Autor Wątek: Aplikacja DomowyKokpit  (Przeczytany 61993 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #330 dnia: Lutego 15, 2013, 17:52:09 »
Niestety tutaj nie potrafię pomóc, dla Falcona Codeking zrobił odpowiedni moduł który potrafi pobierać dane z share mem.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #331 dnia: Lutego 17, 2013, 00:25:20 »
 Lechtej, tutaj nie chodzi o komunikację miedzy HSC a symulatorem ( w tym przypadku Xplane), lecz o komunikację miedzy HSC a konkretnym ustrojstwem. Może to byś prosty Joy, Mjoy, SimOut, sprzęt Damosa, czy Skalarki. Recz w tym, żeby HSC potrafił rozpoznać konkretny sprzęt. Trochę zacząłem o tym pisać  jakiś czas temu:  http://f16pit.dbv.pl/viewpage.php?page_id=36
To jest niedokończony poradnik dla Skalarki, ale zasada konfiguracji jest podobna dla wszystkich modułów. Jeśli HSC "widzi" sprzęt możesz spokojnie zabierać się za pisanie skryptów testowych. XFSUIPC działa podobnie jak FSUIPC, więc skrypty będą podobne (lub identyczne) jak dla FSX. W "skryptowaniu" nie pomogę, bo mocno wypadłem z tematu, pisałem coś pod Falcona a tam korzysta się z pamięci współdzielonej. W FSX, Xplane są offsety, gdzie można coś odczytać lub wysłać, generalnie większe możliwości. 
 Czyli, HSC służy do komunikacji miedzy sprzętem a kompem, to jest podstawowa zasada. :)
Napisz do Codekinga lub Zajaca w sprawie skryptów i konfiguracji, jestem przekonany, że pomogą rozwiązać problem. 
 
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2013, 03:02:43 wysłana przez Zefirro »

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #332 dnia: Lutego 17, 2013, 08:19:12 »
Wielkie dzięki - zaczynam dopiero rozpracowywać temat.
Wczoraj wieczorem odpaliłem SimOUT, jak dziś uda mi się kupić adapter rs232-usb, to pewnie pojawią się pierwsze, konkretne pytania.

Jeszcze raz dziękuję
Leszek

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #333 dnia: Lutego 17, 2013, 20:06:54 »
Dwie wiadomości - pierwsza dobra:

Odpaliłem SimOUT.
Podczas testowania - diody zapalają się w sposób właściwy.

Druga zła.
Poległem na najprostrzym skrypcie (oczywiście o skryptach mam pojęce, jak eskimos o żarze tropiku)
Chciałem zapalić diodę przycisku baterii, gdy w symulatorze przyciskam przycisk BAT

Skrypt:
// skrypt testowy

script "Test LT script 1"
{
variable $batin
   {      
      module = "FSDataInput";
      id = "281C";
      type = int;
      direct = in;   
   }   
variable $batout
   {      
      module = "simOUT";
      id = "COM14_led_040_038";
      type = bool;
      direct = out;   
   }   
   
variable_changed $batout
   {
      if ( $batin == 1 )
      {            
         $batout = 1;
      }
      else
      {
         $batout = 0;
      }
   }   
}


To jest komunikat z HSC:


Uruchamianie skryptu 'Test LT script 1'...
Uruchomiono wątek skryptu...
 # simOUT : Uruchomiono simOUT
 # FSDataInput : Próba połączenia z symulatorem w wersji 'Dowolna'.
 # FSDataInput : Połączono z symulatorem w wersji 'Dowolna'.


Żadnej akcji;

Natomiast jak w skrypcie namodziłem coś innego, czego teraz nie potrafię odtworzyć, dostałem poniższy komunikat:

"Test LT script 1"
Uruchamianie skryptu 'Test LT script 1'...
Uruchomiono wątek skryptu...
 # simOUT : Uruchomiono simOUT
 # FSDataInput : Próba połączenia z symulatorem w wersji 'Dowolna'.
 # FSDataInput : Połączono z symulatorem w wersji 'Dowolna'.
 # FSDataInput : Błąd podczas pobierania wartości zmiennej o identyfikatorze '281C', Offset = 0x281C.
 # FSDataInput : Błąd podczas pobierania wartości zmiennej o identyfikatorze '281C', Offset = 0x281C.
 # FSDataInput : Błąd podczas pobierania wartości zmiennej o identyfikatorze '281C', Offset = 0x281C.
 # FSDataInput : Błąd podczas pobierania wartości zmiennej o identyfikatorze '281C', Offset = 0x281C.
 # FSDataInput : Błąd podczas pobierania wartości zmiennej o identyfikatorze '281C', Offset = 0x281C.
 # FSDataInput : Błąd podczas pobierania wartości zmiennej o identyfikatorze '281C', Offset = 0x281C.
Kończenie działania skryptu...
 # FSDataInput : Rozłączono z symulatorem 'Dowolna'.
 # simOUT : Zamknięto simOUT
Zakończono wykonywanie skryptu 'Test LT script 1'.


Po wyłączeniu symulatora dostałem poniższe info - więc chyba X-plane komunikuje się z HSC
Uruchamianie skryptu 'Test LT script 1'...
Uruchomiono wątek skryptu...
 # simOUT : Uruchomiono simOUT
 # FSDataInput : Próba połączenia z symulatorem w wersji 'Dowolna'.
 # FSDataInput : Połączono z symulatorem w wersji 'Dowolna'.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.
 # FSDataInput : Błąd (12) podczas żądania odczytania żądanych wartości.


Wielka prośba o jakieś wskazówki,
Dzięki
Leszek

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #334 dnia: Lutego 17, 2013, 20:54:02 »
Przy wpisywaniu surowego kodu proponuję użyć tagu: [c o d e] i [/ c o d e] naturalnie bez spacji.


I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #335 dnia: Lutego 17, 2013, 21:15:48 »
Pod tym linkiem są przykłady skryptów.
http://angus.foxnet.pl/fs/blog/
W tym wątku są prawdopodobnie też przykłady Zajca dla FSX. Było to robione dosyć dawno, dlatego najlepiej zapytać autora Codeking.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #336 dnia: Lutego 17, 2013, 23:37:21 »
Przy wpisywaniu surowego kodu proponuję użyć tagu: [c o d e] i [/ c o d e] naturalnie bez spacji.

Sorry - poprawię się :-[

Pod tym linkiem są przykłady skryptów.
http://angus.foxnet.pl/fs/blog/
W tym wątku są prawdopodobnie też przykłady Zajca dla FSX. Było to robione dosyć dawno, dlatego najlepiej zapytać autora Codeking.

Przeczytałem wszystkie możliwe opracowania, ale moja znajomość IT jest nikła - jakiś Fortran 20 lat temu na studiach.
Próbowałem krok po kroku i na różne sposoby - nie mogę odpalić diody. Pewnie coś źle robię, albo XPUIPC nie komunikuje się w sposób właściwy z HSC - nie wiem.
Potrzebuję jeden bardzo prosty skrypt, który odpali mi diodę, po uruchomieniu czegoś w symulatorze. Jak będzie skrypt na 100% bez błędów, i nie da to oczekiwanego rezultatu - tzn, że powód gdzie indziej.

Dobranoc
L

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #337 dnia: Lutego 18, 2013, 07:19:17 »
Sorry - poprawię się :-[

Spokojnie, tak tylko zasugerowałem, bo wpisując w ten sposób masz "surowy" tekst bez przekłamań gotowy do wklejenia w program.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #338 dnia: Lutego 18, 2013, 08:06:52 »
Sprawdziłem logi od XPUIPC - chyba odpytanie o wartości w symulatorze następuje. Ponżej fragment logu:
2403.87 Req: 041261 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2403.99 Req: 041262 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.09 Req: 041263 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.18 Req: 041264 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.28 Req: 041265 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.30 Req: 041266 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 22 81
 2404.30 Req: 041266 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2404.35 Req: 041267 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 24 81
 2404.38 Req: 041268 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.47 Req: 041269 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.59 Req: 041270 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.69 Req: 041271 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.78 Req: 041272 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.81 Req: 041273 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 37 81
 2404.81 Req: 041273 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2404.85 Req: 041274 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 39 81
 2404.88 Req: 041275 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2404.98 Req: 041276 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.07 Req: 041277 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.19 Req: 041278 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.29 Req: 041279 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.31 Req: 041280 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 4C 81
 2405.31 Req: 041280 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2405.36 Req: 041281 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 4E 81
 2405.38 Req: 041282 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.48 Req: 041283 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.57 Req: 041284 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.67 Req: 041285 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.79 Req: 041286 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.81 Req: 041287 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 61 81
 2405.81 Req: 041287 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2405.86 Req: 041288 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 63 81
 2405.88 Req: 041289 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2405.98 Req: 041290 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.07 Req: 041291 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.19 Req: 041292 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.29 Req: 041293 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.31 Req: 041294 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 76 81
 2406.31 Req: 041294 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2406.36 Req: 041295 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 78 81
 2406.38 Req: 041296 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.48 Req: 041297 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.57 Req: 041298 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.67 Req: 041299 READ  Offset: 281C Bytes: 004 value: 00 00 00 00
 2406.81 Req: 041300 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 8A 81
 2406.81 Req: 041300 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2406.86 Req: 041301 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 8D 81
 2407.31 Req: 041302 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: 9F 81
 2407.31 Req: 041302 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2407.36 Req: 041303 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: A2 81
 2407.79 Req: 041304 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: B4 81
 2407.79 Req: 041304 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2407.86 Req: 041305 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: B7 81
 2408.30 Req: 041306 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: C9 81
 2408.30 Req: 041306 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2408.37 Req: 041307 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: CC 81
 2408.80 Req: 041308 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: DE 81
 2408.80 Req: 041308 WRITE Offset: 3520 Bytes: 002 value: 23 81
 2408.87 Req: 041309 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: E1 81
 2409.31 Req: 041310 READ  Offset: 337E Bytes: 002 value: F3 81

dla skryptu (chyba prawidłowego)
// skrypt testowy

script "Test LT script 1"
{
variable $batin
{
module = "FSDataInput";
id = "281C";
type = int;
direct = in;
}
variable $batout
{
module = "simOUT";
id = "COM14_led_040_038";
type = bool;
direct = out;
}

variable_changed $batout
{
if ($batin == 0)
{
$batout = false;
}
else
{
$batout = true;
}
}
}

Dioda bez reakcji.
Leszek

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #339 dnia: Lutego 18, 2013, 13:58:40 »
Mam wrażenie, że gdzieś jest błąd. Napisałem na temat pisania skryptów  w HSC dla Falcona, ale zasada jest ta sama (mam na myśli funkcje). Jest to opisane pod linkiem www.f16pit.db.pl w jakimś dziale chyba artykuły. Strona jest w tej chwili niedostępna, dlatego nie mogę sprawdzić.
Porównałem Twój skrypt z moim i pozornie jest tak samo, różnimy się tylko jedną funkcją GetBitState(......), ale może to być związane z  innym sposobem zapisu zmiennych w Falconie. W Falconie bity alarmowe są zapisane w trzech 32 bitowych rejestrach. Nie znam organizacji danych w FSX. Mój przykład sterowania LED z SimOUT. Z modułów wejściowych ja potrzebuję FalconData Ty FSDataInput. Moduł wyjściowy jest ten sam SimOUT.
script "FalconOF - LED - Right side"
{
variable $lightBits { module = "FalconData"; id = "lightBits"; type = int; direct = in; }
variable $lightBits2 { module = "FalconData"; id = "lightBits2"; type = int; direct = in; }
// diody na płytce SimOUT
variable $led_001_001 { module = "simOUT"; id = "led_001_001"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_002 { module = "simOUT"; id = "led_001_002"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_003 { module = "simOUT"; id = "led_001_003"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_004 { module = "simOUT"; id = "led_001_004"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_005 { module = "simOUT"; id = "led_001_005"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_006 { module = "simOUT"; id = "led_001_006"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_007 { module = "simOUT"; id = "led_001_007"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_008 { module = "simOUT"; id = "led_001_008"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_009 { module = "simOUT"; id = "led_001_009"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_010 { module = "simOUT"; id = "led_001_010"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_011 { module = "simOUT"; id = "led_001_011"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_012 { module = "simOUT"; id = "led_001_012"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_013 { module = "simOUT"; id = "led_001_013"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_014 { module = "simOUT"; id = "led_001_014"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_015 { module = "simOUT"; id = "led_001_015"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_016 { module = "simOUT"; id = "led_001_016"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_017 { module = "simOUT"; id = "led_001_017"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_018 { module = "simOUT"; id = "led_001_018"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_019 { module = "simOUT"; id = "led_001_019"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_020 { module = "simOUT"; id = "led_001_020"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_021 { module = "simOUT"; id = "led_001_021"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_022 { module = "simOUT"; id = "led_001_022"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_023 { module = "simOUT"; id = "led_001_023"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_024 { module = "simOUT"; id = "led_001_024"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_025 { module = "simOUT"; id = "led_001_025"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_026 { module = "simOUT"; id = "led_001_026"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_027 { module = "simOUT"; id = "led_001_027"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_028 { module = "simOUT"; id = "led_001_028"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_029 { module = "simOUT"; id = "led_001_029"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_030 { module = "simOUT"; id = "led_001_030"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_031 { module = "simOUT"; id = "led_001_031"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_032 { module = "simOUT"; id = "led_001_032"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_033 { module = "simOUT"; id = "led_001_033"; type = bool; direct = out; }
variable $led_001_034 { module = "simOUT"; id = "led_001_034"; type = bool; direct = out; }
// zdarzenia zmian stanu alarmów w Falcon
// w pliku SharedMemHeader.cs są opisane w definicji "public enum LightBits : int"
// w pliku SharedMemHeader.cs są opisane w definicji "public enum LightBits2 : int"
variable_changed $lightBits
{
//TF-Fail=0x2
$led_001_008 =  GetBitState( $lightBits , 1 );
//LFCSFAULT=0x40000
$led_001_009 = GetBitState( $lightBits , 18 );
//ENGINEFAULT=0x100000
$led_001_017 =  GetBitState( $lightBits , 20 );
//OVERHEAT=0x200000
$led_001_021 =  GetBitState( $lightBits , 21 );
//RADARALT=0x1000000
$led_001_026 =  GetBitState( $lightBits , 24 );
//IFF=0x2000000
$led_001_027 =  GetBitState( $lightBits , 25 );
//T_L_CFG=0x800
$led_001_007 =  GetBitState( $lightBits , 11 );
//NWSFAIL=0x10000000
$led_001_030 =  GetBitState( $lightBits , 28 );
//HOOK=0x8000000
$led_001_032 =  GetBitState( $lightBits , 27 );
//CABINPRESS=0x20000000
$led_001_034 =  GetBitState( $lightBits , 29 );
}
variable_changed $lightBits2
{
//HANDOFF=0x1
$led_001_001 = GetBitState( $lightBits2 , 0 );
//PRIMODE=0x4
$led_001_002 =  GetBitState( $lightBits2 , 2 );
//TGTSEP-0x20
$led_001_003 =  GetBitState( $lightBits2 , 5 );
//LAUNCH=0x2
$led_001_004 =  GetBitState( $lightBits2 , 1 );
//UNKNOWN=0x10
$led_001_006 =  GetBitState( $lightBits2 , 4 );
//NAVAL=0x8
$led_001_007 =  GetBitState( $lightBits2 , 3 );
//ELEC SYS=0x400
$led_001_010 =  GetBitState( $lightBits2 , 10 );
//PROBEHEAT=0x1000000
$led_001_011 =  GetBitState( $lightBits2 , 24 );
//FWDFUELLOW=0x400000
$led_001_015 =  GetBitState( $lightBits2 , 22 );
//AFTFUELLOW=0x8000
$led_001_016 =  GetBitState( $lightBits2 , 19 );
//SEC=0x400000
$led_001_018 =  GetBitState( $lightBits2 , 22 );
//FUELOILHOT=0x8000000
$led_001_019 =  GetBitState( $lightBits2 , 27 );
//BUC=0x4000000
$led_001_023 =  GetBitState( $lightBits2 , 26 );
//SEATNOTARMET=0x2000000
$led_001_029 =  GetBitState( $lightBits2 , 25 );
//OXYLOW=0x800000
$led_001_033 =  GetBitState( $lightBits2 , 23 );
}
}
W innej platformie SIOC też są pisane podobne skrypty dla FSX. Tam też budują kokpity dla maszyn takich jak Twoja, można zapytac na forum  OpenCockipits o ten problem. Pod tym linkiem są skrypty dla FSX ale w SIOC  http://www.lekseecon.nl/howto.html#ROTPush.
Generalnie do pisania skryptów nie potrzeba wiedzy informatycznej, ponieważ jest to dosyć uproszczone programowanie. Napisz może na pw do Zajca lub Codeking i poproś o prosty przykład sterowania LED w FSX.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #340 dnia: Lutego 18, 2013, 14:29:49 »
Dzięki, tak zrobię.
Wszystko na spokojnie - wczoraj za bardzo "chciałem" i za dużo emocji w to weszło.
Spróbuję jeszcze poprosić o poradę kolegów IT z mojej pracy.
Jeszcze raz dzięki
Leszek

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #341 dnia: Lutego 18, 2013, 15:28:46 »
Cytuj
Wszystko na spokojnie -
Tu masz rację. Mnie to zajęło sporo czasu aby opanować SimOUT oraz HSC. Jak się później przekonasz HSC jest potężnym narzędziem, gdzie sterowanie SimOUT jest tylko jedną z możliwości. Możesz np. napisać skrypt pod MJoya i zrezygnować z SVMapper. Ja tak musiałem zrobić ze względu na ograniczenia tego programu. Podobnie z innymi płytkami nawet z OC. W twoim przypadku płyty z OpenCockpits oraz SIOC idealnie pasują do FSX czy X-plane, ale Zajac zrobił sterowanie FSX na platformie HSC oraz SimOUT i to działa. U mnie HSC działa bez problemów od wielu miesięcy. Oprócz LED steruje także 7segLED oraz LCD 2x16. Jeśli masz w pracy programistów to nie powinno być problemów.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #342 dnia: Lutego 18, 2013, 18:23:08 »
Odpaliłem - chyba padnę z radości.

Dzięki Vito_zm - właśnie o taki przykład, jak twój mi chodziło.

// skrypt testowy

script "Test LT script 1"
{
//zmienne wejściowe
variable $batin {module = "FSDataInput";id = "281C";type = int; direct = in;}

//zmienne wyjściowe
variable $batout {module = "simOUT";id = "COM14_led_040_040";type = bool;direct = out;}

//zapalenie się diody - akcja

variable_changed $batin
 { $batout =  GetBitState( $batin , 01000000 ); }
}

Postęp w pracach nad kokpitem: Galeria zdjęć Google+

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #343 dnia: Lutego 18, 2013, 18:59:54 »
Nie zdążyłem odpowiedzieć bo sami rozwiązaliście problem :) Zdarzenie było zrobione dla zmiennej "diody" zamiast dla offsetu.

Odp: Aplikacja DomowyKokpit
« Odpowiedź #344 dnia: Lutego 18, 2013, 20:36:19 »
 Cieszę się, że mogłem pomóc. Jednak ta funkcja GetBitState(....) była potrzebna. Druga dobra wiadomość, że Codeking śledzi wątek. Jeszcze trochę Lechtej a zostaniesz ekspertem HSC, moje gratulacje.