Autor Wątek: Idą zmiany - patchowanie RoF'a  (Przeczytany 54105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #255 dnia: Grudnia 03, 2010, 19:52:45 »
High Contrast to przejaskrawienie obrazu. Zerknij na foty. Od lewej opcja wyłączona (jak w starym RoFie) i włączona:



Menu ładowania zarówno stare jak i nowe bym wyłączył najchętniej. Light sources to opcja określająca ile gracz w danej chwili widzi źródeł światła. Krótko mówiąc jak ustawisz sobie maksymalną wartość to zobaczysz jak światło się odbija od każdego obiektu który będzie w zasięgu oczu gracza. Analogicznie w drugą stronę. Doszła też opcja wygładzania ruchów głową w kokpicie co ucieszy posiadaczy TrackIRa i FreeTracka.

Poza tym w przypadku niektórych opcji opcja medium odpowiada dawnej opcji High, a obecne high zabije twój komputer :D. Odnoszę wrażenie, że ten patch to wstęp do kolejnych zmian na lepsze (dość mocno ingeruje w stary kod gry) stąd drobne problemy techniczne.

Poza tym czy ktoś w Handl(g)ey'u ubił strzelca AI? Wkurza mnie trochę, że HP bez skrzydeł dalej cudownie lata, jest sterowny i nie wali się jak kowadło w dół.  Chyba jakiś babol.

PS. Pojawił się nowy Skin Pack vol.4 tylko mi Nod32 wywala monit, że w środku jest jakiś trojan i przerywa ściąganie. Może ktoś potwierdzić?

 http://www.777studios.net/ROF_Skins/Skin_Packs/RoF_Community_Historical_Skinspack_Vol.4.exe

PS2. Może to było ale wcześniej nie zauważyłem. Wydaje mi się, że jak karabiny się przegrzewają to częściej się zacinają i tracą na celności.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2010, 20:13:26 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Rahonavis

  • *
  • 1.Pułk Lotniczy, 1.Eskadra Myśliwska
    • Strona 105 Wirtualnego Pułku Śmigłowców Bojowych.
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #256 dnia: Grudnia 03, 2010, 20:02:06 »
@Redaktor YoYo
2.Coś pozmieniali w prędkości przesuwania "głowy" w kokpicie, kątach widzenia itp. (może wiąże się to z usprawnieniami obsługi Tracka), przypuszczam, że wymusiło to konieczność zrobienia nowych pozycji "eyepointa" w kabinie - kiedy przeżuciłem sobie moje stare snap-vewsy, z zapisanymi widokami na celownik, muszka nie zgrywała mi się ze szczerbinką i musiałem to zrobić na nowo.
5.High Contrast kiedyś było bezpośrednio połączone z HDR. Teraz zrobili z tego dwie oddzielne opcje. Generalnie HC zmienia paletę barw i cieniowania, właśnie po to, żeby się "wszystko świeciło, jak psu jajca" ;)
6.To chyba jest ilość widocznych w danej chwili źródeł światła, mogących oświetlać nam teren (sorry za masło maślane), np. puszczona pojedyncza flara to jedno takie źródło, druga - drugie, ogień z km - trzecie, pożar silnika - czwarte, pojedynczy stos ogniska - piąte itp.
7.Mi pasuje.

S!

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #257 dnia: Grudnia 03, 2010, 20:14:19 »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #258 dnia: Grudnia 03, 2010, 20:32:30 »
Z HP juz dajemy rade, w sumie nie jest trudne ale wymaga cierpliwosci a nie lotu na pałę. @Kosi, AI pognebieni należycie jak widać. Chociaż nie mówię, killerów tam jest dostatek. Podejscie od tyłu ale w kształcie sinusoidy by strzelec sie nie zdecydował na zajecie pozycji na gorze czy dole :D ładnie też że jak się pali silnik to oswietla wnetrze bombsztyla.



H.Contarast wyłaczony, jakos mi sie nie podoba ten jaskrawy horyzont. Klatki sa te same, ale fakt że trzeba potestowac ustawienia. Obecnie mam tak:

gamma idzie w zupelnie inna strone. Efekt mam ten sam, ale poprzednio mialem na 70% teraz mam na 30%. Zrodla swiatla 8 ale jakos nie widze tutaj wielkiej roznicy, moze nocą. Reszta jak na screenie.

Oraz uwaga co do kontrolsów:

New controls:
Please delete your existing input profiles, select input profile, press DEFAULT button: after that you may customise your new profile. Default assignments of new 1.016 controls are:

LCtrl+C: go to next combat station when you're the plane owner
LShift+C: switch between MG positions in one station
T: Take/Drop turret rotation control (TrackIR works only if turret controls are dropped)
LShift+T: Gunsight view (turret)
LShift+Mouse: Gunsight view scrolling
TrackIR: Gunsight view scrolling
LShift+NP_5: Gunsight view reset to gunsight
R: Reload turret MGs
Mouse Wheel Button: Reload turret MGs
SPACE: Fire turret MGs
Mouse Left Button: Fire turret MGs
V: Bombsight on/off (it's also trying to turn on AutoLevel on engagement)
LShift+X/Z: AutoLevel course correction (hold while you want to correct your course)
F: Fire red flare
LShift+F: Fire green flare
LCtrl+F: Fire yellow flare
LAlt+F: Fire white flare
E: Turn on/off selected engines
RCtrl+1: engine 1 turn on/off
RCtrl+2: engine 2 turn on/off
RCtrl+3: engine 3 turn on/off
RCtrl+4: engine 4 turn on/off
1: Select/Deselect engine 1 for controlling
2: Select/Deselect engine 2 for controlling
3: Select/Deselect engine 3 for controlling
4: Select/Deselect engine 4 for controlling
0: Select/Deselect common engines controlling mode (it keeps the deltas/changes which were set before in single engine control mode)
Also, you may to map your input devices axis or buttons to separate engine controls like

Engine 1/2/3/4 throttle
Engine 1/2/3/4 altitude throttle
Engine 1/2/3/4 mixture
Engine 1/2/3/4 radiator

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Rahonavis

  • *
  • 1.Pułk Lotniczy, 1.Eskadra Myśliwska
    • Strona 105 Wirtualnego Pułku Śmigłowców Bojowych.
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #259 dnia: Grudnia 03, 2010, 20:36:37 »
YoYo, ale tam jest dwóch striełoków z tyłu - górny i dolny, więc nie muszą się zastanawiać, którą pozycję zająć ;)

S!

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #260 dnia: Grudnia 03, 2010, 20:38:27 »
YoYo, ale tam jest dwóch striełoków z tyłu - górny i dolny, więc nie muszą się zastanawiać, którą pozycję zająć ;)

To nie jest ten sam i przechodzi z gory do dołu? Ten z dołu jakos do mnie nie pyli. Jak wejde wyzej oddaje serie w silnik, zanim AI na mnie nakieruje km juz jestem i atakuje od dołu i tak w kółko.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Rahonavis

  • *
  • 1.Pułk Lotniczy, 1.Eskadra Myśliwska
    • Strona 105 Wirtualnego Pułku Śmigłowców Bojowych.
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #261 dnia: Grudnia 03, 2010, 20:44:19 »
Jest dwóch. Po prostu po pierwsze obrotnice przesuwają się dość wolno, po drugie dolny ma bardzo małe pole ostrzału.

S!

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #262 dnia: Grudnia 03, 2010, 20:46:45 »
Skinpacki 4 mi poszly bez problemu : http://riseofflight.com/en/community/usefulmaterials

- Klatki spadły na łeb na szyję (z około 40-60 w kokpicie do 15-20)

Spróbuj to:
To compare performance in 1.015 and in 1.016 in the SAME conditions don't use MAXIMUM shaders and reflections, instead use MEDIUM shadows setting and set Lights to = 0 (because these are new features)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2010, 22:04:22 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #263 dnia: Grudnia 04, 2010, 00:05:59 »
-mam bladą grafikę
-mimo że mam wszystko na minimum drzewa są wyświetlane z większej odległości
-chyba ogólnie obiekty wyświetla mi z większej odległości (nie muszę zoomować aby się wyświetliły)
-zabrali mi Albatrosa D.III którego miałem od początku :008:

Dla mnie ten patch może oznaczać koniec grania jak na razie, klatki poleciały strasznie. Nie wiem jak to będzie jak wejdę na scenariusz z obiektami i samolotami, o dużych mapach chyba mogę zapomnieć w zupełności. Jak znajdę chwilę to zobaczę, ale...

HP spada szybko, przynajmniej myślałem że będzie znacznie trudniej.
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

empeck

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #264 dnia: Grudnia 04, 2010, 00:36:29 »
Ja mam tak jak Sherman. Sim jest praktycznie niegrywalny. Co z tego, że Fraps pokazuje 25 FPS przy ustawieniach na niemal minimum, skoro wizualnie to jest mocno poniżej 10 FPS (FSX przy 25FPS w porównaniu z RoF jest uber płynny). Jak kupię nowego kompa to sobie polatam, szkoda tylko wyrzuconej w błoto kasy którą wydałem na HP :/

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #265 dnia: Grudnia 04, 2010, 09:07:54 »
Poczytajcie tutaj: http://riseofflight.com/Blogs/post/2010/12/03/Version-1016.aspx
Jest sporo informacji na temat roznic wydajnosciowych 1.015 oraz 1.016 ale wg twórców mozna osiagnąć taką samą jakość płynności jaka była 1.016. Sporo ustawień ze starych High jest teraz jako Medium lub nawet Low. Nawet warto wyłaczyć te źródła światła. U mnie RoF działa jak działał, może to są inne przypadłości tego sadku w fps? Nowe Fiuczersy przeznaczone są dla kompów/GPU/CPU obecnie będących na topie, więc jak coś szwankuje z fps najlepiej je powyłanczać.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Qbeesh

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #266 dnia: Grudnia 04, 2010, 09:36:02 »
No dało po klacie trochę. Nie wiem, nowa ziemia mi się podoba, ale ten efekt wpływu tonacji kolorystycznej...moim zdaniem przegięli. Dziś włączyłem na ustawieniach mniejszych o shadery i refleksy. No i tak "stary" RoFik coś bardziej mi się podoba, coś ładniej i zgrabniej to wygląda bez tych nowych fiuczersów. Może to kwestia subiektywnego odczucia płynności. Dodanie opcji anizo x8 było zbędne, jako że na samym jeszcze początku zauważyłem, że lepiej dać w sterownikach na 16, a w RoFie na bilinearne.

Aha. Ten celownik bombowy trochę inaczej wygląda niż na zdjęciach z forum RoF.

empeck

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #267 dnia: Grudnia 04, 2010, 09:42:21 »
Yoyo - ja to czytałem. Ustawiłem wszystko na prawie minimum. Szczerze mówiąc, więcej mam problemów z tym tytułem, niż z FSXem, na którego tak wszyscy narzekają.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #268 dnia: Grudnia 04, 2010, 09:47:29 »
Dziś włączyłem na ustawieniach mniejszych o shadery i refleksy
Ale shaderki wyglądają obecnie o wiele lepiej:



@empeck, no to nie wiem, może reinstalka? Coś się źle zainstalowało, pogryzło i teraz kwiczy? Raczej dziwne, że mam dalej 50klatek i w sumie na ustawieniach medium/high a u niektórych osób taki zjazd po równi pochyłej?

Jest jeszcze cos takiego jak Official Skinpack 1.016, ktos to instalował? Mamy zatem nr 4 historyczy 1,5Gb, nr fikcyjny 1,8Gb i jeszcze ten 1.016 (pewnie kolejne ok 2Gb?). Człowiek juz sie gubi ;)

« Ostatnia zmiana: Grudnia 04, 2010, 10:00:09 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #269 dnia: Grudnia 04, 2010, 09:53:15 »
Tu nawet nie o klatki mi chodzi. Jak już pisałem, Fraps wskazuje pomiędzy 25 - 30 fps, ale gra wygląda jakby się włączył jakiś frameskip. Ten nowy arcadowy celownik jest bardzo plynny, a sama gra wygląda jakby miała z 10fps. Ale przynajmniej szarpanie Tracka poprawili :D