Autor Wątek: Aplikacja DomowyKokpit  (Przeczytany 62312 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #270 dnia: Kwietnia 03, 2011, 12:02:21 »
Pisząc przyhaczy miałem na myśli, to że czasem np. mój komputerek lubi się przywiesić - czasem gubi sygnał. Ja właśnie zabezpieczyłem się w ten sposób.
Sprzężenia zwrotnego nie oczekuję - musielibyśmy wyposażyć się w przełączniki z jakimiś serwomechanizmami... KOSZTY... Ale byłoby to bardzo prosto zrealizować samym simoutem (bo domyślam się, że takie przełączniki działają na elektromagnes).


Pisałem też o offsetach, bo papkinus posiada samolot level d 767 - a on akurat, z tego co wiem obsługuje offsety Flight Simulatora.

BTW. Rozwiązałem mój problem z PMDG. Ponieważ kupiłem ten samolot nie doczytawszy, iż nie korzysta on z offsetów, a z drugiej strony chcę jakoś wykorzystać pieniądze, które wydałem to - podmieniłem plik air z pmdg do defaultowego boeinga i... mam offsety i model lotu z pmdg. jeszcze będę próbował zewnętrzny model samolotu podmienić - podobno się da... :-) Z wirtualnego kokpitu raczej nie muszę korzystać, bo mam to na biurku :-)

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #271 dnia: Kwietnia 03, 2011, 12:10:40 »
coodeking, na logike nie mogę pojąć zmiany kody, tzn. jak to zrobiłeś, że teraz w tą i tą działa ;P

Mam jeszcze pytanko, czy płytką simout będą sterowane diody przez FS 2004? Może podam przykład, myszką włączam HDG, które się aktywuje, sygnał leci do płytki i włącza się diodka. Da się tak? Pytałem już ale chce być pewny ;p

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #272 dnia: Kwietnia 03, 2011, 12:14:07 »
Da się. Po to właśnie jest simout i.... hehe offsety :P

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #273 dnia: Kwietnia 03, 2011, 12:21:25 »
Mam teraz dziwny problem,

//-------------------------------------POS


variable $efis_TFC
   {module = "GameControllersInput";id = "MJ16:przycisk_047";type = bool;direct = in;}

   variable_changed$efis_TFC
   {
      SetWithSignal($fs_MACRO, "B767:POS");         
   }

//-------------------------------------RED


variable $efis_TFC
   {module = "GameControllersInput";id = "MJ16:przycisk_046";type = bool;direct = in;}

   variable_changed$efis_TFC
   {
      SetWithSignal($fs_MACRO, "B767:RED");         
   }


//-------------------------------------WHITE


variable $efis_TFC
   {module = "GameControllersInput";id = "MJ16:przycisk_045";type = bool;direct = in;}

   variable_changed$efis_TFC
   {
      SetWithSignal($fs_MACRO, "B767:WHITE");         
   }

fragment kodu podałem. Działa mi tylko pierwszy switch (POS), który uruchamia mi wszystkie w tym przypadku. światła :/ inne natomiast w ogóle nie działają. Zapewne gdzieś jest błąd ;p

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #274 dnia: Kwietnia 03, 2011, 12:29:45 »
To wszystko jest w jednym skrypcie ? Jeśli tak i do tego HSC nie krzyczy przy wczytaniu tego skryptu to w HSC jest błąd, że do takiej sytuacji dopuścił :) Wszędzie masz tą samą nazwę zmiennej $efis_TFC, pozamieniaj to na inne nazwy dla każdego przycisku.

Odp: Aplikacja Domowy Kokpit
« Odpowiedź #275 dnia: Kwietnia 03, 2011, 13:00:13 »
Śmiga, dziękuje. Można powiedzieć, że w 90% został obalony mit z toggle, gdyż nie muszą być switche podpięte do nich.
Potwierdzę tą deklaracje za jakąś 1h gdy przetestuje ;)

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #276 dnia: Kwietnia 03, 2011, 14:14:13 »
No niestety, nie obalimy tego.... chyba, że tu jest gdzieś błąd

//-------------------------------------FD

variable $efis_TFCLD
   {module = "GameControllersInput";id = "MJ16:przycisk_010";type = bool;direct = in;}

   variable_changed$efis_TFCLD
   {
      SetWithSignal($fs_MACRO, "B767:FD");         
   }


//-------------------------------------AT


variable $efis_ETFCLF
   {module = "GameControllersInput";id = "MJ16:przycisk_009";type = bool;direct = in;}

   variable_changed$efis_ETFCLF
   {
      SetWithSignal($fs_MACRO, "B767:AT");         
   }

Bo tak to wszystkie super chodziły ;)

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #277 dnia: Kwietnia 03, 2011, 16:33:31 »
Dodam swoje 3 grosze do dyskusji,ale niestety dotyczy to Falcona.Jak to działa u mnie.
Rozpatrzmy przypadek przełącznika 2 pozycyjnego w kokpicie fizycznym oraz jego odpowiednik w kokpicie na ekranie.W Falconie są przełączniki,które mają swoje callbak dla pozycji on oraz off oraz są przełączniki,które mają jedno przypisanie toggle.
Przypadek 1.
Mamy 2 przypisania do On oraz Off.Jeśli w momencie uruchamiania nie zrobimy procedury checklist to może się zdarzyć,że przełącznik jest w złej pozycji.Po uruchomieniu symulatora jest to widoczne.W tym przypadku wystarczy przełączyć przełącznik w fizycznym kokpicie i jest synchronizacja.
Przypadek 2.
Mamy tylko jedno przypisanie tzw.toggle.W tym przypadku musimy przed uruchomieniem symulatora sprawdzić nasze przełączniki z checklist.Jeśli to nie zobimy może powstać po włączeniu symulatora niezgodność pozycji przełączników w fizycznym oraz wirtualnym kokpicie.Nic tutaj nie pomoże ponieważ przełącznik z jednym przypisaniem działa podobnie jak przycisk jest nieprzewidywalny.
Co można zrobić?
Jeśli są zdefiniowane w key obie pozycje przełącznika nie należy go zastępować przyciskiem to jest oczywiste.
Jeśli mamy do czynienia z przypadkiem 2 to należy znaleźć u kolegów na forum brakujące callback lub próbować zrobic je samemu (będę się tego dopiero uczył-brak czasu).
Jeśli nie można zrobić brakującego callback to należy sprawdzać cheklist.
To co sugeruje codeking jest prawdopodobnie możliwe ale moim zdaniem jest to niepotrzebna komplikacja,ponieważ łatwiej jest zastosować przełącznik zamiast przycisk.Mam na myśli napisanie skryptu (jeden z wielu-include) dla przycisków udających przełączniki.HSC odczytałby tylko jeden raz (inicjalicja) po uruchomieniu symulatora wartości dla tych przycisków z symulatora i przyjął,że przyciski fizyczne maja taką wartość.Dodam tylko,że w Falconie jest to niemożliwe tzn.nie mozna odczytać z pamięci wartości przełączników tych z ekranu.W FSX o ile wiem to mozna je odczytać.
Reasumują gra nie warta świeczki,ponieważ można to zrobić za pomocą hardware.Jeśli moje rozumowanie jest błędne proszę o wyrozumiałość,nie jestem programistą.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #278 dnia: Kwietnia 03, 2011, 17:32:06 »
papkinus - tam stosujesz pushbutton czy toggle switch ?

vito_zm - dokładnie o takich sytuacjach pisałem, są trudne ale właśnie tak jak napisałeś, postępowanie zgodnie z checklistami i jakimiś swoimi zasadami uruchamiania całości jest jakimś rozwiązaniem. W FS (2004 lub X) są samoloty, które nie współdziałają z FSUIPC i nie da się odczytać ich stanu. Dlatego taka analiza graficzna przycisku wyświetlanego przez FS jest jakimś rozwiązaniem. Gdy patrzymy na panel w FS to widzimy w jakim położeniu jest przełącznik, HSC też mógłby "patrzeć" i informację o położeniu udostępniać w skrypcie.

Edycja: napewno taka opcja odczytywania stanu bezpośrednio z grafiki panelu byłaby przydatna w przypadku np. kontrolek wyświetlających ostrzeżenia (warning/caution panel) itp.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #279 dnia: Kwietnia 03, 2011, 17:46:54 »
napewno taka opcja odczytywania stanu bezpośrednio z grafiki panelu byłaby przydatna w przypadku np. kontrolek wyświetlających ostrzeżenia (warning/caution panel) itp.

Ale chyba w tym wypadku musiałby kokpit być widoczny na ekranie... Ja chcę się wirtualnego kokpitu akurat pozbyć. Chyba, że jakoś udało by się to zrobić jak w fsuipc, które potrafi wykonać makro w dowolnym widoku - panelu nie widać na ekranie, a działa.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #280 dnia: Kwietnia 03, 2011, 18:53:51 »
Shopik jeśli chodzi o alarmy to nie potrzeba widoku kokpitu na ekranie.Informacja jest w pamięci i mamy do niej dostęp.Ja mam w 3D tylko HUD na ekranie i to mi wystarczy.EGHI ma HUD na zewnątrz i w 3D ma tylko widoki.
Może myślisz o maszynach,w których nie ma dostępu do informacji w pamięci współdzielonej.W tym przypadku to już inna bajka.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #281 dnia: Kwietnia 03, 2011, 19:24:03 »
shopiK - raczej musiałby być widoczny panel 2d np. na drugim monitorze

vito_zm - Falcon a FS to inna bajka, niby w FS więcej możliwości dot. budowy kokpitu ale nie zawsze jest tak różowo, bo producenci dodatków (samolotów) często olewają budowniczych i nawet FSUIPC nie pomaga w wyciąganiu danych

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #282 dnia: Kwietnia 03, 2011, 19:55:16 »
vito. Codeking wyjaśnił o co mi chodziło :-)

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #283 dnia: Kwietnia 03, 2011, 20:41:42 »
codeking, mam podłączone tasiemki do http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ebc10f90ad9f2dc2 3 i 4.

Mam skrzyneczkę, która potrzebuje 26 przełączników i toggle nie wystarczy. Lecz na razie pozostawiam to, zabieram się do wykonania mcp 767 w skali 1:1 ;) Jeżeli będę miał już wszystkie pstryczki, pulsatory, przyciski na pewno się odezwę bo będę potrzebować pomocy ;)

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #284 dnia: Kwietnia 03, 2011, 21:24:47 »
Papkinus rzuć okiem na tę stronę
https://sites.google.com/site/damosmpds/
Te sterowniki juz są uruchomione.Damos kończy plik konfiguracyjny.Powinien być gotowy jeszcze w tym miesiącu.