Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 389278 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1830 dnia: Września 25, 2017, 13:35:09 »
Droga Moderacjo, może utworzymy specjalny wątek dla "ekspertów lotniczych" i będą mogli oni przedstawiać swoje teorie przyczyn wypadków lotniczych jak te dziesiątki telewizyjnych speców od katastrof ;)
BTW, skąd przekonanie, że popełnił błąd, może stracił przytomność?

Absolutnie nie mam zamiaru pozować na eksperta (tym bardziej telewizyjnego), podaję jedynie hipotezy pod dyskusję. Sugestia, że stracił przytomność nie jest przypadkiem kolejną z nich??? (Btw, tak od razu skarżyć się mamie? Może lepiej zapisać się do lokalnej konfidentury?)

Jednak odnosząc się mimo wszystko do meritum. Tak biorę pod uwagę iż pilot mógł stracić przytomność, jednak na pewno nie w momencie wprowadzenia samolotu do figury czyli w momencie decyzji o wykonaniu manewru (oczywiście to mogło nastąpić z powodu zbiegu okoliczności zdrowotnych, jednak biorę pod uwagę racjonalne i najbardziej prawdopodobne przesłanki). I tutaj według mnie był najważniejszy z błędów, prawdopodobnie wysokość została oceniona na oko i miejsca ostatecznie nie starczyło. Momentem w którym pilot mógł stracić przytomność z powodu przeciążenia, jest miejsce w którym zasadzie zderza się z wodą. I tutaj tak jak już wcześniej pisałem upatruję jeden z teoretycznych powodów nie katapultowania się. Oczywiście jest to pokaz dynamiczny, akcja przebiega szybko, a to zawsze zwiększa ryzyko. Bardzo ważnym czynnikiem według mnie był fakt, że to odbywało się nad wodą.
Oczywiście pozostają kwestie techniczne, sprawność sprzętu itd. Ciekawe czy ujawnią rezultaty pracy komisji ds. badania wypadków lotniczych.

I zaznaczam to tylko hipotezy/pytania.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1831 dnia: Września 26, 2017, 10:37:49 »
Właśnie ciekawe czy to przez trudność oceny wysokości nad wodą pilot nie podjął decyzji o katapultowaniu? Z zewnątrz widać, że nie było żadnej szansy na wyciągnięcie maszyny :(
F-16C Block50 driver...

Poko

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1832 dnia: Września 26, 2017, 10:42:20 »
To prawda. Oglądając cały pokaz ta ostatnia pół pętla od razu wygląda na zbyt nisko rozpoczętą – nawet dla laika jak ja...

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1833 dnia: Września 26, 2017, 11:17:27 »
Obserwowałem wczoraj to co piszą nasi wojskowi piloci odrzutowców na temat tego wypadku. I podobnie za podstawowy błąd uznają za niskie wprowadzenie do figury. Upatrując powód w błędnej ocenie wysokości, spowodowanej wykonywaniem pokazu nad wodą, a nie nad lądem.
Co ciekawe mimo zupełnej różnicy pomiędzy rodzajami statków powietrznych wskazują na podobieństwo do katastrofy Marka Szufy z 2011 roku. Tam też pilot ewidentnie źle ocenił wysokość i miejsca nie starczyło. I również z czynników poza ludzkich najbardziej "winna" była woda.
Pojawiają się też jakieś sugestie, że tutaj w przypadku Typhoon'a  pilot mógł zaciągnąć jeszcze bardziej, ale uważam, że maszyna mu już nie pozwoliła, lub miał po prostu ciemno przed oczami. Jest to też pewnie powód braku katapultowania.

Chcę jeszcze zaznaczyć tyle, iż nawet jeśli ten manewr by się powiódł, i pilot skończyłby figurę na wysokości 1 m nad wodą, ba nawet 5 metrów. To zdarzenie to musiałoby być uznane za 'incydent' lotniczy.

Mam nadzieje, że w przyszłości ujawnią przyczyny.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1834 dnia: Września 27, 2017, 10:37:32 »
Ja tam z niecierpliwością czekam, aż w tym temacie wypowie się Toyo.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1835 dnia: Września 29, 2017, 10:59:51 »
Nagranie z wypadku Tu-22 który pojawił się kilka stron wcześniej w tym wątku. Anulowany start, zabrakło pasa by wyhamować.
https://www.youtube.com/watch?v=ZzFwjT-D10M
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1836 dnia: Września 29, 2017, 13:15:56 »
Elegancko poszedł w krzaki... a gdyby ktoś nierozmyślny nie zaparkował tam tych reflektorów to pewnie by się wyrobił z hamowaniem ;). Ja nie wiem, jak tak można na końcu pasa parkować jakąś graciarnie :P.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1837 dnia: Września 29, 2017, 13:19:12 »
Swoją drogą dziwna procedura, żeby przerwać start, jeśli nie działa prędkościomierz. Ja rozumiem, silnik, odpadło pół skrzydła. Ale przerywać start przez prędkościomierz? Tym bardziej, że jest ryzyko niewyhamowania tak dużej maszyny.

kwadrat

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1838 dnia: Września 29, 2017, 13:37:58 »
To jest model zniszczeń na jaki czekam. Pewnie jak zrobi to rosyjskie studio to jeszcze będzie się dało wystartować.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1839 dnia: Września 29, 2017, 14:41:41 »
Swoją drogą dziwna procedura, żeby przerwać start, jeśli nie działa prędkościomierz.

Zupełnie nie dziwna. Prędkościomierz jest jednym z najważniejszych przyrządów na pokładzie, szczególnie w przypadku maszyn których nie da się pilotować "na czuja" (a większości dużych się nie da bo nawet jeśli mają jakiś "feedback" na drążku/wolancie, to zwykle jest on sterowany m.in ze wskazań prędkościomierza) oraz tych dla których różnica 10-20km/h na podejściu to zakres między przeciągnięciem a "przesmarowaniem" pasa. Brak wskazań przy rozbiegu (albo wskazania nieprawidłowe, co sugeruje dość późna decyzja o przerwaniu startu) to jak najbardziej wystarczający powód żeby raczej start przerwać i powędrować w krzaki, niż poderwać w powietrze maszynę której nie da się bezpiecznie sprowadzić na ziemię.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1840 dnia: Września 29, 2017, 23:12:57 »
Jest na to rozwiązanie, czasami nie można przerwać startu, a prędkościomierz nie działa. W takiej sytuacji trzeba liczyć na pomoc innego samolotu, sądzę, że Rosjanie mają to w swoich procedurach.
Prędkościomierze w rosyjskich samolotach pokazują prędkość od stu kilometrów na godzinę wzwyż, więc trudno zidentyfikować problem na samym początku rozbiegu.
Gdzieś w sieci było info o problemach z dopalaniem i to mi się wydaje bardziej prawdopodobne.

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1841 dnia: Października 07, 2017, 20:02:04 »
A380 lot AF66, odfrunęła połowa 4-go silnika.
https://youtu.be/K38APbLfR0Y
https://youtu.be/F0g7On-yCac


Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1842 dnia: Października 07, 2017, 20:43:40 »
Odnosnie utraconego Eurofightera:


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1843 dnia: Października 08, 2017, 19:29:31 »
Kompilacja nieudanych zrzutów podwieszeń na różnych samolotach:

https://www.youtube.com/watch?v=fPTnmZ_HPAs
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #1844 dnia: Października 08, 2017, 22:34:00 »
Na Łotwie rozbił się cywilny śmigłowiec. Jeden z obecnych na pokładzie Polaków nie żyje:
http://fakty.interia.pl/swiat/news-lotwa-wypadek-smiglowca-z-polakami-na-pokladzie,nId,2449930
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali