Autor Wątek: Idą zmiany - patchowanie RoF'a  (Przeczytany 53956 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #360 dnia: Lutego 11, 2011, 15:38:29 »
No faktycznie, AI umie tylko bawić się w kółko graniaste. Co w ogóle jest z tym AI w simach? W Iłku to banda debili, którzy notorycznie rozbijają się kiedy my lądujemy, albo kręcą beczki, w RoFie z kolei komp potrafi latać tylko w kółko, co w zasadzie czyni dogfight strasznie żmudnym zajęciem, w Locku... dobra w Locka nie ogarniam za bardzo, ale jak dojdzie do walki na bliski dystans to można to robić jedną ręką, a drugą dłubać w nosie.

Czy 777 Studios ma w ogóle jeszcze w planie pracę nad AI, czy będą już tylko zmiany w kampanii i nowe samoloty?

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #361 dnia: Lutego 11, 2011, 20:04:33 »
OT: Zdaje się jedynym simem z chwaloną i wielokrotnie zmienianą AI pilotów jest BoB II Rowana. Miał swoich entuzjastów i otwarty kod, więc ktoś się znalazł i tym zajął. U producenta RoF'a może są po prostu inne priorytety. Nie da się zrobić wszystkiego, a tego co mało kasy daje, nie rusza się często...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #362 dnia: Lutego 11, 2011, 20:19:14 »
OT: Zdaje się jedynym simem z chwaloną i wielokrotnie zmienianą AI pilotów jest BoB II Rowana. Miał swoich entuzjastów i otwarty kod, więc ktoś się znalazł i tym zajął.

Nie, nie ma otwartego kodu. Jest mały zespół entuzjastów, którzy się zajmują rozwojem gry, ale wszystko jest pod kontrolą i nie można sobie ot tak ściągnąć skądś źródeł.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #363 dnia: Lutego 12, 2011, 10:40:46 »
Nie, nie ma otwartego kodu. Jest mały zespół entuzjastów, którzy się zajmują rozwojem gry, ale wszystko jest pod kontrolą i nie można sobie ot tak ściągnąć skądś źródeł.

Na pewno? Parę lat temu zciągnąłem z czystej ciekawości kod z jakiegoś forum (SimHQ?). Nie ma wszystkiego, zdaje się bez jakiś potrzebnych dll-ek etc, więc nie da się zlinkować i zrobić produktu finalnego, ale kod był. Gdzieś jeszcze powinienem mieć na jakimś starym backupie...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Odp: Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #364 dnia: Lutego 12, 2011, 11:08:51 »
Kod źródłowy pierwszego BOBa został udostępniony. Tego:
http://www.mobygames.com/game/windows/rowans-battle-of-britain/screenshots/gameShotId,22370/
Nie wiem czy w tej grze było takie super AI, bo jej na oczy nie widziałem :)

BoB'a II nie robił Rowan ani o ile wiem nikt nie udostępnił kodu publicznie. W drugą część też nie grałem na tyle długo, aby oceniać AI.

AI w RoFie faktycznie na początku zachowywało się zupełnie inaczej. Szybsze samoloty w ogóle nie wchodziły w walkę kołową, tylko uciekały na wznoszeniu. AI na Ace trafiało z niemal stuprocentową skutecznością. Teraz walczy się z nim dużo łatwiej. Informacje w patchach na temat zmian AI są bardzo zdawkowe albo ich w ogóle nie ma, więc trudno powiedzieć kiedy i jak coś zmieniali. 
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

mmaruda

  • Gość
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #365 dnia: Lutego 13, 2011, 03:44:05 »
Nieco lipa z tym AI w simach. Ja osobiście bym wolał, żeby te poziomy trudności AI były w miarę dostosowane do umiejętności faktycznego pilota, czyli novice - latają byle jak i dają się trafiać, żeby każdy mógł się poczuć asem, average - trzeba już nieco pomanewrować i wiedzieć to i owo o dogfighcie i wyższe dla bardziej zaawansowanych w temacie.

Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że poziom trudności w simach sprowadza się tylko do celności. Jeśli chodzi o samo latanie to nie widzę różnicy między novice, average i vetran. Idąc realistycznym tokiem myślenia, pilot nowicjusz powinien być totalnym noobem, który jak już siedzi gonie przeciwnika to nie patrzy za siebie, zapomina o przewadze wysokości, nie zna żadnych niuansów typu yoyo, czy spirala defensywna, strzela z daleka itp. Pilot przeciętny powinien umieć dobrze pilotować maszynę i tyle. Dopiero weterani i asy powinni sprawiać kłopoty, bo w końcu taki pilot zaliczył już sporo lotów bojowych i wie co i jak.

Podczas wojny nowi piloci mieli często wylatane raptem kilkanaście godzin i przez brak doświadczenia szybko ginęli. Gry tego w ogóle nie oddają, bo nie zdarza się, że AI na niskim poziomie trudności popełnia jakieś błędy w samym lataniu, źle analizuje sytuację itd, kiedy normalny żółtodziób prawdopodobnie by takie błędy poczynił. Może warto byłoby zapodać autorom takie pomysły, skoro sim jest wciąż rozwijany.

Wystarczy spojrzeć jak to wygląda online - ja co prawda za wiele nie latam, ale spotkałem się z sytuacjami, gdzie gracz pilotujący nawet całkiem poprawnie lepszą maszynę daje się zestrzelić komuś w shitplanie, bo zapomniał sprawdzić szóstą, albo pozwolił by przeciwnik dyktował zasady walki. W takim Iłku często można spotkać ludzi, którzy grają w to od dawna, ale lecąc mietkiem przeciwko spitowi wdają się w poziomą walkę kołową, chociaż mogliby uzyskać przewagę nadając pojedynkowi bardziej pionowy charakter (taki przykład tylko).

[gmod]Pałka się przegła. Proszę o czytanie moich próśb, to nie jest dział o ILe gdzie permanentne spamowanie uchodzi płazem. Z resztą też zrobię porządek, jak będzie trzeba. Rozumiemy się? Tako rzecze Zaratustra[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2011, 17:39:22 wysłana przez Nietzscheański Nadczłowiek »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Idą zmiany - patchowanie RoF'a
« Odpowiedź #366 dnia: Lutego 14, 2011, 20:10:00 »
Wątek rozrósł się do rozmiarów utrudniających wymianę spostrzeżeń i wyszukiwanie informacji, podczas gdy reszta działu leży odłogiem :). Zamykam, dalszą dyskusję na temat aktualizacji RoF'a proszę prowadzić w nowych tematach tworzonych w miarę potrzeb.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"