Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172313 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #435 dnia: Lipca 15, 2011, 19:24:23 »
Dziwna sprawa z tym T-50-2. Nawet go nie złożono po transporcie wg. rosyjskich dziennikarzy branżowych.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #436 dnia: Lipca 24, 2011, 20:21:58 »
To chyba LOL.  :icon_lol:
Cytuj
PAK FA w przetargu w Korei Płd.

Wśród samolotów zakwalifikowanych na krótką listę przetargu na myśliwiec wielozadaniowy dla wojsk lotniczych Korei Płd. (F-X III) znalazł się niespodziewanie rosyjski T-50 (PAK FA).

Przetarg na 60 myśliwców wielozadaniowych nowej generacji F-X III (Przygotowania do F-X III, 2011-02-09) prowadzi od lutego 2011 Defense Acquisition Program Administration (DAPA). Koreański budżet przeznaczył na nie 8,29 bln wonów (ok. 7,8 mld USD). DAPA ogłosiła, że do ostatniego etapu rywalizacji zakwalifikowała F-15SE Silent Eagle oferowany przez Boeinga, F-35 Lightning II (Lockheed Martin), Eurofighter Typhoon (European Aeronautic Defense and Space Company, EADS) i T-50 PAK FA (Suchoj). Do tej pory nawet nie wspominano o udziale w przetargu rosyjskiej konstrukcji. Informację przekazał koreańskim mediom płk Wi Jong-Seong, przedstawiciel DAPA zajmujący się realizacją konkursu. Rosyjskie przedsiębiorstwa (AWPK Suchoj i Rosoboroneksport) nie komentują sytuacji.

Według DAPA, do rozstrzygającego etapu przetargu wybrano samoloty najlepiej spełniające wymagania operacyjne. W szczególności dotyczą one udziału w ewentualnej wojnie asymetrycznej z Koreą Płn. Zwycięzca rywalizacji ma zostać wskazany w październiku 2012.

Przypomnijmy, że dwa poprzednie przetargi (F-X I i F-X II) wygrał Boeing z F-15K. Stało się tak mimo, że specjaliści z wojsk lotniczych, w tym południowokoreańscy piloci, uważają te samoloty za przestarzałe i zawodne. Według nieoficjalnych informacji, najlepszy w przetargu na F-X II był EADS Typhoon. O wyborze F-15K zdecydowały zaś względy polityczne. Oferowany obecnie F-15SE (Licencja eksportowa na F-15 Silent Eagle, 2010-07-12) jest bardziej zaawansowany technologicznie, ponieważ zastosowano w nim wiele technik stealth. Pozycjonowany jest przez Boeinga jako znacznie tańsza alternatywa myśliwca nowej generacji F-35, choć dotyczy to tylko ceny zakupu, bo w eksploatacji F-15SE, jako samolot dwusilnikowy, będzie zapewne droższy.

Informacja o udziale rosyjskiego T-50 w koreańskim przetargu jest dla analityków wielką niespodzianką. PAK FA jest bowiem ciągle w początkowej fazie rozwoju (Początek prób w locie drugiego PAK FA, 2011-03-03). Nie ma nawet jego wzorca produkcyjnego. Co więcej, Korea Płd. jest ściśle związana ze Stanami Zjednoczonymi, które wspierają ją w wieloletnim konflikcie z Koreą Płn. (90% uzbrojenia koreańskich sił zbrojnych pochodzi z USA, w lotnictwie jest to praktycznie 100%). Można więc podejrzewać, że Amerykanie chcą poznać charakterystyki rosyjskiej konstrukcji poprzez rywalizację F-35 i T-50, dzięki informacjom uzyskanym od Koreańczyków. Przeciwko samolotowi Suchoja przemawia nawet konflikt oznaczeń – KAI produkuje samolot szkolno-treningowy o nazwie T-50 (Pierwsza wygrana T-50, 2011-04-14), takiej samej jak konstrukcja rosyjska...
Na październik 2012 zaplanowano też wybranie zwycięzcy przetargu na śmigłowce uderzeniowe AH-X. 36 śmigłowców ma kosztować do 1,84 bln wonów (ok. 1,75 mld USD). W przetargu rywalizują Bell AH-1W Super Cobra, Boeing AH-64D Block III, Eurocopter EC-665 Tiger i turecki T-129.
http://www.altair.com.pl/start-6588
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #437 dnia: Sierpnia 04, 2011, 21:06:02 »
Pierwszy lotny prototyp po przeróbkach  .    http://russianplanes.net/images/to51000/050610.jpg

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #438 dnia: Sierpnia 04, 2011, 21:44:34 »
A cóż mu tam "przerobiono" ? Dodano spadochron przeciwkorkociągowy (bo kiedyś o tym przebąkiwano) ?

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #439 dnia: Sierpnia 10, 2011, 18:30:38 »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #440 dnia: Sierpnia 10, 2011, 19:10:10 »
Podobno nawet poleciał :-)
Szkoda, że jednak potwierdziło się, że kamuflaż ma podobny do T-50-1. Przydałaby się jakaś odmiana :-)

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #441 dnia: Sierpnia 11, 2011, 08:19:41 »
Oba latały z tego co wiem. Poniżej oba sfotografowane razem  :001:

Przy czym zastanawiam się kogo jeszcze z pilotów-oblatywaczy wciągnęli do programu T-50, jak dotąd oprócz Siergieja Bogdana na T-50-1 mieli latać m.in. Jurij Waszczuk (m.in. w 15.09.2010) i Roman Kondratiew (w dniu 20.09.2010).


Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #442 dnia: Sierpnia 11, 2011, 08:51:26 »
Przygotowują się do MAKS 2011 :-)

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #443 dnia: Sierpnia 16, 2011, 18:40:09 »
Czy silniki "117" są wstanie zapewnić na jakimś poziomie supercruise dla T-50 ? Czy to dopiero osiągną wraz z silnikiem nowej generacji ? Czytałem gdzieś, że na poziomie 1.3 M są choć to jak wiadomo mały. P&W na F 22 zapewni podobno na poziomie ok 1.6 M

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #444 dnia: Sierpnia 16, 2011, 20:54:29 »
Asymetryczne wychylenie LEVCOnów?

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #445 dnia: Sierpnia 16, 2011, 22:06:04 »
http://www.warandpeace.ru/ru/news/view/60861/

Dwa kolejne prototypu polecą jescze w tym roku.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #446 dnia: Sierpnia 16, 2011, 22:30:05 »
To się okaże jeszcze.
Ps. Zdaje się, że dziś T-50-1/2 z niewiadomych przyczyn nie latały ?

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #447 dnia: Sierpnia 17, 2011, 17:16:49 »
Dziś T-50-1 poleciał.
Video (nieco okrojone) z lotu pokazowego.
http://rutube.ru/tracks/4729648.html

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #448 dnia: Sierpnia 17, 2011, 19:17:24 »
No to ja tez zalinkuję foty z russianplanes:


Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #449 dnia: Sierpnia 19, 2011, 08:57:20 »
Muszę przyznać że wygląda pięknie, lekko a zarazem strasznie drapieżnie. Rosjanie znów zrobili piękny samolot epatujący swą "mysliwskością". Raptor wyglada przy nim jak hiena przy lamparcie, że sie posłużę wizurenkiem dwóch doskonałych mysliwych.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM