Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 391129 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1215 dnia: Września 18, 2011, 11:44:29 »
Z tego co czytałem na innym forum, był już przypadek utraty klapki wyważającej przez samolot podczas wyścigu. Wtedy skończyło się świecą z przeciążeniem 10g, pilot odzyskał przytomność 3 kilometry wyżej i dał radę wyprowadzić samolot.

Przy prędkościach jakie osiągają te maszyny, utrata trymu to jak ściągnięcie drąga maksymalnie na siebie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1216 dnia: Września 18, 2011, 12:24:53 »
...
Czy widzisz mały związek, między tym wszystkim, a newsami, które pojawiały się w prasie w rożnych odstępach czasu, zdjęciami, a także kilkoma video? Co do wieku pilota dalej uważam, że już przy takim wieku nie powinno się brać udział w czymś takim.
Co do Skyridera, tak jak pisałem część całej jednej lotki została uszkodzona i gdzie jest, że stracił lotkę (?): http://images.mirror.co.uk/upl/m4/jul2011/9/1/us-fighter-plane-after-mid-air-collision-pic-pa-407087848.jpg.
Jak dobrze też wiesz, siłę nośną można i wygenerować na kadłubie. Jeśli zobaczę stalla na jakimś video uwierzę, na tę chwilę to wina dużej prędkości, która przy tym uszkodzeniu okazała się zabójcza i skierowała maszynę ku ziemi. Możliwe, że za duże przeciążenie spowodowane prędkością przy wymuszonym manewrze uniemożliwiło jakąkolwiek reakcję pilota (na jednym ze zdjęć nie widać głowy pilota nawet jak P51 leci w dół. Może taki kąt ujęcia, ale tak głęboko to tam aż się nie siedzi. To też może świadczyć np. o tym, że pilot stracił przytomność i głowa bezwładnie opadła gdzieś tam na bok). Zresztą, co tu dywagować? Będzie raport spisany przez lepszych specjalistów niż my obaj wzięci.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1217 dnia: Września 18, 2011, 12:35:28 »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1218 dnia: Września 19, 2011, 19:13:13 »
Ciekawy komentarz do wypadku Mustanga jednego z "lokalnych" (czyt.: z "tamtego" kraju) pilotów który to i owo wygrzebał (ciachy moje, sorry za brak polskich liter):

Cytuj
(...) no tak, ale na forach ludzie 'z kregow' pisza ze gosciu swiadomie mimo ostrzezen zmodyfikowal ogon rezygnujaz z jednego trymera...

(ciach)

... no ale mial 2 klase medyczna. Normalnie mustang ma dwa trymy

FOTA

ten mial tylko jeden.

(ciach)

Sila w lapce nie ma nic wspolnego z wiekiem. Chlopaki tutaj porobili obliczenia - odpadniecie tryma przy 500mph (tyle lecial) powoduje na sticku sily zedu 200kg. Malo ktory pilot na swiecie bylby w stanie to utrzymac, nie mowiac juz z zaskoczenia. W dodatku petla jaka wykonal po odpadnieciu trymu wg. zgrubnych obliczen poddala go przeciazeniu ok. 25G - wg. wszystkich znanych na razie informacji, gosciu w kokpicie byl jedynym, ktory nie wiedzial co go trafilo. Byl nieprzytomny w ciagu ulamka sekundy (...)

Zasadniczo można temu nie wierzyć (bo to cytat z prywatnej rozmowy), ale ja temu ludkowi wierzę (bo go znam). W dodatku porównanie z cytowanym wcześniej tekstem z Wiki (utrata jednej "typowej" powierzchni trymera, czyli ok. połowy skuteczności = 10g, tutaj powierzchnia była tylko jedna) wygląda logicznie.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1219 dnia: Września 20, 2011, 11:37:13 »
Nie wiem na ile wiarygodna jest informacja o modyfikacji trymera, na zdjęciach widać, że samolot ma klapki po obu stronach.

http://www.maggiesnotebook.com/wp-content/uploads/2011/09/Galloping_Ghost_25.jpg

http://media.sacbee.com/static/weblogs/photos/images/2011/sep11/airshow_crash_sm/airshow_crash_02.jpg
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1220 dnia: Września 20, 2011, 15:33:59 »
Jeżeli startował w klasie open to mógł mieć zmodyfikowane wszystko.
Nawet viki podaje ze miał skrócone skrzydła o 10f, zmniejszony fin, usuniętą chłodnice spod kadłuba.
Brak trymera to raczej bzdura.  IIRC trymer jest główna powierzchnią sterujaca która wykorzystuje się przy tej prędkości.
Samoloty w klasie open i f1 sa budowane specjalnie do tego żeby lepiej skręcały w jedna stronę, maja nie symetryczne elewatory, czami nawet skrzydła.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1221 dnia: Września 20, 2011, 21:32:34 »
Na tym zdjęciu:

http://www.collins.com.pl/pliki/goraszka_2010/zlin_142_700_small.jpg

też widać dwie klapki, ale trymerem jest tylko jedna. Nie mówię tego żeby "podkręcać" dyskusję; ot takie zwrócenie uwagi na to, że nie każda klapka to zawsze "ta" klapka.

Brak trymera (w czasie startu) to oczywiście bzdura. Ale świadome zmodyfikowanie jego mechanizmu już niekoniecznie. Wyjaśnić przy tym muszę, że określenie "zmodyfikowal ogon rezygnujac z jednego trymera" jest prawie na pewno "skrótem myślowym", w dodatku przetrawionym przez tłumaczenie wykonane przez kogoś, kto w tym zakresie prawie nie zna polskiej terminologii. A  sami amerykanie też często niektóre rzeczy opisują bardzo swobodnie.

Cała zaś przytoczona wypowiedź miała jedynie zasygnalizować, że "coś było na rzeczy", że "coś tam wiadomo, że nie do końca było ok" od samego początku; i że ostatecznie spora jest szansa na to, że pilot w trakcie zdarzenia nie mógł zrobić nic, nawet gdyby wiedział co się dzieje.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1222 dnia: Września 23, 2011, 08:09:44 »
Nie wiem czy było , jak tak   , to  do usunięcia :)
http://www.youtube.com/watch?v=2Wav9exFp4w&NR=1

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1223 dnia: Września 23, 2011, 09:12:35 »
Nie wiem czy było , jak tak   , to  do usunięcia :)
http://www.youtube.com/watch?v=2Wav9exFp4w&NR=1

Normalnie pilot nie rozumiał po polsku! :D
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1224 dnia: Września 24, 2011, 09:46:20 »



Turecki Blackhawk, który oberwał z RPG zabierając żołnierzy z pola, zdołał następnie bezpiecznie przelecieć ponad 150km i wylądować w bazie. Trafiony tuż za głównymi zbiornikami paliwa.


Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1228 dnia: Października 14, 2011, 09:57:53 »
Jak mnie...(...)... denerwują te debilne wstawki dziennikarskie. "Szok", "niedowierzanie", "na oczach tłumu", a niby QRA gdzie miał to zrobić skoro były to pokazy?! Co za niedorobieńce z miękkiego strzału.

OK, niech będzie, ale ponoć pomiędzy katapultowaniem pilota a eksplozją małe chińskie rączki zdążyły wyprodukować dwa nowe.