Autor Wątek: Idą zmiany - patchowanie RoF'a  (Przeczytany 54120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #285 dnia: Grudnia 12, 2010, 21:15:57 »
Dynamiczne źródła światła, które rozświetlają okolicę. Flary, pożary, ogniska itp.
Bez tego też będziesz je widział, tylko nie będą oświetlać okolicznych obiektów.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Dondal

  • *
  • Graj, muzyko!
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #286 dnia: Grudnia 12, 2010, 22:28:53 »
Jak na razie nawet z wyłączoną opcją Light Sources, wszystkie obiekty są oświetlane przez flary, ogień itp. Sprawdzaliśmy i nie ma żadnej różnicy między poszczególnymi poziomami tej opcji, zawsze widać to samo. Wygląda mi to na jakiegoś babola...

Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #287 dnia: Grudnia 13, 2010, 01:44:23 »
Po długiej walce z ustawieniami wiem, że za całe zło odpowiadało wysokie ustawienie cieni. Po zmianie na średnie wszystko chodzi bardzo przyzwoicie (50-60 fps). Zaskoczony jestem poprawą wyglądu po włączeniu HDR a szczególnie HDR-Mono. Wcześniej obraz wpadał w skrajności - była prawie noc lub dzień. Właściwie stał się, jak dla mnie, zbędny bloom. Zawsze gram w rozdzielczości 1440x900, co pozwala lepiej widzieć kontakty i nie ma problemu np. z małą mapą. (HD4870 10.11)

codex

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #288 dnia: Grudnia 13, 2010, 15:33:21 »
 :006: Witam panowie czy miał ktoś już do czynienia z rzucaniem obrazu w grze lub wyrzucaniem gry do pulpitu?;dzisiaj gram sobie ścigam bombowiec na serwie nie dość że rzuca obrazem to jeszcze mnie wywaliło czego nigdy dotąd nie doświadczyłem.
Dla mnie ten patch to obraza dosłownie zepsuł mi grę całkowicie,nie dość że tylko 8 samolotów flyable za tą cenę to jeszcze gówniany patch wszystko mi zje...(i te podwyrzszone wymagania zapłaciłem 150 a nie długo bende musiał grać na minimum),da się jakoś cofnąć do wersji 1.015?.
PS:Zdarzyło się już to komuś?.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 13, 2010, 15:38:38 wysłana przez codex »

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #289 dnia: Grudnia 13, 2010, 16:16:36 »
Na dniach powinna wyjść poprawka, która usprawni stabilność programu w trybie multiplayer. To co mogę zalecić to:
- ustawić reflexion co najwyżej na High (Maximum pożera dużo FPS)
- podobnie jak Paulus, zmniejszyć cienie do medium (które tak naprawdę są cieniami High z 1.15)
- zmniejszyć tekstury do Medium, lub latać bez włączonych malowań dodatkowych w Multi
- Landscape zmniejszyć na medium

Z wyrzucaniem obrazu i ze sławetnym rof.exe mamy do czynienia od momentu wydania gry ;) Tymczasowe rozwiązania opisałem powyżej. Możesz latać w singla na znacznie wyższych parametrach, a do multi zwyczajnie je zmniejsz. W tygodniu wyjdzie mini łatka, bo twórcy są świadomi problemów i jest to dla nich obecnie temat priorytetowy.
I jeszcze jedno: chyba nie kupowałeś kota w worku i wiedziałeś że jest tam osiem samolotów flyable? Na początku były dwa, później przez długi czas cztery. Teraz dostajesz osiem, a dziewiąty powinien być jako bonus. Chyba nie najgorzej biorąc pod uwagę złożoność i indywidualny charakter każdej maszyny ;) Twórcy naprawdę biorą sobie do serca uwagi użytkowników i robią co mogą. Lista jest długa, a oczekiwania jak to zwykle ogromne, tyle że zespół jest mały. I tak szacunek dla nich za to co zrobili i za to, że raz na miesiąc dostajemy kolejny update. Lepszy, czy gorszy, ale zawsze coś rozwijający. Jeżeli coś jest nie tak, a tak jest obecnie, to spokojnie, poprawią.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

codex

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #290 dnia: Grudnia 13, 2010, 16:37:52 »
Nie chodzi mi o ilość samolotów,tylko z nerwów tak dodaje że za tą cenę  zjeb... mi grę próbowałem teraz zagrać  sam kampanie Niemiec i nie wczyta mi bo błąd jakiś z texturami dds wypier....,niech mi ktoś powie że to niby wina kompa....

[gmod]Jak Ci gierka tak podnosi ciśnienie, to idź się przewietrzyć. Wulgaryzmów na tym forum nie tolerujemy[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Grudnia 13, 2010, 18:36:19 wysłana przez some1 »

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #291 dnia: Grudnia 13, 2010, 16:42:49 »
Nie zwracajcie tak bardzo na nazwę ustawienia tylko na faktyczne zmiany w grze. Po wyjściu patcha 1.016 dużo czasu poświęciłem na ustawienia, ale pomimo, że teoretycznie niektóre funkcje (cienie) mam ustawione niżej, niż miałem, to ani jakość grafiki, ani płynność na tym nie ucierpiały (wręcz przeciwnie - jest lepiej bo są cienie chmur, które robią dużą różnicę wizualną na plus i kilka innych bajerów). Bez sensu są pretensje o to, że "musimy grać na minimum" jeśli to minimum daje nam jakość nie gorszą, niż medium przed patchowaniem (a sam mam większość opcji na high pomimo, że kompa mam sprzed 2 i pół roku). Zgadzam się, że ustawianie wszystkiego od zera po każdym patchu jest lekko irytujące, ale widać lepszego rozwiązania nie udało się znaleźć i trzeba to przeboleć i poświęcić czas na dopieszczenie ustawień.
Narzekać na ilość samolotów w podstawce też nie ma co. Opanowanie latania nimi zajmuje spokojnie akurat ten czas, który upłynie do następnej promocji w sklepie, a wtedy nowa maszynka w cenie dwóch piw chyba nie przerasta niczyjej kieszeni.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #292 dnia: Grudnia 13, 2010, 20:58:13 »
Około czwartku będzie łatka. Wtedy powinno być już znacznie lepiej. Jeżeli chodzi o malowania, to może pobierz ze strony Useful Materials w dziale Community na stronie RoF Official Skinpack 1.16. Wydaje mi się, że kampania Udeta wykorzystuje dodatkowe malowania. Ewentualnie wykonaj "recovery" z głównego panelu RoF. Może będzie lepiej jak sprawdzi zawartość gry. No i koniecznie zainstaluj DirectX dodany w puczu.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #293 dnia: Grudnia 15, 2010, 21:17:05 »
Zastanawia mnie optymalizacja cieni:
special   med/high 52/41 fps
common med/high 52/46 fps

Jak wiadomo "common" są dedykowane GF 4xx i rzeczywiście zabierają dużo więcej pamięci z karty graficznej. Dlaczego więc mój HD4870, na ustawieniach common high, daje więcej fps? Czy optymalizacja dotyczy  jedynie obciążenia pamięci a nie szybkości generowania obrazu 3D?

Offline Rahonavis

  • *
  • 1.Pułk Lotniczy, 1.Eskadra Myśliwska
    • Strona 105 Wirtualnego Pułku Śmigłowców Bojowych.
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #294 dnia: Grudnia 17, 2010, 13:25:24 »
Można już ściągnąć patcha 1.016b.

S!

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #295 dnia: Grudnia 17, 2010, 18:47:37 »
Można już ściągnąć patcha 1.016b.

S!

Potwierdzam, łateczka ma 9Mb :)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #296 dnia: Grudnia 17, 2010, 20:40:11 »
Co ty YoYo tak wszystko potwierdzasz ostatnio? :)
A łateczka ma "Estimated update size: 18 Mb"

empeck

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #297 dnia: Grudnia 17, 2010, 21:02:53 »
Co ty YoYo tak wszystko potwierdzasz ostatnio? :)

Admin musi wszystko potwierdzić, by nabrało mocy urzędowej  :118:

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #298 dnia: Grudnia 17, 2010, 21:03:44 »
A nieprawda, bo 11Mb  :118:  Jak ktoś chce przetestować łatkę, to zapraszam na serwer.

Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #299 dnia: Grudnia 18, 2010, 19:00:17 »
Oprócz o objętości patcha, można wspomnieć również o tym, że eliminuje wspomniany wielokrotnie shimmering (przynajmniej u mnie*) i poprawia wydajność gry (oraz oczywiście także błędy itd, o których mowa jest w "oficjalnym" komunikacie). No chyba że tylko ja mam tak dobrze :)

*nV gf275GTX, sterowniki 258.96, Windows 7 64bit.


Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie :)
Forum czytam już od dawna, ale dopiero teraz moja brawura oraz męstwo pozwoliły mi na rejestrację i aktywne (oby :P ) spamowanie uczestnictwo w forumowym życiu.