście zdjęć maszyn naszych, czeskich, węgierskich i z NRD i w nich one występują. Ktoś ma wiedzę za co te dwa elementy były odpowiedzialne?.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #373 dnia: Czerwca 04, 2012, 19:29:59 »
AZS "Kod 81"
 Przełącznik bloku systemu rozpoznania "Swój-obcy " [ w póżniejszych wersjach to chyba był- kod 813 ]
 "Яркост сигн. ИПЛ"
Potencjometr rozjaśnienia pulpitu-wskażnika  ?
Przydałby się specjalista URE  :001:

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #374 dnia: Czerwca 04, 2012, 21:15:15 »
Fotki kabiny fińskiego Bisa, też widać podobną zaślepkę w miejsce "Lazura", chociaż trzeba przyznać że jest jakby bardziej "fabryczna" :