Autor Wątek: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki  (Przeczytany 223236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #405 dnia: Października 18, 2012, 23:21:10 »
Ale czy przez to moja odpowiedź , na Twoje stwierdzenie odnośnie remontu Jemenskich samolotów jest mniej czytelna ?
Przyjmuje uwagę do siebie , bo cóż innego grzecznego mogę zrobić , ale bardziej ucieszyłaby mnie odpowiedz na moje pytanie,  a nie zwracanie uwagi na drobnostki które nic nie wyjaśniają.

Przecież pisze Ci dokładnie w linkach które dałem, są nawet zdjęcia z naniesionymi nowymi powłokami lakierniczymi wraz z numerami burtowymi i godłami przynależności państwowej. Więcej uwagi przykładaj, do wszystkiego ;)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #406 dnia: Października 18, 2012, 23:48:26 »
Kusch - ślepy to ja nie jestem .Tylko powiedz mi z którego roku te Twoje zdjęcia ? .Co najmniej 2011 , ew. poczatek 2012 . Przecież ja nie neguję że Jemen wysłał swoje 21 do remontu do Odessy. Tylko ja wrzuciłem fotki z ukraińskiego Forum i podpisane ze zrobione zostały IX-X br . i tam wyraznie widac że znaków przynalezności nie ma .Samoloty są na jakiś lotach próbnych , z jakąs aparaturą ,w połaczeniu z krążącymi wiadomościami iz Jemen zrezygnował z odbioru swoich samolotów mozna snuc różne przypuszczenia .
A może i takie ze samoloty zamierza zakupic [ jak wieśc niesie na Ich Forach ] Chorwacja .
A w końcu najbardziej interesowała mnie odpowiedz odnoszaca się do podwieszonego urządzenia pod lewym skrzydłem samolotu [ a właściwie 2 ] I mimo zmazanych znaków , na statecznikach zostały resztki literowego kodu Jemeńskich Sił Powietrznych  , także wiadomo o jakich samolotach mówimy .
A tak brzmiało moje pytanie -tzn .ze wiem do kogo należały samoloty ?
Cytuj
Zdjęcia z lotów próbnych dla nowego kontrachenta ? Ex -Jemeńskich 21BIS -Odessa 2012 .
 Co one mają podwieszone pod lewą belką ? ECM, zasobnik foto , "symulator walki " ?

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #407 dnia: Października 18, 2012, 23:50:03 »
Głosie z .....
Granat w szambie , to mało powiedziane -wylatująca zawartość poleciała wprost na frak Wuja Sama , że już o zapełnionym po brzegi trzymanym w ręku cylindrze nie wspomnę.
Z tymi kilkaset sztukami to trochę przesadziłeś .Praktycznie do modernizacji nadawałyby się jedynie 21BIS  , a zostało ich z 72 -strzelam -40 ? Nie chce mi się teraz sprawdzac wykazów .
Ale np . Serbowie i Chorwaci rozważają mozliwośc przezbrojenia swoich AF w chińskie wersje 21.[wykruszające sie BIS-y , brak kasy ]
Po pierwsze latają Chińczycy , Pakistanczycy , Bangladesz , kraje Afryki -samolot w miarę tani , modernizowany do wersji o jakich "Mikojanom " się nie śniło. Nowe wersje , nowe uzbrojenie- tylko no właśnie -dokładnie nie wiadomo jak tam z technologią wykonania , konkretnymi osiagami , no i w Naszej sytuacji  musielibysmy mieć ich rzeczywiście kilkaset .
"Jugosławianie " myślą o takiej opcji bo mają nóż na gardle .A tak mieliby samoloty do podtrzymania ciągłości szkolenia i do zabezpieczenia jako takiej OP.
Ale jakby co , to nie ja wrzuciłem ten granat  :)

Odstęp robimy po kropce lub przecinku, a nie przed. +20 dla lepszego zapamiętania (Nie to nie za MiGi).
Kusch
« Ostatnia zmiana: Października 19, 2012, 07:05:12 wysłana przez Kusch »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #409 dnia: Stycznia 05, 2013, 15:59:22 »
A co za problem ? Podwiesić zasobnik z "chemikaliami " pod kadłubem i radiokomendowo zrzucic nad celem, ew. użyć całego samolotu jako "kamikadze". Już ponad 30 lat temu Rosjanie używali 21 jako samolotów-celów M-21 MISZEŃ w trakcie strzelań rakietowych na poligonie w Astrachaniu. A kontakty Syria -Rosja w kwestii uzbrojenia mają długowieczną tradycję. Pomijam aspekt polityczny, psychologiczny i moralny takiej współpracy.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 05, 2013, 16:47:10 wysłana przez Leon »

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #410 dnia: Marca 06, 2013, 21:11:12 »
MiG-21F (izdielije 72)- sporo ciekawych zdjęć, schematów i sporo do poczytania.
http://www.airforce.ru/content/mig-21/725-mig-21f/

A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #411 dnia: Marca 16, 2013, 14:13:35 »
Witam,

Czy ktoś obeznany mógłby potwierdzić, jakoby taki zegar pochodzi z MiGa-21? Moim zdaniem to ściema, ale bardzo prawdopodobne, że o czymś nie wiem.


Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #412 dnia: Marca 17, 2013, 12:58:48 »
Również nie kojarzę nic takiego w 21. Ale może też czegoś nie wiem. To jakiś nastawnik prędkości. Ciekawe od czego i do czego.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #413 dnia: Marca 17, 2013, 14:51:52 »
To prędkościomierz. Dokładnie mówiąc jest to jest sygnalizator niebezpiecznej prędkości między 70 km/h, a 220 km/h. Na pewno jakiś sygnalizator tam jest ale czy akurat taki tego nie wiem, bo po przeglądnięciu kilku zdjęć kokpitów nie znalazłem.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #414 dnia: Marca 17, 2013, 16:25:56 »
sygnalizator niebezpiecznej prędkości między 70 km/h, a 220 km/h.
Pewnie tak, tylko zważywszy na sam zakres prędkości nie wydaje mi się, żeby to było wyjęte z MiGa-21. Ja mam do dyspozycji FM tylko z Bisa, więc spytałem bo może o czymś nie wiem. Poczekamy, może trafi się ktoś mądrzejszy jeszcze. Sprzedawca z ibeja zarzeka się, że to niby z MiGa pochodzi.

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #415 dnia: Marca 17, 2013, 18:01:23 »
To coś to po naszemu SSA-120 i jest to sygnalizator ,a własciwie pucha ze stykami elektrycznymi ktora właczała po predkosci SARRP-12 lub na innych samolotach inne rejestratory parametrow lotu. To było na 21 .

Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #416 dnia: Marca 17, 2013, 19:18:01 »
To coś to po naszemu SSA-120 i jest to sygnalizator ,a własciwie pucha ze stykami elektrycznymi ktora właczała po predkosci SARRP-12 lub na innych samolotach inne rejestratory parametrow lotu. To było na 21 .

Czyli to nastawnik - kręcisz centralnym pokrętłem i nastawiasz przy jakiej prędkości "coś tam" ma się wydarzyć. Ustawioną prędkość odczytuje się ze wskazówki. W którym miejscu ten przyrząd był zabudowany na 21? W jakimś przedziale technicznym?

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #417 dnia: Marca 17, 2013, 19:24:17 »
Pewnie tak, tylko zważywszy na sam zakres prędkości nie wydaje mi się, żeby to było wyjęte z MiGa-21. Ja mam do dyspozycji FM tylko z Bisa, więc spytałem bo może o czymś nie wiem. Poczekamy, może trafi się ktoś mądrzejszy jeszcze. Sprzedawca z ibeja zarzeka się, że to niby z MiGa pochodzi.

Widziałem, że sporo miał zegarów od MiG-21, więc być może i ten jest. Poza tym pewnie ten sam zegar był w wielu samolotach z tego okresu. Ja znalazłem AN-24, Jak-12, może nie we wszystkich wersjach występował ale się przewijał. A na nim się zapewne ustawia jakiś zakres granicznych prędkości przy których ołówek mógłby stracić swoje właściwości lotne.

Jak ktoś wskaże gdzie on powinien się znajdować to będę również wdzięczny.
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2013, 07:23:20 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #418 dnia: Marca 17, 2013, 19:53:54 »
Na początku ,to jest SSA czyli sygnalizator ale z cywilnych rosyjskich samolotow ,tym razem na pewno z MSRP-12 czyli od Antka przez Iły do Tutek .
SSA z Mig-21 ma zamiast szybki czołowej blache i jest z tego wzgledu nie nakrecalny ,nie mozna ustawic innej wartosci .
Przepraszam za pierwszy post  :-[,tak ze nie kupuj ,albo kupuj  :)
W 21 był zabudowany w luku za kabina ,u gory .

I jeszcze odnosnie jego funkcji, w układach rejestratowow słuzył do automatycznego właczania rejestratora , w przypadku gdy nie właczono go przed lotem AZS em.

Offline CRC

  • *
Odp: Awionika samolotów MiG-21 - dyskusja, pytania, ciekawostki
« Odpowiedź #419 dnia: Marca 17, 2013, 20:41:42 »
Jako odkupienie...


...i oczywiscie do scalenia.