Autor Wątek: Wings of Prey  (Przeczytany 63371 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 02, 2010, 12:40:38 »
Też grałem już w demo nieco. Wrażenia są super. Można tu sobie oczywiście dywagować na temat symulacja vs. arcade i konsola vs. PC, ale to nie ma sensu.

Gra nie jest i z założenia nie miała być tak realistyczna jak Sturmovik, ale powiem, że w trybie symulacji wrażenia są bardzo dobre. Mamy wszystkie opcje zarządzania silnikiem (skok śmigła, sprężarka, mieszanka itp), właściwie jak w Iłku. Maszyna nie leci po sznurku, mocne ściaganie drążka na siebie powoduje przeciągniecie maszyny, przydaje się ustawienie nielinearności osi. Celowanie zajmuje nieco czasu (jest prościej niż w Sturmoviku, ale nie aż tak). W dużym skrócie można powiedzieć, że model lotu przypomina mi nieco CFS 2 albo EAW. Jak na grę, która została zrobiona najpierw na konsole (nie grałem w Birds of Prey) to albo PCtowcy dostali więcej, albo twórcy nieźle dali radę już na konsoli.

Na pewno nie jest to durna arcadówka jakimi są te wszystkie Heroes over Europe i inne Blazing Angels.

Grafika jest piękna, efekty lotu przez chmury, deszcz czy choćby uszkodzenia maszyn, albo krajobraz zrywają pilotkę z głowy. Nie powiem, żebym mógł jasno określić czy ta giera jest super, czy porażka (bo za mało grałem), ale sprawia bardzo pozytywne wrażenie takiego właśnie symulatora do pogrania, czy też jak kto woli gry komputerowej ze sporą dawką symulacji. Polska premiera ponoć ma być pod koniec stycznia i chyba się skuszę.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 02, 2010, 16:18:37 »
W sumie dorzucić możliwość zmiany FOV, otwieraną owiewkę, klapy, tryb free flight, QMB, edytor misji i można latać. Mnie widoczki za oknem najbardziej się spodobały.

mmaruda

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 03, 2010, 02:31:14 »
Klapy są, chociaż w spitach mają kilka pozycji chyba i z tego co wiem, to błąd. Reszta z listy życzeń powyżej nie jest chyba konieczna. Jedna rzecz zwróciła moją uwagę - refleksy światła na elementach kokpitu i celowniku - śliczne. Mimo wszystko jest nieco za łatwo ze względu na ilość amunicji - strąciłem 9 bombowców na Anglią ot tak sobie podlatując z tyłu i dusząc spust (poziom symulacji niby, ale miałem wrażenie, że ammo jest nielimitowane - może coś przeoczyłem w ustawieniach).

Dodam, że jeśli idzie o model lotu, to naprawdę jest nieźle - samolot przechyla się na skrzydło ze względu na ruch śmigła, przy starcie trzeba kontrować sterem, żeby nie skręcać, a taktyka turn and burn kończy się tragicznym spadkiem prędkości. Nie wgryzłem się jeszcze w demko, bo wkurza mnie, że nie zapamiętuje ustawień klawiszy i joya, więc nie mam pojęcia jak działa skok śmigła i inne bajery. Jedno wiem, chcę koniecznie zobaczyć pełną wersję. Może i to jest gra rodem z konsol, ale autorzy widać czuli się zobowiązani rodowodem Iłka i tryb symulacji faktycznie jest sporym ukłonem z stronę fanów klasyka.

Jest natomiast jedna rzecz, która moim zdaniem wypada tu lepiej - jeśli lecimy bez ikonek wrogich i własnych maszyn, to pomimo całego tego shaderowania można z odległości tak na oko 500 m odróżnić jaką maszynę mamy w celowniku - w Sturmoviku jakoś dla mnie nie było tak wyraźnych sylwetek z daleka, bardziej malowanie maszyn zawsze brałem pod uwagę, ale może to wina monitora/rozdziałki/mojej ślepoty.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 03, 2010, 19:54:41 »
Swoją drogą można zmienić FOV, ale za to w trybie simulator nie da się widoku zew włączyć. Kokpit spoko, ale szkoda że w celowniku kolimatorowym nie jest symulowane zogniskowanie siatki w nieskończoności. Ot taka nieruchawa bitmapa na szybce celownika jak w CFS3

mmaruda

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 03, 2010, 23:11:44 »
http://www.youtube.com/watch?v=-hXBvYxGr3k

Tu widać co innego - 20 sekunda.

http://www.cenega.pl/gra_opis.php?ID=2263 Tutaj jest zapowiedź na stronce Cenegi, obiecująco wygląda zwłaszcza możliwośc modowania, mam nadzieję że to nie bajki.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2010, 23:19:52 wysłana przez mmaruda »

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 03, 2010, 23:37:13 »
Dodam coś od siebie. Pomijając wszystko co dzieje się w powietrzu, urzekła mnie ziemia, ale nie odwzorowanie terenu tylko to co na niej jest i jak pięknie się pali :). Grunt w dole w końcu wygląda jak pobojowisko i arena zmagań z użyciem śmiercionośnych narzędzi. Polecam atak rakietami na czołgi za pomocą niestety tylko kucyka a nie np. dzbanka bądź foki ale zawsze coś ;). Wspaniałe wybuchy na ziemi i ładnie płonące czołgi i stanowiska artylerii. Dźwięki wybuchów też ładnie brzmią ale nie sądzę by przy miłej uchu pracy 1700 konnego R-R był to tak ładnie słychać. Wielkość budynków też chyba nie trzyma dokładnych proporcji. "Nie udało" mi się przelecieć pod mostem, bo z jakiegoś względu był on niematerialny, jak znane wszystkim kominy :) (było to na sim). Ogólnie Olo zmierza w dobra stronę graficznie i dźwiękowo, niech dobrze się przygląda modom z 1946 a może będzie z tego BoBa coś dobrego bo WoP to całkiem miła gra w oczekiwaniu na wydarzenie w światku symulotników.

Na potwierdzeni iż Olo czerpie z realnego Świata garściami filmik w którym jest coś :D w 2:55 s :

http://www.youtube.com/watch?v=6U4PAA6vHzw&feature=related
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Mores

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 04, 2010, 12:15:56 »
Pytanie, czy w WoP jest coś na wzór edytora, to znaczy czy możemy pomijając misje i kampanie stworzyć sobie np. 1-2 lub więcej wybranych przeciwników i polatac z owymi wrogami. Coś na wzór szybkiego edytora w Ił-ku?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 04, 2010, 12:44:24 »
Gra za bardzo odstrasza mnie swoim konsolowym rodowodem, jednak podane opisy zachęcają. Nie przeczę  :118: . Może ściągnę demko i pogramy dla grafy choć ;)
Mam pytanie, jak jest z płynnością sima na PC? Jakie są średnie FPSiki?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 04, 2010, 12:58:44 »
Witam.

Czy próbował ktoś wersji na PSP?
Tak kupiłem i próbowałem i chyba jest to najgorsza z wersji na różne platformy, samoloty po trafieniu raczej się nie palą tylko wybuchają z napisem "destroyed". Może dla tego że mam cały czas "unlimited ammo" a nie kombinowałem z żadnymi ustawieniami i nie mam o nich pojęcia czy są. O aspekcie symulacyjnym można raczej jednak zapomnieć. Nie oznacza to jednak że nie spędziłem przy niej trochę czasu :), jako rozrywka jest całkiem - całkiem. Gra jest bardzo droga niestety ale na PSP nie ma nic nawet trochę zbliżonego. Można kupić dla czystej rozrywki, niczego więcej.

Odpowiadam nie w tym wątku co trzeba chyba, ale skoro pyta sam moderator :)

Yoyek ściągnij, to tylko niecałe 6 giga a wrażenie graficzne naprawdę dobre. Nie wiem tylko czy można ustawić joya bo gram na czystej wersji demo i tak od razu mój thrustmaster nie działa, ja na klawie rozwaliłem całą wyprawę Heinkli nad wyspę :) Na moim kompie chodzi to superpłynnie - C2Q 2,66 + GTX 275 + 4 GB RAM

Aha dodam jeszcze coś do kwestii ataków na cele naziemne: rakiety bardzo długo lecą po linii prostej - za długo. Ale ciągną za sobą widzialny ślad termiczny, takie, no wiecie jakie, powietrze rozgrzane :) Pociąg z cysternami bardzo pięknie wywala się w powietrze a pobliskie drzewa są spalonymi kikutami (tak mi się zdaję że widziałem z bliska). Zreszta to trza zobaczyć i myślę że każdy z nas powinien się naocznie przekonać bo to nic nie kosztuje, ot trochę czasu i miejsca na dysku.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2010, 13:04:52 wysłana przez rutkov »
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 04, 2010, 13:45:02 »
Yoyek ściągnij, to tylko niecałe 6 giga a wrażenie graficzne naprawdę dobre. Nie wiem tylko czy można ustawić joya bo gram na czystej wersji demo i tak od razu mój thrustmaster nie działa, ja na klawie rozwaliłem całą wyprawę Heinkli nad wyspę :) Na moim kompie chodzi to superpłynnie - C2Q 2,66 + GTX 275 + 4 GB RAM
Potwierdzam, gra na detalach na max, na podobnej konfiguracji (tyle, że na Phenomie2 x4 955) chodzi bardzo płynnie. Ile klatek dokładnie? - Nie wiem, w tym momencie nie mogę sprawdzić.
Joya można ustawić, tylko trzeba go wybrać w opcjach, albo po prostu przypisać odpowiednio osie i ustawić sobie czułość. Jedyny problem jest taki, że gra nie zapamiętuje ustawień. Może w patchach jest to poprawione.
Tak czy inaczej, przy takiej grafice bardzo przyjemnie się lata między drzewkami, budynkami, wzdłuż klifów :)
PFS_milo

Qbeesh

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 04, 2010, 15:16:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=-hXBvYxGr3k

Tu widać co innego - 20 sekunda.


Bo tutaj masz celownik żyroskopowy K-14 Acemaker czy coś takiego. Tu masz ruchomy znacznik wyznaczający tor lotu pocisków. Ja mówiłem o czymś zupełnie innym, o efekcie jaki widzisz ogladając pod różnymi kątami siatkę celownika rzutowaną w nieskończoności. Jeśli zmienisz kąt patrzenia (np: przez przeciążenia), siatka nadal jest dokładnie w tym samym miejscu, kurna, nie wiem jak to wyjaśnić. Odpal sobie iłka i pomachaj drągiem.

chincz

  • Gość
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 04, 2010, 15:36:09 »
Też mnie wkurzało niezapamiętywanie ustawień, więc z wirtualnego dysku skopiowałem wszystko na normalny dysk. Chodzi(ło) normalnie i zapamiętuje(wało).

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 04, 2010, 19:14:59 »
Po pierwszych lotach powiem jedno.... Nie chce mi się do iłka wracać ;)
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 04, 2010, 20:22:08 »
Pytanie trochę z innej beczki - czy można kupić gdzieś....SOUNDTRACK do tej gry?

Bis zum bitteren Ende.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wings of Prey
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 04, 2010, 20:24:20 »
więc z wirtualnego dysku skopiowałem wszystko na normalny dysk
Co rozumiesz przez "normalny dysk"? Katalog docelowy dla gry?

*** jakby ktoś chciał sciągnąć Demo, bo wcale nie łatwo znaleźć bez rejestracji:
http://www.filefront.com/15253053/Wings-of-Prey-Demo/
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2010, 20:40:13 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl