Autor Wątek: Idą zmiany - patchowanie RoF'a  (Przeczytany 54027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #90 dnia: Kwietnia 30, 2010, 09:17:36 »
może w końcu sim ożyje

Sprawdzę w weekend, mam nadzieję że się nie mylisz.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #91 dnia: Maja 01, 2010, 13:52:41 »
Pełna lista zmian tutaj: http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=45&t=9381

Główne nowości to:
-nowe 'dogowe' tryby multiplayer
-dwie nowe mapy do multi i QMB
-nowa kampania "Du Doch Nicht"
-skinpack jako oddzielny download, dodający coś około 200 skinów, głównie standardowych malowań eskadr (qrdl się ucieszy)
-Albatros D.II i Nieuport 11 do kupienia w sklepie
-poprawki, bugfixy itd.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #92 dnia: Maja 01, 2010, 14:38:24 »
Powiem tak, lata się rewelacyjnie. Autorzy poprawili trochę płynność całości. Małe mapy zwiększają szybkość ładowania gry. Do tego tryb dogowy nie jest czymś banalnym w rodzaju "macie lotniska, respawnujcie się i zabijajcie", tylko połączono to dosyć zgrabnie w takie taktyczne scenary "capture the flag", polegającą na opanowywaniu przestrzeni przez odpowiednie długie utrzymywanie się przy tytułowej fladze.
Malowania to też cud miód, bo dostajemy czyste malowania historycznych jednostek. Dla mnie absolutna bomba, bo narzekałem wcześniej na ich brak i niemożność użycia skinów w np. tworzeniu scenarów. Owszem, Fokker E.V, Nieuport 28 oraz Dolphin miały takie od razu, ale reszta maszyn posiadała jedynie skiny indywidualne.
Wydaje mi się, że usunięto, albo przynajmniej zminimalizowano bug z wywalaniem z gry. Rozwiązaniem było zmniejszenie rozdzielczości tekstur. Do tego dochodzi sporo smaczków konfiguracyjnych serwera: kara za zmianę stron, kara za śmierć, śmierć za odłączenie się z gry w locie (żeby wyjść z maszyny, trzeba wylądować na lotnisku). Uznanie killa, gdy maszyna traci płaty, czy motor. Są w końcu zablokowane widoki zewnętrzne i podgląd na przeciwnika (f2, ctrl+f2, shift + f2)
Wzrosła też chyba wydajność serwera przy posadzonym scenarze, tyczy się to misji z respawningiem, na małych mapach. Generalnie, widziałem wczoraj po 30 osób online i nie było większych problemów z płynnością.
Nowe ficzery, powiązane ściśle z mission editorem dają graczom naprawdę wielkie możliwości w tworzeniu bardzo, bardzo ciekawych rozwiązań turniejowych. Ogólnie, twórcy wykonali naprawdę wielką pracę i dopiero z dniem wczorajszym tak naprawdę otrzymaliśmy RoF 1.0

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #93 dnia: Maja 02, 2010, 02:28:22 »
Mogę potwierdzić, że wzrosła wydajność gry. Nasz serwer ma obciążenie 60% zamiast wcześniejszego 90-100% ;) Mój i5 w menu ma teraz 50,20,20, 30% obciążenia. Wcześniej wynosiło w sumie średnio ok. 70% czy jakoś tak :) Generalnie proponuję się przeprosić z tytułem i przetestować ponownie :)
Aha, przez wzrost wydajności, posadzimy nasz serwer w cyklu 24/7. Na razie jest w fazie testów, ale z czasem, mam nadzieję, zdejmiemy hasło i posadzimy jakieś własne, ciekawe misje.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #94 dnia: Maja 03, 2010, 14:23:47 »
W końcu. W końcu można normalnie używać tej gry. Wczoraj na serwerze tanksim.pl (polecam, miła atmosfera) postawionym przez qrdla vel boski aka NN alias logos ;) nareszcie latało się super. Brakuje mi jeszcze tzw. skilla, ale teraz  gdy gra wróciła do mych łask, szybko nadrobię ten brak i nawet łomot jak wczoraj mnie nie zniechęci by latać częściej.

Zapraszam wszystkich na serwery!
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #95 dnia: Maja 04, 2010, 23:52:21 »
Zainstalowany na nowo, teraz cfg itp. od 2 ostatnich paczy mało latałem. Dobre stwierdzenie - mamy wreszcie RoF 1.0 jaki powinien wyjść na rynek. Przyszło nam na to czekać prawie rok i mam takie wrażenie , że była to operacja na żywym pacjencie. Mam nadzieję, że udana.

Co do HDR (wiem to było już w poprzednim), mam med a świeci się wszystko jak psu jajca:

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #96 dnia: Maja 05, 2010, 00:00:48 »
Cóż, po tych wszystkich patchach ja sobie pogram jak kupię nowego kompa :|

Nie wiem, czy tylko ja tak mam, ale co patch, tym gorzej ten tytuł na moim sprzęcie chodzi.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #97 dnia: Maja 05, 2010, 00:49:38 »
Nie mam porównania, trochę zminiłem bebechów w gracie, mnie natomiast to denerwuje, że mamy takie śliczne screeny podczas ładowania się tytułu, a jakoś w grze bardzo źle działa wygładzanie - antyaliasing i filtrowanie anizotropowe. Jakoś od 3 patchy wstecz u mnie pod tym wzgl. jest duży spadek w jakości i mam takie wrażenia jakby oba tryby czy dam 8 czy dwa to nie działały.  :005:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #98 dnia: Maja 05, 2010, 00:53:38 »
Niestety u mnie podobnie, chociaż po 1.012 na upartego mogę latać (niby chodzi płynnie ale ciągle coś przycina, przy 50-60% zajętości pamięci wideo). Płynnie RoF chodził u mnie w wersjach w czasów sierpnia - września zeszłego roku jeśli dobrze pamiętam. Pogodziłem się z faktem, że tak naprawdę polatam sobie po kupnie nowego kompa. Filtrowanie anizotropowe też jakby gorzej spełnia swoją funkcję jak kiedyś, tak mi się wydaje przynajmniej.

Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #99 dnia: Maja 05, 2010, 08:44:32 »
Ja mam odmienne wrażenia. Migotanie na horyzoncie i drżenia linii brzegowych rzek oraz dróg są wyraźnie mniejsze. Gra chodzi płynnie. Czas ładowania misji uległ skróceniu. Mam zainstalowane Catalysty 9.10 do HD4870.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #100 dnia: Maja 05, 2010, 09:32:17 »
Zainstalowany na nowo, teraz cfg itp. od 2 ostatnich paczy mało latałem. Dobre stwierdzenie - mamy wreszcie RoF 1.0 jaki powinien wyjść na rynek. Przyszło nam na to czekać prawie rok i mam takie wrażenie , że była to operacja na żywym pacjencie. Mam nadzieję, że udana.

Co do HDR (wiem to było już w poprzednim), mam med a świeci się wszystko jak psu jajca:

Ja HDR wyłączyłem, w ogóle mi się nie podoba. Może to przez to nie masz AA?
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #101 dnia: Maja 05, 2010, 10:10:14 »
Some1 oto co odkryłem. HDR Off a u mnie dalej tak:

Zatem wnioskuję, że brak reakcji na ustawienia grafiki w Settings (mam Vista 64, grafa Radeon HD5870). Możliwe, że jak to w Vista coś się krzaczy z nadpisywaniem i prawami admina, ale: RoF uruchamiany jako Admin, caly katalog z Rise of Flight pełne prawa dla użytkownika oraz Administratora. Jakieś może jeszcze pomysły? Może ręcznie wyedytować Config (o ile się tu da bo w RoF nigdy nie ruszałem cfg, nawet nie wiem gdzie jest).

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #102 dnia: Maja 05, 2010, 10:35:22 »
Jeszcze bloom wyłącz.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #103 dnia: Maja 05, 2010, 11:58:03 »
Yoyo, metoda na screeny na kartach ATI jest taka:
Wyłącz HDR oraz bloom. w RoF/Data/startup.cfg możesz też w ogóle wyłączyć post effecty. Zauważ, że cały czas jest odpalona desaturacja, którą wyłączysz dopiero w tym pliku konfiguracyjnym (post effects = 0)
Jeżeli chcecie się pozbyć tych durnych załamań na horyzoncie, trzeba w Catalystach ustawić sobie supersampling w parametrze jakości AA. Wtedy warunki do screenów będą świetne. Oczywiście kosztem fps. Gdy wyłączysz post effects w startup.cfg, wówczas możesz ustawić AA i Aniso z poziomu Catalystów i będzie ono widoczne w grze. Osobiście jednak oba parametry mam ustawione w RoF, bo wydaje mi się, że jest wtedy większa płynność.
Wczoraj latając chwilę online, musiałem wyłączyć HDR, który potwornie mi szwankował. Miałem jakieś dziwne migotania obrazu. Możliwe, że dlatego, bo grałem w trybie okna, nie wiem. W każdym razie do multi zalecam ogólne obniżenie ustawień. Jeżeli fruwacie na zatłoczonych serwerach, zalecam obowiązkowo dać tekstury na medium, ponieważ karta się może zapchać i gra się wywali.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #104 dnia: Maja 05, 2010, 13:53:42 »
U mnie bez zmian , czyli..............
Z dzojem Saitek gra się przycina , bez Saiteka gra chodzi bardzo płynnie