Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172271 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #300 dnia: Czerwca 19, 2010, 16:55:23 »
Mi to raczej wygląda na te takie "skrzydełka" na końcu sondy, w pozycji swobodnego zwisu.
Widać je na poprzednich zdjęciach.
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #301 dnia: Czerwca 19, 2010, 18:03:02 »
Jeszcze kilka zdjęć "51":











Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #302 dnia: Czerwca 19, 2010, 23:49:14 »
Ciekawe co to za antenka sterczy na górnej powierzchni nosa samolotu - muszka ?  :karpik

Czy to

spełnia funkcje odbiornika GLONASS tak jak w tym poście o MiG-29MU1 ?
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=10365.msg229980#msg229980
« Ostatnia zmiana: Czerwca 19, 2010, 23:50:35 wysłana przez John Cool »
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #303 dnia: Czerwca 19, 2010, 23:55:40 »
Nie sądzę. To o ile pamiętam najprawdopodobniej makieta laserowego systemu ostrzegawczego, taki LWS/MAWS lub coś w ten deseń.

Poza tym odbiornik w MiGu-29MU1 jest produkowany przez ukraiński przemysł, wątpię aby znalazł się na samolotach rosyjskich. Ci mają zresztą własny odbiornik GLONASSa - A-737 firmy OAO MKB "Kompass" i aby dojrzeć jego elementy trzeba się zwykle nieźle naszukać  :001:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #304 dnia: Lipca 13, 2010, 17:47:50 »
Według Popowkina rosja zakupi od  50 do 100 samolotów T 50. Znając realia w Rosji będzie to 50 albo i mniej.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #305 dnia: Lipca 13, 2010, 18:38:23 »
Dali radę zamówić 48 Su-35 to pewnie tyle samo PAK-FA też dadzą radę. Ale nie wydaje mi się to juz tak śmieszną liczbą jak kiedyś. Wystarczy zaznaczyć, że Wielka Brytania i Niemcy znacząco redukują swoje budżety zbrojeniowe (ci drudzy prawdopodobnie zredukują całą armię o połowę w najbliższych latach). Europa słabnie a Rosja przeciwnie... Całe szczęście, że chce się teraz mocno zbliżyć do UE i NATO.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #306 dnia: Lipca 13, 2010, 21:06:41 »
Cytuj
Dali radę zamówić 48 Su-35 to pewnie tyle samo PAK-FA też dadzą radę

Wow to Ci dopiero sukces jak na taki kraj :) a z tymi Su 35 to też sie zobaczy.

Cytuj
Europa słabnie a Rosja przeciwnie

A gdzie niy ta Rosja rośnie ? bo być może w przeciągu 10 lat może uda im się wprowadzić kilkadziesiąt samolotów ? a ile maszyn zostanie wycofanych? Rosja słabnie i to w szybkim tempie bo jeszcze lwia częśc uzbrojenia pochodzi z czasów ZSRR.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #307 dnia: Lipca 13, 2010, 22:23:14 »
To prawda, że słabnie jeżeli wziąć pod uwagę ilość uzbrojenia nie jest takim mocarstwem jakim był ZSRR (są to jednak państwa o zupełnie różnych potencjałach - 290mln wobec 140 mln ludzi). Rośnie jednak w siłę w porównaniu do tej nędzy i zastoju jaki panował tam w latach 90-tych i w sumie do około 2007 roku. Jeżeli za osłabienie uznajesz wycofywanie wraków, ktore i tak do niczego się nie nadają... Moim zdaniem może to przynieść wymierne korzyści bo utrzymanie zbyt dużych ilości uzbrojenia powodowało, że w budżecie nie zostawało zbyt wiele pieniędzy na modernizacje i zakupy nowego uzbrojenia.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2010, 07:08:30 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #308 dnia: Lipca 15, 2010, 08:27:21 »
Cytuj
To prawda, że słabnie jeżeli wziąć pod uwagę ilość uzbrojenia nie jest takim mocarstwem jakim był ZSRR

Oni już wogóle nie są mocarstwem skoro chcą kupić około 50 nowych samolotów buhahaha.

Cytuj
Moim zdaniem może to przynieść wymierne korzyści bo utrzymanie zbyt dużych ilości uzbrojenia powodowało, że w budżecie nie zostawało zbyt wiele pieniędzy na modernizacje i zakupy nowego uzbrojenia.


Co z tego nadal utrzymują milionową armię, a pieniądze tak czy siak rozpłyną się na korupcji itp I gdzie te wiele pieniędzy? Zakup 50 samolotów PAK FA? tylko na tyle stać to "mocarstwo" ? hehe
A jeśli chodzi o ich priorytety to nie moga nawet zmodernizować satelitarnego systemu wczesnego wykrywania, który już szlag trafił, a Ty piszesz, że Rosja jest coraz silniejsza.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #309 dnia: Lipca 15, 2010, 12:59:24 »
Masz chyba problemy z czytaniem ze zrozumieniem:
Rośnie jednak w siłę w porównaniu do tej nędzy i zastoju jaki panował tam w latach 90-tych i w sumie do około 2007 roku.

Sermen ma rację. W 2007 roku nastąpiły zmiany które każą patrzeć na reformę rosyjskiej armii w nowym świetle: ministrem obrony został ekonomista Anatolij Sierdiukow - nominacja ta nie była przypadkowa. Wszyscy jego poprzednicy byli dotychczas wojskowymi albo czekistami, a ich reformy polegały jedynie na redukcjach wymuszonych wykruszaniem się sprzętu. Sierdiukow zaś otrzymał zadanie realnej reformy tak aby dostosować rosyjskie siły zbrojne do obecnych realiów.
Co najważniejsze Rosja zrezygnowała z aspiracji rządzenia całym światem i ograniczyła się do swojej strefy wpływów - krajów b. Związku Radzieckiego. I do prowadzenia takiej polityki ma być przystosowana rosyjska armia. Konieczność takiego dostosowania pokazało choćby wymęczone zwycięstwo w wojnie z Gruzją w 2008 roku.
Dlatego też nie potrzeba tysięcy maszyn aby wygrać w lokalnej wojnie z przeciwnikiem którego lotnictwo cały czas pozostaje na ziemi, a straty zadają głównie własne wojska :002:.

Oni już wogóle nie są mocarstwem skoro chcą kupić około 50 nowych samolotów buhahaha.
Oni mieli 9 maja w powietrzu więcej maszyn niż całe Siły Powietrzne RP. buhahaha :118:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #310 dnia: Lipca 15, 2010, 13:41:53 »
ThomasCrown, chciałem Ci powiedzieć, że w samym obwodzie Kaliningradzkim na jednym czy dwóch lotniskach jest więcej samych Su-27 niż naszych Migów, nie wspominając o tym, że w samym obwodzie Kaliningradzkim nie znajdują się same Su-27.  :002:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #311 dnia: Lipca 15, 2010, 22:06:38 »
Cytuj
Co najważniejsze Rosja zrezygnowała z aspiracji rządzenia całym światem i ograniczyła się do swojej strefy wpływów

No co Ty nie powiesz :) zrezygnowała ? chyba raczej musiała zrezygnować, nie stać ich na bycie nawet mocarstwem a co dopiero supermocarstwem z czym do luda.

Cytuj
Dlatego też nie potrzeba tysięcy maszyn aby wygrać w lokalnej wojnie z przeciwnikiem którego lotnictwo cały czas pozostaje na ziemi, a straty zadają głównie własne wojska

Niech oni mają chociaż kilkaset maszyn a nie kilkadzisiąt, w tym udawany myśliwiec 5 generacji, ze starymi silnikami i kiepskim stealth( sprężarki widać )


Cytuj
Oni mieli 9 maja w powietrzu więcej maszyn niż całe Siły Powietrzne RP. buhahaha


Polska się nie liczy. Niebawem będą musieli większość tych Su i Migów wycofać.


Cytuj
chciałem Ci powiedzieć, że w samym obwodzie Kaliningradzkim na jednym czy dwóch lotniskach jest więcej samych Su-27 niż naszych Migów, nie wspominając o tym, że w samym obwodzie Kaliningradzkim nie znajdują się same Su-27


Na papierku chyba. Ile z nich jest wstanie latać?, i prowadzićdziałania wojenne. Zresztą ta cała spuścizna po ZSRR zostanie niebawem wycofana i Rosja zostanie z kilkudzisięcioma samolotami 4 generacji i udawanej piątej. To za mało jak chcą się choć troche liczyć militarnie.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #312 dnia: Września 10, 2010, 12:49:37 »
Cytuj
Tysiąc PAK FA?

Rosyjski ośrodek analityczny CAMTO przewiduje, że łączna produkcja myśliwców nowej generacji PAK FA (T-50) może przekroczyć tysiąc egzemplarzy. 550-680 z nich miałoby zostać wyeksportowanych.

Według CAMTO (Centr analiza mirowoj torgowli orużiem) w latach 2020-2040 powstanie nie mniej niż tysiąc PAK FA. Rosyjskie wojska lotnicze (WWS) miałyby kupić w tym okresie 200-250 tych samolotów (Putin i PAK FA, 2010-06-17), a jeśli sytuacja ekonomiczna FR będzie lepsza niż się teraz przewiduje, zakupy mogą sięgnąć 400-450 PAK FA.

Większy ma być eksport nowych samolotów. Głównym odbiorcą PAK FA mają być Indie, które planują zakup 250 myśliwców tego typu. CAMTO wymienia jeszcze kilkanaście krajów – potencjalnych nabywców T-50. Miałyby to być: Algieria (24-36 samolotów w latach 2025-2030), Argentyna (12-24, 2035-2040), Brazylia (24-36, 2030-2035, T-50 z Brazylią?, 2010-03-25), ChRL (ok. 100, 2025-2035), Egipt (12-24, 2040-2045), Indonezja (6-12, 2028-2032), Iran (36-48, 2035-2040), Kazachstan (12-24, 2025-2035), Libia (12-24, 2025-2030), Malezja (12-24, 2035-2040), Syria (12-24, 2025-2030), Wenezuela (24-36, 2027-2032) i Wietnam (12-24, 2030-2035). Z uwzględnieniem Indii, całkowity eksport PAK FA miałby mieścić się w przedziale 548-686 samolotów.

Według CAMTO, choć PAK FA będzie dostępny kilka lat później niż amerykański konkurent – F-35, jego szanse na sprzedaż na wielu rynkach będą większe. Wiele krajów boi się bowiem zakupów sprzętu wojskowego w USA, ze względu na polityczne uwarunkowania tych transakcji i narzucanie niekorzystnych rozwiązań serwisowych. Rosjanie będą prawdopodobnie bardziej skłonni do współpracy przemysłowej i transferu technologii. Eksperci CAMTO przewidują, że nawet niektóre kraje zachodnioeuropejskie mogą zainteresować się współpracą z Rosją w branży militarnej. W grę wchodzi przede wszystkim Francja i Niemcy, które nie są włączone do programu budowy F-35, a prawdopodobnie samodzielnie nie zbudują jego odpowiednika. Nieoficjalnie wiadomo, że rozmowy dotyczące sprzedaży PAK FA toczą się z Grecją.

Rozmowy z Indiami dotyczące wspólnego programu budowy dwumiejscowego myśliwca wielozadaniowego FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft, Indyjsko-rosyjski myśliwiec 5. generacji, 2008-12-26) na bazie PAK FA mają zakończyć się do końca br. 31 sierpnia w Żukowskim indyjska delegacja mogła zapoznać się testowanym właśnie prototypem. Samolot wykonał specjalny, 10-minutowy lot pokazowy.
http://www.altair.com.pl/start-5030
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #313 dnia: Września 10, 2010, 14:17:39 »
Dobry żart. Jak zawsze wielkie plany a pozniej nic nie wychodzi...

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #314 dnia: Września 10, 2010, 15:23:14 »
Dobry żart. Jak zawsze wielkie plany a pozniej nic nie wychodzi...
Na forum w dziale Współczesne lotnictwo wojskowe piszemy posty merytoryczne, ewentualnie zadajemy poważne pytania. Czy mógłbyś przestać nawiedzać ten dział swoimi "proroctwami"? Najśmieszniejsze jest to, że opowiadasz takie banialuki w czasie, gdy w WWS FR rozpoczęły się poważne działania modernizacyjne. Może zajmij się lepiej ucinanymi przez kongres USA co roku zamówieniami na samoloty bojowe  ;D