Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 391811 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

damos

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #555 dnia: Lutego 02, 2009, 21:57:54 »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #556 dnia: Lutego 05, 2009, 13:54:37 »
W Saratowie rozbił się Mi-24

Cytat: altair.com.pl
Wczoraj w obwodzie saratowskim rozbił się śmigłowiec Mi-24. Zginęły 3 osoby znajdujące się na jego pokładzie.

Do katastrofy doszło ok. 18 km od lotniska Pugaczow. Według nieoficjalnych informacji, doszło do zablokowania głównego reduktora, wskutek czego rozpadł się wirnik główny śmigłowca. Bez niego maszyna spadła na ziemię jak kamień.

Rozbity śmigłowiec wylatał 400 godzin po remoncie głównym, po którym mógł latać 500 godzin. Należał do Syzrańskiej wyższej wojskowej szkoły lotniczej. Wykonywał normalny lot ćwiczebny.

źródło: www.altair.com.pl

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #558 dnia: Lutego 12, 2009, 10:00:51 »
  • 11 II
http://www.altair.com.pl/start-2494

Cytuj
4 ofiary katastrofy samolotów RAF
W wyniku zderzenia dwóch samolotów szkolnych Grob Trutor zginęły 4 osoby – dwóch instruktorów RAF i dwie kadetki paramilitarnego Korpusu Szkolenia Lotniczego (ATC) University of Wales.

 Oba samoloty wystartowały z bazy St. Athan. Do zderzenia doszło ok. 10:50 nad południową Walią, na wysokości ok. 1500 m. Szczątki samolotów spadły na wydmy niedaleko Porthcawl.

Rozbite samoloty to dwumiejscowe, napędzane silnikami tłokowymi Grob Tutor T Mk1. To specjalna wersja lekkiego samolotu Grob G115 używana przez RAF. Kosztuje ok. 115 tys. funtów.


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

BigMac

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #560 dnia: Lutego 12, 2009, 14:39:27 »
http://www.tvn24.pl/-1,1585923,0,1,zgineli--bo-pilot-byl-pijany,wiadomosc.html

Cytuj
Dodatkowo stwierdzono, że firma Aerofłot nie zapewniła pilotowi wystarczającego przygotowania do tego, jak odczytywać prawidłowo wskaźniki położenia.

Że co proszę?

Kubu

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #561 dnia: Lutego 12, 2009, 16:56:35 »
O to samo miałem pytać? Pewnie znów coś dziennikarze namieszali.


Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #563 dnia: Lutego 14, 2009, 11:02:45 »
http://www.tvn24.pl/-1,1586260,0,1,samolot-zaryl-nosem--2-rannych,wiadomosc.html

Dwie osoby trafiły do szpitala po awaryjnym lądowaniu pasażerskiego samolotu linii British Airways na lotnisku City we wschodnim Londynie. Wszyscy, obsługa i pasażerowie - w sumie 72 osoby, wydostali się z maszyny sami przed przybyciem służb ratowniczych.
Jak informuje telewizja Sky News, maszyna uległa awarii w momencie lądowania. Zawiodło przednie podwozie i samolot uderzył nosem w płytę lotniska. Na szczęście obyło się bez ognia, przybyłe na miejsce jednostki straży pożarnej nie musiały interweniować.

Do szpitala trafiły 2 osoby, jednak wciąż nie wiadomo, w jakim są stanie.

Wszystkie loty z City zostały odwołane. Samolot leciał z Amsterdamu do Londynu.

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #564 dnia: Lutego 16, 2009, 00:11:17 »
W Indiach podczas lądowania w F-16 popękały opony:  http://www.altair.com.pl/start-2508
Cytuj
Awaria F-16 na Aero India 2009

W czasie lądowania po locie pokazowym na Aero India 2009 w bazie Yelahanka w myśliwcu F-16 pękły opony kół podwozia głównego. W wyniku tej awarii nikt nie został poszkodowany.

Awaria wywołała panikę wśród widzów, jednak nie spowodowała przerwy w pokazach, ponieważ lot F-16 (nr IN3016) je zakończył. Samolot ściągnięto z pasa i w ciągu pół godziny wymieniono uszkodzone opony. Przedstawiciele producenta F-16, koncernu Lockheed Martin, stwierdzili, że to dowód na podatność eksploatacyjną samolotu. Przedstawiciele innych dostawców komentują nieoficjalnie, że w ich samolotach opony po prostu nie pękają.

Według pilota, Paula Bear Randalla, możliwość pęknięcia opony prawego podwozia wskazywał system pokładowy jeszcze przed lądowaniem. Pierwsza z opon zapaliła się tuż po przyziemieniu, druga pod koniec kołowania. Obie opony wybuchły prawdopodobnie z powodu zbyt intensywnego hamowania i wywołanego tarciem ciepła. Możliwe jednak, że zamontowane w samolocie opony były wadliwe.

Partia wadliwych, odrzuconych wcześniej przez Grecję, opon trafiła do Polski wraz z zakupionymi przez nasz kraj samolotami F-16. Zostały one wyeliminowane z eksploatacji.

Dwa z czterech pokazywanych na Aero India F-16 to samoloty Block 60 zakupione przez Zjednoczone Emiraty Arabskie (prezentowano je ze zbiornikami konforemnymi, taki właśnie samolot uległ awarii). Przedstawiciele wojsk lotniczych Indii podejrzewają, że kilka dni wcześniej latali nimi piloci z wrogiego Pakistanu, którzy przebywali w ZEA. Pakistan dysponuje F-16A/B starszej generacji (Block 15, przez prawie 15 lat Amerykanie z powodów politycznych nie zgadzali się na przekazanie części z zamówionych w 1991 samolotów, mimo że zostały one już opłacone). Indie obawiają się jednak, że kraje arabskie w ramach solidarności islamskiej mogą Islamabadowi wypożyczyć nawet dwie eskadry F-16 w wypadku wybuchu konfliktu zbrojnego, a obecnie pomagają w szkoleniu pakistańskich pilotów (Pakistańczycy wspierali kraje arabskie w wojnie z Izraelem w 1967).

W Aero India 2009 wzięło udział 592 wystawców z 25 krajów, w 303 z zagranicy. To rekord w 8-letniej historii pokazów.

Producent F-16, Lockheed Martin uczestniczy w przetargu na 126 myśliwców wielozadaniowych (MMRCA) dla lotnictwa wojskowego Indii, wartych potencjalnie 12 mld USD.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #565 dnia: Lutego 16, 2009, 00:50:52 »
Cytuj
Według pilota, Paula Bear Randalla, możliwość pęknięcia opony prawego podwozia wskazywał system pokładowy jeszcze przed lądowaniem.
Przepraszam za oftop, ale jaki system pokładowy mógłby wskazywać na możliwość pęknięcia opony w F-16? Pytam z ciekawości.

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #566 dnia: Lutego 16, 2009, 17:54:19 »
Też jestem ciekaw czy w ogóle jest jakikolwiek system na jakimkolwiek statku powietrznym mogący określić stan opony.Jedyny jaki znam to ludzkie oko  :002:

Kubu

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #567 dnia: Lutego 17, 2009, 00:48:03 »
Można by teoretycznie mierzyć ciśnienie w oponie. Jeśli spada znaczy że coś jest nieszczelne. Ale nie słyszałem żeby to ktoś praktykował (trzeba by opracować jakiś system).

Mnie ciekawi ta partia opon dla Polski. Czy to dziennikarskie pomówienia czy coś pewnego?

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #568 dnia: Lutego 17, 2009, 00:59:33 »
Też jestem ciekaw czy w ogóle jest jakikolwiek system na jakimkolwiek statku powietrznym mogący określić stan opony.Jedyny jaki znam to ludzkie oko  :002:
Dobre pytanie. Proszę uprzejmie znawcow tematu o odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam, Banan.
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #569 dnia: Lutego 17, 2009, 08:35:15 »
Kilka chwil temu spadł nasz śmigłowiec ratunkowy lecący do karambolu na A4. Na pokładzie był 3 członków załogi - kontakt jest z lekarzem ze śmigłowca. Nie podano czy to Mi-2 czy Sokół.
11:05 PM