Autor Wątek: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF  (Przeczytany 11884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« dnia: Sierpnia 13, 2009, 01:26:09 »


;) Tak testowo, trzeba się będzie pobawić kanałem alfa.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 13, 2009, 09:24:44 »
Hehe dobre, a ciekawe jak online będzie widoczne?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 13, 2009, 09:36:43 »
Lucas, podziel się przepisem jak to zrobiłeś :D

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 13, 2009, 09:43:37 »
Złamałem strukturę rofa i zrobiłem total extraction :D

A na serio to poczytałem forum RoF. Tam jest wątek, gdzie pokazano nowe skiny do D.VII. Przy okazji jeden kolega z Rosji dał (malutką czcionką) link do starego ddsa Albatrosa D.V. Musiałem sobie stworzyć foldery Skins/Albatrosd5 w graphics i to tyle :)

W malowaniach, podobnie jak w FSach, kanał alfa odpowiada za reflection. W tym skinie jest on z defaultu strasznie mocny, stąd taki kijowy kolor tych szachownic. Ale znalazłem to gdzieś o 2 w nocy i tylko sobie nakleiłem je sobie na szbko :) Poza tym, malowanie jest ubabrane w lozenge, a przydałby się jakiś czysty PSD, lub taki iłkowy void.

Co się tyczy jeszcze malowań i dodawania ich przez graczy, to twórcy mają na razie z tym problem pod kątem kompatybilności. O ile wszystko będzie działać OK w singlu, to wycieczka na multi w custom malowaniu może być przyczyną kłopotów z wyświetlaniem. Nie wiem, nie testowałem. IMHO, powinno po prostu wyświetlać wtedy defaultowy skin, jak to ma miejsce w ogromnej liczbie simów. Tutaj na razie chyba jeszcze do tego nie doszli ;) Inna sprawa to rozmiar tekstury. To jest DDS DXT5 2048x2048 ważący ponad 5MB. Słabo widzę przesył danych o skinach podczas lotów online.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 13, 2009, 10:06:36 »
Nie wiem dlaczego w simach jest z tym taki problem. Już w stareńkim Q2 jak gracze nie mieli skina/mapy, których używał inny gracz, to się im automatycznie ściągały i tyle. Z kolei w Counter Strike'u automatycznie ściągają się mapy i dźwięki dostępne na serwerze. Jaki techniczny problem stanowi zrobienie tego ze skinami samolotów?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 13, 2009, 10:09:36 »
Przypomnę że w Iłku nie było problemu. Ehhh i znów Olo.....  :003:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 13, 2009, 10:55:04 »
To jest DDS DXT5 2048x2048 ważący ponad 5MB. Słabo widzę przesył danych o skinach podczas lotów online.

Teraz wyobraźcie sobie że logujecie się własnym custom skinem na serwer gdzie jest 20 graczy. Każdemu z nich trzeba ten skin wysłać, co oznacza upload waszego skina na serwer a potem 100MB uploadu z serwera na komputery graczy zanim da się zacząć grę. I to na każdego z graczy który zażyczy sobie wskoczyć z nowym skinem. Już widać ten "techniczny" problem, czy rozrysować ;)

Prawdopodobnie skończy się na default skinie gdy jakiegoś nie ma.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 13, 2009, 11:06:07 »
Po co wysyłać go każdemu z graczy? Wystarczy wysłać go na serwer hostujący grę, który uploaduje to na resztę kompów. Poza tym we wspomnianych grach można tę opcję wyłączyć, jak się ma słabe łącze. Komputera hostującego zazwyczaj to nie dotyczy, bo do sensownego latania i tak potrzebny jest niezłe łącze. IMHO skoro da się tak zrobić z mapami/mp3 w Counterze, które też swoje ważą, to da się i ze skinami. W końcu nie jest tak, że za każdym razem każy gracz będzie miał nowego skina. Zwłaszcza jak się lata w stałym mniej więcej towarzystwie.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 13, 2009, 11:26:37 »
Przecież to właśnie napisałem. Najpierw skin z Twojego komputera musi zostać wysłany na serwer. Jak ktoś ma słabe łącze albo serwer jest zajęty to już zajmuje chwilę. Potem wszyscy gracze (ok, wszyscy którzy chcą ściągać custom skiny), ściągają ten skin z serwera. Nawet jak serwer ma kilka Mb/s uploadu, przy takim rozmiarze pliku to trochę potrwa. Podobnie gdy podłączy się ktoś nowy a wszystcy latają z custom skinami, też musi to wszystko ściągnąć i znowu albo wszyscy czekają, albo proces trwa w tle i ten biedny gość czeka (ok, ale łącze od serwera też jest częściowo obciążone przez upload skinów i ryzykujemy pogorszenie jakości rozgrywki). I tak dalej.

Nie twierdzę że się nie da, w Iłku się dało mimo dużo wolniejszych łącz (oraz dużo większych ograniczeń na rozmiar skinów), ale też nie jest to takie trywialne. Sytuacja w CSie jest nieco inna, bo tam mapami / dźwiękami zarządza administrator serwera. I faktycznie klienci ściągają to raz. Tutaj każdy kto wbije się w dowolnym momencie na serwer może potencjalnie wywołać swoim nowym skinem spore obciążenie. No chyba że można będzie tą opcję wyłączyć, ale w takim razie po co tracić czas żeby ją implementować jak nikt nie będzie z tego korzystał.

Cytuj
W końcu nie jest tak, że za każdym razem każy gracz będzie miał nowego skina. Zwłaszcza jak się lata w stałym mniej więcej towarzystwie.

To jest scenariusz optymistyczny. Implementując coś takiego musisz założyć scenariusz pesymistyczny bo inaczej wszystko pójdzie wpizdu, i to najczęściej tam gdzie jest najwięcej osób (największe obciążenie).
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 13, 2009, 12:02:29 »
Oczywiście masz rację, że nie jest to sprawa trywialna. Niemniej jednak byłaby możliwość przynajmniej dla osób zainteresowanych (które by nie wyłączyły tej opcji) aby u wszystkich graczy samoloty wyglądały jednakowo. Inaczej nie ma na to szans i customowym skinem możemy się cieszyć tylko u siebie, co jest trochę bez sensu (zwłaszcza jak dogadujemy się na TS który samolot do kogo należy - sytuacja znana z loczka, nie sposób ustalić numeru bocznego np, bo u każdego ten sam samolot wygląda inaczej w zależności od zainstalowanych skórek). Kompromisem mógłoby być wymuszanie skinów na serwerze. Zwłaszcza, gdyby misje na nim rozgrywane były ze sobą historycznie powiązane. Tak jak jest teraz, prędzej czy później będzie bajzel i tyle.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 13, 2009, 14:27:43 »
A nie mogłoby być rozwiązania z RB3D ? Ściągasz i masz. Nie masz, trudno - widzisz default. Tyle że tam była świetna strona Flybert's Chateau, gdzie gracze wysyłali malowania eskadrowe. No i komplet skinów ważył ze 150 mb (koło 80 squadronów, większość posiadała malowania na wszystkie 24 samoloty flyable). Tu byłoby nieporównywalnie więcej.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline srk76

  • *
  • =PFT=Sroka76
Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 27, 2009, 20:29:38 »
;) Tak testowo, trzeba się będzie pobawić kanałem alfa.
Czyżby miał się nie długo pojawić nowy temat "Modowanie RoF co i jak" ? :)

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 28, 2009, 15:45:23 »
Najpierw niech wydadzą SDK - a to będzie na początku 2010 jak napisał mi jeden z neoq-bów.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #13 dnia: Października 14, 2009, 01:14:16 »
Dobra, pora powrócić do tematu.
Centralne Warsztaty Lotnicze na Lotnisku Mokotowskim przystąpiły dziś do przemalowywania zdobycznych/zakupionych na lewo Fokkerów D.VII. Nowe samoloty otrzymała 13.Eskadra Myśliwska. Tu, egzemplarz z gustownym logo "Memento Mori".



Z historycznych skinów mam w planie wykonać trzy malowania z 15.Eskadry Myśliwskiej (w tym słynne Bi-Ba-Bo), a na koniec strzelę skiny dla naszej 1 i 2 Esk z 1.PL.
Następny w kolejce będzie SPAD S.XIII. Niestety, na razie nie ma templatów. Musiałem sobie wypakować zawartość gry specjalnym toolem i dobrałem się do dołączonych malowań. Ciekawa sprawa - alfa robi za odbicia (szarość), lub przezroczystość (czarny). Część malowań będę musiał wykonać od podstaw z własnymi liniami podziału, itd. Gdy wykonam plan, wówczas upublicznię komplet skinów.
Pozdrawiam!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Polskie znaki rozpoznawcze w RoF
« Odpowiedź #14 dnia: Października 15, 2009, 12:00:50 »
Fokker D.VII "Bi-Ba-Bo". Osobisty samolot Adama Habera-Włyńskiego, szefa wyszkolenia w Wyższej Szkole Pilotów na Ławicy, a następnie przydzielony 15.Eskadrze Myśliwskiej w okresie wiosna-lato 1920. Malowanie WIP. Kilka rzeczy wymaga zmian - odbicie szachownic na kadłubie oraz dodanie polskiego numeru seryjnego.


"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.