Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:17:58 »
Pytanie jakie będzie taktyczna nazwa samolotu- MiG-37 ?.
A z jakiej racji ?
Su-50 a wersja indyjska Hindustan cośtam
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:18:08 »
Myślę że trochę za wcześnie na tak daleko idące stwierdzenia (zwłaszcza o przewadze jednego nad drugim) bo to co oglądamy dzisiaj może się okazać biegunowo odległe od produktu finalnego... a na ten drugi sobie jeszcze poczekamy. Radiolokator Sz121 i reszta wyposażenia jest również dopiero na etapie prac badawczo-rozwojowych a ich parametry to wróżenie z fusów.

Dlatego też ponownie proponuję nieco się wstrzymać z takimi wnioskami. Pożyjemy, zobaczymy. Teraz po ujawnieniu wizerunku, oblocie itp. jest szansa że co jakiś czas wypłyną od producenta informacje nt. postępu prac.

Co do nazwy to samolot jest produktem zakładów KnAAPO koncernu OAO "Kompania Suchoj" więc jakoś nie bardzo rozumiem z jakiej racji miałby zostać przyjęty na uzbrojenie jako MiG-coś tam. Poza tym coś tam się mówi o "Su-50" ale na dziś traktowałbym to raczej jako wymysły. Proponuję po prostu używać jedynej na dziś dzień prawidłowej nazwy: T-50. I tyle.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:21:33 »
Poprawiam pospiesznie błąd z wcześniejszej odpowiedzi -pytanie ma dotyczyć czy to będzie Su-41 ?.
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:23:52 »
Nie można tu zapomnieć o komorach uzbrojenia-F-35 przenoszący na dzień dzisiejszy 4 AMRAAMy jest praktycznie skazany na podwieszenia zewnętrzne
Na razie to mamy ciągle tylko wersje rozwojowe F-35. Block 5 ma mieć już nowe mocowania w komorze i przenosić 6 AMRAAM-ów.

Myślę że pod względem poziomu wyposażenia elektronicznego np. radaru, systemu samoobrony itp. może on dorównywać lub nawet przewyższać F-22 czy F-35 z prostego powodu bo jest opracowywany o blisko dekadę póżniej.
To to tak działa? Wystarczy poczekać parę lat i już wszystko co się zrobi będzie lepsze? W takim razie Rosyjskie radary sprzed 5 lat (czyli 15 lat po oblocie F-22) powinny być lepsze od APG-77. A po mojemu to jak na razie Rosjanie dopiero rozpoczynają przygodę z pokładowymi radarami AESA i nie mają jak do tej pory żadnych samolotów z takimi radarami. Także co do jakości awioniki T-50 to bym się wstrzymał z osądem, bo tak na prawdę jej jeszcze nie ma. Pewnie chłopakom uda się zrobić niezłą awionikę, ale jak dobrą i kiedy - nie wiadomo. Trzeba czekać.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:40:26 »
Ten okres to czas na zniwelowania opóżnień rosyjskiej elektroniki w stosunku do USA, również drogą pozyskiwania nowych technologii.Nowy radar z aktywną anteną już powstaje a jego charakterystyki nie muszą być gorsze od radaru F-22.
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:44:41 »
... no, zakładając jednak przy tym optymistycznie (tj. optymistycznie z pkt. widzenia twórców T-50) że w tym samym okresie czasu standardy wyposażenia F-22A i F-35 nie ewoluują jakoś znacząco.

Ja myślę że warto jednak zaczekać aż będzie dostępnych więcej konkretów, bo powiedzmy sobie szczerze - na dobrą sprawę nie znamy do końca nawet przyjętych założeń taktyczno-technicznych nt. T-50. A póki co można tylko śledzić dalszy bieg wypadków bazując na dostępnych danych... których w tej chwili nie ma w ogóle bo nie znamy nawet wymiarów geometrycznych płatowca (sic!) a polegać na czyichś spostrzeżeniach w tej kwestii nie bardzo chcę, tym bardziej że za dawnych czasów spece z zachodu oceniając rozmiary takiego Su-24 (który swoją drogą nazywali przez lata Su-19 :121:) pomylili się o jakieś bagatela cztery metry (bez obrazy).

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:51:52 »
No to jeszcze jedna, tym razem od spodu :)



"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 29, 2010, 23:53:50 »
No cóż ja też zdecydowanie zgadzam się z Jankiem. Jak pokazuje historia gdy Rosjanie wdrożyli swojego pierwszego Su-27, Jankesi produkowali już F-15C. Tym razem będzie pewnie podobnie (jakiś F-22B lub F-22C). Co więcej za czasów niezłomnego sojuza nie było tak dużej dysproporcji w wydatkach zbrojeniowych tych krajów... Niemniej jednak dla Rosjan oblot T-50 to ogromny sukces bo to jak na razie jedyny myśliwiec 5-tej generacji spoza USA.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 30, 2010, 00:31:19 »
bo to jak na razie jedyny myśliwiec 5-tej generacji spoza USA.

Na razie wiadomo tylko że toto lata i stara się wyglądać jak myśliwiec 5-tej generacji. Czy będzie miało też możliwości takiego myśliwca to jeszcze bardzo długo będzie wielką niewiadomą.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"



Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 30, 2010, 11:54:00 »
http://www.aviationweek.com/aw/blogs/defense/index.jsp?plckController=Blog&plckBlogPage=BlogViewPost&newspaperUserId=27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7&plckPostId=Blog:27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7Post:021e786e-04be-426b-ad32-dcbb54b90d00&plc
Ładne podsumowanie tego co na razie wiadomo
Cytuj
With separated engines and a wide body, the T-50 designers have been able to install dual front and rear weapon bays. Added to this are side bays outboard of the engines. Flateric reports that each bay is designed to hold "at least two" missiles and that the outer bays are designed for short-range AAMs. The centerline bays could each hold two large weapons (like R-33s) or three-to-four of the newly announced RVV-MD. The latter has folding wings, as does the RVV-SD development of the R-73 (AA-11 Archer) family - the latter explaining why the underwing bays are small. 
W tym kawałku jest napisane ,że T-50 ma oprócz dwóch podkadłubowych komór na uzbrojenie jeszcze po jednej małej komorze na zewnątrz każdego silnika na pociski powietrze-powietrze krótkiego zasięgu ? ( punkt 2 na tym zdjęciu .http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12742.msg218969#msg218969  )
Czy dobrze zrozumiałem ?
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 30, 2010, 12:14:07 »
Tak, krąży sobie taka teoria, choć moim skromnym zdaniem chyba trochę zbyt daleko idąca  :001:

Odnośnie tego że wczoraj latał T-50-1, a rzekomo wcześniej tj. 23 stycznia nakręcono podczas prób niejakiego T-50(KNS) to też moim zdaniem trochę ryzykowna teoria. Ja nawet nie jestem pewien czy foty faktycznie przedstawiają dwie różne maszyny, mi się wydaje że to równie dobrze może być kwestia perspektywy z jakiej strzelono fotę. Oczywiście nie zamierzam podważać tego że istnieje lub jest w różnym stadium montażu więcej egzemplarzy T-50, ale osobiście nie jestem pewien czy na filmach są dwa różne prototypy.

Na tym filmiku macie zaś podane wymiary geometryczne płatowca, masę itp.: http://www.vesti.ru/videos?vid=257375
Oczywiście w stylu broszurkowym no ale na początek coś jest.

I jeszcze jedna interesująca rzecz - podobny system spadochronu hamującego jak w seryjnych Su-34:


Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 30, 2010, 12:51:10 »
Podsumowując:
Załoga: 1
Długość: 22m
Rozpiętość skrzydeł: 14,2m
Wysokość: 6,05m
Masa maksymalna startowa: 37t
Prędkość maksymalna: 2600km/h
Prędkość przelotowa: 1300-1800km/h
Pułap praktyczny: 20km
Prędkość wznoszenia: 350m/s

Czyli w zasadzie poza prędkoscią maksymalną wszystkie dane są identyczne, które przytoczyłem wczoraj za Wikipedią.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 30, 2010, 13:00:06 »
Szczerze mówiąc mi te dane średnio pasują,zwłaszcza z tą prędkością. Rok czy dwa temu była sprawa, że obniżano wymagania prędkości maksymalnej, żeby samolot się ładnie w nie wpasowywał, do prędkości 2Ma, czyli jakieś 2200km/h. A więc sporo mniej niż tutaj jest napisane. Druga rzecz, co do rozmiarów, to czarnyolek wrzucił na poprzedniej stronie zdjęcia z Su-27UB w tle, i zgadzam się z nim,że jednak T-50 wydaje się mniejszy.Poza tym sami Rosjanie mówią że samolot ma być bardziej konkurentem dla F-35 niż F-22, co z masą startową maksymalną 37t jest mało realne.Pewnie i tak niedługo pojawi się jakiś artykuł Butowskiego, albo samo OKB wypuści jakieś podstawowe dane i wtedy będzie wiadomo coś konkretnego. 

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 30, 2010, 14:01:41 »
Nie wiem co się wszyscy tak zachwycają jego "urodą". Z przodu jeszcze wygląda ładnie, ale już zdjęcia z boku wyglądają wyjatkowo paskudnie. Niezgrabnie, nieproporcjonalnie, o wiele brzydziej niż F22 z tego samego rzutu.
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...