Autor Wątek: MiG-29M/M2 oraz MiG-35  (Przeczytany 70815 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #120 dnia: Lutego 06, 2012, 22:05:43 »
741 wydaje się być wersją 1-miejscową (kolejna analogia do pary MiG-29K/KUB, gdzie 941 jest jednomiejscowy a 947 był dwumiejscowy). Podobnie może być i przy tej wersji: 747 jest dwumiejscowy a 741 jednomiejscowy?

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #121 dnia: Lutego 06, 2012, 22:12:41 »
Na zdjęciach tak to wygląda - w drugim kokpicie 741 najwyraźniej nie ma miejsca dla drugiego członka załogi.

Poza tym, dość dziwne oznaczenie jeśli przyjąć że 741 oraz 747 ma jakiś związek z oznaczeniem wyrobu dla kierowanych na eksport MiG-29M/MiG-29M2 - w sumie możliwe że są to jakieś odpowiedniki 961 i 967 dla kolejno MiG-35 / MiG-35D.

Najbardziej zabawne jest zaś to że owa mała gondola na 747 o której dyskutowaliśmy... na najnowszym zdjęciu już jej nie widać (sic!)


Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #122 dnia: Lutego 06, 2012, 22:34:06 »
Zimny, ta gondola pewnie jest demontowalna. Po mojemu to jakiś kontener z opcjonalnym wyposażeniem optoelektronicznym?

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #123 dnia: Lutego 06, 2012, 22:36:19 »
John mi bardziej chodziło o to, że ostatnia (trzecia) cyfra w numerze burtowym wskazuje liczbę załogi: 1 - to wersja jednomiejscowa a 7 - to dwumiejscowa. Tak to sobie wykombinowałem :601:

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #124 dnia: Lutego 07, 2012, 09:57:25 »
Tak oglądam sobie zdjęcia tego migacza i się zastanawiam, czy to aby na pewno jednomiejscowa wersja... Fakt nie widać zagłówka fotela, ale czy to jest na stałe? Jaki byłby sens budowania takiej wersji i co miałoby być w drugim kokpicie (powietrza na pewno nie wozi) ?

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #125 dnia: Lutego 07, 2012, 10:55:24 »
To jest cecha szczególna nowego pokolenia migaczy tj. MiG-29K/M czyli wyrobów izd. 9-41/9-47 oraz izd. 9-61/9-67 - obie wersje tj. jedno- i dwuster pod tą samą owiewką.
Dawne rozwiązanie wersji jednomiejscowej na izd. 9-15 / izd. 9-31 zostało zarzucone i biuro konstrukcyjne odeszło od tej linii.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #126 dnia: Lutego 10, 2012, 09:06:45 »
Informacja o pierwszym locie 3 lutego 2012 roku MiGa-29M (№741) na portalu czasopisma 'Wzlot': http://www.take-off.ru/news/117-news01-02-2012/611-mig-29m-02-2012

Za sterami pilot-oblatywacz korporacji RSK "MiG" Stanisław Gorbunow.

Cytuj
3 февраля 2012 г. с аэродрома Производственного комплекса №1 РСК «МиГ» в подмосковных Луховицах поднялся в первый полет опытный самолет МиГ-29М (№741). Пилотировал машину летчик-испытатель РСК «МиГ» Станислав Горбунов. Самолет принадлежит к новому унифицированному семейству модификаций истребителя МиГ-29, уже включающему многофункциональные корабельные истребители МиГ-29К/КУБ и модернизированные МиГ-35 и МиГ-35Д. Два очередных варианта этого семейства – одноместный МиГ-29М и двухместный МиГ-29М2 – имеют аналогичную МиГ-29К/КУБ конструкцию планера, но лишены механизма складывания крыла и посадочного гака. Несколько изменен также состав бортового оборудования, из которого исключены импортные компоненты.

Прототип двухместной версии МиГ-29М2 (№747) совершил первый полет в Луховицах шестью неделями раньше, 24 декабря 2011 г., а уже спустя три дня перелетел для проведения летных испытаний на базу РСК «МиГ» в Жуковском. Сюда же 6 февраля прибыл и одноместный МиГ-29М (№741).

Самолеты МиГ-29М/М2 разработаны в интересах одного из зарубежных заказчиков, но могут представлять интерес и для российского Минобороны, уже закупившего модернизированные истребители МиГ-29СМТ и готовящегося в ближайшее время заключить контракт на партию корабельных МиГ-29К/КУБ.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #127 dnia: Lutego 10, 2012, 13:19:16 »
"...одноместный МиГ-29М (№741)." Ha, a jednak dobrze kombinowałem (post #120)  :064: Egzemplarz 741 jest jednomiejscowy.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #128 dnia: Lutego 13, 2012, 09:26:14 »
Podobno jednomiejscowy 741 to MiG-29M, a dwumiejscowy 747 - MiG-29M2.


John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #129 dnia: Lutego 28, 2012, 08:47:16 »
Dokładnie tak jest. Przy okazji:


Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #130 dnia: Marca 02, 2012, 22:12:41 »
Co to za cisza w tym temacie? Czyżby nikt jeszcze nie zauważył tekstu Piotra Butowskiego?
Otóż samoloty z numerami "741" i "747" to prototypy odmiany dla... Syrii. W listopadzie 2006 r. kraj ten zamówił 12 sztuk MiG-29M/M2 z dostawą w latach 2010-2012. I chociaż sytuacja polityczna w Syrii jest bardzo nieciekawa, to jednak Rosja murem stoi za prezydentem al-Assadem i zamierza zrealizować kontrakt na dostawę uzbrojenia.
Zamówiony przez Syrię samolot ma radiolokator Żuk-ME oraz celownik optoelektroniczny OLS-UE. Posiada także systemy samoobrony niestosowane na MiG-29K: stację ostrzegawczą pracującą w podczerwieni OAR (4 czujniki - jeden obok OLS-UE, drugi na grzbiecie kadłuba za kabiną i dwa po bokach przedniej części kadłuba) oraz laserową stację ostrzegawczą OLO (2 czujniki na końcach skrzydeł). Butowski wspomina też coś o celowniku kontenerowym, ale nie rozwija tego tematu. Czyżby to ta gondola?
Masa startowa MiG-29M/M2 wynosi 22 400 kg, zasięg 2000 km na paliwie wewnętrznym i 3200 km z trzema zbiornikami dodatkowymi. Uzbrojenie to do 6 rakiet RWW-AE, do 8 R-73E lub do 4 Ch-31A, Ch-31P, Ch-35, Ch-29T lub KAB-500Kr.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #131 dnia: Marca 03, 2012, 22:52:41 »
Co bardziej interesujące, na niektórych rosyjskojęzycznych forach kwestionuje się wersję że "741" i "747" miałyby być samolotami przeznaczonymi na eksport, zaś dotyczą prób wersji MiG-29M/M2 dedykowanej dla WWS (sic!).

W sumie dość dziwna sprawa, zważywszy że samolot ma część technologi, które na przykład na razie będą zastrzeżone dla kierowanych na eksport Su-35S jak czujniki OER / OAR. Czas pokaże co się z tego urodzi i co zamierza korporacja RSK "MiG" oraz OKB.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #132 dnia: Marca 10, 2012, 22:37:56 »
Ładnie widać blachy poszycia.
mariwoj63 brakuje Ci jednego elementu na grzbiecie.



http://russianplanes.net/images/to69000/068367.jpg
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #133 dnia: Maja 05, 2012, 23:58:50 »
Pojawiły się zdjęcia pomalowanego (ale bez numerów burtowych) 2-miejscowego MiG-29M2 (747?):

http://russianplanes.net/ID74643

A tu relacja z 2012.05.03 z wystawy KADEX 2012 (Kazachstan, Astana) gdzie pokazano chyba ten sam egzemplarz:



https://picasaweb.google.com/117990383296131038585/Kadex_3_05

Krótki opis: http://pilot.strizhi.info/2012/05/02/9963