Autor Wątek: Need for Speed Shift  (Przeczytany 9341 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

poko24

  • Gość
Need for Speed Shift
« dnia: Września 14, 2009, 07:57:01 »
Temat wydzielony z:
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=7385.45

Syr.

W tym tygodniu premiera: "Need for Speed Shift" i "Batman Arkham Asylum". Obydwie gry godne polecenia. NFS nareszcie poszedł w stronę realizmu. Za Shifta odpowiedzialne jest studio, które złożyło GTR, GTR2. A Batman to podobno zręcznościówka roku. Dawno nie było żadnych bijatyk. Tutaj połączono kilka gier w jedną (bijatyka, skradanka, "platformówka" w stylu Tomb Raider). Klimat jest lepszy niż w filmach. Grałem w demo i jest super!

« Ostatnia zmiana: Września 17, 2009, 20:49:25 wysłana przez Syringe »

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
NFS Shift
« Odpowiedź #1 dnia: Września 14, 2009, 08:17:56 »
NFS nareszcie poszedł w stronę realizmu.

Nie bluźnij. Ta seria ma się do symulatorów wyścigowych dokładnie tak samo, jak seria Ace Combat do simów lotniczych. Niezależnie od kierunku, który obiorą dalsze części pozostanie ona czystym arcade, bo to zwyczajnie zbyt długa droga do przejścia (a przy tym EA straciłoby masę klientów).

NFS Shift
« Odpowiedź #2 dnia: Września 14, 2009, 09:54:21 »
Co by nie mówić to widok z kokpitu pojawił się chyba pierwszy raz od czasów NFS: Porsche ;)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
NFS Shift
« Odpowiedź #3 dnia: Września 14, 2009, 10:39:02 »
Nie bluźnij. Ta seria ma się do symulatorów wyścigowych dokładnie tak samo, jak seria Ace Combat do simów lotniczych. Niezależnie od kierunku, który obiorą dalsze części pozostanie ona czystym arcade, bo to zwyczajnie zbyt długa droga do przejścia (a przy tym EA straciłoby masę klientów).

Aż tak daleko z uprzedzeniami bym nie wybiegał. Super sim to może nie będzie, ale Porsche też nie było, a frajdy z gry dało dużo :)
Tak samo LockOn  :021:

http://www.youtube.com/watch?v=BiAJpUiCHnk
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
NFS Shift
« Odpowiedź #4 dnia: Września 14, 2009, 11:41:03 »
Nie mówię przecież, że nie można czerpać przyjemności z grania w NFS (tak samo, jak np. ze świetnego IMHO Call of Duty, które wciąga pomimo, że nie ma nic wspólnego z np ARMA). Zwróciłem tylko uwagę, że w przypadku NFS mówienie o jakkolwiek pojętym "realiźmie" to gruba przesada.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
NFS Shift
« Odpowiedź #5 dnia: Września 14, 2009, 12:29:03 »
Znowu grubo uogólniasz tylko na podstawie tytułu. To że gra nie jest hardkorowym symulatorem pod każdym względem nie oznacza od razu że w ogóle nie ma w niej realizmu czy elementów symulacji. Przenosząc to na simy lotnicze, przecież nie napiszesz że bluźnierstwem byłoby nazwać LockOna symulatorem.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
NFS Shift
« Odpowiedź #6 dnia: Września 14, 2009, 12:45:04 »
Nie bez przyczyny porównałem NFS do Ace Combat. Jeśli koniecznie chcesz porównać LockOn do gry z podwórka samochodowego o zbliżonym podejściu do "realizmu" to znacznie bardziej odpowiednim tytułem będzie tu np. seria TOCA Race Driver (nie GRID). Prezentuje znacznie bardziej "realistyczne" podejście do tematu wyścigów samochodowych, jednocześnie nie będąc ani hardcorowym simem (jak rFactor albo Race07) ani arcadówką (jak rzeczony NFS).
Posuwając się dalej w kierunku analogii (i wkraczając na grząski i niebezpieczny grunt na którym wielu poległo na tym forum) zaryzykowałbym taki schemacik porównawczy na "osi realizmu", gdzie ten ostatni rośnie w prawą stronę:

samochodówki: Burnout < NFS < Toca Race Driver < rFactor/Richard Burns Rally/Race07/Live for Speed
gry lotnicze: Ace Combat/Hawx < Seria "Wings Over cośtam" < Lock On < Falcon4/DCS Black Shark

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
NFS Shift
« Odpowiedź #7 dnia: Września 14, 2009, 13:44:13 »
Wszystko pięknie ale cały czas masz już ustaloną opinię o tej grze na podstawie tytułu i przynależności do jakiejś tam "serii NFS". Skąd masz pojęcie co sobą ta gra reprezentuje i czy jest taką arcadówką jak piszesz skoro jeszcze się nie ukazała a i o wyczerpującą recenzję ciężko. Z zapowiedzi wynika że tytuł ma trochę większe aspiracje a jego twórcami są ludzie pracujący do tej pory nad ambitniejszymi tytułami. Co z tego wyjdzie, to dopiero zobaczymy. Na święte oburzenie że ktoś to ma czelność nazwać symulacją może jeszcze przyjdzie czas ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

poko24

  • Gość
NFS Shift
« Odpowiedź #8 dnia: Września 14, 2009, 13:49:43 »
Nowy NFS to zupełnie co innego vowthyn. W takim razie EA straci klientów według Ciebie.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
NFS Shift
« Odpowiedź #9 dnia: Września 14, 2009, 14:21:14 »
Może nie unośmy się zanadto, bo i powód niespecjalnie do tego istotny. Nie oburzałem się święcie (choć rozumiem, że mogłeś tak odebrać zwrot "bluźnisz skierowany do Poko, który z resztą nigdzie nie nazwał NFSa symulatorem. Moje zdanie na ten temat wyrobiłem sobie na podstawie kilku kontaktów (czasem dłuższych) z poszczególnymi tytułami, począwszy od części 2, bo była pierwszą, w którą grałem. Od czasów Underground seria IMHO staczała się po równi pochyłej nie oferując nic poza coraz większymi pokładami dresiarstwa rodem z filmów z Vinem Dieselem, przegrywając z kretesem w dziedzinie grywalności z takimi tytułami, jak np rewelacyjny (znowu IMHO) FlatOut (doskonały przykład tytułu nie mającego nic wspólnego z realizmem, a wciągającego do ostatniego wyścigu).
Być może przyszły NFS bardzo nas wszystkich zaskoczy, prorokiem nie jestem, ale wydaje mi się to mocno nieprawdopodobne, przede wszystkim ze względu na to, że marka przywiązała do siebie duże grono graczy, dla których ważniejsza jest dostępność neonu w kolorze fioletowym niż widoku z kokpitu i faktyczne (a nie deklarowane) zmiany w kierunku realizmu mogłyby przyprawić EA o utratę częsci zysków.

poko24

  • Gość
NFS Shift
« Odpowiedź #10 dnia: Września 14, 2009, 17:16:49 »
Spoko vowthyn, nikt się nie unosi. Zobaczysz, że nowy NFS zaskoczy. Wydaje mi się, że jest robiony na tym samym, może troche zmodyfikowanym silniku (gMotor2) co GTR2, RACE07, GTR Evolution, STCC i rFactor. Stara ekipa odpowiedzialna za poprzednie NFSy została zwolniona. EA chyba popatrzyła na wysoką popularność innych samochodówek i podjęła decyzję o radykalnej zmianie kierunku. Na pewno będą różne poziomy realizmu (ułatwienia w stylu TC, SC, ABS), ale jak napisali recenzenci z CD-Action - "bez kierownicy nie podchodź". Nowy NFS będzie raczej dużo bardziej realistyczny niż GRID. Bliżej mu będzie do rodziny RACE07. Kupuje to w ciemno.

http://www.youtube.com/watch?v=BiAJpUiCHnk&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=WcUAFv7vhFg&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=aQnSyai9zsg&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=cmNENv5VJmY&translated=1
« Ostatnia zmiana: Września 14, 2009, 17:26:39 wysłana przez poko24 »

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
NFS Shift
« Odpowiedź #11 dnia: Września 14, 2009, 17:47:48 »
Poczytałem trochę o grze i mam niejasność. Twórcą gry ma być Slightly Mad Studios odpowiedzialne podobno za takie tytuły jak GT Ledends i GTR2 a więc faktycznie simy pełną gębą i gdyby tak było, to być może będę musiał odszczekać to co napisałem o nowy NFS. Tylko że z tego co wiem to twórcą obu wspomnianych tytułów, podobnie jak rFactor oraz WTTC i STTC Race 07 jest studio SimBin. Na oficjalnej stronie Slightly Mad Studios nie ma ani słowa o tym, że maczali palce w tych tytułach. Podobnie w opisach tych gier zawsze widnieje nazwa SimBin. Trochę to zamotane.

poko24

  • Gość
NFS Shift
« Odpowiedź #12 dnia: Września 14, 2009, 20:40:33 »
Większość ludzi z Slightly Mad Studios (z siedzibą w Londynie), z tego co rozumiem, pracowało kiedyś w Bimley! Games, jako jedna z grup developerskich Simbin. Razem zrobili GT Legends i GTR2 (nie jestem pewien co do jedynki GTR). Nad RACE, RACE07, GTR Evo, STCC pracowały już szwedzkie studia Simbin. Zauważ też, że rFactor opiera się na tym samym silniku co gry Simbin, ale developer Image Space Incorporated (ISI) nie ma z Simbin nic wspólnego. Ale NFS Shift ewidentnie działa na tym samym silniku (może troche zmodyfikowanym pod względem graficznym) i w kwestii fizyki jazdy programiści nie mogli dużo popsuć. Będzie ostra jazda :banan.

NFS Shift
« Odpowiedź #13 dnia: Września 14, 2009, 21:01:06 »
W planie wydawniczym jest jeszcze coś takiego: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=13053

poko24

  • Gość
NFS Shift
« Odpowiedź #14 dnia: Września 14, 2009, 22:29:09 »
W planie wydawniczym jest jeszcze coś takiego: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=13053
Tak, RACE ON będzie miał WTCC 2008, STCC i Formula Masters
http://www.simbin.se/games/race_on.htm