Autor Wątek: MAKS 2009  (Przeczytany 13516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MAKS 2009
« dnia: Sierpnia 15, 2009, 13:27:37 »
Za chwilę rusza MAKS więc przygotowania pełną parą. Kilka fotek:

BrahMos produkcji indyjsko-rosyjskiej:


Rodzinka w komplecie czyli Angara 2, 3, 5, 5P (zabrakło tylko '1')


Il-114




MiG-29 SMT




MiG-35




Su-30




Sukhoi Superjet




Źródła:
http://pilot.strizhi.info
http://forums.airforce.ru

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 15, 2009, 13:42:45 »
Bardzo interesujące są szczątki Tu-22M3 spuszczonego przez Buka-M1.




John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 15, 2009, 15:51:13 »
Przy okazji - rozkładówka wystawy statycznej:


Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 15, 2009, 16:21:19 »
Dzięki Jasiu za właściwe umiejscowienie (jak zwykle :))

Kurde zobaczyłem tę statykę i myślę, w który rok wsadzić w kalendarz wyjazd tam... Przecież bym się tam chyba zsikał!!! Tyle sprzętu z czerwonokrwistą gwiazdą, że w kaftanie chyba by mnie wyciągali... Janek kiedy jedziemy!?!?!?

Tu schemat całości ze strony oficjalnej (flash): http://www.aviasalon.com/en/static/page/id-331.htm

Klusterbombe

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 16, 2009, 11:57:49 »
Miałem jechać w tym roku, ale to jest tak kosztowne, że lipa. Może za 2 lata....

Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:38:01 »
Złe wieści... Igor Tkachenko i Igor Szpak z Russian Knights mieli dzisiaj awaryjną wysiadkę ze swoich 'Suk' podczas treningu przed MAKS'em. Nikt nie zginął... Linki rosyjskojęzyczne poniżej, będzie coś normalnego to się w kraksy wrzuci :|

http://lenta.ru/news/2009/08/16/crash/
http://www.vesti.ru/doc.html?id=309895
http://www.rian.ru/incidents/20090816/181101485.html

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:55:27 »
No dla mnie to najprawdopodobniej nawet MAKS 2011 będzie jeszcze poza moim zasięgiem... bardziej realny w moich warunkach jest już wyjazd na ILA w Berlinie, do którego już się ze 2x przymierzałem ;)

Co do kolizji - dobrze że obu pilotom nic się nie stało, bo w sumie oba nazwiska znane i cenione. Mam też niezdrową ciekawość jakie dokładnie maszyny stracili - żeby się nie okazało na przykład że są to dawne eks-prototypy lub przedseryjne Su-27M (T-10M), których zespół przejął o ile dobrze pamiętam sztuk 3 (albo 4). Byłoby szkoda.

Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 16, 2009, 13:11:26 »
No ILA faktycznie można powiedzieć jest 'w zasięgu ręki', a MAKS to wyższa szkoła jazdy no ale nic - 2013 też przed nami :)

Prawdopodobnie Su-27 spadło na podmoskiewski dom mieszkalny raniąc jednego mieszkańca...

http://rian.ru/incidents/20090816/181109121.html

*Ciągle nie mam nic po angielsku - wybaczcie

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 16, 2009, 13:20:19 »
Widać też że odnośnie katastrofy jest spory mętlik informacyjny - innym razem piszą że rozbiła się tylko jedna z maszyn (Su-27UB). Są nawet twierdzenia że jeden z pilotów zginął (sic!).

W każdym razie skutek będzie taki że zespół akrobacyjny Russkije Witjazi chyba już nie wystąpi w tym roku na MAKS.

Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 16, 2009, 13:23:41 »
Tak różne wersje krążą, ale jest coś po polsku - wybaczcie znowu, tym razem że Interia.

http://fakty.interia.pl/swiat/news/rosja-dwa-su-27-zderzyly-sie-pod-moskwa,1353548

No to ładnie... Tkachenko ponoć nie żyje :( Na ziemi też trudno określić ile ofiar/rannych bo się dom pali i ogarniają to wszystko :|

http://www.aviaport.ru/news/2009/08/16/179292.html

Spadochron się nie otworzył :|

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6930786,Rosja__Samoloty_zderzyly_sie_w_powietrzu.html
http://wiadomosci.onet.pl/2026325,12,1,1,item.html
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2009, 13:56:44 wysłana przez John Cool »

Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 16, 2009, 14:22:01 »
Mam też niezdrową ciekawość jakie dokładnie maszyny stracili - żeby się nie okazało na przykład że są to dawne eks-prototypy lub przedseryjne Su-27M (T-10M), których zespół przejął o ile dobrze pamiętam sztuk 3 (albo 4). Byłoby szkoda.

No szkoda szkoda, na AviaPort piszą, że to #1 (wychodzi, że T-10M3, eks #703), oraz szparka #14 (cholera jasna, czemu czułem że to mój numer taktyczny :|). Problem w tym, że #14 to nie szparka! Także pewnie znowu niepełne info :|

junkers78

  • Gość

poko24

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 16, 2009, 15:27:19 »
(') dla Igora Tkaczenko

Klusterbombe

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 16, 2009, 15:47:52 »
No ILA faktycznie można powiedzieć jest 'w zasięgu ręki', a MAKS to wyższa szkoła jazdy no ale nic - 2013 też przed nami :)

Chcesz powiedzieć, że następny MAKC jest w 2013 roku dopiero?

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 16, 2009, 16:25:37 »
Chcesz powiedzieć, że następny MAKC jest w 2013 roku dopiero?

Ja myślę że sniffer odnosił się do mojej wypowiedzi z której wynika że nie uda mi się wybrać na MAKS w 2011 roku. Zaś sama wystawa jak wiemy odbywa się regularnie co 2 lata.

Odnośnie tego nieszczęsnego Su-27M #1 (ex T-10M3) to najwidoczniej wykrakałem. Maszyny w sumie szkoda, choćby dlatego że to samolot z "historią" - pierwszy egzemplarz serii przedprodukcyjnej (próbnej), często pokazywany za granicą i chyba najczęściej obfotografowywany Su-27M. Chyba też absolutnie pierwszy z rodziny "Su" jaki zobaczyłem mając lat -naście w jakiejś książeczce czy też gazecie, będąc w sumie gówniarzem  :001:



Oczywiście najbardziej przykra jest tu śmierć Igora Tkaczenki, defacto dowódcy zespoło, obecnie chyba najbardziej znanego pilota z Rosji i generalnie jest to dość dobrze kojarzona postać w ichnim światku lotniczym. Zaś na stronkach strizhi.ru i podobnym poświęconym rosyjskim zespołom akrobacyjnym na pewno będzie stypa... tym bardziej że Tkaczenko o ile dobrze kojarzę był również aktywnym uczestnikiem któregoś z tamtejszych for dyskusyjnych. Na tym tle oba rozbite złomy mają akurat małe znaczenie.

Odnośnie zaś samej wystawy i zostawiając w pokoju Tkaczenkę - przeglądając plan stojanki i wystawy statycznej coś czuję że wśród ewentualnych nowości możemy zobaczyć jednomiejscowego MiGa-29M/MiGa-35 produkt 9.61, przygotowanego dla Indii i innych chętnych, który pewnie będzie wyglądał podobnie jak jego dwumiejscowy kuzyn - pokazywany od co najmniej dwóch lat MiG-29M2/MiG-35 9.67, prawdopodobnie też podobnie jak w MiG-29K/KUB 9.41/9.47 będzie miał również taki sam kształt przedniego wiatrochronu i owiewki - tyle że nie będzie po prostu tylnego fotela.