Autor Wątek: Zagadnienia konstrukcji joysticka  (Przeczytany 50906 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #120 dnia: Marca 24, 2012, 13:39:24 »
Bardzo ambitne plany, ale do odważnych świat należy. Bardzo jestem ciekawy jak to będzie działać. Ja mam mniej ambitne plany na przyszłość, ale myślę o przerobieniu drążka w Cougarze. Co do busoli to jest tam czujnik położenia, który ustala na początku punkt odniesienia. Po jakimś czasie układ daje złe odczyty. Można to wyeliminować robiąc korekcję przy przejściu przez punkt odniesienia. Może jeszcze do tego wrócimy. Ja zrobiłem busolę elektroniczną na wskaźnikach. Pozostałe wskaźniki na serwach działają poprawnie. Mój projekt ciągnie się dosyć długo, dlatego trochę przyhamowałem, muszę w końcu trochę polatać.
Ja też nie projektuję już od 10 lat, dlatego traktuję mój kokpit jako hobby.

Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #121 dnia: Stycznia 06, 2013, 22:09:15 »
Fajna strona poświęcona budowie joysticka: http://avia-sim.ru/forum/viewtopic.php?t=577&postdays=0&postorder=asc&start=60
Może komuś przydadzą się pomysły tego gościa :).
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline HAV

  • *
  • LAST CAT STANDING
Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #122 dnia: Października 12, 2013, 20:21:36 »
Czy możliwe jest podłączenie dwóch drągów jednocześnie do PC przez USB, by nie kolidowały ze sobą i były rozpoznawalne pod win 7 x64 i w grach?
Myślę nad modem Hotas X i przeszczepieniu mu dodatkowych bebechów z drugiego stick'a. W rezultacie miałby powstać Hotas X korzystający ze swojej oryginalnej PCB z dodatkowymi potami i przyciskami podpiętymi pod PCB drugiego sticka, czyli 2 w 1.
Podstawę Hotasa chcę zrobić od nowa, więc miejsce na drugą PCB raczej się znajdzie. Pozostaje kwestia zasilania i podpięcia do PC. Można by wypuścić dwa kable USB, po jednym od każdej PCB i podłączyć pod dwa porty, ale... całość ma chodzić pod lapkiem i na taki numer braknie mi portów USB. Pomyślałem więc o hubie, lub jeszcze lepiej - podpięciu drugiej PCB pod kabel USB Hotasa.
Pytanie tylko, czy nie osłabi to sygnału i czy nie będzie kolidowało? Ktoś z Was próbował już tego?
Oczywiście można by podłączyć całość pod mjoy, ale z tym będzie trochę więcej roboty.

Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #123 dnia: Października 12, 2013, 21:28:31 »

Zerknij tutaj (Wirtualny Joystick): http://angus.foxnet.pl/fs/blog/

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #124 dnia: Października 13, 2013, 11:28:26 »
Ja latam na dwóch joystickach.
 Podstawowy Hotas X i drugi Saitek stojący obok, na którym wykorzystuję dodatkowo oś pod skok śmigła i klawisze.
Niekiedy , zależy od sima używam SV Mappera pod Hotas X.

Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Offline HAV

  • *
  • LAST CAT STANDING
Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #125 dnia: Października 16, 2013, 18:01:58 »
Dzięki za info; szperając w temacie vjoy'a trafiłem przy okazji na program UJR - Universal Joystick Remapper korzystający z vjoya. Wedle readme i wstępnych oględzin, potrafi zmapować do 8 sticków i 32 przycisków.

Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #126 dnia: Stycznia 01, 2016, 19:40:27 »
Przeczytałem całość z zapartym tchem. Wyrazy szacunku dla modersa
Zachciało mi się też wykonać samodzielnie kija  :) Możliwości sprzętowe w sumie mam, projektowo też w miarę ogarniam. Jedynie z elektroniki jestem strasznie słaby ale mam nadzieję że doczytam na forum.

Nasunęło mi się pytanie odnośnie prostego rozwiązania.
Dlaczego nie użyć prostej przekładni pasowej zwiększającej przełożenie z 40stopni na dajmy na to 200-250.
Rozwiązanie jak z magnetofonu na paskach gumowych powinno wystarczyć przy zastosowaniu czujników Halla gdzie nie ma żadnych obciążeń a i potencjometr by spokojnie też mógł być zamontowany.
Odpowiednie dobranie naciągu i zadbanie o porowatość koła powinno wyeliminować problemy z uślizgiem.

Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #127 dnia: Stycznia 01, 2016, 20:09:52 »
A dzięki, dzięki  :).
Moim zdaniem jak najbardziej można do czujnika zastosować przekładnię pasową, przekładnia taka jest bez luzowa więc się nadaje. Tyle że duże przełożenie to bardziej do potencjometrów jak do hali, bo hale są nieliniowe (przynajmniej te które ja używałem). Jak zwiększysz przełożenie to wejdziesz w zakres nieliniowy co nie jest korzystne. Lepiej tak dobrać kąty aby hale pracowały tylko w zakresie liniowym i następnie wzmocnić(dopasować) sygnał z nich tak, aby pokrywał cały zakres przetwornika ADC.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #128 dnia: Stycznia 06, 2016, 22:21:32 »
Udało mi się pożyczyć lepszy miernik i przeprowadzić bardziej dokładne pomiary.

Tym razem ramię joystika miało 1000mm a podziałka pomiarowa 0.1o (liniowo 1.75mm).
Dokładne pomiary (w podziałce 0.1o) wykonałem tylko w zakresie od 0 do 2o (ze względu na małą nieliniowość zakres o najmniejszej dokładności), mniej dokładne co 1o do 10o.
Zmiana napięcia co 0.1o na podziałce wynosi 0.011V, ale przesuwając ramię "o włos" (0.16mm) można zmieniać wartości o 0.001V na mierniku.
Wychodzi więc na to, że można podzielić 0.1o jeszcze na 11 podziałek czyli odczyt z dokładnością 0.009o. Podobnie jest w zakresie 2-10o.
Przedstawiając to obrazowo, na ramieniu joysticka o długości 20cm wychylenie o 0.009o - 0.0315mm liniowo, powoduje zmianę napięcia w czujniku o 1mV.
Niestety, nie mam fizycznie możliwości aby sprawdzić dokładnie czujnik na tak małej podziałce, po pomiarach co 0.1o jeszcze mnie bolą oczy  :003:

Nie wiem czy w powyższych rozważaniach i pomiarze nie ma błędu logicznego, ale wychodzi na to, że czujnik Hall'a Allegro A1321 ma rozdzielczość 0.009o. Czy to możliwe?


Nie cytujemy obrazków. Mazak.

Czy ktoś skomentował gdzieś te wyniki?
Ze specyfikacji czujnika nie jestem w stanie wyczytać niczego użytecznego.

Odp: Zagadnienia konstrukcji joysticka
« Odpowiedź #129 dnia: Marca 27, 2017, 13:50:42 »
Cześć,
Zastanawiałem się wstawić ten link, tutaj chyba jednak najlepiej, może Kogoś zainspiruje? ;)
https://web.facebook.com/becauseflyingismylife/videos/1313587828728705/?hc_ref=NEWSFEED